Skocz do zawartości

ASP 75


AndyCopter
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych Kolegów,

po długim leżakowaniu, silnik doczekał się reanimacji i nowego gaźnika. Jest to mój pierwszy ASP tej klasy. Regulacja sterego silnika to dość "twórcze" zajęcie, jednak udało się to w przeciągu jednego popołudnia. Jednak nie zawracałbym głowy drobiazgami, gdyby nie chwilami inny dźwięk silnika, jak by stukanie, szczególnie na wolnych obrotach.

I tu moje pytanie do osób bardziej doświadczonych, czy tak powinno w tym silniku czy może to już zapowiedź czegoś poważniejszego ?

 

https://youtu.be/q4O4EvA3r2I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Moim zdaniem silnik jest nieszczelny. Dźwięk wskazuje na zbyt wczesny zapłon, ale równie dobrze może to być przekłamanie z mikrofonu kamery (przesterowanie).
Andrzej, a nie myślałeś, żeby po prostu kupić używany markowy silnik o tej pojemności: Super Tigre, Thunder Tiger, OS, Jett, Webra, Irvine etc, zamiast męczyć się z jakimś ASP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem silnik jest nieszczelny. Dźwięk wskazuje na zbyt wczesny zapłon, ale równie dobrze może to być przekłamanie z mikrofonu kamery (przesterowanie).

Andrzej, a nie myślałeś, żeby po prostu kupić używany markowy silnik o tej pojemności: Super Tigre, Thunder Tiger, OS, Jett, Webra, Irvine etc, zamiast męczyć się z jakimś ASP?

Model jak i silnik będzie dla młodych adeptów latania, o ile uda się przywrócić mu funkcjonowanie. Zgadzam się, że najlepiej było by zakupić coś nowocześniejszego i mniej kłopotliwego. Ale to może w przyszłym roku, gdy budżet modelarni będzie większy.

Co do szczelności, to jest bardzo dobra sugestia. Może wystarczy tylko pierścień uszczelniający ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gaźniku patrząc od góry masz dwie śrubki, jedna z nich ogranicza zamknięcie przepustnicy.

Może ona jest za bardzo wkręcona i nie pozwala na całkowite zamkniecie?

Sprawdź to w pierwszej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o pierscień chodzi.O połączenie gaźnik karter .

Grześ ma rację, nie o pierścień chodzi, ale też niekoniecznie o gaźnik/karter. Sprawdź Andrzeju również tylną pokrywę (tzw. dekiel), głowicę i czy nie pluje olejem spod piasty śmigła. Jeśli pluje spod piasty, to problem jest trudny do naprawy bo pasowanie między wałem korbowym a karterem nie jest szczelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobiłem ponowny przegląd, uszczelka pomiędzy tłumikiem a korpusem silnika do wymiany, jednak to nie to jest problemem. Tylna pokrywa sucha, uszczelka bardzo dobra. Zalałem silnik paliwem i czekałem gdzie zacznie wyciekać. Z pod piasty śmigła, pojawia się niewielki wyciek, ok. kropla na godzinę.

Poprzedni gaźnik nie powodował takich kłopotów. Co do regulacji samego gaźnika, niczego z ustawień nie zmieniałem, fabrycznie nowy i rzekomo ustawiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Poprzedni gaźnik nie powodował takich kłopotów. Co do regulacji samego gaźnika, niczego z ustawień nie zmieniałem, fabrycznie nowy i rzekomo ustawiony.

No to sam sobie odpowiedziałeś !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sam sobie odpowiedziałeś !!!

Dzisiaj kolejna godzinka na przepalanie paliwa. Tym razem zmieniłem paliwo i podejście. Skoro gaźnik fabrycznie jest ustawiony, to może być ustawiony źle.

Instrukcję ściągnąłem ze sklepu Nastik i wg niej ustawiałem wysokie a później niskie obroty.

 

Tyle udało się osiągnąć

 

 

Przy okazji wyszła niemiła niespodzianka, miernik obrotów nie działa w słoneczny dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz luz na łożysku i tam ciągnie lewe powietrze i te stuki na wolnych obrotach .popuś śmigło i zobacz czy nie ma luzu na wale

W porównaniu do innych silników jakie mam, to ten akurat nie ma luzu żadnego.

Natomiast po rozebraniu tłumika zaskoczyła mnie przegroda, jest dość "inna"

 

K2h3rJ5.jpg

 

kQYKshT.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu do innych silników jakie mam, to ten akurat nie ma luzu żadnego.

Natomiast po rozebraniu tłumika zaskoczyła mnie przegroda, jest dość "inna"

 

K2h3rJ5.jpg

 

kQYKshT.jpg

A to już jest  temat do  fachowców z działu 

Tłumiki - układy wydechowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.