Skocz do zawartości


Zdjęcie

MIG 29RC z podkładów pod panele, platforma do testów dla parkjetów

rc depron parkjet

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jarek1925

Jarek1925
  • Modelarz
  • 210 postów
  • Age: 22
  • SkądLublin
  • Imię:Jarek

Napisano 20 maj 2018 - 23:13

Witam

Chciałbym przedstawić sylwetkowy model Miga 29 zrobiony dla testów podzespołów oraz do sprawdzenia jak będę czuł się w parkjetach. Wydrukowałem szablony dostępne w internecie, z podkładów pod panele 5mm wyciąłem elementy. Posklejałem wszystko w całość i okleiłem, Dodałem naklejki przylepione na taśmę bezbarwną aby jakoś lepiej wyglądał. podzespoły jakie zamontowałem to:
 

Silnik: BR2212 2450KV

Regulator: Simonk 30A

2x serwa TowerPro SG-90

Pakiet 1800mah 65C 3s 11,1V

Odbiornik FlySky I6

Śmigło 3-łopatowe 5042

Tak prezentuje się to w całości. Wszystko zostało wykonane w niecałe 3 popołudnia.Mam nagranie z kamery pokładowej ale przy tych prędkościach oraz patrząc że gopro to nie jest a jedynie kamera typu brelok odpuściłem sobie wstawianie go. Poniższy film również zmontowany na szybko.



 

Załączone miniatury

  • MIGA.jpg
  • MIGB.jpg
  • IMG_20180424_193245.jpg

  • 0

#2 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10571 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 21 maj 2018 - 17:03

Ładnie, ładnie. Czy to SC trochę za bardzo do tyłu czy drążkiem tak wachlujesz, bo taki nerwowy trochę jest?


  • 0

#3 Jarek1925

Jarek1925
  • Modelarz
  • 210 postów
  • Age: 22
  • SkądLublin
  • Imię:Jarek

Napisano 21 maj 2018 - 18:16

Uważam że SC jest za bardzo do tyłu, przy następnych lotach go poprawie. Jak już nabierze prędkości to można go utrzymać na kursie. Jeszcze kreta nim nie zaliczyłem bo pewnie by się rozpadł ale ten SC przesunę do przodu, zobaczę jak wtedy będzie się zachowywać


  • 0

#4 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 304 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 21 maj 2018 - 19:06

dużo masz wylatane? robisz tym wszystkie manewry? łatwo to przerobić z klasy parkjet na coś dużo lepszego, ale niewiem jakie masz cele.
Aktualnie patrze, wyszło fajne śmigło:
GEMFAN HULKIE 5055

   Edit: EMAX AVAN 5065
DJI SNAIL 5048 - też coś nowego.
Ja latam dotychczas na Dalpropie 5045BN - na 4s i silniku klasy 2205-2306 spokojnie osiąga 130km/h.

Jak chciałbyś pod prękość to musiałbyś przemodyfikować, taki rozstawiony wylot powietrza odpada i zrobić tego miga tak jakby to był jednosilnikowy, duże śmigło odpada, pod prędkość podstawa to skok łopatek.


  • 0

#5 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10571 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 21 maj 2018 - 19:15

Przerobić na coś lepszego? Co masz na myśli?


  • 0

#6 Jarek1925

Jarek1925
  • Modelarz
  • 210 postów
  • Age: 22
  • SkądLublin
  • Imię:Jarek

Napisano 21 maj 2018 - 19:34

tutaj bardziej chodziło mi o sprawdzenie jak lata się takimi parkjetami, Coś podobne jak Twoje migi i su Robert, potem poszedłeś w całkiem EDF i prawdziwe Migi :) malowanie, oświetlenie, naprawdę robi wrażenie, U Ciebie Areg też widziałem jety z tektury, jak widać da się tym śmigać tylko nie widziałem do końca filmów jak to się sprawuje wszystko, chyba że przoczyłem

W tym modelu raczej nic nie będę już przerabiał, można coś tam poprawić ale to kosmetycznie jak krawędź natarcia np, i tak jest trochę poklejony bo pouszkadzał się bardziej w czasie transportu niż lotów, to była taka szybka baza do sprawdzenia się w tym, przyjdzie na wakacje więcej czas u to zrobi się coś przestrzennego, 

Wylatane na tym nie mam sporo ale wygląda to tak że na początku zrobiłem, myślę sobię przetestuję to, wyszły duże luzy na sterach, można było zapomnieć o lataniu, odłożyłem do piwnicy, potem wyjąłem, poskładałem, poprawiłem i znowu w górę, jest lepiej ale jeszcze nie to co chcę, no to następnym razem znowu go wyciągam, i znowu sprawdzam jak reaguje na różne próby przeprowadzenia akrobacji. I można powiedzieć że pomimo że mam modele dużo wolniejsze i prostsze w pilotażu to latam tym Migiem bo za każdym razem chcę go bardziej opanować. Aktualnie nie jest źle, myślę że kiedyś jak zrobię coś bardziej ambitniejszego to będę już bardziej przyzwyczajony do większych prędkości i innego charakteru lotu


  • 0

#7 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 304 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 21 maj 2018 - 22:08

https://youtu.be/boz5v9SBq3Q

lepsze coś jak nic, film obrazujący zachowanie tektury przy około 140km/h, czyli drgania sterów i lekkie wyginanie skrzydeł. Był to pierwszy lot testowy i pomiarowy, czyli z kontrolerem typu cc3d zamiast zwykłego odbiornika i gpsem.


  • 0

#8 Jarek1925

Jarek1925
  • Modelarz
  • 210 postów
  • Age: 22
  • SkądLublin
  • Imię:Jarek

Napisano 22 maj 2018 - 01:14

Ciekawi mnie ile ja mogę wyciągnąć na pełnym gazie np w locie nurkowym
  • 0

#9 jaciomp

jaciomp
  • Modelarz
  • 358 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Bartek

Napisano 22 maj 2018 - 15:45

Jeśli zależy Ci na prędkości to zbuduj inny model. Tekturą rekordów nie pobijesz. Chyba że wśród tektur ;)

Możesz też zmienić śmigło na samolotowe, bo te dronowe mają ograniczony skok.


  • 0

#10 madrian

madrian
  • Modelarz
  • 2023 postów
  • Age: 43
  • SkądWarszawa
  • Imię:Adrian

Napisano 22 maj 2018 - 22:20

Ciekawi mnie ile ja mogę wyciągnąć na pełnym gazie np w locie nurkowym

 

Niezbyt wiele. Model lekki, wiotki. Nie spodziewaj się wiele więcej. Opór jaki stawia powietrzu jest większy niż pomoc grawitacji.

Do rekordów prędkości , potrzebujesz modelu cięższego i sztywniejszego.

W dodatku model tego typu, po przekroczeniu pewnej prędkości może przestać reagować na stery, lub się rozlecieć. Jest po prostu za delikatny by wytrzymać napór strug czy flatter, Serwa pracują, ściągają piankę, ale ster się wygina i nie ma efektu. Często kończy się to marnie dla modelu.

 

Pushjesty parkowe, w takiej wersji jako sylwetkowe depronowce, nie są zbyt dobrymi modelami.

Są proste i tanie, nie potrzebują wiele miejsca - to jest ich zalety. Za wiele nimi nie osiągniesz. W zasadzie jedynym sensownym testem jaki na nich możesz zrobić, to badanie wpływu profilu

 nośnego na własności płatowca. Model ma profil płaski - chyba jeden z najgorszych jakie może mieć model. Można go jednak łatwo przerobić na profile schodkowe z rodziny KFm lub klasyczne. żeberkowane.

MIG zyska trochę wagi, ale za to będzie miał lepiej noszące go skrzydła. Można będzie latać wolniej, szybciej nabierać wysokości, mniejszym kosztem energii.

 

Jak potrzebujesz prędkości, to raczej zerknij w stronę EDF-ów.


  • 0

#11 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10571 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 23 maj 2018 - 15:50

Akurat rodzaj napędu to kwestia wtórna. Można zrobić samolot na śmigle, który będzie zapierniczał jak wściekły i EDF, który będzie się lansował po niebie.


  • 0

#12 Jarek1925

Jarek1925
  • Modelarz
  • 210 postów
  • Age: 22
  • SkądLublin
  • Imię:Jarek

Napisano 23 maj 2018 - 18:16

Tutaj to chciałem się tak pobawić, materiał tani i łatwo dostępny, nie szkoda jak coś pójdzie nie tak. Śmigła są od drona więc mam jeszcze 3 szt. Przy następnym ambitniejszym projekcie będzie napewno lepiej, już wiem jak reaguje parkjet na sterowanie i różni się ono sporo w odróżnieniu do np Sky Surfera. Ogólnie fajny model i bardzo fajnie spróbować czegoś nowego. Do tej pory Tomasz i Ursus, z czego Tomasz to jest całkiem slowflyer. W przyszłości napewno wrócę do parkjetów, pójdzie lepszy materiał, dojdzie pewnie doświadczenie itd. Coś będzie się działać. Jak narazie to taki fajny model polatać sobie szybciej i się nie znudzić. Nie wiem czy widzicie na zdjęciach ale planowałem dać mu fpv tylko takie małe, VTX03, kamerka i wszystko zasilane ogniwem 1s 300mah tylko jak objerzałem nagranie z kamerki pokładowej to wydaje mi się że nie będzie to zbyt proste. Poprawię SC i dam znać jak się lata.


  • 0

#13 Vesla

Vesla
  • Modelarz
  • 1214 postów
  • Age: 45
  • SkądPortsmouth / UK
  • Imię:Wiesław

Napisano 23 maj 2018 - 19:49

Masz jedną sztukę śmigła właściwego i dwa przeciwbieżne.
W dronie masz dwa śmigła CW (lewe obroty) i dwa CCW (prawe obroty).
Tutaj jest małe zamieszanie bo w dronach określa się śmigło potrząc od góry a nie z "kabiny pilota" tak jak zwykle się powinno określać. Dlatego samolotowe prawe to w dronach lewe CCW. Ty masz zespół napędowy pchający to potrzebujesz śmigła lewego (typ pusher) w dronach oznaczane jako CW. Dlatego patrząc na typowy zestaw śmigieł do drona twierdzę, że zostało Ci jedno śmigło CW.
  • 0

#14 Jarek1925

Jarek1925
  • Modelarz
  • 210 postów
  • Age: 22
  • SkądLublin
  • Imię:Jarek

Napisano 23 maj 2018 - 19:58

A jak założę tak jak trzeba tylko zmienię obroty silnika w kolejnym modelu? to chyba wyjdzie mi na to samo tylko tyle że silnik będzie się kręcił w lewą stronę


  • 0

#15 Vesla

Vesla
  • Modelarz
  • 1214 postów
  • Age: 45
  • SkądPortsmouth / UK
  • Imię:Wiesław

Napisano 23 maj 2018 - 20:23

Masz racje. Będzie działać. Pamiętaj, że przy zmianie obrotów zmienia się wykłon silnika i całe trymowanie idzie od nowa :-)
  • 0

#16 poharatek

poharatek
  • Modelarz
  • 1107 postów
  • Age: 46
  • SkądSłomniki/Kraków
  • Imię:Marcin

Napisano 23 maj 2018 - 20:37

Masz racje. Będzie działać. Pamiętaj, że przy zmianie obrotów zmienia się wykłon silnika i całe trymowanie idzie od nowa :-)

No akurat w parkjetach z napędem w pobliżu ść  wykłon jest na 0 (skłon najczęściej też).

 

Natomiast co do wyboru następnego parkjeta, to polecał bym coś od RcPowers, Migsrus lub Frcfoamies.

A co konkretnie - to już zależy jaki styl latania Ci bardziej pasuje; czy ma to być popinkalacz, czy coś do zabawy z lataniem high alpha, czy też coś do "normalnego" wyszalenia się na niebie ;)

Jeżeli miałbyś problem ze znalezieniem planów, to daj znać na PW, cuś tam na dysku się znajdzie.


  • 0

#17 Vesla

Vesla
  • Modelarz
  • 1214 postów
  • Age: 45
  • SkądPortsmouth / UK
  • Imię:Wiesław

Napisano 23 maj 2018 - 21:09

No akurat w parkjetach z napędem w pobliżu ść  wykłon jest na 0 (skłon najczęściej też).

 

 

Tego nie wiedziałem, dzięki. Właściwie jest to logiczne, SC = zerowe ramie. Człowiek stale się uczy.


  • 0

#18 madrian

madrian
  • Modelarz
  • 2023 postów
  • Age: 43
  • SkądWarszawa
  • Imię:Adrian

Napisano 24 maj 2018 - 19:11

Do testów proponowałbym raczej model ESA. Wytrzymalszy, sztywniejszy. Masa podobna, profil nośny.


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: rc, depron, parkjet

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych