Skocz do zawartości


Zdjęcie

Suczysko, czyli istriebitiel piątego pokolenia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#21 Rawen 75

Rawen 75
  • Modelarz
  • 97 postów
  • Age: 43
  • SkądSkwierzyna
  • Imię:Remigiusz

Napisano 01 maj 2018 - 10:55

Jest niedaleko lotnisko nadleśnictwa.Drogi asfaltowe wkoło także, ruch leci teraz Eska.Pole z niewysoką trawą-to jest problem.Koła główne 72mm, przednie 42mm. Chyba kupię sobie pole i ciężarówkę asfaltu.


  • 0

#22 Rawen 75

Rawen 75
  • Modelarz
  • 97 postów
  • Age: 43
  • SkądSkwierzyna
  • Imię:Remigiusz

Napisano 06 maj 2018 - 16:48


W sumie o to mi chodziło, ster wysokości jako ster, a zarazem współpracujący z lotkami, a nie odwrotnie. Wektorowanie jest sprzężone z wychyleniami sterów-nie ma opcji jego wyłączenia. Dysze są większej średnicy niż wewnętrzne właściwe, służą tylko do zakrzywienia ciągu. Jeszcze nie maźnięte farbą.
Butelka na zdjęciu-już pusta-posłużyła mi do zrobienia dysz wewnętrznych. Średnica 70mm,idealnie schodząca zwężka. Dla porównania wielkości Suczka obok X-8.

Załączone miniatury

  • IMG_20180503_131246.jpg
  • IMG_20180503_140057.jpg

  • 0

#23 jaciomp

jaciomp
  • Modelarz
  • 358 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Bartek

Napisano 08 maj 2018 - 15:59

Wspaniała robota! Od początku do końca przemyślana i chyba bezbłędna. Gratulacje.


  • 0

#24 Rawen 75

Rawen 75
  • Modelarz
  • 97 postów
  • Age: 43
  • SkądSkwierzyna
  • Imię:Remigiusz

Napisano 09 maj 2018 - 10:34

Czy bezbłędna to się okaże, bo ten naleśnik jest zupełnie inny w konstrukcji, ale dzięki. Na rcroups rozpisywali się na ponad 360 stron odnośnie modelu z Lanxiang. Problemy ze sztywnością, mocowaniem steru wysokości, zwężające się kanały dolotowe, rozmieszczenie wyposażenia i CG...to starałem się poprawić od razu-ale to wszystko idzie w masę której nie chcę mieć dużo. Zabawa w laminowanie węzłów wzmacniających węglem...W sumie to taka elektrownia-UBEC 14A do zasilania wszystkich 10 serw- w LX nawet 18 sztuk, jeżeli obsługują podwozie i dodatkowe powierzchnie nad wlotami powietrza do silników.

Zdemontowałem podwozie ( tu kolejne 4 serwa, nie wliczone do tych 10), zmierzyłem ciąg na full naładowanych pakietach- około 2620g, przy wadze bez podwozia i li-po 2100g. I teraz jeżeli użyję Li-po 4s 4500mAh wrzucę mu ok. 950 g, Jeżeli o mniejszej pojemności to ok 700G. Tak czy siak siadam teraz i poprawiam podwozie- tzn odchudzam do rozsądnych granic tych 250 g, a nie 340g. Same golenie są zbyt grube, i pasują do modeli do 7 kG. Poprzednie podwozie może i lekkie ale zbyt wiotkie, sama obsada głównych goleni na plastikach jakoś blado wypada, zresztą zaraz by się ułamała jak znam życie. Na razie w temacie podwozia  stanę i przemyślę dokładnie. Zbyt duża masa= przejście na 6S i zmiana silników, ESC, a w tę stronę nie chcę iść.

Załączone miniatury

  • Su50scheme.fh.png

  • 0

#25 jaciomp

jaciomp
  • Modelarz
  • 358 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Bartek

Napisano 11 maj 2018 - 09:41

Jak z wytrzymałością tak dużego i ciężkiego modelu z depronu? Głównie chodzi mi o twardość powierzchni bo konstrukcyjnie jest wzmocniony, czy każde lądowanie na trawie nie zostawi trwałych śladów na poszyciu?

BTW zbyt duża masa to może być i zbyt duże obciążenie powierzchni nośnej, i model nie będzie chciał latać "wolno".

Może zamontuj stabilizację, tak jak to jest w sumie w prawdziwych współczesnych myśliwcach.


  • 0

#26 Rawen 75

Rawen 75
  • Modelarz
  • 97 postów
  • Age: 43
  • SkądSkwierzyna
  • Imię:Remigiusz

Napisano 11 maj 2018 - 14:29

To nie jest w 100% depron. Konstrukcja mieszana-depron,XPS, balsa, węgiel. Powierzchnie są kryte lakierem poliuretanowym z papierem o różnej masie, ze względu na rodzaj obciążenia-sił-mocne i sprawdzone. Skrzydła mają dwa dźwigary główne, oraz dwa z XPS pomocnicze-przód i tył płata, całość również konstrukcyjnie wzmocniona dodatkowo kadłub poprzez dwie wręgi pośrednie z rowingiem węglowym, płyta osadzenia mechanizmów to całość z usterzeniem i punktami ewentualnego montażu podwozia, połączona dwoma listwami biegnącymi wzdłuż kadłuba. Tu właśnie oryginały z LX mają problem-osadzenie sterów wysokości. W sumie najdelikatniejszy jest dziób i ogon-pusty w środku.

Co do stabilizacji to zamontowałem APM 2.8 z GPS (pomiar napięcia jak i poboru prądu przez Power Module 90A-do 6S- zespół napędowy-jeden silnik) lepsze niż sama stabilizacja. APM steruje automatycznie położeniem klap, ale w MANUALU klapami steruję ja. Mam również możliwość odczytania ewentualnych logów z lotu.

O obciążenie powierzchni nie obawiam się zbytnio-mniejsze LX ważą więcej i latają, ale tutaj chciałbym wykorzystać jak najbardziej zespół napędowy, jego wydajność. Dlatego walczę o masę modelu.


  • 0

#27 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10511 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 11 maj 2018 - 16:30

Automatyczne klapy - to nie jest przerost formy nad treścią, choć sama idea bardzo ciekawa?

Domyślam się, że mierzysz prędkość z GPS i przy niskiej prędkości je wypuszczasz, tak? Skąd wiesz, że to już dobry moment na wyciągnięcie klap?


  • 0

#28 Rawen 75

Rawen 75
  • Modelarz
  • 97 postów
  • Age: 43
  • SkądSkwierzyna
  • Imię:Remigiusz

Napisano 11 maj 2018 - 16:37

Pomiar prędkości tak jak piszesz, choć tutaj jest NEO 8M rozważam montaż pitota. Dużo nie waży. Zakres wychyleń w zależności od prędkości lotu-to w czasie pierwszych lotów będę wiedział jaką uzyskam minimalną, a jaką pośrednią. W APM wszystko można ustawić pod siebie.


  • 0

#29 japim

japim
  • Modelarz
  • 1683 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 14 maj 2018 - 06:48

Hm... do tego przydałaby się raczej rurka Pitota a nie GPS... możesz bardzo kiepsko wyjść (albo nie wyjść wcale...) na tym przy lataniu przy większym wietrze (już 3m/sec zrobią różnicę pod i z wiatrem) - lub dać jakiś duży margines - tylko czy ma to wtedy sens?


  • 0

#30 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 682 postów
  • Age: 42
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 26 maj 2018 - 18:49

I jak? Podwozie zamontowane czy już po pierwszych lotach bez podwozia?


  • 0

#31 dukeroger

dukeroger
  • Modelarz
  • 1350 postów
  • Age: 45
  • SkądHamburg
  • Imię:Piotr

Napisano 28 maj 2018 - 09:15

nie zawierzył bym pomiarowi prędkości z GPS'a na początek polataj bez tej funkcji, jak pisali koledzy predkość w ujęciu potencjalnego przeciągnięcia powinna być mierzona względem strumienia powietrza czyli rurką pitota


  • 0

#32 Rawen 75

Rawen 75
  • Modelarz
  • 97 postów
  • Age: 43
  • SkądSkwierzyna
  • Imię:Remigiusz

Napisano 29 maj 2018 - 10:15

Spokojnie Panowie. Na razie mam na głowie ważny egzamin. Co do całości , na razie wychodzi waga 2.6kg, ciąg 2,6kg. Jest bez podwozia, a udało mi się kupić po atrakcyjnej cenie z obrotem o 90 stopni goleni-nie zamontowałem. 


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych