Skocz do zawartości


Zdjęcie

Prośba o wycenę HANGAR 9 MUSTANG P51D


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Konrad5577

Konrad5577
  • Modelarz
  • 5 postów
  • Age: 25
  • SkądŁódź
  • Imię:Konrad

Napisano 15 maj 2018 - 17:57

Witam. Na początku zaznaczę, że zajmuję się modelarstwem w dziedzinie pojazdów lądowych, a przede wszystkim samochody spalinowe RC.

Nie będę ukrywał, że kupiłem dość impulsywnie taki oto samolot.

Został on sprowadzony z USA jakieś 9-10 lat temu. 

Poprzedni właściciel wypalił nim z 2 - 3 zbiorniki paliwa, przy czym nawet nie wystartował, bo zanim spróbował to złamał śmigło uderzając w busa. 

Śmigło zostało wymienione na nowe oryginalne od tego silnika. 

Model po tym czasie przeleżał parę lat na szafie..... by następnie trafić w moje ręce.

 

Pierwszą rzeczą którą zrobiłem, było rozkręcenie silnika na części pierwsze. 

Wygląda jak nowy, więc czyszczenia nie było za dużo. luzów na łożyskach nie stwierdziłem, a kompresja jest na prawdę duża. 

Po poskładaniu go do kupy zalałem go paliwem 16%, bo tylko takie miałem i odpaliłem. Chodzi równiutko. Wkręca się na obroty jak trzeba, a na wysokich obrotach pracuje równie równo. 

 

Następnie trzeba było obudzić baterie.... NiCd. Szczerze, to spisałem je na straty, bo w końcu tyle lat leżały nie ładowane. Na szczęście się naładowały i trzymają. Ok półtorej godziny kręciłem wszystkimi serwami "na sucho", żeby znów je wyładować do 0,9V na ogniwo (a nawet trochę niżej) i podpiąć na 16 godzin do dedykowanej ładowarki. Trzymają na prawdę dobrze.

 

Kolejnym etapem była myśl, że będę teraz latał.... ale nie.... nie będę, bo nie jest to łatwe. A człowiek dość mocno doświadczony mnie uświadomił, że nie jest to najlepszy model na początek i lepsze byłoby coś co lepiej znosi upadki.

 

Nie ukrywam, że pozostanę na razie przy pojazdach lądowych, ale jeżeli ktoś się zgodzi na zamianę, na model dobry na początek z dopłatą to możemy się dogadać. 

 

Trochę danych:

Model to HANGAR 9 Mustang P51D "Marie" (Na prawdę ładny - podoba mi się bardzo)

Silnik EVOLUTION (posiada literkę alpha na głowicy - nie wiem dokładnie jaki. Nie widzę oznaczeń, albo nie wiem gdzie szukać)

Serwa JR Sport ST47

Aparatura JR Sport SX 600 (Amerykańska częstotliwość - kwarce w zestawie)

Starter Power PRO Starter HANGAR 9

Pompka do paliwa - MPI Gas&Glow

Ładowarka zintegrowana do aparatury i modelu JR Sport.

Autotransformator do ładowarki (wszystko jest z USA, więc działa na inne napięcie)

 

 

Co do silnika, to Amerykanie bardzo sprytnie rozwiązali problem regulacji, ale o tym można poczytać we własnym zakresie. Ważne jest to, że silnik jest ustawiony optymalnie i nie da się go zepsuć poprzez za ubogą mieszankę, ani zalać zbyt bogatą mieszanką, przez co nie ma ryzyka, że zgaśnie w powietrzu. 

 

I tu pojawia się moja prośba o wycenę. Ewentualnie tak jak pisałem, może zamiana.... Może ktoś weźmie go pod opiekę, ale wolałbym doświadczonego modelarza, ze względu na jego pochodzenie.... albo sentyment.

Załączone miniatury

  • 32475761_1652374204816096_2075812424925052928_n (1).jpg
  • 32378539_1652373368149513_1972552962928541696_n.jpg
  • 32547772_1652373504816166_1758269627122581504_n.jpg
  • 32607555_1652373678149482_6799656665269403648_n.jpg
  • 32623087_1652373631482820_6845447295886950400_n.jpg
  • 32760127_1652377338149116_3898859582029561856_n.jpg

  • 0

#2 Bax

Bax
  • Modelarz
  • 31 postów
  • Age: 54
  • SkądW-wa
  • Imię:Stan

Napisano 15 maj 2018 - 18:13

Hangar produkował te modele w różnych rozmiarach, możesz podac rozpietość ?


  • 0

#3 Konrad5577

Konrad5577
  • Modelarz
  • 5 postów
  • Age: 25
  • SkądŁódź
  • Imię:Konrad

Napisano 15 maj 2018 - 18:24

148 cm. Od końca, do końca skrzydła.


  • 0

#4 Pit

Pit
  • Modelarz
  • 458 postów
  • Age: 40
  • SkądGostyń
  • Imię:Piotr

Napisano 15 maj 2018 - 20:02

Co on ma za nakładki na skrzydłach? To się zdejmuje? Podwozie składane czy stałe? Aparatura raczej wartości wielkiej nie przedstawia. Silnik i model już tak ale wątpię aby ktoś podał Ci wiarygodną wartość. Wystaw może raz, drugi model w dziale giełda i na serwisie aukcyjnym i zobacz co na to wolny rynek.

Ps. Na pewno należy docenić, że rzetelnie opisujesz stan rzeczy :)


  • 0

#5 hornet2

hornet2
  • Modelarz
  • 338 postów
  • Age: 57
  • SkądJawor
  • Imię:Zbigniew

Napisano 15 maj 2018 - 20:13

Mam coś podobnego - Spitfire z kolekcji De'A . Wymiary podobne do tego . Kosztował ponad 2tys. zł . A sprzedać go teraz można ? 800 - 1200zł ? Są tacy co cenią więcej .Mój odbył zaledwie trzy loty . Ale kto na to będzie patrzył .


  • 0

#6 Konrad5577

Konrad5577
  • Modelarz
  • 5 postów
  • Age: 25
  • SkądŁódź
  • Imię:Konrad

Napisano 15 maj 2018 - 20:21

Te nakładki są oryginalne i logowane... podobno mają służyć ograniczeniu prędkości i ułatwić lot i sterowanie na początek. Są normalnie zdejmowane. Podwozie się nie chowa i te blachy na kołach podobno też mają ograniczyć niechciane ruchy. Co do aparatury, to jedyną zaletą jest częstotliwość 72MHz.


  • 0

#7 Kamilos

Kamilos
  • Modelarz
  • 449 postów
  • Age: 17
  • SkądWarszawa
  • Imię:Kamil

Napisano 15 maj 2018 - 21:55


Silnik EVOLUTION (posiada literkę alpha na głowicy - nie wiem dokładnie jaki. Nie widzę oznaczeń, albo nie wiem gdzie szukać)

 

To chyba ten producent http://www.evolution...ProdID=EVOE10 i chyba nowsza wersja tego silnika ;)


  • 0

#8 Bax

Bax
  • Modelarz
  • 31 postów
  • Age: 54
  • SkądW-wa
  • Imię:Stan

Napisano 15 maj 2018 - 22:03

148 cm. Od końca, do końca skrzydła.

 

Najprawdopodobniej wersja 40, silnik evolution 40, często zamieniany na .46 , na rc groups poszło w 2015 za $225.

 

Więc ze sprawnym dobrym silnikiem typowałbym 700+ PLN, ale to tylko luźne dywagacje.


  • 0

#9 Konrad5577

Konrad5577
  • Modelarz
  • 5 postów
  • Age: 25
  • SkądŁódź
  • Imię:Konrad

Napisano 15 maj 2018 - 22:23

To jest dokładnie ten sam silnik. Identyczny. Więc jeżeli nie ma identycznie wygladajacego silnika Evolution o innej pojemności niż ta w linku, to już wiemy, że to. 45
  • 0

#10 wacek.matuszak

wacek.matuszak
  • Modelarz
  • 449 postów
  • Age: 58
  • SkądStęszewko
  • Imię:włodek

Napisano 16 maj 2018 - 20:30

Mam Evo 45 N  tyle tylko że z nieoryginalnym tłumikiem więc trudno potwierdzić że to ten sam co na zdjęciu. Silnik używany kupiłem za 260 zł na  naszej giełdzie . Chodzi  bardzo dobrze ,choć z regulacją nie było prosto -oddałem w ręce fachowców.Hangar 9 to ceniona firma , ale nie podejmę się wyceny tego  modelu.


  • 0

#11 skuter

skuter
  • Modelarz
  • 269 postów
  • Age: 38
  • SkądDąbrowa Górnicza
  • Imię:Tomek

Napisano 19 maj 2018 - 20:20

Ten silnik to tzw Trener Power System z firmy Evolution. www.evolutionengines.com/Products/Default.aspx?ProdID=EVOE100
Silnik o pojemności 45 że śmiałem 10x4 trzyłopatowym i kołpakiem sprzedawany jako zestaw za cenę 90$. Model trudno powiedzieć. Wszystko zależy od stanu po tych 10 latach.
  • 0

#12 wacek.matuszak

wacek.matuszak
  • Modelarz
  • 449 postów
  • Age: 58
  • SkądStęszewko
  • Imię:włodek

Napisano 24 maj 2018 - 22:23

Tak Tomek chyba trafił w 10 z rozpoznaniem silnika. Teraz sobie przypominam tą wersję.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych