Skocz do zawartości


Zdjęcie

Skrzydła z wielokrotnym wzniosem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 wojt1125

wojt1125
  • Modelarz
  • 139 postów
  • Age: 32
  • SkądPoznań

Napisano 06 styczeń 2018 - 12:34

Cześć!

 

Skrzydła Discusa 2c mają wielokrotny wznios - trzy załamania, nie licząc wngletów. Czy macie sprawdzone patenty na budowę takich 'połamanych' skrzydeł w technologii styro-fornir?

 

csm_Discus-2c-18m_55f67099d7.png


  • 0

#2 Michał Pielaszkiewicz

Michał Pielaszkiewicz
  • Modelarz
  • 108 postów
  • Age: 35
  • SkądPoznań - Cerekwica
  • Imię:Michał

Napisano 22 luty 2018 - 12:28

Cześć,

 

Tutaj jest to dobrze opisane:

 

http://www.charlesri...a_allegro2m.htm

 

Pozdrawiam

Michał


  • 0

#3 BRoman

BRoman
  • Modelarz
  • 827 postów
  • Age: 61
  • SkądPrądnik
  • Imię:Roman

Napisano 22 luty 2018 - 13:21

Sama końcówka dokręcana/doklejana/sztyfty bagneciki. Załamanie pośrednie z wewnętrznym dźwigarkiem na łączeniu oklejane naciętym fornirem. Robiłem i  działa bez problemu. Całość na jakimś bagnecie do centropłata.

By brać się za taką robotę od podstaw trzeba najpierw mieć opanowaną technologię styro-fornir na poprawnym poziomie !


  • 0

#4 wojt1125

wojt1125
  • Modelarz
  • 139 postów
  • Age: 32
  • SkądPoznań

Napisano 03 marzec 2018 - 18:17

Powinienem sobie poradzić, to będą moje piąte skrzydła do półmakiety robione w tej technologii.

 

Z pewnych powodów nie chcę robić dzielonego płata. Mam więc pytania:

1. Czy oklejać płat jednym kawałkiem forniru, a jeśli tak, to czy go gdzieś nacinać?

2. Czy zamiast robić 'łamany' stolik do oklejania w negatywach mogę załatwić załamanie 1. i 2. odpowiednim wycięciem rdzenia? Chodzi mi o przesunięcie szablonów przy wycinaniu drutem, tak żeby jeden był niżej, a drugi wyżej. Wtedy mógłbym kleić fornir do rdzeni na prostej desce, a tylko pod ostanie (największe) załamanie przy winglecie zrobić uniesiony stolik...


  • 0

#5 BRoman

BRoman
  • Modelarz
  • 827 postów
  • Age: 61
  • SkądPrądnik
  • Imię:Roman

Napisano 17 marzec 2018 - 09:03

Fornir ułoży się po prostej tylko na"przegięciach" łuku profilu. W pozostałych miejscach będzie nierozwijalny . U góry na części noska będzie się rozchodził i na dole też . Góra po przegięciu będzie się "zaciskał". Proponuję tkaninę pod fornir w miejscu wzniosu dół i góra. 


  • 0

#6 wojt1125

wojt1125
  • Modelarz
  • 139 postów
  • Age: 32
  • SkądPoznań

Napisano 18 kwiecień 2018 - 07:56

Wrzucam rysunek pokazujący jak chciałbym wyciąć rdzenie żeby uzyskać wzniosy bez łamanego stolika. Trzecie załamanie (przy końcówce) jest już za duże i tam trzeba będzie zrobić stolik pod kątem, ale dwa pierwsze moim zdaniem można załatwić jak poniżej. Będę wdzięczny za komentarz.

Załączone miniatury

  • WZNIOS.jpg

  • 0

#7 Patryk Sokol

Patryk Sokol
  • Modelarz
  • 720 postów
  • Age: 26
  • SkądWarszawa/Nysa
  • Imię:Patryk

Napisano 18 kwiecień 2018 - 08:21

Jeśli łączenia będą prostopadłe do płaszczyzny stołu to zdeformujesz profil na uchach.

Wynika to z tego, że im większy wznios zrobisz, to bardziej przecienisz profil (bo grubość tego mierzy względem plaszyzny danego segmentu skrzydła, a nie płaszczyny poziomej). 


  • 0

#8 wojt1125

wojt1125
  • Modelarz
  • 139 postów
  • Age: 32
  • SkądPoznań

Napisano 18 kwiecień 2018 - 08:33

racja


  • 0

#9 BRoman

BRoman
  • Modelarz
  • 827 postów
  • Age: 61
  • SkądPrądnik
  • Imię:Roman

Napisano 18 kwiecień 2018 - 08:42

Przecież nie problem wykreślić profil w miejscu załamania i taki zrobić szablon ...


  • 0

#10 wojt1125

wojt1125
  • Modelarz
  • 139 postów
  • Age: 32
  • SkądPoznań

Napisano 18 kwiecień 2018 - 08:59

OK, Painta ciąg dalszy. Niebieski, to profil skrzydła, czerwony, to profil szablonu, którego szukamy. Reszta z funkcji trygonometrycznych.

 

Tylko pytanie: czy zwiększenie grubości profilu na szablonie bez zmiany cięciwy nie 'popsuje' tego profilu?

Załączone miniatury

  • profil.png

  • 0

#11 Patryk Sokol

Patryk Sokol
  • Modelarz
  • 720 postów
  • Age: 26
  • SkądWarszawa/Nysa
  • Imię:Patryk

Napisano 18 kwiecień 2018 - 11:23

Możesz zwiększać grubość wg wzoru:
Grubość docelowa = grubość profilu / cos(kąt wzniosu)


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych