Skocz do zawartości

Mój Rafik :)


czarobest
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzeki za odpowiedz, chciałem jeszcze zapytac jaka swiece zastosowales ? Wiem ze przy tym silniku trzeba bedzie doważyc tył ale z czasem przydal by sie do innych konstrukcji typu Wicherek 25 RWD itp. Jak narazie musze skończyć Dromadera i zabieram sie za Rafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ja stosuję świecę gorącą HobbyKinga , bo po spaleniu kilku świec OS'a przy pierwszym silniku kupiłem zapas tych tańszych, a moim zdaniem nie są złe. Do tego silnika można by jeszcze spróbować jakieś średnio gorącej - tak myślę, szczególnie przy stosowaniu paliwa z większą ilością nitro niż moje 5%. 

 

Powodzenia w budowach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety widzę ostatnio, że w HobbyKingu nie ma wielu towarów które mnie interesowały (jak by coraz mniej wszystkiego jakby się wycofywali z niektórych kategorii, ale to może tylko moje wrażenie. Praktycznie nie ma nic z mojej listy do Rafika obecnie :( ) i ASP 25 też jest właśnie niedostępny - a zdecydowanie się opłaca, bo kiedy go kupowałem zapłaciłem jakieś 60zł mniej niż w Polsce za sam motorek, to samo z resztą podzespołów jak serwa czy nawet folia, a przy takim zmówieniu dostawa kurierem była gratis.

 

Co do Zero, niestety na razie tak jak widać w temacie :D czyli stoję w miejscu, korzystam z pogody i powoli zagłębiam wiedzę z kierunku budowy makiet (choć to nie będzie makieta) :). Jednak jak zawsze piszę - model na pewno ukończę. Miło, że pytasz :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci ze podpatrywalem twoje poczynania przy zero bo w zimę tez planuje zudowac coś na chociaż by podobienstwo makiety cos z planów marutaki lub ziroliego ale na razie to temat na zimowe wieczory. Powodzenia w sklejaniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

W końcu zacząłem jeździć na lotnisko więc była okazja do sprawdzenia prędkości modelu :). Przesadziłem z lądowaniem, ale nic się nie stało. Wiem, że podejście trochę za ostre, ale jakoś mam cały czas obawy nad niższym zawróceniem. Nie ma co się tłumaczyć, bo pilot dalej ze mnie słaby (ale właśnie w końcu próbuję to nadrabiać :D (a do tego częstsze latanie sprawia też, że wzrasta motywacja do budowy)), ale to dopiero moje pierwsze loty na tym lotnisku i trochę boje się terenu, choć zdarzyło mi się tam nim wylądować bez gaszenia silnika, zawrócić i wystartować ponownie.

 

Pomęczyłem się i udało mi się wyświetlić dane z GPS'a FrSky (było trochę problemów z synchronizacją, bo np pozycja gazu nie ma opóźnienia, dane z GPS mają spore (i niestety tylko 1Hz), więc trochę nad tym musiałem posiedzieć). Do rzeczy - max prędkość 130 km/h :D (ale po opadaniu), taka przelotowa na samym silniku to okolice 100 km/h. Zresztą najlepiej obejrzeć :)
 

 


Swoją drogą model lata jak po sznurku, tylko szybko - ale to dobrze :).
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nareszcie zacząłem jeździć, w końcu mieszkam w Łodzi :D. Bardzo miło no i w końcu latam więc liczę, że będę pojawiał się często, niestety (to też powód dla którego wcześniej się nie mogłem zebrać) mam 17km w jedną stronę, co przy chęci częstego jeżdżenia jest trochę odczuwalne. 

Pisz jak będziesz przyjeżdżał ;), swoją drogą jak sprawy z Twoim Rafikiem? Zero chyba niestety dalej przerasta mnie psychicznie(+ boję się laminatów), teraz po rozbiciu Wicherka zamierzam zaraz budować kolejnego, żeby mieć też coś wolniejszego, ale tak jak napisałem, więcej latania sprawia, że czuję dużą motywację do budowy więc liczę, że w końcu i z nim ruszę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mój rafik czeka w kolejce chyba muszę powąchać spalin z twojego to w końcu kupię jakiś silnik spalinowy :) , co do odległości to ja mam troszkę blizej jakies 15 min drogi bez korków a takie rzeczy w Lodzi to tylko w nocy albo w niedziele :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To do zobaczenia :), na razie nie trafiłem na inną spalinkę, ale sam bez spaliny się tam nie ruszam więc zawsze jakiś się trafi jeśli będę :). O dziwo, mimo że mieszkam po drugiej stronie Łodzi to nawet w czwartek wyjeżdżając po 16 byłem w okolicach 35 minut na miejscu, jednak bardziej niż to, boli mnie paliwo :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarku, model świetny! Gratulacje!

Jeśli tylko moge coś dodać to że jak na fun fly to prędkości stanowczo za duże. Te modele projektowane są do powolnego latania i ciasnych figur akrobacji, wykonywanych prawie w miejscu, koło nogi.

Proponował bym zmienić śmigło na takie o dużej średnicy a małym skoku. Do tego silnika tak powiedzmy 11x4...? Powinno być zupełnie inaczej. No chyba że podoba ci się tak latać to OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, merlin71 napisał:
Czarku, model świetny! Gratulacje! Jeśli tylko moge coś dodać to że jak na fun fly to prędkości stanowczo za duże. Te modele projektowane są do powolnego latania i ciasnych figur akrobacji, wykonywanych prawie w miejscu, koło nogi.

Proponował bym zmienić śmigło na takie o dużej średnicy a małym skoku. Do tego silnika tak powiedzmy 11x4...? Powinno być zupełnie inaczej. No chyba że podoba ci się tak latać to OK.

 

  Myślę że te gratulacje to do Mirka@mirolek, ja tylko zbudowałem model , jednak dzięki. 

Opieram się na tym jak zakwalifikował ten model Mirek, może faktycznie FunFly bardziej kojarzy się z modelami powolnymi i wiszącymi na śmigle. 

Jeśli chodzi o zmianę śmigła, nie wiem jak ten silnik by się zachował (czy nie uzyskałbym mniejszej mocy) i choć wydaję mi się, że i na tym powinien iść pionowo w górę to jednak ten model potrzebuję i tak prędkości, może brak mi umiejętności, ale mam wrażenie, że nie jest on na tyle lekki by lecieć tak wolno. Mi podoba się bardzo takie latanie (podobnie jak modelikiem mojej konstrukcji - https://pfmrc.eu/topic/81419-czardrill-spalina-600mm-rozpiętości/#comments) i w przyszłości kombinowałbym żeby było jeszcze szybciej  (czyli pójdę w większy skok) . Choć lubię także powolne bujanie się jak i latanie krzyżakiem 3D (udało mi się ostatnio złapać go w zawisie w rękę z czego już jestem zadowolony ), generalnie wszystkiego po trochu, ten będzie do szybkiego latania a w przyszłości zbuduję FunFly'a do zawisów (mam w głowie Madmana Evo ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) tak jak pisalem, jeśli lubisz tak latać to OK. Dziwię się tylko, bo taki typ modelu konstrukcyjnie nie jest przystosowany do takiego latania. Kilka rzeczy wplywa na to że to taki typ powolny i manewrowy.  Bardzo gruby profil płata, czyli duże opory i niska prędkość, wielkie powierzchnie sterowe (lotki, stery). Szybkie modele nie potrzebują tak wielkich sterów. Modele tego typu mają przeważnie dość delikatna tylną część kadłuba i usterzenie, dziwię się że jeszcze się nie urwało przy takich prędkościach. I jakos mi to zupełnie nie gra jedno z drugim. No ale jeśli Tobie to pasuje a model się nie rozpadł to jest spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 Modele tego typu mają przeważnie dość delikatna tylną część kadłuba i usterzenie, dziwię się że jeszcze się nie urwało przy takich prędkościach.

Bo Rafik nie jest typowym przedstawicielem kategorii FUN-FLY ?

 

Profil jest w pełni symetryczny ale nie jest zbyt gruby dlatego model może latać szybko a proporcje ma trochę Akro a trochę FUN. Taka hybryda o małym oporze czołowym, stosunkowo dużym usterzeniu i niedużym obciążeniu powierzchni nośnej dlatego model dobrze się sprawdza w wielu zastosowaniach. W moim przypadku na kołach, na nartach albo na pływakach. Zwykle jak coś jest do wszystkiego to najczęściej jest do niczego ale Rafik przeczy tej opinii.

Tak jak wspomniałeś, przy większym śmigle model lata znacznie spokojniej ale można też ściągać w locie folię ... wszystko zależy od tego co kto lubi ?

 

Brawo Czarek, cieszę się że model wciąż w eskploatacji i śmiga jak aircombat ?

 

ms

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.