Skocz do zawartości

Silnik do cable cam


VVigor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Powoli przymierzam się do zbudowania swojego poważnego projektu cable cama. Prototyp już powstał, jednak jak to prototyp, nie był idealny, a przy jego budowie powstały pewne komplikacje.

Całość początkowo oparłem na zwykłym silniku 2212 z drona, wraz ze zwykłym regulatorem również do drona, jednak przez całkowitą masę cable cama, która wynosiła ok. 1,5kg, to taki mały silniczek nie dał rady tego udźwignąć i zwyczajnie ruszyć. Abstrahując już od tego, że nie miał biegu wstecznego i za każdym razem musiałem biegać i ustawiać cable cama na początku trasy. 

 

Postanowiłem więc silnik wraz z regulatorem zmienić, ale jako że jestem tylko droniarzem, a o silnikach innego typu niewiele wiem to piszę tutaj.

Generalnie szukam silnika i regulatora do niego, który pozwoli mi wykręcić zakres obrotów w granicach 400-4500 (ze względu na to, że moja rolka prowadząca ma obwód ok. 4,2cm, a chcę osiągnąć prędkości 30cm/s-300cm/s)

Ważne, żeby silnik miał na tyle dużo mocy, aby nie było dla niego problemem uciągnięcie tych 2kg, a dodatkowo- aby przy ruszaniu potrafił... ruszyć. Z tego co poczytałem to problemu z ruszeniem z obciążeniem nie mają silniki z czujnikiem położenia "wału", ale nie wiem czy jest to konieczne, a czy może wystarczy po prostu większa moc silnika.

Dodatkowo oczywiście szukam do tego regulatora, który będzie posiadał również reverse. (Jak się domyślam, raczej  nie będzie problemu z ustawieniem reversu w aparaturze do drona typu turnigy9x?)

Całość będzie zasilana z lipo 3s. 

 

Budżet jaki mogę przeznaczyć na taki silnik z reglem to ok. 100 zł, mogą być używki. Czytałem też coś o silnikach do wkrętarek, ponieważ nie mają kłopotu przy pracy pod obciążeniem, być może ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że przy tych rozmiarach to tylko korkowiec - NEMA 17 lub prędzej Nema 23 (nowe 50 - 100zl, używane 20 - 50zl). Precyzyjne sterowane sterownikiem DRV8825 lub A4988 + Arduino.

 

Jak z modelarskich to jakiś silnik samochodowy - ale tam prędkości obrotowe są bardzo duże i będziesz musiał zastosować jakieś spore przełożenie. Wiesz już jakie obroty na wale potrzebujesz? (EDIT - już widzę że tak - 450 - 4500) to bardzo mało jak na obroty na wale...

 

INFO: Samochód RC 1/10 o masie ok 1.5 - 2kg z przełożeniem ok 1:4 - 1:6 rozpędza się na kolkach o podobnej (~4 - 5cm) średnicy do ok 60km/h...

 

Czy cokolwiek policzyłeś już czy idziesz na "rympał" metodą prób i błędów?

 

EDIT: pobieżna analiza zdjęć w sieci dla hasła cable cam - wskazuje na zastosowanie silnika "modelarskiego" z dużym przełożeniem realizowanym paskiem napędowym lub kołem zębatym. Do napędu silnik klasy RC - np 21.5T z regulatorem dwukierunkowym - może być sensored (zapewnia płynniejsze ruszanie). ALE - nie zmieścisz się w 100zł za żadne skarby...

Chyba, że pójdziesz w napęd szczotkowy - wtedy może 100zł styknie na silnik + regulator made in China. Do tego przekładnia - jak masz drukarke 3D to tylko koszt paska, albo bezpośrednio przekładnia zębowa. Jak nie masz to musisz jeszcze znaleźć kogoś kto zrobi Ci te elementy. Na Alledrogo przekładnia 60:16 (czyli ok 3.75:1) w postaci aluminiowych kół i paska GT2 jak do drukarek 3D to ok 35-40zł... . A gdzie reszta kosztów?

 

Silnik od wkrętatki to silnik + przekładnia - w sumie dobre rozwiązanie. potrzebujesz tylko regulatora. W sumie taka wkrętarka już ma w sobie regulator - mógłbyś całego cable cama zrobić na wkrętarce i 2 serwa (zmiana kierunku jazdy + pseudo regulacja siły wciskania spustu...)

 

Było też jedno zastosowanie z napędem bezpośrednim (silnik pewnie 100kV...) - ale to dla malutkiego gopro session.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego właśnie nie wziąłem pod uwagę, że silniki modelarskie do samochodów mają z reguły o wiele większe kV niż takie do dronów. W moim małym silniku mam 920kv z baterią 11,1v jestem w stanie względnie osiągnąć tego typu obroty. Jednak w samochodach gdy kv osiągają 4500 to ten wynik nie jest możliwy bez przełożenia. Powiem szczerze, że najwygodniej byłoby mi to zrobić bez przełożenia, mniejsza awaryjność i mniejsza komplikacja  B)

 

Nie wiem co masz na myśli przez liczenie, generalnie wiem jedno- przy założeniu, że moja rolka napędowa ma obwód ok. 4cm, a chcę osiągnąć zakres prędkości w granicach 30cm/s - 300cm/s to potrzebuję zakres obrotów rzędu 450-4500. 

 

Czytałem trochę w tym temacie:

http://pfmrc.eu/index.php/topic/58321-potrzebna-pomoc-przy-doborze-silnika-do-cabel-line-cam/

 

Co do silnika krokowego- tam na pewno osiagnę takie obroty jakie bym chciał bez zastosowania przełożeń, ale czy krokowiec nie zadusi się przy sile jaką musi przełożyć na naprawdę mocno napiętą linę?

 

Ale okej, niech będzie, że zastosowałbym przełożenie, więc licząc:

Zakładam, że silnik samochodowy będzie mieć 4000kv, więc dla mojego lipo 11,1 jego maksymalne obroty będą wynosić ok 44000 na minutę, więc ok. 740/sekundę

 

Przy mojej rolce i maksymalnej prędkości, którą chcę osiągnąć: czyli 300cm/s / 4cm = 75obr/s , a więc obroty maksymalne wynoszą prawie 10 razy więcej niż zakładane. 

Czy znajdę w ogóle przekładnię  1:10? Czy może lepiej zastosować klasycznie dwa koła zębate, a może jeszcze lepiej pasek?

Podejrzewam, że minimalne obroty z tym przełożenie również osiągnę, bo potrzebuję 7,5 obrotu/s na rolce, czyli z przełożeniem 1:10 wychodzi 75obr/s na silniku (4500obr/min), czy takie obroty są możliwe do osiągnięcia przy minimalnej ilości gazu?

 

https://pl.aliexpress.com/item/NOWA-Aktualizacja-Wodoodporna-3650-3900KV-RC-Silnik-Bezszczotkowy-60A-ESC-programator-zestaw-Combo-Zestaw-do-1/32850306135.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.2a8RHA

 

znalazłem taki zestawik, względnie mieści się w cenie, jednak nie wiem czy posiada on reverse (powiem szczerze nawet nie wiem czym przejawia się możliwość rewersu w esc, jakimś dodatkowym kablem sygnałowym czy jak?)

 

Dalej potrzebuję dwie zębatki, które będę mógł tutaj zastosować. Czy jesteś w stanie powiedzieć mi czym muszę się kierować przy wyborze zębatki atakującej i odbierającej? W atakującej podejrzewam, że na pewno średnicą wału silnika, która w powyższym linku wynosi ok. 3,175mm, ale jak określić przełożenie, na podstawie ilości zębów czy jakichś innych wymiarów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałem info poprzez edycje wcześniejszego posta :)

 

Nie wiedziałem też o tym wątku na naszym forum.

 

Przełożenie to stosunek obwodu a dla elementów z zębami to przekłada się bezpośrednio na stosunek liczby zębów.

 

Nie doczytałem info że to obwód rolki a nie średnica.

To już lepiej zwiększyć obwód rolki - właśnie np do rozmiaru koła modelu RC: czyli średnica 4cm a obwód ok 12cm.. Wtedy przekładnia nie musi być taka duża.


Co do silnika krokowego- tam na pewno osiagnę takie obroty jakie bym chciał bez zastosowania przełożeń, ale czy krokowiec nie zadusi się przy sile jaką musi przełożyć na naprawdę mocno napiętą linę?

 

Ale okej, niech będzie, że zastosowałbym przełożenie, więc licząc:

Zakładam, że silnik samochodowy będzie mieć 4000kv, więc dla mojego lipo 11,1 jego maksymalne obroty będą wynosić ok 44000 na minutę, więc ok. 740/sekundę

 

Przy mojej rolce i maksymalnej prędkości, którą chcę osiągnąć: czyli 300cm/s / 4cm = 75obr/s , a więc obroty maksymalne wynoszą prawie 10 razy więcej niż zakładane. 

Czy znajdę w ogóle przekładnię  1:10? Czy może lepiej zastosować klasycznie dwa koła zębate, a może jeszcze lepiej pasek?

Podejrzewam, że minimalne obroty z tym przełożenie również osiągnę, bo potrzebuję 7,5 obrotu/s na rolce, czyli z przełożeniem 1:10 wychodzi 75obr/s na silniku (4500obr/min), czy takie obroty są możliwe do osiągnięcia przy minimalnej ilości gazu?

 

https://pl.aliexpress.com/item/NOWA-Aktualizacja-Wodoodporna-3650-3900KV-RC-Silnik-Bezszczotkowy-60A-ESC-programator-zestaw-Combo-Zestaw-do-1/32850306135.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.2a8RHA

 

znalazłem taki zestawik, względnie mieści się w cenie, jednak nie wiem czy posiada on reverse (powiem szczerze nawet nie wiem czym przejawia się możliwość rewersu w esc, jakimś dodatkowym kablem sygnałowym czy jak?)

 

Dalej potrzebuję dwie zębatki, które będę mógł tutaj zastosować. Czy jesteś w stanie powiedzieć mi czym muszę się kierować przy wyborze zębatki atakującej i odbierającej? W atakującej podejrzewam, że na pewno średnicą wału silnika, która w powyższym linku wynosi ok. 3,175mm, ale jak określić przełożenie, na podstawie ilości zębów czy jakichś innych wymiarów?

 

Ad1 Co ma napięcie liny do momentu napędzającego? Przecież te rolki będą się musiały opierać na jakiś łożyskach. A ich obracanie się to zupełnie inna sprawa.

 

Ad2. Obrotów silnika tak się nie liczy. Tzn te 4000kV to w przybliżeniu można użyć do obliczania obrotów bez obciążenia. Dodaj obciążenie a nigdy nie osiągniesz takiej wartości. Nie musisz kupować silnika 4000kV . Są silniki 2000kV.

 

Ad3. Analizując napisy na karcie programowania załączonej do tego zestawu wygląda na to, że ten regulator ma wsteczny i możesz regulować sobie z jaką mocą ma działać - 50%, 75% i 100%.

 

Zębatki na osi 3mm oznaczają, że będziesz musiał wszystkie łożyska zrobić pod takie ośki... A łożyska 3mm do wytrzymałych nie należą. Tu trzeba będzie coś wymyślić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie doczytałem info że to obwód rolki a nie średnica.

 
To już lepiej zwiększyć obwód rolki - właśnie np do rozmiaru koła modelu RC: czyli średnica 4cm a obwód ok 12cm.. Wtedy przekładnia nie musi być taka duża.

 

Chwila, przecież zwiększenie obwodu rolki spowoduje, że każdy jeden obrót silnika przesunie mi całego cable cama o 12cm, a nie o 4cm, a przecież zależy nam na zmniejszeniu prędkości, bo nasze obroty są za duże, a nie na jej zwiększeniu, dobrze myślę?
 
 

 

EDIT: pobieżna analiza zdjęć w sieci dla hasła cable cam - wskazuje na zastosowanie silnika "modelarskiego" z dużym przełożeniem realizowanym paskiem napędowym lub kołem zębatym. Do napędu silnik klasy RC - np 21.5T z regulatorem dwukierunkowym - może być sensored (zapewnia płynniejsze ruszanie). ALE - nie zmieścisz się w 100zł za żadne skarby...

 
Chyba, że pójdziesz w napęd szczotkowy - wtedy może 100zł styknie na silnik + regulator made in China. Do tego przekładnia - jak masz drukarke 3D to tylko koszt paska, albo bezpośrednio przekładnia zębowa. Jak nie masz to musisz jeszcze znaleźć kogoś kto zrobi Ci te elementy. Na Alledrogo przekładnia 60:16 (czyli ok 3.75:1) w postaci aluminiowych kół i paska GT2 jak do drukarek 3D to ok 35-40zł... . A gdzie reszta kosztów?
 

 

 
Hmm, to, że z sensoredem się nie zmieszczę to już wiem, tam kwoty znacznie przewyższają mój budżet, z którym i tak już poleciałem. Powiedzmy więc, że zwiększymy ten budżet do 200 zł na silnik i regulator. 
 
 
 

 

Ad1 Co ma napięcie liny do momentu napędzającego? Przecież te rolki będą się musiały opierać na jakiś łożyskach. A ich obracanie się to zupełnie inna sprawa.

 

 

 
No właśnie nie do końca i zauważyłem to na podstawie swojego prototypu. Mówię teraz o rolce napędzającej, pozostałe dwie są na łożyskach, tak jak mówisz. Linkę miałem zawieszoną na długości raptem 7 metrów, nie była szczególnie naciągnięta. Ale może gwoli wyjaśnienia:
post-20853-0-75543700-1525087972_thumb.jpg
 
Linka w cable camie nie idzie cały czas prosto, ma pewne przekoszenia pomiędzy rolkami na łożyskach a rolką napędzającą. Teraz wyobraź sobie linę długości 50 metrów, która jest napięta bardzo mocno, wtedy nacisk na oś rolki napędzającej jest naprawdę bardzo duży. Ja zauważyłem to w silniku do drona przy lince 7metrowej, a gdzie 50 metrów i to cholernie napięte? Dlatego pytam czy krokowiec się nie zdusi, w sumie to samo z silnikiem modelarskim, chociaż do samochodowych chyba nie będzie problemu, podejrzewam, że ruszają pod obciążeniem.
 

 

Ad3. Analizując napisy na karcie programowania załączonej do tego zestawu wygląda na to, że ten regulator ma wsteczny i możesz regulować sobie z jaką mocą ma działać - 50%, 75% i 100%.

 
 

 

Okej, a możesz mi pojaśnić jak mógłbym użyć reversu na aparaturze lotniczej? Zmiana kierunku podpięta pod kanał z jakiegoś przełącznika? 
 
 

 

Ad2. Obrotów silnika tak się nie liczy. Tzn te 4000kV to w przybliżeniu można użyć do obliczania obrotów bez obciążenia. Dodaj obciążenie a nigdy nie osiągniesz takiej wartości. Nie musisz kupować silnika 4000kV . Są silniki 2000kV

 

Czyli realnie na jaką sprawność mogę liczyć przy obciążeniu o jakim mówimy, 70%?
 
 
Na chwilę obecną widzę to tak:
 
Silnik modelarski 2000kv z chińskim reglem wyposażony w przekładnię, którą prawdopodobnie sam wydrukuję, o jakim przełożeniu to trzeba do tego jeszcze dojść.
 
Masz jakiś typ co do silnika i regla, który można wykorzystać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od początku:

 

Kształt i siła napięcia liny jest ściśle uzależniony od masy układu który jest zawieszony. I niestety nie są to proste równania - patrz na tzw krzywą łańcuchową. Nigdy nie uda Ci się napiąć liny tak aby była prosta. A jeżeli zbliżysz się do poziomu to będziesz bardzo blisko zerwania takiej liny - więc pogódź się z tym, że nigdy nie będzie to idealna pozioma.

 

Dodatkowo im bardziej napniesz linę - tym większy nacisk wywołasz na rolki przy zmianie jej kierunku.

Przy mniej napiętej linie kąt opasania jest potrzebny większy, ale jednocześnie siły na rolkach będą dużo mniejsze.

I rzeczywiście siła nacisku będzie przekładać się bezpośrednio na opory toczenia - chociażby z powodu malutkich łożysk , które tez mają swoje ograniczenia jeżeli chodzi o dopuszczalną nośność.

 

Czy wiesz już jakie napięcie liny potrzebujesz i skąd wyszły Ci takie kąty a nie inne? Patrzyłeś na inne rozwiązania (tzn inspirowałeś się gotowymi rozwiązaniami)?

 

Odnośnie doboru silnika napędu to chyba czytałem po łebkach. Chodziło mi o to, że robienie przełożenia na rolkę o średnicy ok 1.3cm to trochę trudne. I kalibrowałem się na prędkości i rozmiary z samochodów RC.

 

Jeżeli chodzi o sprawność - hmm, nie nazwał bym tego w ten sposób. kV to stała silnika i do tego należy uwzględnić rezystancję wewnętrzną i prąd biegu jałowego bez obciążenia. Wtedy można policzyć. Tak z głowy to nic Ci nie powiem - wszystko zależy od obciążenia - niestety.

 

Jak oglądałem gotowe rozwiązania to nie widziałem, aby konstrukcje miały tak małe rolki - zawsze jest to duża rolka. No chyba, ze to jakieś gopro na patyku co jeździ na 3 rolkach bez gimbala. Kąty zmiany przebiegu liny też są bardzo uzależnione o "rozmiaru" zestawu - właśnie z powodu konieczności poruszania się po takiej a nie innej linie, o takiej czy innej długości i takim a nie innym kształcie łańcuchowej.

 

 

Sterowanie radiem czy to lotniczym czy samochodowym nie ma tu żadnego znaczenia - to tzw semantyka... kwestia wygody i ustawienia np na kanale gdzie drążek wyposażony jest w sprężynę. wychylenie w jedną stronę - jazda do przodu, wychylenie w drugą jazda w drugą - żadna filozofia.

 

Odnośnie krokowca. Solidny silnik krokowy Nema 23 o masie 1kg ma moment trzymający ok 2Nm - co przekłada się na 20kg siły ciągnięcia na ramieniu 1cm... Problem w tym, że im szybciej jedzie tym mniejszy ma moment. 

 

Opory toczenia i potrzebny moment możesz zmierzyć sobie np wagą do bagażu ciągnąc swój zestaw po lince. dowiesz się wtedy dokładnie jakie siły (a co za tym idzie moment na wale silnika) potrzebujesz do poruszania twojej konstrukcji.


EDIT: takie ładne zdjęcie w super rozdzielczości gdzie wszystko widać:

falcon-ger.jpg

 

EDIT2: i jeszcze jedno:

278264.jpeg

 

I jeszcze jedno (widac przekladnie pasową):

 

defy-dactylcam-full-rig-00view-web-1024x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W małym budżecie praktycznie jedynym rozwiązaniem wydaje się silnik szczotkowy. Coś klasy 600 + przekładnia  i stary regulator od samochodu rc.  - dwukierunkowe, bardzo duży moment rozruchowy -siła uciągu większa niż przy zwykłych bezszczotkach -porównywalna z dobrymi sensorowymi.

   jakiś speed 600 8,4V powinien podpasować.    silnik około 40zł , regulator dwukierunkowy 40-200zł (używany -nowy zależnie od jakości)  Wielkich mocy nie potrzebujesz, podobnie troszkę większe zużycie prądu i krótszy czas pracy na jednym ładowaniu chyba nie stanowią przeszkody.

 

Ewentualnie mniejszy silnik szczotkowy -klasy 400 zwykłe mogą być troszkę słabe -lepiej 480 z zewnętrznymi szczotkami (speed 480 race) -ale tu jest mniejszy moment i większe obroty -wiec będzie potrzebna  bardziej skomplikowana przekładnia.

 

wspomniane szczotkowe 600 -to zazwyczaj też silniki we wkrętarkach.

Obroty na volt różnią się zależnie od konkretnego typu -ale wybór jest duży a ceny symboliczne. Osobiście szedłbym w silniki od wkrętarek. w wielu przypadkach nawet przekładnia podpasuje.

 

chyba, że ma być profesjonalnie -ale to nie ten budżet - dopasowany sensorowy bezszczotkowiec, wytrzymała przekładnia i  regulator sensorowy dwukierunkowy -to około 1,5 -2 tys zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W małym budżecie praktycznie jedynym rozwiązaniem wydaje się silnik szczotkowy. Coś klasy 600 + przekładnia  i stary regulator od samochodu rc.  - dwukierunkowe, bardzo duży moment rozruchowy -siła uciągu większa niż przy zwykłych bezszczotkach -porównywalna z dobrymi sensorowymi.

   jakiś speed 600 8,4V powinien podpasować.    silnik około 40zł , regulator dwukierunkowy 40-200zł (używany -nowy zależnie od jakości)  Wielkich mocy nie potrzebujesz, podobnie troszkę większe zużycie prądu i krótszy czas pracy na jednym ładowaniu chyba nie stanowią przeszkody.

 

No i właśnie tak zrobię. Dzisiaj przypomniało mi się, że w odmętach piwnicy posiadam starą wkrętarkę z Toya z dokładnie takim silnikiem:

https://imged.pl/silnik-wkretarka-12-v-einhell-ferm-eurotec-toya-2892932.html

 

Wszystko działa elegancko i powiem szczerze, że po podłączeniu lipo 11,1v, na najniższych obrotach, wydają się one na tyle małe, że być może nie będzie trzeba stosować przełożenia, albo przełożenie niewielkie, w granicach 1:3, 1:4.

 

Jako że nie potrzebuję cudownego esc to myślę, że kupię takiego chińczyka:

https://pl.aliexpress.com/item/320A-6-12V-Brushed-ESC-Speed-Controller-W-2A-BEC-for-RC-Boat-U6L5/32820246554.html?spm=a2g17.search0104.3.52.7b445065mNi5l8&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10152_10709_10151_10065_10344_10068_5722815_10342_10343_10340_5722915_10341_5722615_10696_10084_10083_10618_10304_10710_10307_10301_5722715_5711215_10059_308_100031_10103_10624_10623_10622_5711315_5722515_10621_10620-10620normal#cfs,searchweb201603_6,ppcSwitch_3&algo_expid=8a6fda1d-5c08-48e2-a64e-56a529b0e7d2-7&algo_pvid=8a6fda1d-5c08-48e2-a64e-56a529b0e7d2&priceBeautifyAB=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale te regulatory są na baterie lipo do 2s, a jak są na 3s to do silników klasy 380 max, więc chyba w tej cenie nic nie znajdę

 

Jest jeszcze coś takiego:

https://pl.aliexpress.com/item/Freeshipping-HobbyWing-QuicRun-1-10-Brushed-60A-Electronic-Speed-Controller-ESC-1060-RC-Car/32635820681.html?spm=a2g17.search0104.3.1.47c15065Cc9Dky&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10152_5722917_10709_10151_10065_10344_10068_10342_10343_5722817_10340_10341_5722617_10696_10084_10083_10618_10304_10710_10307_10301_5722717_5711215_10059_308_100031_10103_5722517_10624_10623_10622_5711315_10621_10620,searchweb201603_6,ppcSwitch_3&algo_expid=bce375ac-d2f1-4691-bbef-d6edc4b3fee8-0&algo_pvid=bce375ac-d2f1-4691-bbef-d6edc4b3fee8&priceBeautifyAB=0

 

https://pl.aliexpress.com/item/ZMR-Brushless-CCW-Motor-1804-2400KV-Micro-Size-Integration-Outrunner-Brushless-Motor-For-240-250/32278956709.html?spm=a2g17.search0104.3.10.47c15065Cc9Dky&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10152_5722917_10709_10151_10065_10344_10068_10342_10343_5722817_10340_10341_5722617_10696_10084_10083_10618_10304_10710_10307_10301_5722717_5711215_10059_308_100031_10103_5722517_10624_10623_10622_5711315_10621_10620,searchweb201603_6,ppcSwitch_3&algo_expid=bce375ac-d2f1-4691-bbef-d6edc4b3fee8-1&algo_pvid=bce375ac-d2f1-4691-bbef-d6edc4b3fee8&priceBeautifyAB=0

 

https://pl.aliexpress.com/item/OCDAY-1Pc-7-2V-16V-320A-High-Voltage-ESC-Brushed-Speed-Controller-RC-Car-Truck-Buggy/32801028616.html?spm=a2g17.search0104.3.25.47c15065Cc9Dky&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10152_5722917_10709_10151_10065_10344_10068_10342_10343_5722817_10340_10341_5722617_10696_10084_10083_10618_10304_10710_10307_10301_5722717_5711215_10059_308_100031_10103_5722517_10624_10623_10622_5711315_10621_10620,searchweb201603_6,ppcSwitch_3&algo_expid=bce375ac-d2f1-4691-bbef-d6edc4b3fee8-3&algo_pvid=bce375ac-d2f1-4691-bbef-d6edc4b3fee8&priceBeautifyAB=0

 

Jednak w tych dwóch ostatnich nie jest napisany stały prąd podawania, jedynie szczytowy. Btw, skąd wiedziałeś, że ten pierwszy esc z poprzedniego posta ma poniżej 20A stałego prądu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. to hobbywing - dobra firma.

2 i 3 to jest dokładnie to samo: miałem - używałem w RC1:10. Nawet nieźle sobie radził dopóki nie padł w nim wsteczny... Co prawda w wyścigach 1:10 nie wolno używać wstecznego więc za bardzo mi to nie przeszkadzało i nadal go mam w jednym z modeli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.