Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rambler arf po liftingu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 jetfan

jetfan
  • Modelarz
  • 239 postów
  • Age: 55
  • SkądPiaseczno k. Warszawy
  • Imię:Zbigniew

Napisano 26 luty 2018 - 21:16

Wiosna idzie pełnym ogniem (rano u mnie -10) więc postanowiłem dokończyć model, który rozgrzebałem na jesieni czyli ten:

 

https://www.theworld...uctDetail&id=56

 

Kupiłem, obejrzałem i zdecydowałem, że istnieje pewien poziom tandety poniżej którego nie zejdę :)

 

Z tego powodu skrzydła poszły do kosza, reszta (kadłub + stateczniki) została ale w postaci podstawowej czyli sama konstrukcja, bez 'okleiny' czy jak to tam nazwać. Usunąłem folię (zeszła zastanawiająco łatwo), poprawiłem klejenia żywicą, tam gdzie się dało zwiększyłem ażurowanie. Kadłub trochę zmienię, będzie mieć otwartą kabinę oraz dorobię owiewkę 'pilota' by osiągnąć styl samolotów z okresu międzywojennego. Silnik będzie zdecydowanie większy niż zalecany, czekam na paczkę, jak dojdzie to się pochwalę. Ale teraz czeka na nowe skrzydła. No właśnie, tu się zaczęło. Pomyślałem, że zrobię model z chowanym podwoziem i klapami. Chciałem również spróbować projektowania w komputerze więc kupiłem software 'DevWing 2' - i muszę powiedzieć, że było warto. Po wycięciu laserem wszystko pasuje idealnie, raczej nie byłbym w stanie osiągnąć takiej dokładności wycinając części ręcznie nie wspominając, że pewnie zabrakło by mi cierpliwości. Skrzydło teraz wygląda jak niżej. Wszystko jest klejone żywicą. Myślę, że potrzebuję ok. 2 tygodni by je dokończyć tj. doprowadzić do stanu gotowego do oklejenia.

 

Skrzydło ma ok. 1700 rozpiętości, profil to S8036 przy kadłubie, na końcu S8037, zwichrzenie 1 stopień, na razie nie ważyłem ale lekko nie będzie.  

 

Jeśli pojawią się istotne postępy to wstawię nowe zdjęcia.

 

Pozdrawiam wszystkich i czekam na wiosnę :)

 

 

Załączone miniatury

  • devwing.jpg
  • IMG_1844.JPG
  • IMG_1843.JPG

  • 0

#2 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 464 postów
  • Age: 52
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 26 luty 2018 - 21:19

Wiosna idzie pełnym ogniem (rano u mnie -10) więc postanowiłem dokończyć model, który rozgrzebałem na jesieni czyli ten:

 

https://www.theworld...uctDetail&id=56

 

Kupiłem, obejrzałem i zdecydowałem, że istnieje pewien poziom tandety poniżej którego nie zejdę :)

 

Z tego powodu skrzydła poszły do kosza, reszta (kadłub + stateczniki) została ale w postaci podstawowej czyli sama konstrukcja, bez 'okleiny' czy jak to tam nazwać. Usunąłem folię (zeszła zastanawiająco łatwo), poprawiłem klejenia żywicą, tam gdzie się dało zwiększyłem ażurowanie. Kadłub trochę zmienię, będzie mieć otwartą kabinę oraz dorobię owiewkę 'pilota' by osiągnąć styl samolotów z okresu międzywojennego. Silnik będzie zdecydowanie większy niż zalecany, czekam na paczkę, jak dojdzie to się pochwalę. Ale teraz czeka na nowe skrzydła. No właśnie, tu się zaczęło. Pomyślałem, że zrobię model z chowanym podwoziem i klapami. Chciałem również spróbować projektowania w komputerze więc kupiłem software 'DevWing 2' - i muszę powiedzieć, że było warto. Po wycięciu laserem wszystko pasuje idealnie, raczej nie byłbym w stanie osiągnąć takiej dokładności wycinając części ręcznie nie wspominając, że pewnie zabrakło by mi cierpliwości. Skrzydło teraz wygląda jak niżej. Wszystko jest klejone żywicą. Myślę, że potrzebuję ok. 2 tygodni by je dokończyć tj. doprowadzić do stanu gotowego do oklejenia.

 

Skrzydło ma ok. 1700 rozpiętości, profil to S8036 przy kadłubie, na końcu S8037, zwichrzenie 1 stopień, na razie nie ważyłem ale lekko nie będzie.  

 

Jeśli pojawią się istotne postępy to wstawię nowe zdjęcia.

 

Pozdrawiam wszystkich i czekam na wiosnę :)

 

Pochwal sie juz dzisiaj  ;)


  • 0

#3 jetfan

jetfan
  • Modelarz
  • 239 postów
  • Age: 55
  • SkądPiaseczno k. Warszawy
  • Imię:Zbigniew

Napisano 01 marzec 2018 - 07:28

Dzięki Koledze 'jarek996' mam silnik :)

 

Takiego jeszcze nie miałem, robi wrażenie.

 

A poniżej półprodukt kadłuba czeka na dalszą obróbkę.

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączone miniatury

  • IMG_1852.JPG
  • IMG_1853.JPG
  • IMG_1854.JPG
  • IMG_1855.JPG

  • 0

#4 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 464 postów
  • Age: 52
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 01 marzec 2018 - 07:56

Folia to Ci pieknie zeszla. Ja probowalem sciagac w moim modelu ( Kyosho Kelly ) i to byl jakis koszmar. Ta "glowna " czesc folii zeszla , ale zostal podklad . Aceton, aceton i jeszcze raz aceton . Katastrofa jakas .

 

P.S. takiego porzadku na stole to ja chyba NIGDY nie mialem  ;)


  • 0

#5 jetfan

jetfan
  • Modelarz
  • 239 postów
  • Age: 55
  • SkądPiaseczno k. Warszawy
  • Imię:Zbigniew

Napisano 01 marzec 2018 - 08:27

Na zdjęcie folii jest prosty patent: wystarczy trochę podmuchać suszarką i sama się odkleja, prawie cały klej też odchodzi. W przypadku modeli z Azji czasem nawet nie jest potrzebna suszarka...


  • 0

#6 robert.pilot

robert.pilot
  • Modelarz
  • 86 postów
  • Age: 43
  • GG:
  • SkądZielona Góra
  • Imię:Robert

Napisano 01 marzec 2018 - 10:34

Dzięki Koledze 'jarek996' mam silnik :)

 

Takiego jeszcze nie miałem, robi wrażenie.

 

A poniżej półprodukt kadłuba czeka na dalszą obróbkę.

Piękny motorek, cudowne dźwięki wydaje. Mam taki sam ale srebrna głowica standardowa, nie oddam go za nic.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych