Skocz do zawartości

Spitfire Mk IX 1:4,2 (2,6m)


Modelarz 2123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki, 2 pierwsze puszki dają się zindentyfikować w systemie R-M ale ta trzecia to problem; co tam jest napisane? bywasz gdzieś w okolicy tego zakładu co to miesza? to może mogłbyś zapytać?

 

Jak możesz podeslać kontakt do Bilmodel byłoby miło.

 

A fajna ksiąką dzięki za podpowiedź, jednego się z niej nie dowiedziałem; czy Mk IX miał w końcu światła do lądowania czy nie...

 

Jasne jak bedę miał chwilę to podjadę i zapytam ich o tą farbę, a kontaktu do Bilmodel nie posiadam, chyba musiałeś coś źle zrozumieć, chyba, że nie to popraw mnie prosze ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie na Zero 2,30m rozpiętości wyszło 6 flakoników farby akrylowej Tamiya po 23 ml na górne powierzchnie skrzydła i kadłub.Farbki modelarskie dobrze kryją i do malowania pistoletem bądź aerografem jeszcze je trzeba rozcieńczyć.Dodatkowo masz z głowy problem z dopasowaniem koloru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hataka ma nawet zestaw RAF: https://www.swiatmodeli.eu/pl/p/Hataka-HTK-AS07-Lotnictwo-brytyjskie-RAF-1940-1945/3145

Są w nim dwie wersje kolorystyczne (do i po 1941), w sumie może to jest najlepsze rozwiązanie, zamówie po 2 flakoniki 3 kolorów podstawowych i zobaczymy

 

Do akryli to jakiś specjalny rozcieńczalnik do aerografu trzeba używać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z fabryki wychodziły chyba błyszczące, ja zrobiłem lekki weathering o ile można to tak nazwać, a lakier dałem w takiej satynie,żeby nie był taki super błyszcący, bo z tego co widziałem na zdj właśnie takie lekko matowe są, ale zależy co się komu podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądam zdjęcia archiwalne i za cholerę nie widzę ani jednego SPitfire'a w malowaniu błyszczącą farbą. 

Owszem, czasem w pełnym słońcu połyskiwały, ale nawet matowa farba w pełnym słońcu połyskuje. Gdyby były malowane lakierem błyszczącym, to w skrzydle odbijałby się kadłub albo odwrotnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie, że samoloty które stoją w muzeach często były przemalowywane po 10 razy zanim trafiły na ekspozycję. Kolorami też bym się za bardzo nie sugerował, bo co prawda RAF wygrał wojnę i zostało mu w magazynach od cholery farby, to jednak nie ma tak, że one dziś wszędzie będą miały ten sam odcień. 

 

W każdym razie taki błyszczący Spit jak na dolnym w trakcie działań wojennych nie miałby żadnego sensu. Inaczej - malowanie kamuflażu błyszczącą farbą mija się z celem, bo czego nie wymalujesz, to i tak będzie się odcinał od tła. Ten na górze to kolory matowe. Zobacz, że niebieski się na skrzydle bardziej się błyszczy niż zieleń. A że połyskuje w słońcu? Dopiero względnie niedawno udało się w USA zrobić farby, które nie odbijają zupełnie promieni słonecznych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zdjęcia poszczególnych etapów są wrzucone, spróbuję zebrać to w punktach

 

1. całość odtłuściłem benzyną ekstrakcyjną i lekko przeszlifowałem wełną stalową.

2. pomalowałem całość bazami samochodowymi w odpowiednich kolorach

3. przy użyciu mocno rozcieńczonych farb akrylowych naniosłem lekkie zabrudzenia, a przy pomocy wełny stalowej przetarcia

4. naniosłem oznaczenia farbami akrylowymi do modeli plastikowych

5. całość pokryłem dwuskładnikowym lakierem samochodowym z dodatkiem matującym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam może banalne pytanie, ale nie miałem nigdy dotąd podwozia pneumatycznego i nie wiem jak zrealizować przyłączanie i odłączanie rurek między kadłubem/skrzydłami?
myślałem żeby użyć takich złączek
post-15056-0-27949800-1533909871_thumb.jpg
ale bardzo trudno je rozłączyć, i nie wiem czy to jest dobry pomysł. Znalazłem też szybko złącza of Robarta i może ich użyć? Może ktoś ma jakieś sprawdzone rozwiązania i chciał by się podzielić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.