Skocz do zawartości

Jaki motor i śmigło do Cularisa?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Woreczek jednak znalazłem, był ukryty w kadłubie :-)

Ale klejenia nie będzie bo moje wszystkie 5 buteleczek średniego CA zaschło po ponad roku odpoczynku.

Zanim kupię CA w poniedziałek lub wtorek (w sobotę w Krakowie po 14tej to raczej nierealne...) zajmę się lutowaniem przewodów.

Relacji nie będzie, chyba że zdjęcie po zakończeniu składania - ten temat jest o napędzie do Cularisa. Poniżej zdjęcie mojego zestawu napędowego.

 

 

 

(kliknij aby powiększyć)

post-1402-0-82333000-1537038890_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,tak przy okazji.Kupiłem pierwszy model piankowy pt.Gama 2100 :) i tu mam problem z lotkami,sterami,klapami,strasznie to ciężko się wygina :( .Zestaw z serwami,nie wiem czy to ponacinać ,czy wkleić zawiaski nawet z dyskietki.Pozdrawiam.

bardzo nie ładnie w wątku o napędzie do Cularisa wyskakiwać z nieruchliwymi sterami w Gammie :-(

- odpowiedź na szybko: rozpiąć snapy popychaczy i porządnie powyginać zawiasy piankowe aż będą chodzić łatwo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo nie ładnie w wątku o napędzie do Cularisa wyskakiwać z nieruchliwymi sterami w Gammie :-(

- odpowiedź na szybko: rozpiąć snapy popychaczy i porządnie powyginać zawiasy piankowe aż będą chodzić łatwo...

Bardzo przepraszam,ale na jedno pytanie nie chciałem zakładać wątku.Dzięki za podpowiedż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotuś a jakiego BEC_a sobie wymyśliłeś?

Odbiornik zasilisz z tego samego pakietu co silnik czy osobno ?

 

Zasilanie odbiornika i serw to sprawa ciągle otwarta. Najbardziej martwi mnie mocno płaska charrakterystyka rozładowywania pakietu pod obciążeniem silnika :-) Kiedyś przy starego typu pakietach LiPo już wiele minut przed wyczerpaniem akumulatora było wiadomo, że "kończy się prąd" ponieważ silnik pracował coraz wolniej. Teraz jak silnik po prostu przestaje pracować jak akumulator jest pusty. Dlatego na początek przeglądnę dokumentację regulatora, czy nie można odcinać napędu przy napięciu wyższym niż minimalne i ustawię to wyższe aby mieć napięcie na zasilanie serw (odbiorniki Graupnera działają przy bardzo niskim napięciu, więc tutaj nie ma problemu)  lub doświadczalnie zobaczę jak długo pracuje silnik na 3/4 przepustnicy i ustawię sobie w nadajniku timer włączany wtedy kiedy silnik i tak będę kontrolował zużycie prądu w akumulatorze. Zostaje też opcja zewnętrznego akumulatora dla serw i odbiornika choć nie uśmiecha mi się wożenie dodatkowego balastu. Pozostaje też kwestia, czy BEC 3A jest wystarczający do 6-ciu serw. Pewnie sprawa zakończy się tak, że dam zewnętrznego BECa 6A zasilanego z akumulatora głównego, ustawię timer na silniku i generalnie będę używał silnika do wniesienia modelu na pułap max. do 6-ciu razy, co w przypadku CULARISA jest aż za dużo. Zamierzam nim latać tylko w termice jak typowym szybowcem.

 

Witek, tak jak pisał Piotr wystarczy odpiąć popychacze od dźwigienek i ręcznie wyginać je w obie strony na tyle na ile konstrukcja zawiasu pozwoli i po kilkudziesięciu wygięciach lotki zaczynają chodzić znacznie lżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurna... nie chce się upierać ale ta 45_tka jest za słaba pod ten silnik,to co piszą to jedno, a to co w praktyce to drugie. Nawet jeśli dasz osobny BEC. Mogę się mylić...Ja ładuję 65_tkę od Duala do Culara... i pieprzę to.Sprawdzony w boju i innego nie chcę.Wspominałem że chciałem 45_tką obsłużyć silnik Duala. 3542 AE-5 i grzał się. 
Przyznam się że czasem nie umiem się powstrzymać i czasem lubię upalić trochę model, więc wolę mieć zapas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się będzie grzał to zmienię na 65 lite :-) a Cularis jest za słaby do akrobacji na silniku, więc szaleństw nie będzie.

 

PS. Silnik ma wbudowany wentylatorek więc jak dobrze wszystko ułożę to liczę też na minimalne chłodzenie regulatora wiaterkiem od silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się będzie grzał to zmienię na 65 lite :-) a Cularis jest za słaby do akrobacji na silniku, więc szaleństw nie będzie.

 

PS. Silnik ma wbudowany wentylatorek więc jak dobrze wszystko ułożę to liczę też na minimalne chłodzenie regulatora wiaterkiem od silnika.

To znaczy się ma jeden mankament jeśli chodzi o silnik a raczej miejsce mocowania wręgi która tak naprawdę trzyma się na połowie bo od góry jest zaraz kabinka.

Niby w Soliusie jest to samo ale wręga jest nieco inna no i szybol jest mniejszy. Gdzieś w sieci widziałem silnik który wyrwał cały ten plastik wraz z pianką.

Z pewnością nie jest przystosowany do ,,pałowania,, na silniku i akrobacji.

Piotrek to ja przyjeżdżam do Ciebie na wspólne loty. :) Albo wbijaj do nas na lotnisko.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend organizujemy zawody ESA w Krakowie na Pobiedniku, więc najszybciej na drugi weekend. Miejsce do ustalenia tym bardziej, że szybowcami latamy wszędzie ale na około Krakowa. Ja mam najszybciej do Kolegów z Tarnowa oraz Choczni jak tylko zdobędę namiary na nowe lotnisko. U Was w Kętach też dawno nie byłem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd prawie zamontowany. W sumie pozostało wkleić dźwignie do powierzchni sterowych, umocować elementy elektryczne, dołożyć ew. BECa, poprawić izolację przy złączkach silnika, zaprogramować podstawowe funkcje w nadajniku i za tydzień oblot.

 

[kliknij na zdjęciu aby powiększyć)

 

post-1402-0-76265000-1537729297_thumb.jpg

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.