Skocz do zawartości

T-rex 470LM - log eksploatacyjny :)


Patryk Sokol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Półeczka na pakiet - ja mam na stałe przyczepione do lipoli. Nie chciałoby mi się co chwila zdejmować rzepa. Wychodzę z założenia, że są po to by żyło się łatwiej ;)

 

Z reglem to tak, wymieniaj jak  najszybciej. Różnica jest na tyle mocna, że nie ma sensu czekać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Yyy. Grzać się mogą od tarcia.

A tarcie masz jak je wkrecasz do końca (I tym samym rozwalasz waleczek).

 

Nie wiem czy zwróciłes uwage, że śruby nie wkrecamy do konca, bo kończy się na wałeczku.

 

Ja w ten sposób rozwalilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pasek powinien być napięty na maxa. Dla mnie osiąganie wkrecajac śrube służy tylko do politowania paska przy serwisie ;)

 

Generalnie to ta śruba nie jest potrzebna. Wylatalem sporo pakietów bez niej bo często gubilem. W końcu wkrecilem do połowy z dużo ilością kleju do srub. I tak że jest. A dociag oczywiście belka najwygodniej.

 

Pamiętaj tylko że jak dociagniesz belke to dobrze skorygować też długość popychacza lub zakresy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok - wylazła ciekawostka:
post-187-0-12860100-1527709511_thumb.jpg

 

W tym malutkim napinaczu rolka była fabrycznie założona odwrotnie (bo tu wszystko jest fabrycznie zmontowane).

To powodowało, że rolka się blokowała (z drugiej strony jest dystans, więc łeb śruby blokował łożysko).

 

Chyba najgorszy element do serwisowania, pół helika trzeba rozkręcić :lol:

 

Niemniej - wszystko już lata, jest ok, a śruba się nie grzeje)

 

 

ps - ten ślad jest właśnie po śrubie od regulacji napinacza. Szczęśliwie nie jest to groźne, ale pokazuje, że dobrze że tam zajrzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak ja zjechalem ten waleczek... na poczatku jak model wyszedł... I okazało się, że align zapomniał to przygotować jako części zamienne do sprzedazy :D

 

Przypadek lub nie, ale część wyrzucił na sklep dopiero jak zacząłem go wszędzie obsrywac po internetach... ;)

 

W międzyczasie "na chwile" przystosowalem jakis waleczek z copterx'a (inny, ale jedyny, którego dało się z lekką kombinacja zmiescic) i lata jak ta lala do tej pory :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam dorastać do modowania ogona.

 

Na tę chwilę wygląda to tak, że na wysokich obrotach ogon daje sobie bardzo ładnie radę, ale pilotowi nogi miękną, więc tak nie latam.

Na niższych obrotach za to osiągi ogona są niestety niezadowalające. Tzn. walczę z delikatnym machaniem ogona, bardziej drganiami. Znikają kiedy obniżę gaina, ale wtedy ogon trzyma się fatalnie.

Kiedy gaina podniosę zbyt wysoko to całość się rozhuśtuje (co akurat nikogo dziwić nie powinno).

 

Walcząc z tematem odkryłem, że zamontowałem kulkę na serwie dalej od środka niż sugerowała instrukcja (druga dziurka zamiast pierwszej). Po zmianie można było podkręcić gain bez ogona, ale nie da się już wykorzystać całego ruchu ślizgacza. Efekt jest taki, że potrafi braknąć mocy ogonowi przy prawym piruecie robionym w szybkim locie postępowym...

 

Podsumowując - albo się trzęsie, albo brakuje mocy :mellow:

 

No i odkryłem coś bardzo ciekawego. Kiedy podkręciłem gain ogona ponad 50% to pokazał się ciekawy błąd w BeastX. Tzn. okazało się, że po wrzuceniu helika w piruet i odpuszczenie wychylenia to helik kontynuuje piruet :angry: . Trzeba go kopnąć w przeciwną stronę, żeby się zatrzymał :angry:

Spotkał się ktoś z Was z czymś takim?

 

 

ps. Nawet ten telepiący się ogon jest o pięć klas lepszy niż to co miałem w starej 450tce. Po prostu chciałoby się lepiej, bo mam wrażenie, że się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut ? :o Coraz bardziej mi się podoba ta 470-ka :)

To całkiem realne. Szlifujac ósemki na plecach (czyli lot łagodny i plynny) ma obrotach 1900rpm po 4 minutach wysysam z pakietu 500mAh.

 

Patryk, nie znam beastx'a natomiast przypuszczam że powyżej 50% gaina wyłącza się "Head lock".

W innych systemach z reguły albo się headlocka włącza/wylacza po prostu lub jego uruchomienie/wyłączenie zależne jest od tego czy ustawiamy gainy powyżej czy poniżej zera. Jest tu pewna analogia do przekroczenia progu 50%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne bo ogon zachowuje się właśnie tak jakby był wyłączony.

 

Nie, nie do końca. Tzn. jak wystartujesz to trzyma jak należy, jak powolny piruet robi to się zatrzymuje normalnie, a dopiero kiedy zrobisz szybki piruet to trzeba go zatrzymać wychyleniem w drugą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W manualu od któregoś żyroskopu (Futaba CGY701???) czytałem o problemach przy bardzo szybkich piruetach. Podana tam była prosta recepta na pozbycie się tej przypadłości. W skrócie: w nadajniku ustawiasz zakres wychyleń dla RUDDER 100%, w żyroskopie ustawiasz rzeczywisty zakres wychyleń serwa ogonowego, w nadajniku zmniejszasz zakres wychyleń (end point) dla RUDDER do 97%. Proste i piszą, że działa i nie ogranicza funkcjonalności sterowania ogona  :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to chodzi, że masz pełen zakres skoku łopatek. Bo to ustawiasz w żyroskopie. Zmniejszając endpointy w nadajniku otrzymujesz w trybie AVCS o 3% wolniejsze piruety, czyli zamiast obrotu o 720 stopni/sek model będzie się mógł obracać o 698 stopni/sek. Ograniczenie niewielkie (przynajmniej na moim poziomie pilotażu). Żyroskop będzie mógł wyhamować tak szybkiego pirueta wykorzystując pełen zakres skoku ogona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk, a masz możliwość nagrać filmik? Mam dziwne wrażenie że my nie o tym gadamy.

Co ma gain do szybkiego pirueta? Jeśli gain byłby zbyt wysoki to czulbys to już w szybszym przelocie czy choćby pompce...

 

Zastanawia mnie też jak szybki jest ten szybki piruet...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.