Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dragon Slayer 2m, canard, kaczka, pusher (budowa, plany, testy)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tender79

Tender79
  • Modelarz
  • 12 postów
  • Age: 39
  • SkądMarki
  • Imię:Michał

Napisano 09 styczeń 2018 - 17:26

Witam kolegów, korzystając z zimowych wieczorów robię równolegle dwa projekty Black Witchera i Dragon Slayer. Dragonowi moim zdaniem najbliżej do motoszybowca wiec tu zamieszczam topic. 

Projekt będzie zrealizowany w technice styro-deprom-xps. Nie jestem jeszcze na tyle wprawnym pilotem, żeby rozbijać balsowe modele ;)

Wykonałem makietę w skali 1:2 żeby sprawdzić jak to będzie latać i z ręki lata bardzo poprawnie i stabilnie. Dlatego przyszedł czas na model pełnowymiarowy. 

Zamieszczam plany i pierwsze zdjęcia z budowy. Lewe skrzydło już wycięte gorącym drutem podobnie jak centropłat z XPS.

 

Pozdrawiam!

Michał 

Załączone miniatury

  • 11.jpg
  • 22.jpg
  • IMG_2540.JPG
  • IMG_2563.JPG
  • IMG_2564.JPG

  • 0

#2 Tender79

Tender79
  • Modelarz
  • 12 postów
  • Age: 39
  • SkądMarki
  • Imię:Michał

Napisano 10 styczeń 2018 - 00:23

Prawe skrzydło wycięte, czas to wzmocnić i dopasować.

Załączone miniatury

  • 47854EEE-7400-43F9-9684-029F7A63A77D.jpeg
  • 215D866C-6F99-4336-AA48-66C8A0DFC56B.jpeg

  • 0

#3 Tender79

Tender79
  • Modelarz
  • 12 postów
  • Age: 39
  • SkądMarki
  • Imię:Michał

Napisano 11 styczeń 2018 - 09:34

Wyfrezowane rowki na rurki węglowe. Rurki wklejone klejem epoksy. Wszystko zgrało się z pochewkami w centropłacie.

Załączone miniatury

  • CD195173-FE84-410F-AAA0-BCBC49C5EB28.jpeg
  • 98D46D81-4544-49E9-9EDE-BBE8C01CF71C.jpeg

  • 0

#4 skippi66

skippi66
  • Modelarz
  • 415 postów
  • Age: 51
  • SkądŁódź
  • Imię:Michał

Napisano wczoraj, 06:08

Dlaczego zastosowałeś S 5010? To profil do latającego skrzydła. 


  • 0

#5 Tender79

Tender79
  • Modelarz
  • 12 postów
  • Age: 39
  • SkądMarki
  • Imię:Michał

Napisano wczoraj, 22:02

S5010 to profil samo stabilizujący a ja zrezygnowałem ze stery kierunku w tym modelu - tzn są płaszczyzny stabilizujące ale bez elementów ruchomych. Dlatego wydaje mi się to dobrym wyborem, czytałem wiele pozytywnych opinii na temat tego profilu. 


  • 0

#6 japim

japim
  • Modelarz
  • 1104 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano dziś, 08:20

Ster kierunku nie ma żadnego związku z profilem samostabilizujacym. Chyba ze miałeś na myśli ster wysokości.
  • 0

#7 skippi66

skippi66
  • Modelarz
  • 415 postów
  • Age: 51
  • SkądŁódź
  • Imię:Michał

Napisano dziś, 12:39

S5010 to profil samo stabilizujący a ja zrezygnowałem ze stery kierunku w tym modelu - tzn są płaszczyzny stabilizujące ale bez elementów ruchomych. Dlatego wydaje mi się to dobrym wyborem, czytałem wiele pozytywnych opinii na temat tego profilu. 

S 5010 to profil semisamostateczny. Do planka się nie nadaje, natomiast w klasycznym skrzydle ze skosem, trzeba stosować skręcenia albo podnosić sterolotki. Zdaje się że jego stateczność podłużna ma się nijak do stateczności kierunkowej o której rozmawiamy.  Zaś sam profil istotnie niezły. Mam na nim zbudowane dwumetrowe latające skrzydło i zaiste lata znakomicie. Ponieważ nie mam w nim ani klap ani hamulców, trudno je przyziemić. Potrafi ze sto metrów tuż nad trawą przesmarować i nie chce lądować. Zacny profil.


  • 0

#8 Tender79

Tender79
  • Modelarz
  • 12 postów
  • Age: 39
  • SkądMarki
  • Imię:Michał

Napisano dziś, 12:46

hmm generalnie to zobaczymy jak będzie i potraktuje to jako swoisty eksperyment co by było gdyby zrobić motoszybowiec na profilu z latającego skrzydła;) Najwyżej wątek będzie z kategorii czego nigdy nie robić.

Zmianie uległa koncepcja skrzydła. zrezygnowałem z podwójnego wzniosu na rzecz uproszczenia konstrukcji i zmniejszenia ciężaru. Pierwotnie zakładałem centropłat z ciężkiej pianki XPS i styropianowe płaty montowane na bagnety. Ostatecznie wyciąłem dwa nowe płaty ze styropianu i połączyłem je odpowiednio zeszlifowanymi żeberkami z balsy. Zrezygnowałem też z części przykadłubowej o ujemnym skosie. Teraz cały płat ma skos dodatni. Canard będzie na symetrycznym profilu KFM4. Uproszczeniu też uległ kształt kadłuba bedzie miał okrągły przekrój poprzeczny i wrzecionowaty przekrój wzdłużny.   

 


S 5010 to profil semi samostateczny. Zdaje się że jego stateczność podłużna ma się nijak do stateczności kierunkowej o której rozmawiamy.  Zaś sam profil istotnie niezły. Mam na nim zbudowane dwumetrowe latające skrzydło i zaiste lata znakomicie. Ponieważ nie mam w nim ani klap ani hamulców, trudno je przyziemić. Potrafi ze sto metrów tuż nad trawą przesmarować i nie chce lądować. Zacny profil.

Dziękuję za poprawienie moich teorii ;) Z racji tego, że aparatura ma jeszcze dwa wolne kanały, pokuszę się chyba o wykonanie klap, cenna sugestia.  

Załączone miniatury

  • 222.jpg
  • IMG_2675.JPG
  • IMG_2672.JPG
  • IMG_2704.JPG

  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych