Skocz do zawartości

Problem z ESC po zmianie odbiornika


VVigor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam taki problem - do zrobienia cable cama podłączyłem najprostszym sposobem silnik poprzez esc do baterii i kablami sygnałowymi do odbiornika. Przy odbiorniku dodanego do aparatury (turnigy 9x na er9x sofcie) wszystko działa elegancko. ESC brzęczy dwa razy, po czym trzeci raz dłużej i wszystko gra. Nie chciałem jednak wymontować odbiornika z drona, więc kupiłem nowy (FS IA6B), zbindowałem z aparaturą, jednak esc brzęczy tylko dwa razy szybko jeden z drugim w innych tonach, ale brakuje trzeciego bipnięcia i silnik nie rusza. Odbiornik sparowany elegancko, dioda świeci cały czas. Co jakiś czas te podwójne bipnięcie się powtarza, ale nie ma reguły. Ktoś coś?

 

Stary odbiornik: IAS8 , a nowy IAS 6, oba oparte na AFHDS2A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Nagrałem krótki filmik pokazujący jak wygląda problem. 

Jeśli czegoś nie widać to zrobiłem następujące rzeczy:

1. zbindowałem stary odbiornik z drona, podłączyłem regiel, silnik działa wzorowo i słychać ten trzeci "bip" zaraz po zbindowaniu

2. rozłączyłem wszystko i zbindowałem nowy odbiornik, również na kanale 3, tak samo jak w poprzednim. Po zbindowaniu już nie słychać trzeciego "bip", silnik nie reaguje. 

 

Kalibrację ESC (czyli to o czym mówiliście do tej pory) da się wykonać na starym odbiorniku - na nowym bez reakcji. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=X9ZEC6p8K8M&feature=youtu.be

 

Od razu uprzedzam - nie ważne w który kanał wepnę wtyczkę do regla, również pierwszy slot, który jest opisany "PPM/ch1" nic nie daje.

 

Co ciekawe - podpięcie wtyczki regli pod ibus powoduje te bipnięcie  którego nie ma, ale silnik dalej nie odpowiada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję kogoś poszukać. A czy istnieje możliwość, że w ustawieniach aparatury jest coś do zmiany? Obecnie latałem na ustawieniach:

PPM

300uS

ppm FrLen 22,5mSec

 

Zauważyłem jedną rzecz- gdy podepnie się wtyczkę ESC do miejsca na I-bus w odbiorniku to esc daje ten ostatni bip, jakby było gotowe do startu, jednak w aparaturze nie mam możliwości zmiany z ppm na ibus, jedynie na sbus, multi, xjt i tyle.

Aparatura to turnigy 9x na sofcie er9x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, że dopiero teraz odpisuję, ale byłem tydzień poza domem. Moje limity wyglądają następująco:

dla CH3 :

-4.0 / -78/+78.

Przechodzi to na 1100 na dole i 1900 na górze. Rozszerzałem limity tak, że doszło na dole nawet do 900, a na górze do 2000, ale esc dalej nie łapie. Czy powinien załapać automatycznie po zmianie ustawień w aparaturze czy powinienem go jeszcze raz zbindować? Próbowałem kalibrować jak zawsze, bez skutku. Trymery obok drążków również nic nie dają. 

 

Poszperałem dodatkowo-

Podłączyłem APMa w sposób następujący:

Tylko jedno esc na wyjściu z silnikiem, na wejściu oczywiście odbiornik z kablami wpiętymi w ch3.

 

Odbiornik stary (działający):

Wchodzę w mission plannera, otwieram zakładkę radio calibration i gaz działa rewelacyjnie- reaguje na wychylenie drążka

 

Odbiornik nowy 

Robię dokładnie to samo, gaz stoi nieruchomo, widać, że nie dostaje kompletnie sygnału gazu od aparatury (?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.