Skocz do zawartości

Pojemnosć akku a czas lotu - dywagacje


hornet2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Dobre ogniwa trzymają dość wysokie napięcie do samego końca. Te zaczyna lecieć mocno w dół gdy pakiet jest prawie pusty. Dlatego łatwo przekroczyć magiczną granicę 2.75v o której piszesz i załatwić celę.

 

 

Hehe - nie to żebym kogoś namawiał :), ale nam zdażyło się wypompowywac 4 celowe pakiety SLS Quanum 65C do 10.5 V :) Tak to jest jak się jedzie po bandzie do końca, a dron po prostu spada bo już nie ma ani jednego elektronu w pakiecie  B)

Pakiety nadal żyją i mają się dobrze - tzn pewnie szybciej polegną przy crashu z ziemią/bramką niż poczujemy spadek wydajności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błądzisz bejo, przestrasznie... Oszukała Cię banda decydentów? Sam siebie oszukujesz opierając swoje wywody na wynikach uzyskanych przy pomocy laboratoryjnego "dewajsu" o nazwie IMAX b6.

 

Producent tego drona https://www.banggood.com/AOSENMA-CG035-Brushless-Double-GPS-5_8G-FPV-With-1080P-HD-Gimbal-Camera-Follow-Me-Mode-RC-Quadcopter-p-1088665.html?rmmds=search zapewnia że powinien on latać 15 -20min . Ale tak nie jest !  Lata zaledwie połowę z tego . Dlatego pytam czy jest możliwe że ten dron pobiera średnio tylko 5A ? Bo przy 10A nawet przy całkowicie sprawnym aku ten czas jest niemożliwy . Wina baterii czy oszustwo producenta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zapewnia że powinien on latać 15 -20min

 

Takie deklaracje nie są wiele warte. Może bez kamery? Jeżeli lata 7.5-10 minut, to i tak nie jest źle :) Bez pomiaru prądu i napięcia można tylko spekulować.

 

Tak jak z samochodami: powinny palić 4 litry na 100 km a palą 7. I co im zrobisz?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent tego drona https://www.banggood.com/AOSENMA-CG035-Brushless-Double-GPS-5_8G-FPV-With-1080P-HD-Gimbal-Camera-Follow-Me-Mode-RC-Quadcopter-p-1088665.html?rmmds=search zapewnia że powinien on latać 15 -20min . Ale tak nie jest !  Lata zaledwie połowę z tego . Dlatego pytam czy jest możliwe że ten dron pobiera średnio tylko 5A ? Bo przy 10A nawet przy całkowicie sprawnym aku ten czas jest niemożliwy . Wina baterii czy oszustwo producenta ?

 

A oglądałeś film, który jest załączony na banggood?

 

Po pierwsze w opisie jest pakiet 3200mAh a na filmie widać, że po wyciągnięciu go z obudowy są cele 2000mAh - 1/3 mniej.

Po drugie na filmie widać, że dron ma silniki 1806 2300kV - jeden taki silnik ma maksymalny prąd w okolicach 13A. Nawet przy 10A cztery silniki biorą 40A.

Przy takim zestawie to 2Ah/40A = 0.05h czyli 3minuty - oczywiście nie latasz cały czas na 100% gazu więc może faktycznie te 7,5-10min osiągniesz tak jak piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest świetny wątek na RCgroups:

https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2771341-AOSENMA-CG035-Brushless-Double-GPS-5-8G-FPV-With-1080P-HD-Gimbal-Camera-Follow-Me-Mod

Deklarowany czas może uda Ci się osiągnąć jak zdejmiesz zdejmiesz kamerę, gimbal, podwozie i osłony śmigieł!

I do tego należy pamiętać, że pod pojęciem lot w tym przypadku producent może rozumieć statyczny zawis. 

 

Ale znowu się robi offtop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie deklaracje nie są wiele warte. Może bez kamery? Jeżeli lata 7.5-10 minut, to i tak nie jest źle :) Bez pomiaru prądu i napięcia można tylko spekulować.

 

Tak jak z samochodami: powinny palić 4 litry na 100 km a palą 7. I co im zrobisz?

 

Niby coś jest z pakietem nie tak . Jest to pakiet 2S firmy Shida . Producent deklaruje że ma 3,2Ah pojemności . Ale koledzy na tym i sąsiednim forum twierdzą że raczej jest to niemożliwe przy tak małej wadze .

 

61e6f54a53e073d9med.jpg

 

Ale nawet gdyby rzeczywiście miał te 3,2Ah i był całkowicie sprawny to przy założeniu że dron średnio pobiera powiedzmy 9,6A  to wyszło by te 20min . Ale wtedy aku musiało by być wydojone w 100% . A przecież w rzeczywistości schodzi się do max. 3,7V/ ogniwo . Przy tym napięciu jest to połowa wyssanej energii z pakietu . Więc jeżeli dron rzeczywiście pobiera średnio te 9,6A to wychodzi 10 a nie 20min max. lotu .

 

 

 

A oglądałeś film, który jest załączony na banggood?

 

Po pierwsze w opisie jest pakiet 3200mAh a na filmie widać, że po wyciągnięciu go z obudowy są cele 2000mAh - 1/3 mniej.

Po drugie na filmie widać, że dron ma silniki 1806 2300kV - jeden taki silnik ma maksymalny prąd w okolicach 13A. Nawet przy 10A cztery silniki biorą 40A.

Przy takim zestawie to 2Ah/40A = 0.05h czyli 3minuty - oczywiście nie latasz cały czas na 100% gazu więc może faktycznie te 7,5-10min osiągniesz tak jak piszesz.

 

Zgadza się . Były różne wersje tego koptera . Te starsze rzeczywiście miały słabsze aku . Ja mam najnowszą wersję z niby mocniejszym aku .

Jeszcze raz sprawdzę jaką rzeczywistą pojemność ma te aku ? Jeżeli ma naprawdę te 3,2Ah pojemności to rozładowując je prądem 3,2A powinno się rozładować z max. do 3,0V/ ogniwo dokładnie w 1h . Imax B6 nie ma takiej możliwości rozładowywania . Ma zakres 0,1 -1,0A . Ale można ustawić prąd 0,4A . Wtedy ten czas powinien dokładnie wynieść 8h . Jeżeli będzie mniej to rzeczywiście pakiet będzie miał mniejszą pojemność od deklarowanej .

 

Wg. moich obliczeń jeżeli ten pakiet ma rzeczywiście 3,2Ah to podczas rozładowywania prądem 0,4A  przez 8h powinno co 15min ubywać równo 100mA prądu . Czyli w ciągu 1h powinno ubyć dokładnie 400mA .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu tak uparcie badasz to "chińskie niewiadomoco", zamiast kupić sobie jakiś porządny pakiet, którego parametry podane przez producenta zgadzają się z rzeczywistymi? Np. jakiś SLS o których była już  niejednokrotnie mowa  w tym wątku.

Bo to, że on nie ma tych 3200 mAh pojemności , to jest jasne jak słońce (jeśli by miał - powinien ważyć około 200g).

Kolejną rzeczą, której zapewne ten pakiet nie ma to wydajność prądowa. Do tego drona, przy maksymalnym poborze prądu na poziomie około 50A (tak jak to zostało podane w tym wątku), przy pojemności 3200 mAh  pakiet powinien powinien być zdolny oddać ładunek 25 - 30C. A na 100% nie potrafi...

I po wylądowaniu owszem, napięcie na celach wynosi 3,7 V, ale kij wie, do ilu spada pod obciążeniem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu tak uparcie badasz to "chińskie niewiadomoco", zamiast kupić sobie jakiś porządny pakiet, którego parametry podane przez producenta zgadzają się z rzeczywistymi? Np. jakiś SLS o których była już  niejednokrotnie mowa  w tym wątku.

Bo to, że on nie ma tych 3200 mAh pojemności , to jest jasne jak słońce (jeśli by miał - powinien ważyć około 200g).

Kolejną rzeczą, której zapewne ten pakiet nie ma to wydajność prądowa. Do tego drona, przy maksymalnym poborze prądu na poziomie około 50A (tak jak to zostało podane w tym wątku), przy pojemności 3200 mAh  pakiet powinien powinien być zdolny oddać ładunek 25 - 30C. A na 100% nie potrafi...

I po wylądowaniu owszem, napięcie na celach wynosi 3,7 V, ale kij wie, do ilu spada pod obciążeniem.

 

Jaki porządny pakiet i jakiej pojemności mam wsadzić do obudowy na aku zamiast tego oryginalnego ? Wymiarami musi być taki sam jak ten 3,2Ah . A badam to "chińskie niewiadomoco " bo co prawda nie na naszych forach tylko zagranicznych jedni piszą że udaje im się wycisnąć te 20min lotu a inni że max. połowę z tego . Innych aku do tego drona nie ma . Starsze wersje miały aku 2S 2,6Ah . Czy w ogóle fizycznie jest możliwe by na tych oryginalnych aku ten dron mógł latać 20min. ?

 

Zastanawia mnie jak inni latają tym dronem dokładając mu ponad 300g wagi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już było podawane: http://pfmrc.eu/index.php/topic/72778-jak-obliczyć-czas-pracy-aku-lipo/?p=697544

 

A gdybyś Zbigniewie odwiedził linka na RCGroups ktory podałem wcześniej - to na stronie 52 znalazłbyś dokładne fotografie jak upchnąć normalny pakiet 2200 do tej obudowy... 

a9937298-219-Replace%20battery%20001.jpg

 

a9937098-230-image-4688c22f.jpeg

 

a9937300-175-Replace%20battery%20002.jpg

Skąd ja biorę te wszystkie chipsy?


Jaki porządny pakiet i jakiej pojemności mam wsadzić do obudowy na aku zamiast tego oryginalnego ? Wymiarami musi być taki sam jak ten 3,2Ah . A badam to "chińskie niewiadomoco " bo co prawda nie na naszych forach tylko zagranicznych jedni piszą że udaje im się wycisnąć te 20min lotu a inni że max. połowę z tego . Innych aku do tego drona nie ma . Starsze wersje miały aku 2S 2,6Ah . Czy w ogóle fizycznie jest możliwe by na tych oryginalnych aku ten dron mógł latać 20min. ?

 

Zastanawia mnie jak inni latają tym dronem dokładając mu ponad 300g wagi ?

 

Primo: 20minut ma może czas zawisu na golasa.

Secundo: - nie podałeś masy do lotu swojego dronika

Tertio: z 300g dodatkowej masy latają może 5 minut


Mam prośbę do moderatorów aby wydzielić dyskusje o pakiecie Horneta2 do innego albo istniejącego już wątku o czasie pracy na pakiecie. Niech w tym wątku zostanie tylko dyskusja o storage.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo: 20minut ma może czas zawisu na golasa.

Secundo: - nie podałeś masy do lotu swojego dronika

Tertio: z 300g dodatkowej masy latają może 5 minut

 

Waga koptera gotowego do lotu . Ze stockowym wyposażeniem ważył 580g.

 

8eb73731acd9d317med.jpg

 

Mam do Was pytanie . Zakładając że jak już żeście powiedzieli że te aku zamiast tych 3,2Ah ma te 2,6 albo nawet 2,2Ah . To jaki sens jest wkładać jakieś inne aku o takiej samej pojemności (2,2Ah ) ? Na Amazonie znalazłem taką  https://www.amazon.co.uk/HRB-Battery-2600MAH-Replacement-Racing/dp/B073QH6DTG I to chyba jest max. pojemność jaką można by wcisnąć do tej obudowy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z podanymi danymi na pakiecie 2200 w stockowej masie ma szanse wisiec przez 15 minut. WISIEC w miejscu przy bezwietrznej pogodzie. Jakakolwiek walka z wiatrem o utrzymanie pozycji GPS, lub jakiekolwiek manewry zmniejszaja ten czas - nawet sam start i wznoszenie zmniejsza ten czas.

 

Przy masie 723g powisi przez niecale 10 minut. 

 

Jeden i drugi czas przy zalozeniu wypompowania 95% pakietu. Jak pakiet ma kiepska wydajnosc to alarmy wlacza sie duzo wczesniej.

Przy 85% pakietu czasy sa odpowiednio: 13 i 8 minut.

 

I to zakladajac ze prad pobiera tylko silnik (bez udzialu elektroniki sterujacej (odbiornik, GPS, it - to mozna pominac i ewentualnie kamery, tego raczej nie da sie pominac)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z podanymi danymi na pakiecie 2200 w stockowej masie ma szanse wisiec przez 15 minut. WISIEC w miejscu przy bezwietrznej pogodzie. Jakakolwiek walka z wiatrem o utrzymanie pozycji GPS, lub jakiekolwiek manewry zmniejszaja ten czas - nawet sam start i wznoszenie zmniejsza ten czas.

 

Przy masie 723g powisi przez niecale 10 minut. 

 

Jeden i drugi czas przy zalozeniu wypompowania 95% pakietu. Jak pakiet ma kiepska wydajnosc to alarmy wlacza sie duzo wczesniej.

Przy 85% pakietu czasy sa odpowiednio: 13 i 8 minut.

 

I to zakladajac ze prad pobiera tylko silnik (bez udzialu elektroniki sterujacej (odbiornik, GPS, it - to mozna pominac i ewentualnie kamery, tego raczej nie da sie pominac)

 

 

85% rozładowania pakietu to jakie powinno być w tym czasie prawidłowo napięcie na ogniwach ? Zakładając że 100% to 3,0V/ ogniwo . Pierwszy alarm się załącza przy 3,7V/ ogniwo . Przy tym napięciu ile % energii powinno wypompować z aku  ? 50% ? Czy więcej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pokazywałem tutaj: http://pfmrc.eu/index.php/topic/72778-jak-obliczyć-czas-pracy-aku-lipo/?p=697590

 

Jak pod obciążeniem jest 3.7V to znaczy, że pakiet dopiero zaczął się rozładowywać.

Jak spadnie do 3.4V to jest dopiero 60% zużycia.

Jak spadnie do 3.0 - 3.2V to jest wypompowany do zera. Ale to wszystko zależy od firmy i pakietu.

 

Bez takiego cuśka (http://pfmrc.eu/index.php/topic/72204-jak-dobrać-pojemność-aku/?p=695551) i obciążenia na poziomie 100W (żarówki samochodowe) nie dowiesz się jaką masz krzywą rozładowania. Bez tego nie dowiesz się wiesz kiedy włącza się alarm.

 

Dla przykładu:

 

Już raz napisałem jakie masz względnie dobre rozwiązanie:

Kup największy pakiet jaki wejdzie Ci do drona - olej obudowę.

LUB

Kup 4 liony Sanyo VCT4 lub VCT5 o prądzie rozładowania 20 - 30A.

Zrób z tego pakiet 2s2p i ciesz się dłuugim lataniem:

http://allegro.pl/akumulator-sony-us-18650-vtc5-2600mah-wa-wa-24h-i6527561017.html

 

 

Dla przykładu krzywa, którą zrobiłem wczoraj dla pakietów Sanyo na potrzeby zasilania nadajnika:

post-386-0-36808900-1520340512.jpg

Na osi X jest czas w minutach :)

http://allegro.pl/ogniwo-sanyo-ncr18650bl-li-ion-3-6v-3350mah-7a-i7037551508.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak faktycznie dobrać pojemność aku do czasu lotu ? Bo teoria nie pokrywa się w praktyce . Przykładowo mam aku o poj . 1500mAh . Dron przykładowo pobiera średnio 0,5A . Jaki prawidłowo powinien być max. czas lotu tego drona ? Niby powinno się podzielić poj. aku przez prąd rozładowania i to powinien być ten czas . Ale to w teorii . W praktyce ten czas jest dużo niższy .

 

Czas , prąd rozładowania i pojemność są ściśle ze sobą powiązane . Jeżeli pakiet ma pojemność przykładowo 1500mAh to przy rozładowaniu 100% nie odda ani 1mA więcej . Dobry pakiet nie powinien oddać ani 1mA mniej . To samo się tyczy czasu . Jeśli pakiet 1500mAh będzie rozładowywany prądem 1,5A  to czas rozładowania do 100% wyniesie dokładnie 1h i ani sekundy dłużej czy krócej .

 

Rozładowywałem ładowarką do 100% pakiet 1500mAh prądem 0,4A . Wg. wzoru czas rozładowania powinien wynieść dokładnie 3h . I tak w rzeczywistości było . Co 15min. sprawdzałem ile ubyło mA w pakiecie i jakie są napięcia na poszczególnych ogniwach .

 

czas rozładowania   co 15min .        ilość oddanej energii  co 15min.         napięcie na ogniwach  co 15min.          różnica napięć na ogniwach

       w min.                                                             w mA                                                   w V

 

         15                                                                 124                                                 4,02     4,04

         30                                                                 249                                                 3,93     3,94                                         0,09    0,10

         45                                                                 374                                                 3,86     3,85                                         0,07    0,09

         60                                                                 499                                                 3,78     3,79                                         0,08    0,06                          

         75                                                                 624                                                 3,72     3,75                                         0,06    0,04

         90                                                                 749                                                 3,70     3,69                                         0,02    0,06

       105                                                                 874                                                 3,64     3,63                                         0,06    0,06     

       120                                                               1001                                                 3,56     3,56                                         0,08    0,07                                        

       

       135                                                               1124                                                 3,50     3,51                                         0,06    0,05

       150                                                               1249                                                 3,44     3,43                                         0,06    0,08

       165                                                               1374                                                 3,32     3,33                                         0,12    0,10

       180                                                               1500                                                 2,99     3,01                                         0,33    0,32

 

 

Mam pytanie . Czy ilość oddanej energii  również jest  ściśle powiązana z napięciem na ogniwach ? Chodzi mi o to że do jakiego napięcia powinno się latać ?  3,8V/ogniwo ?  3,7V/ ogniwo ? Czy mniej ? I jak sprawa wygląda z tym rozładowywaniem 80 -85% pojemności aku ? Jakie wtedy będą napięcia na ogniwach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Zbigniewie teoria z praktyką będzie się w miarę pokrywać ale pod bardzo ważnym warunkiem, trzeba znać faktyczną pojemność akumulatora i faktyczny pobór prądu przez napęd.

Z tą pojemnością napisaną na pakiecie jest tak jak w starym kawale:

Na płocie pisało DU.A ,facet chciał sobie pogłaskać i  drzazgę sobie wbił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Zbigniewie teoria z praktyką będzie się w miarę pokrywać ale pod bardzo ważnym warunkiem, trzeba znać faktyczną pojemność akumulatora i faktyczny pobór prądu przez napęd.

Z tą pojemnością napisaną na pakiecie jest tak jak w starym kawale:

Na płocie pisało DU.A ,facet chciał sobie pogłaskać i  drzazgę sobie wbił.

 

Ale jak to sprawdzić ?  Rozładowując do 100% prądem 3,2A aku powinno się rozładować dokładnie w 1h . Czyli gdy zamiast 3,2A będę je rozładowywał prądem 0,4A to ten czas wyniesie 8h . Więc co 1h powinno ubywać 400mA a co 15min. 100mA . Czy dobrze mówię ?

 

Np. do 3,4V/ ogniwo wszystko jest O.K. Różnica napięć na ogniwach wynosi 0,01V . Po przekroczeniu tego napięcia różnica napięć sięga 1,5V . Czy prawidłową pojemność liczyć do tego momentu gdy zaczyna się rozjazd napięć na ogniwach ? Na przykładzie tego co pokazałem wcześniej . Po oddaniu 1249mA jeszcze wszystko jest dobrze . Ale  powiedzmy że gdy aku oddało 1374mA zaczął się duży rozjazd napięć na ogniwach. To wtedy za prawdziwa pojemność należy przyjąć tą 1250mAh ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.