Skocz do zawartości


Zdjęcie

WisKul - Depron, 90cm, własny projekt


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gacper

Gacper
  • Modelarz
  • 89 postów
  • Age: 18
  • SkądWarszawa
  • Imię:Kacper

Napisano 29 maj 2018 - 18:36

Cześć wszystkim.

Model robię z Wojtkiem, który pewnie kiedyś coś wstawi. On ma robić skrzydła, ja całą resztę.

 

W założeniach projekt ma być czymś pomiędzy warbirdem a samolotem akrobacyjnym. Chcieliśmy, żeby miał:

 

- Dużą moc (1-1,5 ciężaru)

 

- Wygląd mniej więcej bazowany na pzl-130, Pilatusie PC-9, P-51

 

- Amortyzowane płozy do lądowania na trawie

 

- Węzeł na kadłubie do mocowania świecy dymnej (będzie odpalana w locie i odrzucana przed lądowaniem)

 

- Wyrzutnię konfetti

 

- Masa ok. 500g.

 

 

Elektronikę kupiłem już parę miesięcy temu, nie miałem jednak czasu, żeby aktywnie zająć się modelem.

 

 - Serwa: https://hobbyking.co...0-08sec-9g.html

 - Pakiet: https://hobbyking.co...-lipo-pack.html

 - ESC: https://hobbyking.co...sc-3a-ubec.html

 - Silnik: https://hobbyking.co...kv-turnigy.html

 

 Mimo, że "zacząłem" już dawno, to rzeczywisty postęp w projektowaniu nastąpił w przeciągu ostatnich dwóch tygodni. Problem stanowił brak punktów odniesienia: "jaka długość kadłuba?", "jaki kształt maski?", "jakie zwężenie przy silniku?". Ogólnie rzecz biorąc, nie podpierając się absolutnie żadnymi badaniami nad aerodynamiką, jedynym moim zmartwieniem było to, aby utrzymać łatwość konstrukcji, jednocześnie otrzymując lepszy efekt wizualny niż w moim poprzednim autorskim modelu. Zrobiłem trochę rysunków poglądowych i na ich podstawie projektowałem kadłub, dopasowując wielkość do części, które planowałem tam umieścić. Tutaj wstawiam chronologicznie rysunki samolotu:

 

20180525_1937201.jpg

 

20180525_1937271.jpg

 

20180525_1937341.jpg

 

20180525_1937441.jpg

 

20180525_1937471.jpg

 

Tutaj już widać amortyzowaną płozę i zarys ogólny schemat konstrukcji pod maską. Jak to sobie wyobrazić w 3d, to jest to obrzydliwe (szerokość 7cm!), Kołpak jakoś absurdalnie mały w stosunku do reszty.

 

20180525_1937531.jpg

 

20180525_1937571.jpg

 

20180525_1938071.jpg

 

20180525_1938141.jpg

 

20180525_1938191.jpg

 

20180525_1938292.jpg

 

 

Przy ostatnich rysunkach sylwetka zaczęła mi się podobać, więc zacząłem budowę, oraz ten wątek. Przedwczoraj zabrałem się za samolot (zapomniałem wspomnieć, że teraz robimy prototyp, a po nim dwa modele, po jednym dla każdego) i udało mi się zrobić podstawę kadłuba oraz SW.

 

20180529_1923111.jpg

 

Dziś jeszcze wyciąłem łoże silnika i wsporniki łączące je z podwoziem przednim i resztą kadłuba.

 

20180529_1926341.jpg

 

Z chęcią przyjmę wszelkie sugestie i odpowiem na pytania :)

 

Nazwa oczywiście od nazwisk konstruktorów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edit:


No tak, już zdążyłem się zawieść. Zlutowałem na szybko esc i zrobiłem próbę (silnik przykleiłem pionowo do czegoś ciężkiego i postawiłem na wadze)

 

20180529_1734511.jpg

 

Tak mniej więcej wygląda rzeczywisty uciąg. Trochę słabo w porównaniu ze spodziewanym 600-700g :/

 

 

Wiem, nie wybrałem dobrego silnika.


  • 0

#2 piotrekoka

piotrekoka
  • Modelarz
  • 27 postów
  • Age: 44
  • SkądOstrołęka
  • Imię:Piotr

Napisano 29 maj 2018 - 18:47

Kibicuję w budowie i podziwiam rysowanie na papierze zamiast w CAD.


  • 1

#3 rah66

rah66
  • Modelarz
  • 284 postów
  • Age: 38
  • SkądŻyrardów
  • Imię:Areg

Napisano 29 maj 2018 - 19:37

Troche nie mój dział, ale ten ciąg silnika to bardzo mały masz. Ja na silniku 34 gramowym T-motor F60 wyciągam 1320g przy 4s, przy czym producent podaje 1200g. Jest to około 650W przy 44A.


  • 0

#4 pyton

pyton
  • Modelarz
  • 730 postów
  • Age: 29
  • Skądmarcinków, skarżysko, kielce
  • Imię:Bartek

Napisano 29 maj 2018 - 20:29

Przydały by sie jakieś podłużnice w tym kadłubie, co do mocy silnika pozmieniaj śmigła wiekszy skok, średnica i powinieneś uzyskać na nim około 600g ciągu statystycznego.

Powodzenia


  • 0

#5 wacek.matuszak

wacek.matuszak
  • Modelarz
  • 449 postów
  • Age: 58
  • SkądStęszewko
  • Imię:włodek

Napisano 30 maj 2018 - 22:04

Bartek jak zwiększy skok i do tego średnicę to ja raczej bym mu  radził zakup szybkiej gaśnicy. 

Pozdrawiam


  • 0

#6 madrian

madrian
  • Modelarz
  • 2023 postów
  • Age: 42
  • SkądWarszawa
  • Imię:Adrian

Napisano 30 maj 2018 - 23:18

Pomiar ciągu zrób odwrotnie. Załóż śmigło tak, by PCHAŁO silnik w wytarowaną wagę.

Pamiętaj, że ciąg zależy nie tylko od silnika, ale także (a nawet głównie) od śmigła, czy wydajności pakietu.

Czasem nawet różnice występują pomiędzy śmigłami różnych firmy, mimo tych samych parametrów.

Nie wspomniałeś jakie masz śmigło. Być może jakiejś kiepskiej firmy, albo np. śmigło typu electric, zamiast slow fly.


  • 0

#7 japim

japim
  • Modelarz
  • 1685 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 31 maj 2018 - 08:53

400g ciągu to pewnie na śmigle 8x4 lub mniejszym. Ten silnik ma 1100kv i przy 3s najlepiej będzie pracował na śmigłach 9x5, 10x6 lub 10x5.
  • 0

#8 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10511 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 31 maj 2018 - 10:44

O płozach amortyzujacych zapomnij.

Zamiast nich zrób podwieszany zbiornik paliwa pod kadłubem lub dwa pod skrzydłami w połowie rozpiętość np.

Lub coś w stylu chowanego nie do końca podwozia w owiewkę jak np w Jak-15/17.

 

Załączone miniatury

  • IMGP6070.JPG

  • 0

#9 Gacper

Gacper
  • Modelarz
  • 89 postów
  • Age: 18
  • SkądWarszawa
  • Imię:Kacper

Napisano 03 czerwiec 2018 - 21:44

O płozach amortyzujacych zapomnij.

Zamiast nich zrób podwieszany zbiornik paliwa pod kadłubem lub dwa pod skrzydłami w połowie rozpiętość np.

Lub coś w stylu chowanego nie do końca podwozia w owiewkę jak np w Jak-15/17.

Dlaczego?


  • 0

#10 japim

japim
  • Modelarz
  • 1685 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 04 czerwiec 2018 - 07:39

Takie płozy amortyzujące nie ochronią modelu przy kiepskim lądowaniu. Do dobrego lądowania nie są do niczego potrzebne.

A skoro nie są potrzebne w tej postaci to będziesz wozić tylko zbędny balast.


  • 0

#11 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10511 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 04 czerwiec 2018 - 12:43

Przy modelu o tych wymiarach i masie to lądowanie będzie w miejscu. Amortyzacja z dodatkowego elementu z pianki będzie w zupełności wystarczająca. A konstrukcyjnie dużo łatwiejsza.
  • 1

#12 KrzySzel

KrzySzel
  • Modelarz
  • 21 postów
  • Age: 65
  • SkądNiepołomice
  • Imię:Krzysztof

Napisano 14 czerwiec 2018 - 23:01

Cześć wszystkim.

Model robię z Wojtkiem, który pewnie kiedyś coś wstawi. On ma robić skrzydła, ja całą resztę.

 

W założeniach projekt ma być czymś pomiędzy warbirdem a samolotem akrobacyjnym. Chcieliśmy, żeby miał:

 

- Dużą moc (1-1,5 ciężaru)

 

- Wygląd mniej więcej bazowany na pzl-130, Pilatusie PC-9, P-51

 

- Amortyzowane płozy do lądowania na trawie

 

- Węzeł na kadłubie do mocowania świecy dymnej (będzie odpalana w locie i odrzucana przed lądowaniem)

 

- Wyrzutnię konfetti

 

- Masa ok. 500g.

 

 

Elektronikę kupiłem już parę miesięcy temu, nie miałem jednak czasu, żeby aktywnie zająć się modelem.

 

 - Serwa: https://hobbyking.co...0-08sec-9g.html

 - Pakiet: https://hobbyking.co...-lipo-pack.html

 - ESC: https://hobbyking.co...sc-3a-ubec.html

 - Silnik: https://hobbyking.co...kv-turnigy.html

 

 Mimo, że "zacząłem" już dawno, to rzeczywisty postęp w projektowaniu nastąpił w przeciągu ostatnich dwóch tygodni. Problem stanowił brak punktów odniesienia: "jaka długość kadłuba?", "jaki kształt maski?", "jakie zwężenie przy silniku?". Ogólnie rzecz biorąc, nie podpierając się absolutnie żadnymi badaniami nad aerodynamiką, jedynym moim zmartwieniem było to, aby utrzymać łatwość konstrukcji, jednocześnie otrzymując lepszy efekt wizualny niż w moim poprzednim autorskim modelu. Zrobiłem trochę rysunków poglądowych i na ich podstawie projektowałem kadłub, dopasowując wielkość do części, które planowałem tam umieścić. Tutaj wstawiam chronologicznie rysunki samolotu:

 

attachicon.gif20180525_1937201.jpg

 

attachicon.gif20180525_1937271.jpg

 

attachicon.gif20180525_1937341.jpg

 

attachicon.gif20180525_1937441.jpg

 

attachicon.gif20180525_1937471.jpg

 

Tutaj już widać amortyzowaną płozę i zarys ogólny schemat konstrukcji pod maską. Jak to sobie wyobrazić w 3d, to jest to obrzydliwe (szerokość 7cm!), Kołpak jakoś absurdalnie mały w stosunku do reszty.

 

attachicon.gif20180525_1937531.jpg

 

attachicon.gif20180525_1937571.jpg

 

attachicon.gif20180525_1938071.jpg

 

attachicon.gif20180525_1938141.jpg

 

attachicon.gif20180525_1938191.jpg

 

attachicon.gif20180525_1938292.jpg

 

 

Przy ostatnich rysunkach sylwetka zaczęła mi się podobać, więc zacząłem budowę, oraz ten wątek. Przedwczoraj zabrałem się za samolot (zapomniałem wspomnieć, że teraz robimy prototyp, a po nim dwa modele, po jednym dla każdego) i udało mi się zrobić podstawę kadłuba oraz SW.

 

attachicon.gif20180529_1923111.jpg

 

Dziś jeszcze wyciąłem łoże silnika i wsporniki łączące je z podwoziem przednim i resztą kadłuba.

 

attachicon.gif20180529_1926341.jpg

 

Z chęcią przyjmę wszelkie sugestie i odpowiem na pytania :)

 

Nazwa oczywiście od nazwisk konstruktorów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edit:


No tak, już zdążyłem się zawieść. Zlutowałem na szybko esc i zrobiłem próbę (silnik przykleiłem pionowo do czegoś ciężkiego i postawiłem na wadze)

 

attachicon.gif20180529_1734511.jpg

 

Tak mniej więcej wygląda rzeczywisty uciąg. Trochę słabo w porównaniu ze spodziewanym 600-700g :/

 

 

Wiem, nie wybrałem dobrego silnika.

Kurczę blade Leonardo Da Vinci wymięka :)


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych