Skocz do zawartości

Próba odbudowy starej jednostki "Condor(?)"


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za wsparcie @kaszalu !

 

W wolnej chwili wzmocniłem żywicą łoża pod silniki i pawęż.

Jeśli chodzi o nadbudówkę, to uważam ją za skończoną. Nie muszę zrobić z niej lustra :) Załączam porównanie stanów z przed i po.

Cały czas szukam po kątach materiału na okienka.

 

Dziś zabrałem się za szlifowanie kadłuba. Chcę zając się tylko górną( białą) jego częścią, dlatego oklejam zielone i szlifuję, szlifuję, szlifuję....

post-20931-0-95578400-1523825039_thumb.jpg

post-20931-0-08574800-1523825057_thumb.jpg

post-20931-0-20095800-1523826555_thumb.jpg

post-20931-0-78863400-1523826587_thumb.jpg

post-20931-0-65691500-1523826602_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Castoramie i w OBI niektóre karnisze pakowane są w bardzo fajne,przezroczyste, elastyczne ale jednak dość sztywne, cienkie  "okienkowe" tworzywo ( jakieś takie PCV kalandrowane)......Dość dużo tego wychodzi na jedno  opakowanie !!  :P

Żona nie potrzebuje czasem wymiany karnisza  :P  :D  :D  :D ???? Na pewno !!  :)

Zapunktujesz i okienka jak znalazł !!!  B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Postaraj się o dobry jakościowo, wąski brzeszczot z drobnymi zębami i dobrze go napnij - nie będzie ci tak "falował" po linii ! :)

W Castoramie ,Obi lub modelarskich sklepach internetowych są takie brzeszczoty w kompletach lub pojedynczo w różnej gradacji "uzębienia" . Do cienkiej sklejki modelarskiej

(gdzieś do 3 - 4 mm) dobrze się sprawdza też brzeszczot do cięcia metalu !!

Są też brzeszczoty okrągłe, z zębami na obwodzie - wtedy tniesz w każdym kierunku bez problemu !

Warto też pamietać o tym, że im twardszy materiał, tym drobniejszy ząb !

No i trening czyni mistrza !! B)

Powodzenia !

Edytowane przez kaszalu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No i trening czyni mistrza !!  B)

 

 

To jest chyba najważniejsze. 

 

Wczoraj przyszedł fornir. Zamówiłem wiąz, bo wydawał mi się najbardziej podobny do struktury i barwy górnego pokładu. 

Dziś czeka mnie klejenie forniru na sklejce przeznaczonej na pokład dizobowy.

 

Fornir modyfikowany na fizelinie. Klej Soudal  poliuretanowy 66A. 

 

 

No i przeniosłem suchy dok. Mam teraz znacznie wygodniej. 

post-20931-0-33048600-1534609550_thumb.jpg

post-20931-0-28601300-1534609557_thumb.jpg

post-20931-0-26342100-1534609564_thumb.jpg

post-20931-0-47090400-1534621448_thumb.jpg

post-20931-0-32160800-1534621456_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po zabawie na dziś  :)

Podczas przyklejania forniru przykleiłem sobie cały wycięty element do stołu  :blush:  :)  

 

Może to i dobrze, bo sklejka dwójka wydawała mi się zbyt sztywna (ktoś gdzieś, wyżej ostrzegał ;) ) więc kupię arkusz jedynki. Fajne doświadczenie :)

 

... a ściski leżą w pudle...  :rolleyes:

 

 

 

 

 

P.S Kuczma, zacząłem kombinować na dużym stole z cięciem i już wiem jak to działa! Dzięki :)

post-20931-0-14788300-1534623869_thumb.jpg

post-20931-0-87674900-1534623875_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca z fornirem zawsze daje piękne efekty. Ładny i wdzięczny materiał. Tyle, że kolega kupił tego forniru jak dla całego kółka modelarskiego na rok. Może lepiej zajrzeć do lokalnego stolarza jak potrzebny mały kawałek? Niestety w necie trzeba kupić dużą ilość. U mnie było podobnie jak kupowałem elementy metalowe na wał śrubowy. Mogę teraz fabrykę wałów otworzyć. :D :D :D.

Fornir na sklejce lepiej skleić już jako wyprofilowany element, a nie wyginać po sklejeniu. Inaczej może pękać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Fajnie ten wiązowy fornir wygląda ! Po lakierowaniu będzie super efekt !!   :)

Mieli też inne gatunki, np. mahoń ? Ta fizelina gruba jest ?

Wstaw linka skąd zamówiłeś, przyda się innym zainteresowanym ( np, mnie  :) ) !!!  B)

 

 

 

https://allegro.pl/fornir-okleina-modyfikowana-wiaz-0012ps-jasny-i7517674152.html?reco_id=1d300026-a3a0-11e8-a4f3-b8ca3a69b3c8&ars_rule_id=201

 

 

Fizelina jest cieniutka i dzięki niej fornir tak łatwo nie pęka.

 

Skoro Kaszalu wspomniał o wykończeniu, to pociągnę temat. Zastanawiam się czy:

 

- olejować i woskować

- bejcować i lakierować

- tylko lakierować

przypomnę tylko że krypa ma wyglądać na używaną a nie na taką na której mucha nigdy nie siadła :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym lekko zabejcował na teak i polakierował, ale lakierem satynowym lub półmatem  , nie błyszczącym ! B)

Wtedy "mucha siada" i wygląda na używany ! :D

Olejowania pokładu nie próbowałem - lakier chyba jednak lepiej zabezpiecza drewno przed wpływem wody i do olejowania to raczej szlachetne gatunki " w klocku"  

, nie fornirowane !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym lekko zabejcował na teak i polakierował

 

Też się ku temu skłaniam, ale korci mnie olej i wosk. Mam wrażenie że wtedy materiał wygląda bardziej surowo. I w dotyku bardziej naturalny.

 

Mam w domu XiX -to wieczną ramę lustra zaolejowaną i wywoskowaną "x" lat temu. 

Mam też modrzewiową podłogę na balkonie którą kilkukrotnie zaolejowałem jakieś trzy lata termu.

Obie rzeczy wyglądają na zdrowe. 

Tylko olejować bym musiał przed przyklejeniem pokładu, bo inaczej narobić się może niezły syf :) 

 

No... ciekawe jak to jest z olejowaniem cienkiego forniru. Był tu kiedyś technolog drewna chyba. Może coś podpowie? ;)

post-20931-0-16374700-1534681022_thumb.jpg

post-20931-0-00970600-1534681031_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.