Skocz do zawartości

ASP S91A obroty podczas lądowania


krzysiek 1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam mały problem jak w temacie obroty silnika podczas lądowania są od 3 do 4 razy większe niż podczas postoju na minimalnych obrotach, wiem ze podczas lotu są wyższe obroty spowodowane mniejszym dopływem paliwa a większym dopływam powietrza niż minimalne na postoju ale aż tak bardzo ??  Może gdzieś popełniłem błąd ?? Dodam że przejście z wolnych na wysokie jest prawie idealne nie gaśnie ani się nie dławi, może chodzić na postoju model nawet porę minut i płynnie reaguje na gaz, za wszelkie podpowiedzi z góry bardzo dzięki :rolleyes: :rolleyes: :wub: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proste. W case lotu napierajace powietrze napędza dodatkowo silnik. Nie ma to żadnego związku z ilością powietrza lub paliwa - tzn ma minimalnie - jest trochę większe ciśnienie na wlocie do gaźnika uwzględniające ciśnienie dynamiczne. Ale ilość paliwa sterowana jest tez przecież przez przepływ powietrza wiec to błędny trop.

 

Raczej ustaw sobie trymer na gazie. Na ziemi i postoju trymer jest otwarty bo inaczej byś przydusil silnik. Ale w czasie lotu możesz dodatkowo domknąć gaźnik i zwolnić silnik, ale będziesz na granicy zgaszenia silnika w locie.

 

Pdstawowe pytanie dlaczego te wyższe obroty Ci przeszkadzają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie za duza predkosc do ladowania, mialem to samo i robie jak japim napisał. Ale nie zamało tym trymem, ja wlasnie teraz sie mecze z nowym modelem bo raz gasnie tuz po lądowaniu raz przed. Trzeba wyczuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie za duza predkosc do ladowania, mialem to samo i robie jak japim napisał. 

 

Za duża prędkość przy lądowaniu = za mały kąt natarcia...

 

EDIT: dwa i pół roku temu wałkowany był temat podejścia do lądowania.

http://pfmrc.eu/index.php/topic/57080-problem-ze-zmniejszeniem-pr%C4%99dko%C5%9Bci-w-trakcie-l%C4%85dowania/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silniczek jest w pół makiecie

 

Pdstawowe pytanie dlaczego te wyższe obroty Ci przeszkadzają?

większe obroty mi osobiście nie przeszkadzają ale na zawodach chcąc wylądować na 3 punkciki jest prawie niewykonalne  :( na trawie to w końcu się zatrzyma ale na betonie nie ma szans ciągnie i ciągnie

 

Za duża prędkość przy lądowaniu = za mały kąt natarcia...

próba przeciągnięcia modelu kończy się jego wznoszeniem a nie opadaniem, próbowałem z mniejszym śmigłem ale wtedy jest problem z lataniem silnik na maksa a model prawie ni leci

Popróbuje z trymerem i przełącznikiem dzięki za podpowiedz :)

 

Skąd wiesz że obroty są wyższe? Jak to zmierzyłeś, że wiesz nawet, że są wyższe o 3-4 razy?

Mniejszy dopływ paliwa w locie?? Dlaczego tak uważasz?

Nie zmierzyłem ale to bardzo wyraźnie słychać z tym dopływem paliwa to trochę przesadziłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próba przeciągnięcia modelu kończy się jego wznoszeniem a nie opadaniem, 

 

Chcesz powiedzieć, że z gazem na minimum i zaciągniętym sterem wysokości model się wznosi?

 

EDIT: czy lądowałeś już tym modelem ze zgaszonym silnikiem i jak wtedy sobie z tym poradziłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chcesz powiedzieć, że z gazem na minimum i zaciągniętym sterem wysokości model się wznosi?

dokładnie tak się dzieje

 

EDIT: czy lądowałeś już tym modelem ze zgaszonym silnikiem i jak wtedy sobie z tym poradziłeś?

Jakiś czas temu sprawdzałem na ile starczy mi paliwa, po zgaśnięciu motorku wylądował tak jak chciałem, dodam że ten model to Pajperek 2,3 m (może te modele tak latają :D :D)

A trochę wprowadziłem w błąd to nie 15 cm tylko 10 cm ASP S61 sorki

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dokładnie tak się dzieje

Jakiś czas temu sprawdzałem na ile starczy mi paliwa, po zgaśnięciu motorku wylądował tak jak chciałem, dodam że ten model to Pajperek 2,3 m (może te modele tak latają :D :D)

A trochę wprowadziłem w błąd to nie 15 cm tylko 10 cm ASP S61 sorki

 

 

 

Jakoś nie wierzę, bo to by oznaczało, że możesz modelem teoretycznie wystartować z ręki na minimalnych obrotach...

A to oznacza, że gaz masz ustawiony dużo za wysoko. Po prostu ustaw niższe obroty.

 

Napisałeś w pierwszym poście - że silnik na ziemi pracuje na minimalnych obrotach.

Pytanie - zmierzyłeś ile one wynoszą?

Po drugie czy minimalne w Twoim wypadku oznacza że przy próbie ustawienia niższych silnik gaśnie?

Możesz nagrać jak wyglądają minimalne obroty w tym modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że silnik ma za duży ciąg do tego modelu. Obroty minimalne powinny być ustawione tak żeby silnik pracował równo i stabilnie, najniższe jakie się da. Model na ziemi nie powinien jechać ani mieć tendencji do ruszenia z miejsca, dopiero po dodaniu gazu.

Myślę że powinieneś zalożyć nie mniejsze a większe śmigło raczej, jeśli regulacja silnika już nic nie da. Nie wiele ale tak o jeden cal od zalecanego do tego silnika, a za to z mniejszym skokiem. Np. zamiast 9x6 to 10x5. To tak przykladowo bo silnik 10ccm bedzie mial oczywiście wieksze smigło zalecane przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to i tak trochę dziwne Piper o rozpiętości 2,3m z silnikiem na pewno waży ok 3,5 -4kg, z tego co się orientuje piper trochę jak trenerek lata. To średnio sobie wyobrażam że na minimalnych obrotach on jeszcze się wznosi. Mam trenerka na silniku .61 a jak wiadomo trenerki "latają na skrzydłach" ale żeby się wznieść nim muszę mieć co najmniej (i to takie ostre conajmniej) 1/3 gazu i też podchodził z zwiększonymi obrotami silnika ale nawet mu na myśl nie przyszło aby się wznieść, prędzej na skrzydło by się zwalił (o ile u niego to w ogóle możliwe) . Krzysiek czy masz możliwość nagrania filmiku Twoich wolnych obrotów ? Dużo to pewnie wyjaśni. 

Ps. z wagą trochę strzelałem ale myślę że coś w tym przedziale. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to i tak trochę dziwne Piper o rozpiętości 2,3m z silnikiem na pewno waży ok 3,5 -4kg, z tego co się orientuje piper trochę jak trenerek lata. 

 

Patrząc na zestawy to Pipery w tym rozmiarze waza ok 5.5 - 7.5 kg... (zaleznie czy wersja clipped wing czy nie)

https://wheelspinmodels.co.uk/i/267805/?gclid=EAIaIQobChMI646Rt6rn2gIVL7HtCh23hwyLEAQYASABEgIigfD_BwE

https://www.sussex-model-centre.co.uk/sig-piper-j3-cub-1-4-scale

https://shop.balsausa.com/product_p/438.htm

 

A 2.2M wazy ok 3.2 - 3.5kg ale zalecany silnik to .46...

http://www.sigplanes.com/SIG-Anniversary-Cub-15-Scale-Kit_p_71.html

 

Chyba ze to jakiś "latawiec"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik nagram niebawem ale troskę namieszałem sprawdziłem obroty na wolnych i ku mojemu zdziwieniu pokazało 3100 tys po próbie obniżenia obrotów nie mogę zejść poniżej 3000 tyś próbowałem minimalnie dokręcić jaglice od mieszanki na wolnych obrotów i udało się zejść na 2600 tyś ale chwilkę pochodzi i gaśnie masakra  :angry: dodam że silnik jest cylindrem do dołu ale nie powinno być z tego tytułu problemów . a za tydzień u nas impreza F4H-P :wacko: :wacko:

skala 1/5 rozpiętość 2,2 m  sorki za błąd wcześniejszy

pow.noś.modelu 0,558 m2

śmigło 11/7

masa 3,9 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to model waży tyle co trzeba co w połączeniu z taką powerzchnią czyni z niego trochę cięższa gazetę. Jak dasz śmigło 12x6 lub 12x5 a nawet 13x4 to wolne obroty powinny mocno zwolnić model na podejściu. A ciągu statycznego będziesz miał aż nadto. Tylko że takimi wielki śmigłami to dobrze kręcą 4takty.

Śmigło 11x7 stosowane jest raczej do szybkich akrobatek.

 

Piszesz że ustawienie silnika cylindrem w dół nie ma znaczenia ale akurat to może mieć znaczenie jeżeli oś gaźnika jest dużo poniżej osi zbiornika.

Może spróbuj śmigła 13x5 lub 14x4, na pewno silnik zwolni i nie będzie za dużo ciągu.

Te proponowane śmigła są za duże.

 

Silnik zwolni ale będzie się bardzo męczył nie mówiąc o przegrzewaniu na wysokich obrotach.

 

Polecam tabelkę: http://www.modelflight.com/propch1.html

 

Moje propozycje są z górnego zakresu alternatywnych śmigieł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zgaduję że Twój Piper to górnopłat, a założyłeś mu śmigło jak do pylonu, za małe, za szybkie...

Zamontuj takie jak pisałem wcześniej, motor zwolni i będzie ok.

Masz słuszną racie wielkie dzięki zmieniłem śmigło z 11/7 na 13/5 akurat takie miałem i jest o wiele lepiej nagrałem na szybko filmik  (BŁĄD FILMIK WSTAWIONY MA NASTĘPNEJ STRONCE) jeszcze troszeczkę regulacji i powinno być ok trochę słaba jakość ale nagrywana telefonem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.