Skocz do zawartości

Jak obliczyć czas pracy aku Lipo ?


hornet2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 Nie chodzi o obawianie się . Nie rozumiem po co mam podłączać aku podczas rozładowywania do balansera . Jak już wspominałem z podłączonym balanserem podczas rozładowywania bardzo rozjeżdżają się napięcia pomiędzy ogniwami . Bez podłączania balansera wszystko jest o. k. 

 

W najgorszym wypadku po zakończeniu rozładowania mogę sprawdzić napięcia na ogniwach miernikiem zamiast ładowarką . ;)  

 

Zbigniew. Obawiam się że bez dodatkowych narzędzi jak lipo buzzer i/lub power meter się nie obejdzie. Pierwotnie obstawiałem, że podczas rozładowywania pakietu za rozjeżdżające się ogniwa odpowiedzialny był sam pakiet. Ale równie dobrze to ładowarka może być winna i źle prowadzi odczyty napięcia w czasie procesu rozładowywania. To co widzisz +/- 1.5V może wynikać z błędu w ładowarce. W związku z tym nie przejmowałbym się jej wskazaniami.

 

Jest jeszcze inne dużo prostsze rozwiązanie: po prostu zaakceptuj to co masz i przestań szukać dziury w całym.

 

Jak chcesz mieć lepsze wyniki to niestety bez lepszego sprzętu się nie obejdzie - wszystko jedno jakiego - samego coptera, pakietu, ładowarki, lepszego sprzętu pomiarowego itd itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 po zakończeniu rozładowania 

 

Właśnie cała sztuka polega na tym, że nie po zakończeniu ale w ostatniej chwili pod obciążeniem przed zakończeniem procesu rozładowywania.

wiekszośćładowarek zamraża napięcie na wyświetlaczu dając wiarygodne dane o stanie cel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbigniew. Obawiam się że bez dodatkowych narzędzi jak lipo buzzer i/lub power meter się nie obejdzie. Pierwotnie obstawiałem, że podczas rozładowywania pakietu za rozjeżdżające się ogniwa odpowiedzialny był sam pakiet. Ale równie dobrze to ładowarka może być winna i źle prowadzi odczyty napięcia w czasie procesu rozładowywania. To co widzisz +/- 1.5V może wynikać z błędu w ładowarce. W związku z tym nie przejmowałbym się jej wskazaniami.

 

Jest jeszcze inne dużo prostsze rozwiązanie: po prostu zaakceptuj to co masz i przestań szukać dziury w całym.

 

Jak chcesz mieć lepsze wyniki to niestety bez lepszego sprzętu się nie obejdzie - wszystko jedno jakiego - samego coptera, pakietu, ładowarki, lepszego sprzętu pomiarowego itd itp.

 

Nie chcę spitolić sobie aku . Dopuszczalna różnica napięć pomiędzy ogniwami powinna wynosić 0,01 - 0,02V . Góra 0,03V . Więc te ponad 1,5V to tak być nie powinno . Pomiar miernikiem potwierdza tak duży rozjazd napięć . Więc nie jest to przekłamanie ładowarki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładuj z balanserem do 4.0 i rozładuj do 3.8 (trybem storage) kilka razy jakimś 0.5C. Ja tak robiłem na jednym pakiecie i wyprostowało mi przy czwartym rozładowaniu. Kilka lotów i cela zaczęła normalnie się zachowywać, jak pozostałe. Na początku miałem różnice 4.2 do 4.07 na pełnym naładowaniu, teraz po lotach jest ok.

Mam nadzieję, że Tobie też się uda.

Przy czym do mnie dotarł już pakiecik z różnicą napięć, nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę spitolić sobie aku . Dopuszczalna różnica napięć pomiędzy ogniwami powinna wynosić 0,01 - 0,02V . Góra 0,03V . Więc te ponad 1,5V to tak być nie powinno . Pomiar miernikiem potwierdza tak duży rozjazd napięć . Więc nie jest to przekłamanie ładowarki .

 

Zbigniew. 

 

Mój popcorn podobnie jak Marka też powoli się kończy. Zgadzam się, że 1.5V to dużo za dużo. Skoro tak skaczą Ci napięcia podczas rozładowania na ładowarce z podpiętym balanserem (potwierdzone zewnętrznym dodatkowym miernikiem), a przy rozładowywaniu bez balansera jest OK to wniosek jest jeden: masz ładowarkę do kosza. Ale trudno mi w to uwierzyć bo 1.5V oznacza różnicę w napięciu między rozładowanym a naładowanym ogniwem. A to jest fizycznie nie możliwe aby pakiet po podłączeniu do ładowarki  nagle stracił cały ładunek na jednej celi, podczas gdy druga jest nietknięta.

 

Przestań też rzucać takimi kategorycznymi stwierdzeniami o dopuszczalnych różnicach napięć między ogniwami. W czasie eksploatacji pakietu ogniwa zaczynają się różnie zachowywać i różnie starzeć. Czyli co - jak na pakiecie po lataniu mam różnicę 0.1 - 0.2 V to mam już utylizować pakiet? mimo że służy mi 3 lata i nadal jestem zadowolony z osiągów? Ktoś przeczyta takie stwierdzenia i zacznie panikować jak Ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokupiłem całą paczkę orzeszków. Zbyszek mi nie straszny:)

 

Rozbieżność rzędu 0,1 do 0,3 to normalka.

 

A możesz nakręcić filmik który potwierdza taką różnicę w napięciach (1,5V).

To dziwne bo gdy ładuje to dobrze pokazuje?

Gdzie kupiłeś ładowarkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbigniew. 

 

Mój popcorn podobnie jak Marka też powoli się kończy. Zgadzam się, że 1.5V to dużo za dużo. Skoro tak skaczą Ci napięcia podczas rozładowania na ładowarce z podpiętym balanserem (potwierdzone zewnętrznym dodatkowym miernikiem), a przy rozładowywaniu bez balansera jest OK to wniosek jest jeden: masz ładowarkę do kosza. Ale trudno mi w to uwierzyć bo 1.5V oznacza różnicę w napięciu między rozładowanym a naładowanym ogniwem. A to jest fizycznie nie możliwe aby pakiet po podłączeniu do ładowarki  nagle stracił cały ładunek na jednej celi, podczas gdy druga jest nietknięta.

 

Przestań też rzucać takimi kategorycznymi stwierdzeniami o dopuszczalnych różnicach napięć między ogniwami. W czasie eksploatacji pakietu ogniwa zaczynają się różnie zachowywać i różnie starzeć. Czyli co - jak na pakiecie po lataniu mam różnicę 0.1 - 0.2 V to mam już utylizować pakiet? mimo że służy mi 3 lata i nadal jestem zadowolony z osiągów? Ktoś przeczyta takie stwierdzenia i zacznie panikować jak Ty.

Czy ja coś takiego napisałem że przy różnicy napięć pomiędzy ogniwami rzędu 0,01 - 0,02V pakiet nadaje się do wyrzucenia ?

 

Druga sprawa . Dlaczego mam rozładowywać pakiet z podłączonym balanserem ? Przecież w kopterze nie jest podłączony przewodem balansera . Naturalnie jest rozładowywany głównym przewodem . To logiczne byłoby też rozładowywać go ładowarką tylko głównym przewodem . Ładowarka kupiona w Bg .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie cała sztuka polega na tym, że nie po zakończeniu ale w ostatniej chwili pod obciążeniem przed zakończeniem procesu rozładowywania.

większość ładowarek zamraża napięcie na wyświetlaczu dając wiarygodne dane o stanie cel.

Czy cytowanie samego siebie to choroba? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim max prądem ładować te aku ? 1C ? Czy mniejszym ? Doładowywać po zakończeniu procesu ładowania ? Po ponownym uruchomieniu ładowarki  wchodzi jeszcze ok. 50 -100mAh . Prąd ładowania spada z 3,2 do 0,6A . Nie wiem czy prawidłowo nie powinien spadać z 3,2 do 0,1A ? Dopiero wtedy zakończyć proces ładowania . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz nigdzie napisane dozwolonego ładowania, to nie powinno się przekraczać 1C. Jak mam czas, to ładuję 1A (obojętnie, jakiej pojemności by nie był pakiet). Czemu tak robię? Nie wie, tak po prostu. Jak mi się śpieszy, to 1C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja coś takiego napisałem że przy różnicy napięć pomiędzy ogniwami rzędu 0,01 - 0,02V pakiet nadaje się do wyrzucenia ?

 

Druga sprawa . Dlaczego mam rozładowywać pakiet z podłączonym balanserem ? Przecież w kopterze nie jest podłączony przewodem balansera . Naturalnie jest rozładowywany głównym przewodem . To logiczne byłoby też rozładowywać go ładowarką tylko głównym przewodem . Ładowarka kupiona w Bg .

Tak. Napisałeś ze dopuszczalna różnica napięć na ogniwach pakietu to max 0.03v. Wiec logicznie jak różnica przekracza 0.03V to jest to niedopuszczalne? Tak? No chyba ze ja nie rozumuję logicznie.

 

Nikt nie użył sformułowania rozładunku przez balanser tylko z podłączonym balanserem a to jest różnica.

 

WYBACZ Zbigniew, ale dyskusja z Tobą staje się bezzasadna. Wydaje mi się, że nie czytasz ze zrozumieniem albo masz swoją teorię i za wszelką cenę starasz się ją udowodnić pomimo udzielonych kompleksowych odpowiedzi i wyjaśnień przez użytkowników którzy maja 100x tyle doświadczenia co Ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może głupie pytanie ? Czy ładując mniejszym prądem więcej wejdzie tych mAh ( chodzi mi o zachowanie się ładowarki )? Przy ustawionym max prądzie ładowania 1C ( 3,2A ) ładowarka zakończyła proces ładowania przy osiągnięciu oczywiście napięcia 4,20V/ ogniwo . Ale prąd ładowania nie spadł z 3,2 do 0,1A a na koniec do 0  tylko proces ładowania zakończył się przy 0,6A .

 

Czy po prostu ładując większym prądem ładowanie przebiegnie szybciej a mniejszym wolniej ? Ale prądu i w tym i w tym przypadku wejdzie tyle samo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo niby ładowarka po osiągnięciu 4,20V/ ogniwo kończy proces ładowania pokazując Full . Ale gdy się zmniejszy prąd ładowania z 1C ( w tym przypadku 3,2A ) do 0,3 - 0,1A i jeszcze raz uruchomi ładowarkę  to jeszcze daje się wpompować sporo prądu . To kiedy jest ten prawdziwy Full ? Doładowywać jeszcze aku mniejszym prądem ? Czy nie ma to sensu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam coś takiego:

http://modele-centrum.pl/p/350/12828/ladowarka-gpx-greenbox-extreme-automatyczne-imax-redox-gpx-ladowarki.html

i z tego, co pamiętam, gdy kiedyś chciałem "dobić" jeszcze trochę to i tak było 0.00 na ładowaniu przez kilka sekund i dawało sygnał, że naładowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam coś takiego:

http://modele-centrum.pl/p/350/12828/ladowarka-gpx-greenbox-extreme-automatyczne-imax-redox-gpx-ladowarki.html

i z tego, co pamiętam, gdy kiedyś chciałem "dobić" jeszcze trochę to i tak było 0.00 na ładowaniu przez kilka sekund i dawało sygnał, że naładowane.

 

To samo co Imax B-6 . Tylko inny kolor obudowy i inna nazwa .

 

 

W tej chwili jestem w trakcie rozładowywania aku ładowarką . Aku jest podłączone do ładowarki przewodem głównym i do balansera . Na razie wygląda to tak :

 

4dc5d14709c0ce76med.jpg

 

 

Coś musiało być z wtyczką balansera . Chyba coś dobrze nie łączyło ? Poruszałem przewodami i chyba wszystko jest już o.k. ? 

 

fa7f5798a095e04bmed.jpg

 

Jak widać na zdjęciach . Przy spadku napięcia do 3,8V/ ogniwo wypompowało 1245mAh .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak pospieszyłem się że wszystko jest o.k.  Stało się to o czym pisałem wcześniej  . Do 7,0V jeszcze wszystko było o.k. . Gdy napięcie w aku spadło poniżej 7,0V rozjechały się napięcia w ogniwach .

 

77738d1312a41dc4med.jpg

 

 

6f002fc726696ab5med.jpg

 

 

668b9c969540c69dmed.jpg

 

7c4859af8e62fdddmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No , nareszcie .

Jestem dumny. Z siebie, że dotrzymałem do tego momentu.

Chyba dam rydzykowi na tacę:)

 

A tak na serio to już wszystko wiadomo. twój pakiet jest uszkodzony, tz ta cela która przy rozładowaniu miała 2,4V ma mniejszą pojemność niż ta pierwsza.

Całkowita pojemność pakietu pod obciążeniem to ok 2,5 Ah.

 

Gdybym taką kupił u chińczyka lub w sklepie poszła by na reklamację.

 

Przy takiej rozbieżności cel nie posłuży ci zbyt długo. właściwie to już szukaj drugiej bo nim nowa przyjdzie do ciebie pakiet padnie.

 

 

A teraz trochę matematyki:

Jeżeli 3,2 to pełna bateryjka to 2,5 78%.

zatem 15 min lotu na pełnej bateryjce to przy 78% tego czasu to 11 minut lotu.

 

Wniosek jest jeden twój dron lata prawidłowo, opis jest prawidłowy a tylko bateryjka do du....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No , nareszcie .

Jestem dumny. Z siebie, że dotrzymałem do tego momentu.

Chyba dam rydzykowi na tacę:)

 

A tak na serio to już wszystko wiadomo. twój pakiet jest uszkodzony, tz ta cela która przy rozładowaniu miała 2,4V ma mniejszą pojemność niż ta pierwsza.

Całkowita pojemność pakietu pod obciążeniem to ok 2,5 Ah.

 

Gdybym taką kupił u chińczyka lub w sklepie poszła by na reklamację.

 

Przy takiej rozbieżności cel nie posłuży ci zbyt długo. właściwie to już szukaj drugiej bo nim nowa przyjdzie do ciebie pakiet padnie.

 

 

A teraz trochę matematyki:

Jeżeli 3,2 to pełna bateryjka to 2,5 78%.

zatem 15 min lotu na pełnej bateryjce to przy 78% tego czasu to 11 minut lotu.

 

Wniosek jest jeden twój dron lata prawidłowo, opis jest prawidłowy a tylko bateryjka do du....

Muahahahahaah dokładnie to samo napisałem tutaj: http://pfmrc.eu/index.php/topic/72204-jak-dobrać-pojemność-aku/?p=695607

 

Ten pakiet nigdy nie miał 3.2Ah. Raczej 2.5Ah tylko jedna cela jest mocniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.