Skocz do zawartości

Docieranie silnika ASP FS 61 AR


Wiktorr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, może był już ten temat ale chciałbym jeszcze raz go poruszyć pod moje konkretne pytania. A wiec:

-Taki silnik docierać na ziemi (nie w modelu o to mi chodzi)?

-Czy paliwo 5%, 18% oil blend {Paliwo MECCAMO - EXCEL FUEL 5% 5L (18% Oil blend)} będzie ok?

-W jakim zakresie obrotów go docierać?

-Ile mniej więcej przepalić?

-Podobno gaźniki są ustawiane fabrycznie na bogatą mieszankę? I ta mieszanka jest przystosowana do docierania?

-Może macie jeszcze jakieś cenne wskazówki co do docierania tego silnika?

To chyba wszystkie moje pytania. Z góry dziękuję za pomoc  ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ok, jestem przy paliwie i pisze ze na docieraniu nie zaleca sie stosowanie paliwa poniżej 20% oleju. No i moje pytanie brzmi czy jak wleje te paliwo które podałem(18% oleju) to zmieni to w jakis dramatyczny sposób działania silnika, czy po prostu będe musiał uważać na temperature silnika? Dalej nie wiem jak z tymi obrotami, 30 minut ma przepracować wiec biore pod uwage że na wolnych obrotach tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie, za malo oleju to gorsze odprowadzanie ciepla, co przy docieraniu ma jednak znaczenie i predzej czy pozniej odbije sie na trwalosci i mocy silnika. Czy owe 2% faktycznie stanowia istotna roznice, tego chyba nikt Tobie nie zagwarantuje. Mozliwe, ze nie. Ale tez nie wykluczone, ze Twoj egzemplarz silnika moze byc akurat tak spasowany, ze odrobina oleju za malo wplynie na jakosc docierania. A to uwydatnia sie dopiero w pozniejszym uzytkowaniu. Ja na Twoim miejscu bym nie kombinowal, tylko robil, jak w instrukcji napisane. Nie mozez dokupic identycznego oleju i odrobine dolac do paliwa?

Inna sprawa, ze zalecenia w instrukcjach zakladaja stosunkowo niekorzystne warunki uzytkowania i przez to utrzymane sa raczej "po bezpiecznej stronie"...

W angielskojezycznej instrukcji jest mowa o 20-25% oleju

https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0ahUKEwjKtcDFroTZAhXPAewKHVglCloQFgg2MAI&url=https%3A%2F%2Fwww.rcgroups.com%2Fforums%2Fshowatt.php%3Fattachmentid%3D5263265&usg=AOvVaw3jdOfViIap7wGVFebjL6ey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy w aptece kupić trochę - małe buteleczki oleju rycynowego i dodać do paliwa. Rycyna zawsze była w paliwie sama jako np. owe 5% lub jako dodatek.

Dociera się na wolnych obrotach ale nie tak jak myślisz. Gdy już odpalisz, odepniesz zasilanie świecy - ustawiasz maksymalne obroty i tylko w takiej pozycji docieraliśmy. Gdy już ustawisz maksymalne to teraz igłą składu mieszanki zmniejszasz obroty do najniższych dających równomierną pracę silnika. Gdy już sobie pracuje na takim przelaniu - to właśnie zapewnia najlepsze smarowanie i chłodzenie - co jakiś czas powiedzmy po 3 minutach przykręcasz igłę do maksymalnych obrotów na powiedzmy 10 sekund po czym zmniejszasz obroty igłą - przepustnica cały czas w tym samym maksymalnym otwarciu. Zwykle - w zależności od pojemności silnika wystarczyło tak przepalić 2 - 3 zbiorniki na ziemi i kolejne już w powietrzu - czyli w locie modelu.   

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrócie silnik ma pracować na dużym przelaniu na małych obrotach. Jedyne co w gazniku jest fabrycznie ustawione to igła przejścia i jej lepiej nie ruszać. To taka mała srubka w dźwigni gazu. No i zawory. Lepiej nie tykać no chyba że silnik w ogóle nie chce pracować. Ja docieram 300ml na niskich+ przelanie, 300ml pół gazu+ przelanie, 300ml na otwartej przepustnicy + przelnie. Wtedy powoli wkręcam igłę paliw i słychać jak silnik wchodzi na coraz większe obroty. Końcówka zbiornika to tylko ustawienie maksymalnych obrotów.

Nie martw się że pluje z tlumika, im bardziej pluje na dotarciu tym lepiej smaruję i chłodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy w aptece kupić trochę - małe buteleczki oleju rycynowego i dodać do paliwa.   

Dzięki za świetny pomysł! Akurat niedługo przyjdzie do mnie ASP 25 i miałem z tym problem. Rycyna w modelarskim była minimum w opakowaniu 1L, ja w paliwie, które mam, mam 15 procent oleju. I wychodzi mi żeby mieć około 0.5L paliwa z 22% oleju wystarczy mi jakieś 50ml rycyny...  Tylko czy ta aptekarska rycyna będzie ok?

 

Sorki za lekkie zboczenie z tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.