Skocz do zawartości

F-35 B Lightning II


Starszy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.Chyba mi odbiło.Postanowiłem zbudować model myśliwca F 35B Lightning II.Założenia są takie:

Model ma mieć możliwość pionowego startu a następnie przejść do lotu poziomego.Jestem na etapie zbierania dokumentacji

oraz rysunków i planów.Chciałbym zbudować model w skali 1:6 ,1:8.Do napędu mają być wykorzystane dwie turbiny 

Główny napęd średnica 105 mm,siła ciągu około 5 kg,napęd pomocniczy 90 mm,siła ciągu około 3,5 kg.Pomału zabieram się

do rysowania planów.Jeszcze nie mam pomysłu na budowę kadłuba,ale myślę o laminacie węglowym.W między czasie

wziąłem się za kinematykę głównej dyszy napędowej.Wydrukowałem elementy dyszy i zaczynam to uruchamiać.

Jeżeli będzie zainteresowanie tematem to wrzucę fotki.Przewiduję czas realizacji projektu na ok.3 lata.Jeżeli się nie uda

to w najgorszym przypadku model będzie startował i lądował klasycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Autor wątku pisze:

 

'Model ma mieć możliwość pionowego startu a następnie przejść do lotu poziomego'

 

a co z lądowaniem? Do pominięcia? :P

 

Pozdrawiam,

Z

 

P.S. Przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpewniej już mocno rozgryzłeś temat. Przy starcie pionowym i zawisie przyda się jakiś żyroskop do kontroli płatowca. Ręcznie to może być baaaardzo skomplikowane. Masz kilka punktów do rozwiązania:

1. Start pionowy (ew. Zawis)

2. Faza przejścia do lotu poziomego.

3. Lot poziomy (to łatwe)

4. Faza przejścia z lotu poziomego w zawis.

5. Lądowanie z zawisu.

Zapowiada się ciekawy projekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tež bym tak robił. Kolejność projektu w/g tej punktacji to: 1-5, 2-4, 5. Rozwiązywanie problemów w parach jest oczywiste i rozumie się samo przez siebie.

 

Zbudowałbym najpierw platforme z silnikiem startowym i na niej testował prace żyroskopu i sterowanie wektorem ciągu, zawis, kierowanie i rozpędzanie. Płatowiec byłby dodatkiem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.Vesla oczywiście masz rację.Zacząłem od głównej dyszy napędowej i jej kinematyki.Jak pisałem wcześniej wydrukowałem elementy dyszy i teraz to uruchamiam.Wyniki są obiecujące.

Zrobiłem dwie wersje , szczegóły będą na fotkach.


jetfan , oczywiście że ma lądować , albo pionowo , albo klasycznie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarek nie ma prawa się odchylać , ale ja dałem ciała.Zastosowałem do napędu trzy silniczki z przekładnią które mają na wyjściu 100 obrotów na minutę.Okazało się że dwa pierścienie muszą 

obrócić się o 180 stopni , a trzeci o 90.Zamówiłem już silniczek 50 obrotów na minutę.Jak podłączę to wrzucę filmik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.