Skocz do zawartości

chłodzenie wodne, w którym miejscu kadłuba dać wejście wężyków ?


Gość RomanX
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

chcę zainstalować te 2 rurki wejściowe od chłodzenia wodnego do regulatora ESC tylko nie wiem w którym miejscu kadłuba to zamontować ? żeby woda dostała się bez pompy do ESC i gdzie dać wyloty ? tak wygląda mniej więcej moja łajba, regulator jest na półeczce powyżej poziomu wody

 

film

post-18483-0-53019500-1532084059.jpg

post-18483-0-97838700-1532084070.jpg

post-18483-0-33247800-1532084117.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ta zabawka za szybko nie pływa, więc sama sobie wody nie pociągnie.

Żeby w ogóle było jakieś chłodzenie, to musi ono być wymuszone i w tym ceku należy wyprowadzić za śrubą, ale przed sterem- rurkę mosiężną z wewnętrzną średnicą ok 3-4mm.

Tak jak na szkicu  wyprowadzenie rurki nie zmieni ani pływalności, ani prędkości, ale w tym przypadku powinno chłodzić w czasie pracy silnika. Wylot może być wszędzie najlepiej w burcie

Zmień śrubę na jakąś lepszą , bo ten "wiecheć" nie ma żadnego wyglądu, a już  sprawności także nie :). Jak zmienisz to zobaczysz jak ten Twój "model" popłynie szybciej

A.C.

post-197-0-11519100-1532086144_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odpowiedź ,ale:

ta łajba ma silnik bezszczotkowy 10 tys.obr/min

na filmie płynie na 30% mocy, bo przy większej prędkości za wysoko

podnosił się dziub i bałem się że się wywróci, balast już przesunąłem

ponieważ jest to silnik lotniczy to nie da się mu zrobić chłodzenia wodnego bo korpus się obraca razem z gwintem

chłodzony wodą będzie tylko regulator ESC który ma 2 wloty i 2 wyloty na wężyki

śruba może wygląda jak wiecheć, ale jest to konstrukcja eko i śruba jest wycięta z blachy wg.podpatrzonego wzoru

jest pod wodą więc jej nie widać, a naprawdę daje radę

kadłub jest jeszcze nie wykończony, będzie szpachlowany i powlekany żywicową,

ale już nie mogłem wytrzymać i musiałem popływać sobie.

na baterii 3s 5000mAh czas pływania to 40 minut. na 30% mocy czyli jak na filmie silnik i regulator letnie, ale jak przygazowałem przez 10 minut to silnik i regulator kipiały z gorąca, więc muszę coś z tym zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do chłodzenia silników typu out runner nie ma problemu. Są takie płytki z obiegiem wody. Nie jest to co prawda taki szał jak płaszcz wodny w in runnerach ale daje rade.

 

111023.jpg

 

12201_1__3.jpg

 

Widziałem też ze ktoś przykręcił miedzy silnik a piastę taki wiatraczek wycięty z blachy. Lub taki jak na foto który zakładasz na piaste. Lecz musiał byś mieć otwory wentylacyjne w łodzi bo powietrze miało jak się wymieniać.

 

MO1336.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki mam plan co do chłodzenia silnika: przykleję mu łopatki między osią ,a dzwonkiem który się kręci

i sam się będzie chłodził, a jak będzie słabo to mu zrobię dolot powietrza z zewnątrz, taką fajkę wygiętą

 

wgrywam nowy dłuższy film, na rano będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PowerBoat jest piękny, ale chyba mnie nie stać ... bo tnę koszty na maxa.

i kształt dziobu cud miód oraz fajny profil V jak lubię

 

a filmik po to, bo chcę

i żeby pokazać że moja skorupa jest zwrotna i potrafi szybciej pływać

nie ma przymusu oglądania :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej samemu ulepić taka łódeczkę i udowodnić ze pływa niż tylko kupować gotowce. A śruba z blaszki obłędna. W życiu bym nie przypuszczał ze będzie na niej tak szybko pływać. Spodziewałem się prędkości kutra rybackiego a tu niespodzianka. Sam jestem niskobudżetowcem wiec rozumiem w pełni. Zamierzasz dopieszczać model czy to opcja finalna i czas na nowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest w fazie testowej prototypu, bez nadbudówki sam kadłub jak widać, uszczelnione tylko sześcioma warstwami lakieru - będzie szpachlówka, żywica, do tego kamerka , nadajnik video i gps.

ale wracając do pytania z tematu - kolega AndrzejC zaproponował jedną rurkę za śrubą, ale mój regulator wygląda jak na foto ma 2 wejścia i 2 wyjścia, to który typ podłączenia zastosować A ,B czy C czy jescze jakiś inny wariant ?

 

 

post-18483-0-91933800-1532153695_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy opcja C, Bardziej skup się na chłodzeniu silnika, które w przypadku tego co masz jest bardzo problematyczne. Chłodzone wręgi można sobie w buty wsadzić, wentylator na wale to utopia no chyba, że masz tej mocy jeszcze za dużo.. Fizyka jest nieugięta..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomoże bo grzeją się uzwojenia a jak wiesz są one pod wirnikiem w tego typu silniku i nie za bardzo jest jak odebrać od nich cieplo w łódce . Jeżeli chcesz używać takiego silnika to licz się z tym, że bedzie on się do pewnego stopnia grzać. Jeżeli nie przekroczysz temp pracy izolacji uzwojen i magicznej temperatury Curie to silnik jakiś czas pożyje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomoże bo grzeją się uzwojenia a jak wiesz są one pod wirnikiem w tego typu silniku i nie za bardzo jest jak odebrać od nich cieplo w łódce .

 

Uzwojenia w silnikach BLDC są zawsze na statorze. I to na statorze wydziela się najwięcej ciepła. Wystarczy radiator przymocować między mocowaniem silnika a statorem. Wirnik w outrunnerze zawiera tylko magnesy. Inaczej potrzebował by szczotek.

Gdyby przemyśleć to w fazie budowy kadłuba, można by zrobić jedną wręgę aluminiową tak by miała kontakt z wodą. Wówczas odbierałby całkiem efektywnie ciepło z silnika.

 

inna sprawa, że stosowanie silnika stricte lotniczego, zaprojektowanego do chłodzenia strugami opływającego go powietrza, jest lekkim strzałem w stopę.

Nawet w samolotach, zbytnie zabudowanie silnika lotniczego i utrudnienie przepływu powietrza, powoduje problemy.

W zabudowanej przestrzeni kadłuba, często przy stosowaniu także dry boxa, czyli hermetycznej, odpornej na zalanie przestrzeni na elektronikę i napęd, silnik taki nie spisze się najlepiej.

Co gorsza, ciepło powoduje degradację magnesów, zatem każdy "przelot", i nagrzanie silnika powyżej przewidzianych temperatur pracy, oznacza skrócenie jego żywotności i pogorszenie osiągów.

 

Niestety w strefie budżetowej, nie wszystkie oszczędności mają sens. Czasem oszczędność jest bardzo pozorna, zmuszając nas do częstych napraw lub wymian podzespołów. I na koniec okazuje się, że wydaliśmy znacznie więcej, niż kupując dedykowane wyposażenie, osiągając znacznie mniej i spędzając więcej czasu na naprawach i doprowadzeniu "rzeźby" do kultury, niż na zabawie.

 

Dlatego sugeruję, że obecnie najlepszym rozwiązaniem byłby zakup silnika inrunner, dedykowane do stosowania z płaszczem wodnym i dedykowanej do tego silnika śruby napędowej.

Co prawda cena będzie nieco wyższa, ale rozwiąże to większość twoich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Dlatego sugeruję, że obecnie najlepszym rozwiązaniem byłby zakup silnika inrunner, dedykowane do stosowania z płaszczem wodnym i dedykowanej do tego silnika śruby napędowej.

Co prawda cena będzie nieco wyższa, ale rozwiąże to większość twoich problemów.

Oczywiście, że tak, natomiast jeśli regulator ma już rurki do chłodzenia to wersja B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zgodzę się, że wersja B.

bo jeżeli przepływ wody będzie tylko przez jedną rurkę chłodzenia,

to nigdy się nie dowiem że druga jest zatkana i tylko połowa esc będzie chłodzona.

dlatego można zmodyfikować wersję B poprzez rozdzielenie wyjścia wersja D.

post-18483-0-81604400-1532191181.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybrałem opcję C jako najprostszą, przepływ wody jak dodam gazu w wannie jest, ale nie za duży.

łopatki z wentylatora przykleiłem do osi silnika, nawet dmucha. przesunąłem balast dziobowy bardziej do przodu.

antenę odbiornika schowałem w maszcie bandery i przymierzyłem atrapy silników, bo tył mi się taki pusty wydaje.

nadal nie wiem jaką zrobić nadbudówkę ? coś będę kombinował...

 

post-18483-0-28269300-1532626146.jpg

post-18483-0-40374900-1532626169.jpg

post-18483-0-39288000-1532626181.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.