Skocz do zawartości


Zdjęcie

Suczysko, czyli istriebitiel piątego pokolenia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rawen 75

Rawen 75
  • Modelarz
  • 86 postów
  • Age: 43
  • SkądSkwierzyna
  • Imię:Remigiusz

Napisano 26 marzec 2018 - 13:29

Jako, że tak jak napisałem pracę nad Migiem w wersji z podwoziem zostały na razie wstrzymane na rzecz Su, za namową kolegi wrzucę parę fot i opis tego modelu.
Su-57, znany też jako PAK FA jest mieszańcem jeżeli chodzi o konstrukcję. Trochę XPS, trochę depronu, trochę węgla,sklejki. Duża powierzchnia samolotu jest czymś pięknym, a cała zabawa polega w cięciu masy, także każdy element to medytacje i główkologia. Model docelowo ma być wyposażony w podwozie. Wnęki komór EDF pozwalają na montaż turbin 70 mm jak i 80 mm, a pojemność kadłuba przeraża. Idealny do wektorowania, skrzydło umieszczone z tyłu. Po prostu spodobał mi się jak mało który.
Wymiary to:
długość 1700mm
rozpiętość-1120 mm
Nie ma zamontowanych jeszcze lotek, klap oraz klap na dolotach do silników.

porównanie na zdjęciu do Miga mówi samo za siebie.

Załączone miniatury

  • IMG_20180326_141232.jpg
  • IMG_20180326_141257.jpg
  • IMG_20180326_141350.jpg
  • IMG_20180319_195446.jpg

  • 2

#2 japim

japim
  • Modelarz
  • 1609 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 26 marzec 2018 - 13:53

Kurcze - w pierwszej chwili myślałem, że go wydrukowałeś z białego/przezroczystego PLA :)

 

Plany?


  • 0

#3 Rawen 75

Rawen 75
  • Modelarz
  • 86 postów
  • Age: 43
  • SkądSkwierzyna
  • Imię:Remigiusz

Napisano 26 marzec 2018 - 14:29

Niestety brak jest jakiś planów, wszystko co znajdziesz to rysunki, i fotografie. Długo siedziałem i porównywałem zdjęcia, rysunki, dochodziłem do przekrojów przez kadłub, ale to bardziej na logikę i troszkę matematycznie-odcinki. Rysunek wykonałem na dwóch arkuszach, po czym najpierw z depronu-jak było ok, to później z XPS szły części kadłuba.... i tak krok po kroku. Wymiary na internecie jakie podają to tak pi razy drzwi- mam nadzieję, że u mnie chociaż w 98% odpowiadają prawdzie. To tylko część dokumentacji, zdjęć-mam tego od groma na twardym.

Załączone miniatury

  • asdf1.JPG
  • pak_fa_plan_view_1_by_atlas1959.png
  • Sukhoi PAK FA t-50 pro type LIMITED to 500px-1.jpg
  • T_50_3eng.jpg
  • T_50_RBM_black_006a.jpg
  • t50-21.jpg

  • 0

#4 japim

japim
  • Modelarz
  • 1609 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 26 marzec 2018 - 14:44

Szkoda, że nie ma planów :P super robota jeżeli robiony był ad-hoc.


  • 0

#5 Rawen 75

Rawen 75
  • Modelarz
  • 86 postów
  • Age: 43
  • SkądSkwierzyna
  • Imię:Remigiusz

Napisano 26 marzec 2018 - 16:16

Japim, na tym polega modelarstwo! Nie tylko na planach ale i ich tworzeniu w oparciu o zbiór dostępnych zdjęć, czy rysunków.


  • 1

#6 japim

japim
  • Modelarz
  • 1609 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 26 marzec 2018 - 19:16

Wiem. Ale nie wszyscy tak potrafią. Ja z planów czerpie głównie inspiracje odnośnie rozwiązań technicznych a 95% moich modeli tez jest tzw scratch build. Niemniej zazwyczaj robie plany bo zawsze ktoś może zechce zrobić taki sam model.
  • 0

#7 Rawen 75

Rawen 75
  • Modelarz
  • 86 postów
  • Age: 43
  • SkądSkwierzyna
  • Imię:Remigiusz

Napisano 26 marzec 2018 - 19:32

Na razie nie wrzucę planów. Są w zbyt dużym formacie, ale postaram się je zmniejszyć i udostępnić.


  • 0

#8 Rawen 75

Rawen 75
  • Modelarz
  • 86 postów
  • Age: 43
  • SkądSkwierzyna
  • Imię:Remigiusz

Napisano 05 kwiecień 2018 - 11:20

Prace powoli idą do przodu. Serwa pomontowane, wychylenia płaszczyzn sprawdzone, chodzi czysto i bez zacięć. Serwa steru wysokości i kierunku cyfrowe MG, reszta analog typu MG. Masa wzmocnionego węglem-sekcja montażu EDF,podwozia i dźwigaru skrzydeł, czyli centropłat plus serwa, pokrycie-oprócz steru kierunku-to 1050g.

Załączone miniatury

  • IMG_20180405_121219.jpg
  • IMG_20180405_121127.jpg
  • IMG_20180405_121101.jpg
  • IMG_20180405_121020.jpg
  • IMG_20180403_162824.jpg
  • IMG_20180403_162729.jpg

  • 0

#9 Tomek

Tomek
  • Modelarz
  • 1752 postów
  • Age: 45
  • SkądPuławy/Paryż
  • Imię:Tomek

Napisano 05 kwiecień 2018 - 17:38

Zapowiada się SUper maszyna!!!


  • 0

#10 Rawen 75

Rawen 75
  • Modelarz
  • 86 postów
  • Age: 43
  • SkądSkwierzyna
  • Imię:Remigiusz

Napisano 09 kwiecień 2018 - 20:04

Dzięki Tomku. Mały postęp, pierwsze kolory.

Załączone miniatury

  • IMG_20180409_210248.jpg
  • IMG_20180409_210222.jpg

  • 2

#11 japim

japim
  • Modelarz
  • 1609 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 09 kwiecień 2018 - 20:18

Kosmos :)
  • 0

#12 JacekCichy

JacekCichy
  • Modelarz
  • 179 postów
  • Age: 30
  • SkądKraków
  • Imię:Jacek

Napisano 15 kwiecień 2018 - 08:42

piękny :)


  • 0

#13 Rawen 75

Rawen 75
  • Modelarz
  • 86 postów
  • Age: 43
  • SkądSkwierzyna
  • Imię:Remigiusz

Napisano 20 kwiecień 2018 - 18:08

Powoli do przodu. Przyszły EDFy Weyland, więc można przymierzyć. Miejsca doć, może i 90 wpasować, ale wtedy inne tunele dolotu. Wszystko jak najlżejsze, dysze wylotowe z Pet, a to tylko wyprowadzenie, pod dysze wektorowe. Te z kolei będą wykorzystywały efekt dodatkowego powietrza, taki prosty dyfuzor, ponoć coś tam daje do ciągu. Powietrze dodatkowe do niego wpadać ma z zewnątrz, jak i z kadłuba-wentylacja.
Podwozie zamontowane, czekam na serwa MG.

Załączone miniatury

  • IMG_20180420_171223.jpg
  • IMG_20180420_171240.jpg
  • IMG_20180420_171719.jpg
  • IMG_20180420_171733.jpg
  • IMG_20180420_185000.jpg
  • IMG_20180420_185014.jpg
  • IMG_20180420_185000.jpg

  • 0

#14 Rawen 75

Rawen 75
  • Modelarz
  • 86 postów
  • Age: 43
  • SkądSkwierzyna
  • Imię:Remigiusz

Napisano 24 kwiecień 2018 - 12:59

Przyszła pora na EDFy. Weyland 12 blade wraz z silnikiem QF2827(227)-2600kV wazy 185g.

Weylanda rozebrałem i  sprawdziłem. Piasta złapana na klej, śruby mocujące silnik już nie, także do poprawki. W jednym z silników łożysko od razu do wymiany, tyrkotało w jednym punkcie-prawdopodobnie poprzez wciskanie piasty na klej dobił chińczyk lekko uszkadzając bieżnię łożyska, na szczęście miałem zapas, ale i tak dzisiaj przyszły nowe z ABC-RC. Wirniki o dziwo nie potrzebowały dużej korekty w wyważeniu. Całość zmontowana i ustawiona na UCHO metodą zegarową. Gwizdki ładnie chodzą, silnik nie jest gorący, raczej ciepły- pakiet Turnigy nano-tech 4500mAh 35-70C oraz ESC Redox 80A- również. Wydmuch ładny, ze zwężką z 73 na 60 mm średnicy ciąg na maksa to 1360g, schodzący w miarę utraty Voltów. Czas pracy na maksa nie mierzyłem-zresztą nie ma to sensu, tu chodzi tylko o chwilowy strzał, a nie o latanie na ,,dopalaczu".


  • 0

#15 Rawen 75

Rawen 75
  • Modelarz
  • 86 postów
  • Age: 43
  • SkądSkwierzyna
  • Imię:Remigiusz

Napisano 30 kwiecień 2018 - 22:38

Dzisiaj przyszła pora na zestrojenie komputera sterującego lotem  serwami.Wybór padł na APM 2.8 z GPS8N. Dlaczego APM-ponieważ ma GPS, funkcji od groma, wspomagacze i stabilizacje, możliwość autostartu-ja zrezygnowałem z podwozia ze względu na jego masę-z biegiem czasu trzeba będzie wykonać je własnoręcznie.230 gram to za wiele.  Początki nie łatwe-coś zakłócało próby poprawnego zestrojenia z kompasem zewnętrznym, ni cholery nie szło to jak zazwyczaj. Problem rozwiązał się gdy poirytowany w akcie desperacji zacząłem sprawdzać "drożność" przewodów od GPS. Niestety jeden miał fabryczną niedoskonałość-były w nim żyły naderwane. Po zmianie wszystko śmiga jak talala..Wrzucilem programowanie dla PLANE, i dalej ustawienia pod siebie.Kanał pierwszy i drugi wyjściowy to ster wysokości sprzężony z lotkami-zupełnie tak samo jak w latającym skrzydle. Kanał trzeci to przepustnica-czyli bez zmian. Czwarty to ster kierunku. Piąty- automatyczne klapy i sloty. O tym napiszę później. Szósty został podpisany do lotek. APM jest naprawdę bardzo super przemyślanym dodatkiem ułatwiającym pilotaż. Samo automatyczne sterowanie klapami slotami odbywa się na stabilizacji FBWA i FBWB, a także każdej innej oprócz MANUALA. Można ustawić dwa zakresy prędkości wychylenia klap i slotów dla wybranej prędkości, a to jakiej wyjdzie w lotach. Dzięki APM mam możliwość wykorzystać stery wysokości wspomagając lotki-różnicowe wychylenie, bez potrzeby korzystania z lotek jako wspomagacze steru wysokości-po prostu nie są aktywne-lotki na skrzydle to tylko lotki. Dzięki temu sterowanie dyszami wektoru ciągu opiera się na dźwigniach pochodzących od steru wysokości i steru kierunku- brak kolejnych serw, i są one niezależne od siebie. Patrząc na układ płatowca SU-57 wydaje mi się, ze bliżej mu do układu latającego skrzydła niż konwencjonalnego płatowca-może poprze bliskie umiejscowienie sterów wysokości w stosunku do skrzydła(oraz ich wychylenia jako lotki). Jutro wrzucę film jak to pracuje, i dalej dopieszczam kanały wylotowe z dyszami 3D. Czeka mnie laminowanie.


  • 0

#16 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10409 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 01 maj 2018 - 07:10

Jaką wagę przewidujesz do lotu?


  • 0

#17 Rawen 75

Rawen 75
  • Modelarz
  • 86 postów
  • Age: 43
  • SkądSkwierzyna
  • Imię:Remigiusz

Napisano 01 maj 2018 - 09:46

Maksymalnie 2,8kg.


  • 0

#18 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10409 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 01 maj 2018 - 10:13

To z katapulty będziesz go strzelał?


  • 0

#19 Rawen 75

Rawen 75
  • Modelarz
  • 86 postów
  • Age: 43
  • SkądSkwierzyna
  • Imię:Remigiusz

Napisano 01 maj 2018 - 10:22

Też to rozważam Katapulta jest od X-8, także przynajmniej jedna robota odpada. Planuję podwozie, ale muszę popracować nad nim-jest za ciężkie,. Z nim wychodzi waga na prawie 3kg, co i tak w stosunku do ciągu ok 2,6kg jest dobrze.


  • 0

#20 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10409 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 01 maj 2018 - 10:48

Myślę, że z ciągiem nie masz tu problemu, nawet z podwoziem. Problemem może być lotnisko gdzie będziesz mógł się rozpędzić do prędkości startowej, asfalcik oczywiście wskazany. :)


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych