Skocz do zawartości

Pojemnosć akku a czas lotu - dywagacje


hornet2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie, trochę już się pojawia "zmęczenie materiału". A osobną sprawą jest koncepcja zamykania baterii w obudowie, moim zdaniem bezsensowna. Ogranicza wybór baterii i utrudnia chłodzenie, "goła" bateria dostaje sporo opływu od śmigieł i ją to chłodzi. 

 

Może wykryłeś aferę dronową o równie wielkich konsekwencjach jak oszustwa z dieslami? (inny tryb pracy po wykryciu przez komputer że silnik jest na stanowisku testowym) Będą miliardowe odszkodowania, zwrot kosztów zakupu itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche nie rozumiem tego całego ćwiczenia teoretyczno-spiskowego.

 

Bejo, dlaczego po prostu nie kupisz lipo:

- porzadnej jakosci

- o maksymalnych rozmiarach, ktore umożliwią zapakowanie do drona (najlepiej bez tej bezsensownej obudowy)

- z ok 20C (wiecej nie ma potrzeby, a będzie do kosztem pojemności - przy ograniczonym rozmiarze).

 

Tyle ile  poleci na tym pakiecie to będzie jego max i tyle. A max bedzie wynikał z prądu, który pobiera dronik do latania. 

 

Choćbyś napisał teraz doktorat w tym temacie to i tak nie zmienisz fizyki i nie wydłużysz lotu bardziej niż się da...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbysiu, aby rozwiązać twoje problemy proponuję abyś wysłał mi ten pakiet. Ja go pomierzę, podam pojemność rzeczywistą a nawet nagram ci filmik. Potem ci go odeślę. Wszystko stanie się jasne a nawet proste( jak rogalik czy drut:)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starszych wersjach tego koptera były montowane silniki 1806 2300KV .  W tej co ja mam jest tylko napis Aosenma . Czy to taki sam jak w starszej wersji ? Nie wiadomo ? Nigdzie nie ma podanych jego parametrów . Znalazłem w internecie że wersja z aku 2200mAh  ważąca 507g latała 10-12min . Ta wersja , którą ja mam z aku niby 3200mAh o wadze 579g ( stockowe wyposażenie ) powinna latać 15-20min .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co jest tryb "storage " i czy go stosować czy nie ? Zostało już tutaj wyjaśnione .  W takim razie po co w ładowarce jest tryb "discharge" dla aku li-pol ? Bo po co rozładowywać aku do 3,0V/ ogniwo ?  By sprawdzić jego pojemność ? Kondycję poszczególnych ogniw ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosuję discharge do rozladowywania poszczególnych ogniw przed procesem pakietowania. Wiem wtedy ile dokładnie ma każde ogniwo.

 

 

Rozładowujesz aku do końca , tzn. do 3,0V / ogniwo ? Czy wskazane jest przeprowadzenie takiego zabiegu przy zakupie nowego aku ? Nowe aku dostarczane są z napięciem " storage " ( 3,8V/ ogniwo ) . Zrobić coś w rodzaju formatowania . Rozładować na maxa a potem naładować na maxa . Ale chyba coś takiego nie stosuje się dla aku Li-pol ? Wiem że robiło się coś takiego dla NiMH . I to nie dla wszystkich .

 

No chyba że rozładować je na maxa dla sprawdzenia czy nie dostało się bubla ? Rozjazdy napięć na ogniwach zaczynają się przy niższych napięciach , gdzieś poniżej 3,4V/ ogniwo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla nowych lipo nie - bo kupuje gotowe pakiety. Ale gdy mam do poskładania pakiet z ogniw LiIon lub LiFe, albo robię składaka z kilku rozwalonych LiPo to już tak.

Masz "gówniany" pakiet - i niestety wszystkie wnioski które wyciągasz z jego użytkowania robią Ci tylko papkę z mózgu.

Już było pisane - pakiet posiada 3200mAh - do wykorzystania pod obciążeniem 1A. Twój dron bierze 10 - 15A w czasie zawisu. I pewnie ze 20-25A w maxie. Ale ten pakiet nie nadaje się na takie obciążenie.

 

To tak jakbyś twierdził, że ciężarówka z silnikiem o pojemności 12l i mocy 500kM ma lepsze/porównywalne osiągi jak Mercedes W210 E V12...

Owszem - do ciągnięcia naczepy się nadaje, ale do jazdy po mieście albo przyspieszenia do 100 juz nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla nowych lipo nie - bo kupuje gotowe pakiety. Ale gdy mam do poskładania pakiet z ogniw LiIon lub LiFe, albo robię składaka z kilku rozwalonych LiPo to już tak.

Masz "gówniany" pakiet - i niestety wszystkie wnioski które wyciągasz z jego użytkowania robią Ci tylko papkę z mózgu.

Już było pisane - pakiet posiada 3200mAh - do wykorzystania pod obciążeniem 1A. Twój dron bierze 10 - 15A w czasie zawisu. I pewnie ze 20-25A w maxie. Ale ten pakiet nie nadaje się na takie obciążenie.

 

To tak jakbyś twierdził, że ciężarówka z silnikiem o pojemności 12l i mocy 500kM ma lepsze/porównywalne osiągi jak Mercedes W210 E V12...

Owszem - do ciągnięcia naczepy się nadaje, ale do jazdy po mieście albo przyspieszenia do 100 juz nie...

Ale czy nie może być tak że tak pakiet ma rzeczywiście te 3,2Ah tylko że niską wydajność prądową ? Rzędu jakichś 5C . Sprawne ogniwo dało się rozładować do końca . Jest prawie tyle co deklarowana pojemność .

 

4149e0f7ff78c442med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Ale co z tego - skoro to jest pojemność której nie możesz wykorzystać?

 

Dla mnie jest to niezrozumiałe . Chyba że oszukują  ? Na zagranicznych forach piszą że na tych aku udaje im się wyciągnąć nawet 25min lotu . Goły kopter wraz z aku waży dokładnie 493g . Ze stockowym wyposażeniem + 80g .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym co inni piszą, to pewnie jest trochę tak, jak w tym dowcipie ze staruszkiem u lekarza. Na pytanie co mam zrobić, by jeszcze móc, tak jak koledzy mówią (że jeszcze mogą), lekarz odpowiedział-niech pan mówi, że też jeszcze może. Bateria baterii nie jest równa. Ile potrzeba zużyć energii elektrycznej do lotu takiego drona przez tyle czasu, jak podajesz można z pewnym, dużym co prawda,  przybliżeniem policzyć (uwzględniając straty i sprawność). Wiedza ze szkoły średniej powinna wystarczyć. Ale te miliamperogodziny podane na obudowie baterii, nie na wiele Ci się przydadzą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.