Skocz do zawartości

PULSAR 4000PRO - Cztery metry radochy :)


mmarkow
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

----Będą jaja bo z Altisem jeszcze nie latałem ;)------

 

Marku dlaczego myslisz ,ze beda Jaja ?  jak czytam posty innych modelarzy kazdy z nich sie boi tego Altisa :(

Te modele F5J to sa identyczne jak zwykle szybowce ,a silnik to tylko sluzy do wyciagniecie jego w gore 

Pozniej model ma leciec jak szybowiec ,oczywiscie model trzeba miec opanowany i analizowac odleglosc i wysokosc 

tak jak kazdy Pilot to robi  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

----Będą jaja bo z Altisem jeszcze nie latałem ;)------

 

Marku dlaczego myslisz ,ze beda Jaja ?  jak czytam posty innych modelarzy kazdy z nich sie boi tego Altisa :(

Te modele F5J to sa identyczne jak zwykle szybowce ,a silnik to tylko sluzy do wyciagniecie jego w gore 

Pozniej model ma leciec jak szybowiec ,oczywiscie model trzeba miec opanowany i analizowac odleglosc i wysokosc 

tak jak kazdy Pilot to robi  :D

Piotr ma całkowitą rację. Tu nie ma żadnej magii i nie ma co się bać.

Trzeba sobie tylko powiedzieć, że to szybowiec a nie motoszybowiec.  :)  ;)

Zobaczysz będzie dobrze, pierwszy raz jest tylko straszny bo jeszcze się z tym nie spotkałeś.

Za drugim razem nie będzie już kompletnie żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze będzie  :)

 

 

A teraz kilka fotek i krótki opis.

 

Mechanicznie i elektrycznie model mam już w zasadzie skończony.

Zostaje podpięcie odpowiednich wtyczek do gniazd w odbiorniku no i ustawienie modelu.

Z tym będzie jak zwykle trochę zabawy ... jak na MX-20 przystało  :)

 

Tak jak już pisałem wstępnie wyważyłem model i to co napisałem o lekkim silniku odbiło się na pewnej trudności w wyważeniu.

Zrobiłem wzornik pakietu (wymiary, waga) i w miarę dokładnie wyważyłem model bez kupowania zestawu pakietów.

Z uwagi na lekkość dzioba wsadzę pakiet https://www.akumulatoryrc.pl/pl/p/SLS-APL-MAGNUM-2650mAh-3S1P-11%2C1V-45C90C/389

Wymiarowo i wagowo jest idealny. Pakiet pójdzie bezpośrednio za silnik.

Zastanawiam się jeszcze w jaki sposób go zabezpieczyć by przy dziobaniu nie walił w korpus silnika.

Może macie jakiś pomysł?

 

Reszta w zasadzie widoczna jest na zdjęciach.

Z uwagi na to, że straszycie problemami z serwami w klapach, gniazda zakleiłem przeźroczystą grubszą folią.

W razie czego wszystko jest widoczne jak na dłoni.

 

 

post-10390-0-88232600-1523992229_thumb.jpg

 

post-10390-0-04184000-1523992254_thumb.jpg

 

post-10390-0-65736000-1523992285_thumb.jpg

 

post-10390-0-87055400-1523992296_thumb.jpg

 

post-10390-0-66359600-1523992315_thumb.jpg

 

post-10390-0-04124000-1523992330_thumb.jpg

 

post-10390-0-55992000-1523992347_thumb.jpg

 

 

 

Centropłat łączę z uszami sztywnym elektrycznym połączeniem (wtyk i gniazdo są wklejone).

Proszę nie oceniać. Świadomie tak zrobiłem zdając sobie sprawę z ew. zagrożeń.

 

post-10390-0-02953000-1523992549_thumb.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Centropłat łączę z uszami sztywnym elektrycznym połączeniem (wtyk i gniazdo są wklejone).


Proszę nie oceniać. Świadomie tak zrobiłem zdając sobie sprawę z ew. zagrożeń."


 


takie połączenie ok, przy czym do lotu naklej taśmę na takie połaczenie centropłata i ucha wzdłuż profilu. Części skrzydła się nie rozsuną i połączenie będzie git :)


 


to na razie :)


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to w życiu bywa jest coś za coś.

Ja tam i tak jestem bardzo zadowolony :)

Zawsze można coś w przyszłości zmienić, coś poprawić, poeksperymentować. Przyjdzie i na to czas.

Fotki jakieś pewnie zrobię.

CG ustawiałem na palcach w okolicy 95-100mm.

W trakcie oblotu wprowadzę poprawki.

Nie wiem czemu, lecz już nie przywiązuję takiej wagi jak kiedyś do wstępnego wyważenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wreszcie udało mi się ulotnić PULSAR-a.

Pojechałem na lotnisko ok. 14:00 lecz dopiero przed 18:00 wiatr na tyle odpuścił, że mogłem wystartować.

 

post-10390-0-07875000-1524425239_thumb.jpg

 

post-10390-0-18239000-1524425257_thumb.jpg

 

post-10390-0-22051300-1524425271_thumb.jpg

 

Niestety nie mam na tyle doświadczenia by dokonać jakiejkolwiek oceny i porównać go do innych modeli.

Do Ideal-a nie będę porównywał, bo to różne klasy.

 

Na pewno model wymaga zmiany ustawień początkowych i doregulowania.

Do zawodów we Wrocławiu niestety nie zdążę tego zrobić.

 

CG proponowane przez producenta to 95-100 (ja latałem dziś na 105).

 

Na koniec jeszcze wykres z telemetrii.

 

post-10390-0-95651100-1524426167_thumb.jpg

 

Jak na początek to jestem bardzo zadowolony z jego zachowania w powietrzu.

Lot bez termiki, spokojne opadanie i w zasadzie z 200m można bez problemu wylatać 10min.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek nie przesadzaj, przywoź do Wrocka i w sobotę go ustawimy. Przynajmniej wstępnie. Będę miał wagę więc od razu zbadamy jegomościa co do SG i pokombinujemy.

No chyba że będzie podobnie huragan jak w Radawcu :)

 

 

Konrad, ale na 200m to nie latałeś :)

No niby nie ale i tak powinno się dać coś więcej.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.