Skocz do zawartości


Zdjęcie

Monsun B 209


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#1 marcinlota1977

marcinlota1977
  • Modelarz
  • 358 postów
  • Age: 41
  • GG:
  • SkądGubin
  • Imię:Marcin

Napisano 05 lipiec 2018 - 18:51

Witam ,czy moze mi ktos doradzic gdzie można kupić lub może ktoś ma i odsprzeda mocowanie od przedniej goleni samolotu Monsun firmy BH o rozpiętości  2200. Moje na trawiastym lotnisku już przy pierwszym starcie pękło .

Załączone miniatury

  • 36712503_1714526198594977_4575537284446683136_n1.jpg
  • 36700199_1714526168594980_8526779528863809536_n1.jpg
  • 36704877_1714526228594974_4496045613120487424_n1.jpg

  • 0

#2 Andrzej Klos

Andrzej Klos
  • Modelarz
  • 465 postów
  • Age: 59
  • SkądBrisbane, Australia
  • Imię:Andrzej

Napisano 05 lipiec 2018 - 20:26

Jak nie znajdziesz to mozesz wydrukowac; czesto wydrukowane czesci sa mocniejsze od Chinskiego plastyku  :D .


  • 0

#3 marcinlota1977

marcinlota1977
  • Modelarz
  • 358 postów
  • Age: 41
  • GG:
  • SkądGubin
  • Imię:Marcin

Napisano 05 lipiec 2018 - 20:54

nie mam za bardzo gdzie ...


  • 0

#4 Andrzej Klos

Andrzej Klos
  • Modelarz
  • 465 postów
  • Age: 59
  • SkądBrisbane, Australia
  • Imię:Andrzej

Napisano 05 lipiec 2018 - 21:05

Pozwoj, ze zgadne, peklo tam gdzie pokazane??

 

 

 

gear 1.jpg

 

 

A pewnie raczej gdzie krotsza strzalka.


  • 0

#5 marcinlota1977

marcinlota1977
  • Modelarz
  • 358 postów
  • Age: 41
  • GG:
  • SkądGubin
  • Imię:Marcin

Napisano 06 lipiec 2018 - 16:48

tak to jest pekniety element ,pekło tam gdzie strzałka i na tym drugim mocowanie tez...oba odpadły jak sie powiekszy to widac bo to tylko leży na sobie.


  • 0

#6 wlodeklis

wlodeklis
  • Modelarz
  • 105 postów
  • Age: 48
  • SkądWarszawa
  • Imię:Włodek

Napisano 06 lipiec 2018 - 17:05

Może należało by ten element dorobić z aluminium.
  • 0

#7 marcinlota1977

marcinlota1977
  • Modelarz
  • 358 postów
  • Age: 41
  • GG:
  • SkądGubin
  • Imię:Marcin

Napisano 06 lipiec 2018 - 18:49

pomysł jakis jest tylko gdzie to zrobic w okolicy..hmm


  • 0

#8 Andrzej Klos

Andrzej Klos
  • Modelarz
  • 465 postów
  • Age: 59
  • SkądBrisbane, Australia
  • Imię:Andrzej

Napisano 07 lipiec 2018 - 07:44

Marcin,

Tak dopiero teraz zauwazylem pekniecia.

Czy musi byc ten otwor w srodku, jesli nie to bedzie to duzo mocniejsze bez.  Sruby tez mozna by rozstawic troche szerzej i zrobic wieksze promienia przejscia, ale to juz nie takie konieczne, chyba..

 

Zrobilem taki oto 3D model; zajelo to 10min.

 

Gear Bracket.PNG

 

Jesli podasz wymiary zrobie dokladny model i zamieszcze na stronie.  Byc moze ktorys z kolegow kto ma drukarke 3D zrobi Ci wydruk,  Koszt to doslownie grosze.  Otwory do druku powinny byc troche mniejsze (~0.5mm?) a potem tylko trzeba je rozwiercic.

 

A   


  • 0

#9 marcinlota1977

marcinlota1977
  • Modelarz
  • 358 postów
  • Age: 41
  • GG:
  • SkądGubin
  • Imię:Marcin

Napisano 07 lipiec 2018 - 14:59

tak ta przerwa musi być bo wchodzi tam motylek z linkami,ale może być minimalnie dłuższe i szersze no i grubsza podstawa i te dwa motylki tez grubsze  co wchodzi w nie ośka...pomysł super podam wymiary i zobaczymy...


  • 0

#10 marcinlota1977

marcinlota1977
  • Modelarz
  • 358 postów
  • Age: 41
  • GG:
  • SkądGubin
  • Imię:Marcin

Napisano 07 lipiec 2018 - 19:03

podaje wymiary podstawa w srodku moze byc cała ale przerwa miedzy obejmami 9 mm musi byc na motylek z linkami. Te zaokrąglone krawędzie na Twoim obrazku nie za bardzo bo podkładki nie wejdą za bardzo.

Załączone miniatury

  • 36742211_1717517514962512_4966390801715167232_n1.jpg
  • 36776604_1717517538295843_8653477404783673344_n1.jpg

  • 0

#11 Andrzej Klos

Andrzej Klos
  • Modelarz
  • 465 postów
  • Age: 59
  • SkądBrisbane, Australia
  • Imię:Andrzej

Napisano 07 lipiec 2018 - 23:55

Nastepne 10min..  :D

 

Tutaj jest czesc zrobiona wg Twojego szkicu; jestes pewien, ze podstawa ma 8mm grubosci?

 

 

 

Gear Bracket 2.PNG

 

 

podaje wymiary podstawa w srodku moze byc cała ale przerwa miedzy obejmami 9 mm musi byc na motylek z linkami. Te zaokrąglone krawędzie na Twoim obrazku nie za bardzo bo podkładki nie wejdą a bardzo.

 

Jesli dobrze zrozumialem to cos takiego bedzie OK?

 

 

Gear Bracket New.PNG

 

 

Te zaokraglone krawedzie sa bardzo wazne; czy da sie sruby rozstawic troche szerzej.  Najlepiej zrob zdjecie tej okolicy wraz z  zamocowanymi czesciami.  Bedze latwiej..


  • 0

#12 marcinlota1977

marcinlota1977
  • Modelarz
  • 358 postów
  • Age: 41
  • GG:
  • SkądGubin
  • Imię:Marcin

Napisano 08 lipiec 2018 - 12:21

Tak dokładnie ....podstawa ma 6 mm ja zrobiłem grubszą, zgadza sie że zaokrąglenia sa lepsze ale wtedy roztaw śrub bedzie inny a mam tam od środka wklejone gwiazdki z gwintem i zero dojścia od środka modelu więc lepiej aby zostało tak jak jest...jak przy tych rozstawach  otworów zrobimy zaokrąglenie to musimy zrobić cieńsze na 5 mm ścianki (co obejmuję pręt  podwozia ) a to tez osłabi mocowanie podczas wstrząsów,ja je zmieniłem na 6mm ,lekki łuk można zrobić ale dosłownie malutki promień....


  • 0

#13 Osa

Osa
  • Modelarz
  • 229 postów
  • Age: 46
  • GG:
  • SkądJózefów ten koło Błonia
  • Imię:Adam

Napisano 08 lipiec 2018 - 13:03

Albo promień maksymalnie duży i tylko zrobić wpusty na łeb śruby. Przy drukowaniu czyde to bułka z masłem.

Z PLA czarnego może być? Bo mam taki i mogę Ci to wydrukować.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#14 marcinlota1977

marcinlota1977
  • Modelarz
  • 358 postów
  • Age: 41
  • GG:
  • SkądGubin
  • Imię:Marcin

Napisano 08 lipiec 2018 - 13:30

a co to jest to PLA ?


  • 0

#15 Osa

Osa
  • Modelarz
  • 229 postów
  • Age: 46
  • GG:
  • SkądJózefów ten koło Błonia
  • Imię:Adam

Napisano 08 lipiec 2018 - 14:04

Pla to taki rodzaj plastiku. Defiinivja i opis w necie. Niestety nie lubi być podgrzewany po wydruku. Podobno nawet spory upał potrafi go zmiękczyć. Jednak jest bardzo twardy. Jeśli chcesz to zrobię próbny wydruk i sobie sam zdecydujesz czy użyjesz. Podaj adres na PW wieczorem wydrukuję i jutro puszczę.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#16 marcinlota1977

marcinlota1977
  • Modelarz
  • 358 postów
  • Age: 41
  • GG:
  • SkądGubin
  • Imię:Marcin

Napisano 08 lipiec 2018 - 16:54

dziekuje za propozycje ale z tego co cztałem to PLA nie za bardzo sie nadaje do tego bo juz przy 65 stopniac robi sie elastyczny i jest dość kruchy niż ASB wiec chyba nie ma sensu. Przed tym  mocowaniem w modelu jest cylinder os maxa gt 33 ,co myślisz...? Może  ktoś  ma możlowośc  z ABSu


  • 0

#17 Andrzej Klos

Andrzej Klos
  • Modelarz
  • 465 postów
  • Age: 59
  • SkądBrisbane, Australia
  • Imię:Andrzej

Napisano 09 lipiec 2018 - 10:48

Tu sa dwa modele; ten drugi moze byc troche lepszy ale trudno powiedziec bo promienie powinny byc duzo wieksze skoro peklo juz przy pierwszym starcie z trawy.  Trzeba by zrobic analize Metoda Elementow Skonczonych...

 

Otwory zmniejszone o 0.5mm.

Promienie gdzie popekalo powinienes wyszlifowac po drukowaniu.

 

 

Gear Bracket 2a.PNG

 

 

Gear Bracket 3.PNG

 

 

Musialem zmeinic nazwe .STL na .TXT bo nie chcial sie zaladowac:

 

 

Załączony plik  Gear Bracket 2.TXT   282,11 KB   13 Ilość pobrań

 

 

Załączony plik  Gear Bracket 3.TXT   370,69 KB   19 Ilość pobrań

 

 

Napisz jak wyjdzie.

Powodzenia.


  • 0

#18 marcinlota1977

marcinlota1977
  • Modelarz
  • 358 postów
  • Age: 41
  • GG:
  • SkądGubin
  • Imię:Marcin

Napisano 09 lipiec 2018 - 17:09

hmm nie moge otworzyć...


  • 0

#19 Andrzej Klos

Andrzej Klos
  • Modelarz
  • 465 postów
  • Age: 59
  • SkądBrisbane, Australia
  • Imię:Andrzej

Napisano 09 lipiec 2018 - 20:17

hmm nie moge otworzyć...

 

 

Czy zmieniles nazwe (extension) z .txt na .stl.  U mnie wszystko dziala, nawet Windows 10 sam otwiera swoim programem. Paint 3D i jakis tam jeszcze.. 


  • 0

#20 marcinlota1977

marcinlota1977
  • Modelarz
  • 358 postów
  • Age: 41
  • GG:
  • SkądGubin
  • Imię:Marcin

Napisano 09 lipiec 2018 - 21:16

nie rozumiem ,nic nie zmieniałem nie wiem nawet o co chodzi...tez mam win 10


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych