Skocz do zawartości

Samolt z silnikiem odrzutowym


Kubuś
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

pytania Kubusia prowadzą do wniosku, że sensowniej byłoby zaproponować na początek coś mniej wymagającego do skonstruowania.. to taka uwag od laika..

Może  złożenie jakiegoś fajnego i sprawdzonego kitu balsowego z napędem elektrycznym, odpowie na wiele pytań które się tu pojawiają?

Bo rzucanie się na głęboką wodę może czasem prowadzić do całkowitego zniechęcenia się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastrzały w motoszybowcu nie pasują. Rurki zamocować w kadłubie tak, by wystawały w stronę skrzydeł, a w skrzydłach stosowne otwory (jeszcze lepiej rurki węglowe) w żebrach skrzydła lub jaki kaseton ze sklejki. Zastrzały, to w klasycznym górnopłacie:

https://www.youtube.com/watch?v=ws-tdXhlgAY

A gdyby było latające skrzydło, to i statecznikom możnaby dać spokój...


Jak buduje się modele w fabryce, w 4:23 min. widać rurki - bagnety skrzydeł:

A tutaj w 4:48 min. kasetony drewniane:

https://www.youtube.com/watch?v=JKpbpC9Yof8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innej strony to jest krzyżówka motoszybowca z klasycznym górnopłatem. Może dałoby się zrobić prostą konstrukcję z krótkimi drewnianymi bagnetami i zastrzałami. Patrząc po obrazku kadłuba powinny pasować.

Myśmy rozważali skomplikowane łączenie rurek z wręgami w kadłubie. Stamtąd miały wychodzić i wchodzić w skrzydła. Może lepiej do wręg doczepić na stałe tylko żeberka przykadłubowe, a rurki przełożyć przez otwory w nich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jest to aluminium pa38 a nie pa6. Ja bym banetu z tekiej rury nie zrobił bo się wygnie.

Powiedz mi proszę dlaczego upierasz się przy takim profilu. Profile dwuwypukłe lepiej sprawdzą się w odrzutowcu. Może niektórych to zdziwi ale w turbosmigłowyn tucano mam profil symetryczny. Ciężki 20 kilogramowy model ma doskonałą rozpiętość prędkości i jest wbrew pozorom dość wolny i banalny w pilotażu. Mam wrażenie że zaczynasz jak pionierzy lotnictwa a mamy 21 wiek.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jest to aluminium pa38 a nie pa6. Ja bym banetu z tekiej rury nie zrobił bo się wygnie.

 

Tak - ale te niemieckie rurki wykonywane są inną technologią, w efekcie anizotropia naprężeniowa i znakomita sztywność wzdłużna, choć pod nożem jak plastelina. Jednak węglowym ustępują, są porównywalne z przeciętnymi szkłoepoksydowymi.

 

 Może niektórych to zdziwi ale w turbosmigłowyn tucano mam profil symetryczny. Ciężki 20 kilogramowy model ma doskonałą rozpiętość prędkości i jest wbrew pozorom dość wolny i banalny w pilotażu. Mam wrażenie że zaczynasz jak pionierzy lotnictwa a mamy 21 wiek.

Nie zdziwi ani trochę, tylko ucieszy, że ktoś dobrze kombinuje i ma odwagę iść za swoimi myślami w czynach. Też bym tak próbował w potworach  ;).

Zdradzisz powierzchnię nośną i rozpiętość ?

Chodzi mi po głowie taki spory średnio/górnopłat ze skręcanymi wokół osi dżwigarów skrzydłami, SK i SW miałby już tylko dla fasonu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpiętość 315cm

Cięciwa 35cm

Kadłub 15cm

Czyli powierzchnia skrzydeł 0,35m*3m=1,05m

 

Może by pomyśleć o użyciu po prostu Clarka Y? Nawet go nasz prowadzący polecał. Znalazłem też fajny profil "Lucky Lindy", który (pogrubiony do 15%) używam w budowanym obecnie przeze mnie modelu. Ma łatwą do zrobienia krawędź natarcia. Dwuwypukły pewnie byłby ideałem, ale ma pewne wady jak utrudnienie budowy. Zresztą koledzy z koła jakoś się go boją używać i robić z nim skrzydło. Z innej strony profil wklęsły lub płasko-wypukły dają większą siłę nośną i można latać nieco wolniej, a o to nam też chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpiętość 315cm

Cięciwa 35cm

Kadłub 15cm

Czyli powierzchnia skrzydeł 0,35m*3m=1,05m

 

Może by pomyśleć o użyciu po prostu Clarka Y? Nawet go nasz prowadzący polecał. Znalazłem też fajny profil "Lucky Lindy", który (pogrubiony do 15%) używam w budowanym obecnie przeze mnie modelu. Ma łatwą do zrobienia krawędź natarcia. Dwuwypukły pewnie byłby ideałem, ale ma pewne wady jak utrudnienie budowy. Zresztą koledzy z koła jakoś się go boją używać i robić z nim skrzydło. Z innej strony profil wklęsły lub płasko-wypukły dają większą siłę nośną i można latać nieco wolniej, a o to nam też chodzi.

Można jeszcze śmielej poeksperymentować i zastanowić się nad skrzydłem Rogallo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym ponownie przemyślał ideę napędzania modelu silnikiem odrzutowym i zmniejszania jego min. prędkości ptasim wklęsłym profilem.

To trochę tak jak zatrudnić kierowcę F1 z MZK, żeby nie jeździł za szybko.

Profil wklęsły jest do czego innego, ma swoje zalety ale i poważne wady.

 

Ja, na czuja, użyłbym jakiegoś dwuwypukłego grubasa, albo poczciwego Clarka-Y.

Grubości - nawet 15-18%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.