Skocz do zawartości


Zdjęcie

Silnik do Easy Gildera


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#21 TiEm

TiEm
  • Modelarz
  • 5 postów
  • SkądGoleniów
  • Imię:Tadeusz

Napisano 26 sierpień 2018 - 15:47

Ja w swoim EG Pro miałem 3542 1100kv 3s na łopatkach 12x6,5

 

Czy nie miałeś problemów z wyważeniem tego silnika?


  • 0

#22 Konrad_P

Konrad_P
  • Stary wyjadacz
  • 2411 postów
  • Age: 56
  • SkądWrocław
  • Imię:Konrad

Napisano 26 sierpień 2018 - 15:50

Nie.

Latałem na dużym pakiecie 3000mAh do którego był przyklejony regulator Plush 60A i to wszystko było wsunięte tak daleko jak tylko się dało pod skrzydło. Szybował świetnie.


  • 0

#23 TiEm

TiEm
  • Modelarz
  • 5 postów
  • SkądGoleniów
  • Imię:Tadeusz

Napisano 26 sierpień 2018 - 15:58

Dodam że będzie to mój pierwszy model. Na tą chwilę trenuje na symulatorze ale już zaczynam powoli kompletować wszystko.

 

Chyba zdecyduje się na  Ray 3536 -1250 i pakiet 3s-2200 tylko mam problem z doborem śmigła.

Znalazłem ten silnik za 90zł https://rcpro.pl/pro...C3536-1250.html

Trudno przewidzieć jak się skończy nauka :)

Czy w tej cenie jest coś lepszego?

 

Byłem zdecydowany na EASY GLIDER 4 RR z napędem ROXXY http://riku.pl/towar/p/id/95667/ po tym wątku zdecydowałem się na wersje KIT http://riku.pl/towar/p/id/95668/ i dobór większego silnika, ogólnie to jestem zielony.


  • 0

#24 Konrad_P

Konrad_P
  • Stary wyjadacz
  • 2411 postów
  • Age: 56
  • SkądWrocław
  • Imię:Konrad

Napisano 26 sierpień 2018 - 16:02

Przy tym Kv to 10x6 albo 11x5


  • 0

#25 sbogdan1

sbogdan1
  • Modelarz
  • 1192 postów
  • Age: 52
  • SkądŚląskie
  • Imię:Bogusław

Napisano 26 sierpień 2018 - 21:40

Tak jak pisze Konrad.
Załóż silnik z mniejszym kv powiedzmy w okolicach 950 do 1000 i śmigło 12 x 6....6,5 lub 11,5 x 7 przy wadze modelu nawet 1.3 kg będziesz miał rakietę pionowego startu.
Powodzenia...


  • 0

#26 zipp

zipp
  • Modelarz
  • 101 postów
  • Age: 51
  • SkądGliwice
  • Imię:Piotr

Napisano 31 sierpień 2018 - 23:37

Dodam że będzie to mój pierwszy model. Na tą chwilę trenuje na symulatorze ale już zaczynam powoli kompletować wszystko.

...

Życzę powodzenia, ale zastanów się na początek nad wersją modelu z elektroniką wspomagającą lot. Szczególnie gdy nie masz nikogo z doświadczeniem do pomocy w pierwszych lotach.

Osobiście bardzo długo męczyłem się, by lot trwał dłużej niż kilkanaście sekund(i nie kończył się lepieniem kawałków pianki na powrót w coś do latania). Dopiero gdy kupiłem szybowiec z funkcją automatycznego poziomowania nauka znacząco przyspieszyła.. by po ~15h nalatanych z autopoziomowaniem zacząć loty samodzielne...

Być może w Twoim przypadku latanie na symulatorze będzie wystarczającym przygotowaniem. Jeśli nie, zaproponowana przeze mnie droga jest wypróbowana i gwarantuje sukces;-)


  • 0

#27 Konrad_P

Konrad_P
  • Stary wyjadacz
  • 2411 postów
  • Age: 56
  • SkądWrocław
  • Imię:Konrad

Napisano 01 wrzesień 2018 - 07:59

Nie mówię nie, ale jestem bardzo sceptyczny jeśli chodzi o wspomagacze wszelkiego rodzaju. Aby prawidłowo zamontować stabilizator lotu trzeba mieć już jakieś pojęcie o lataniu, przynajmniej mi się tak wydaje, bo inaczej może się to skończyć większą katastrofą niż normalnie.

Można spokojnie zacząć, bez wspomagania, uczyć się samemu latać przy zachowaniu pewnych zasad. A naprawa modelu jest nieodłącznym elementem modelarstwa i tego też trzeba się nauczyć. A pianka daje idealne podstawy bo jest dość prosta w naprawie.

Proponuje zaglądnąć w wątek o Soliusie Bogusława (sbogdan1) i zobaczyć jak się naprawia tego typu pianki. 


  • 0

#28 zipp

zipp
  • Modelarz
  • 101 postów
  • Age: 51
  • SkądGliwice
  • Imię:Piotr

Napisano 01 wrzesień 2018 - 19:25

Nie mówię nie, ale jestem bardzo sceptyczny jeśli chodzi o wspomagacze wszelkiego rodzaju. Aby prawidłowo zamontować stabilizator lotu trzeba mieć już jakieś pojęcie o lataniu, przynajmniej mi się tak wydaje, bo inaczej może się to skończyć większą katastrofą niż normalnie.

to wszystko prawda, ale ja napisałem o gotowym modelu z funkcją autopoziomowania.

Ustawianie samodzielne dodatkowego modułu wspomagającego przy braku jakiegokolwiek doświadczenia również uważam za wątpliwe...

Mam na myśli konkretnie gotowy model z elektroniką od Horizon Hobby. Obecnie w sprzedaży jest motoszybowiec Conscendo w wersji BNC sprzedawany przez HH pod marką ParkZone.

To gotowy model z odbiornikiem z wbudowaną funkcją (wyłączalną) autopoziomowania. Osobiście z powodzeniem nauczyłem się na nim latać (gdy był poprzednio sprzedawany pod marką E-Flite).

Oczywiście jest to tylko jedna możliwych dróg. Tak jak napisałem poprzednio, być może koledze próbującemu zacząć latać wystarczy trening w symulatorze. Mnie nie wystarczył. A ciągłe naprawianie może jest fajne, ale może też skutecznie zniechęcić do latania..


  • 0

#29 samolocik

samolocik
  • Modelarz
  • 1447 postów
  • Age: 48
  • SkądKraków
  • Imię:Piotr

Napisano 01 wrzesień 2018 - 19:36

Ja kompletnie rozwaliłem Easy Stara przy nauce latania, każdy lot to było maksymalnie kilkanaście sekund a potem gleba. W drugim egzemplarzu postanowiłem latać na minimalnym gazie silnika, dotykać delikatnie sterów tylko wtedy kiedy za bardzo zbaczał z toru lotu i od razu wyłączać silnik gdy traciłem kontrolę nad sterami - wtedy model radził sobie sam. Pomogło od razu i ten egzemplarz nigdy nie zaliczył kreta i dzięki niemu wiem, że ster kierunku i wysokości jest wystarczający do wielu szybowców :-)


  • 0

#30 Konrad_P

Konrad_P
  • Stary wyjadacz
  • 2411 postów
  • Age: 56
  • SkądWrocław
  • Imię:Konrad

Napisano 01 wrzesień 2018 - 20:04

@ zipp

No to trochę nie zrozumiałem, że chodziło Ci o gotowy model. Cóż to też jakieś rozwiązanie, pewnie trochę kosztowne, ale biorąc pod uwagę, że pierwszy model i tak idzie zawsze na straty to być może jakoś się to kalkuluje.

Tyle, że ja jestem wyznawcą nauki takiej jak przytacza Piotr.

 

@ Samolocik.

To jest moim zdanie jedna z lepszych metod nauki latania jaką podałeś. Nie przeszkadzać modelowi :)

Ja się już gdzieś na forum wywnętrzniałem na temat nauki latania EG i jest ona zbieżna z tym co piszesz. 

Oczywiście potrzebne jeszcze przed tym pierwszym lotem kilka prób na sucho, ale ogólnie to tak się powinno zaczynać naukę jak piszesz.


  • 0

#31 TiEm

TiEm
  • Modelarz
  • 5 postów
  • SkądGoleniów
  • Imię:Tadeusz

Napisano 10 wrzesień 2018 - 21:37

EASY GLIDER 4 złożony i dziś poleciał pierwszy raz  :D 

silnik - RAY G2 C3536-1250

regulator - RAY 40A

śmigło - Graupner 10x6

pakiet - TATTU 3S 2200mAh

 

Po wyważeniu zgodnie z instrukcją pojechałem na łąkę z zamiarem puszczania z ręki. Dzięki temu mogłem zobaczyć jak zachowuje się Gliderek.

Leciał równo, tak mi się zdawało. To mój pierwszy model, moja wiedza i doświadczenie jest zerowe.

Dziękuje Konradowi_P kóry był pomocny i dzięki niemu mogłem rozmyć wątpliwości.

 

Nie mogłem się powstrzymać przed puszczeniem go w niebo. Po około dziesięciu godzinach latania na symulatorze i oglądaniu filmów odważyłem się na puszczenie mojego cacko.

Połowa gazu i poszedł energicznie pod małym kątem w górę.... kilka minut lotu, walka z wiatrem i lądowanie. Wszystko z sztuką wyszkoloną na symulatorze i tak pięć razy.

Jestem pod wrażeniem odwzorowania rzeczywistości latania wirtualnego.

Glider z tym Combem i śmigłem to rakieta pionowego startu i gdyby nie ten zapas mocy to bym dzisiaj nie podołał porywom wiatru. 

​Czekam teraz na bezwietrzną pogodę  :D  :D  :D 


  • 0

#32 zipp

zipp
  • Modelarz
  • 101 postów
  • Age: 51
  • SkądGliwice
  • Imię:Piotr

Napisano 10 wrzesień 2018 - 22:17

Gratulacje udanego debiutu i udanego oblotu:-)

Wybrałeś mocny napęd do EG. W konsekwencji będzie dobrze sprawował się przy wietrze i będzie szybki, ale gorzej będzie szybował/latał w termice.

To kwestia wyboru i oczekiwań od szybowca.


  • 0

#33 Konrad_P

Konrad_P
  • Stary wyjadacz
  • 2411 postów
  • Age: 56
  • SkądWrocław
  • Imię:Konrad

Napisano 11 wrzesień 2018 - 14:54

Gratulacje udanego debiutu i udanego oblotu:-)

Wybrałeś mocny napęd do EG. W konsekwencji będzie dobrze sprawował się przy wietrze i będzie szybki, ale gorzej będzie szybował/latał w termice.

To kwestia wyboru i oczekiwań od szybowca.

Tak po prawdzie EG to nie jest model do lotów termicznych a te 20-25g więcej w silniku nie spowoduje utraty jego zdolności do szybowania. Trzeba dobrze ustawić SC i na pewno sobie poradzi a dając silnik o rozmiar mniejszy ryzykujesz tym, że przy 3m/s już za bardzo nie polatasz. 

Dokładnie jak piszesz to kwestia wyboru i oczekiwań, tyle że do pierwszego w życiu modelu trzeba podejść trochę inaczej. Drugi czy trzeci model to już inna sprawa. 


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych