Skocz do zawartości


Zdjęcie

P47-1400mm-XPS


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
92 odpowiedzi w tym temacie

#81 marnod2

marnod2
  • Modelarz
  • 82 postów
  • Age: 60
  • SkądJabłonna
  • Imię:Marek

Napisano wczoraj, 15:43

Sprawdziłem wymiary, wydłużając skrzydło nie muszę ingerować w kadłub.

Po przeskalowaniu rysunków, moje szacunki były zaniżone.

Rozpiętość wzrasta ponad 250 mm.

P-47 dane taktyczno tecniczne.jpg

 

Gdybym wcześniej miał takie rysunek.

Wylam P-47D.jpg


  • 0

#82 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4262 postów
  • Age: 39
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano wczoraj, 15:46

Tak, w Corsairze robiłem różnicowe wychylenie lotek.


  • 0

#83 marnod2

marnod2
  • Modelarz
  • 82 postów
  • Age: 60
  • SkądJabłonna
  • Imię:Marek

Napisano wczoraj, 16:26

Chce jeszcze coś napisać.

Nie dotyczy to ostatniego tematu, ale wystąpiło w początkowej części dyskusji.

 

Wracam do "myszkowania" modelu na starcie i lądowaniu.

 

Każdy widzi na rysunkach samolotów, że koła pochylone są ku środkowi(P-47 i wiele innych), lub na zewnątrz (chyba BF-109 jest tego najlepszym przykładem).

 

Wysunięte są też do przodu.

 

W samochodzie jest dokładnie to samo(we wszystkich, w przednim zawieszeniu, w szybkich często też w tylnym zawieszeniu).

To kąt pochylenia zwrotnicy i kąt wyprzedzenia zwrotnicy.

 

W samochodach w przednim zawieszeniu występuje jeszcze zbieżność, to zbieżny kąt ustawienia sąsiednich kół, który powoduje moment samo prostowania się kół( jak puszczamy kierownicę to w mniejszym lub większym stopniu wraca do pozycji środkowej).

 

Piszę to( ja zastosuję to za jakiś czas), a może przyda się to komuś dziś.

 

Znowu prośba kto wie nie  komentuje(chyba, że tak nie jest).


  • 0

#84 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4262 postów
  • Age: 39
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano wczoraj, 17:13

W układzie klasycznym o tendencji do myszkowania będzie silnie decydowało położenie środka ciężkości - im dalej za podwoziem głównym (patrząc od nosa) tym gorzej. Wysokość SC ma małe znaczenie (to tak nawiązując do poprzedniej wzmianki o myszkowaniu i porównania F4U i P47).


  • 0

#85 marnod2

marnod2
  • Modelarz
  • 82 postów
  • Age: 60
  • SkądJabłonna
  • Imię:Marek

Napisano wczoraj, 17:37

Nigdy nie precyzujesz o czym mówisz.

Mówimy o samochodzie, czy samolocie?

W obu przypadkach masz rację.

W samochodach zwłaszcza szybkich, po to umieszcza się silnik przed osią tylną(tzw. centralnie), by spełnić ten warunek.

W samolotach(rozpatrujemy klasyczne, P-47, Corsair), mają lekkie ogony w porównaniu do masy całego samolotu co zbliża wymieniony środek ciężkości ku przodowi.

Z pozostałą częścią Twojej wypowiedzi jednak się nie zgodzę.

Zapominasz chyba, że mówimy o jeżdzie po drodze, a nie w powietrzu.

Tu nie wystąpi ślizg, na skrzydło.

Tu jest tarcie, dlatego wywracają się samochody, zwłaszcza te z podwieszonym ładunkiem(typu chłodnia wioząca półtusze, je wozi się w taki sposób, nie wali się ich jedna na drugą)

To taki krańcowy przykład, bo tam środek ciężkości jest wysoko.


  • 0

#86 jarek_aviatik

jarek_aviatik
  • Modelarz
  • 80 postów
  • Age: 51
  • SkądNiepołomice
  • Imię:Jarek

Napisano wczoraj, 17:58

Nigdy nie precyzujesz o czym mówisz.

Mówimy o samochodzie, czy samolocie?

W obu przypadkach masz rację.

W samochodach zwłaszcza szybkich, po to umieszcza się silnik przed osią tylną(tzw. centralnie), by spełnić ten warunek.

W samolotach(rozpatrujemy klasyczne, P-47, Corsair), mają lekkie ogony w porównaniu do masy całego samolotu co zbliża wymieniony środek ciężkości ku przodowi.

Z pozostałą częścią Twojej wypowiedzi jednak się nie zgodzę.

Zapominasz chyba, że mówimy o jeżdzie po drodze, a nie w powietrzu.

Tu nie wystąpi ślizg, na skrzydło.

Tu jest tarcie, dlatego wywracają się samochody, zwłaszcza te z podwieszonym ładunkiem(typu chłodnia wioząca półtusze, je wozi się w taki sposób, nie wali się ich jedna na drugą)

To taki krańcowy przykład, bo tam środek ciężkości jest wysoko.

 

W układzie klasycznym o tendencji do myszkowania będzie silnie decydowało położenie środka ciężkości - im dalej za podwoziem głównym (patrząc od nosa) tym gorzej. Wysokość SC ma małe znaczenie (to tak nawiązując do poprzedniej wzmianki o myszkowaniu i porównania F4U i P47).

 

Zaraz będzie z tego doktorat.

Na tendencje do myszkowania ma wpływ jeszcze:

- drgania Shimmy;

- wyprzedzenie osi skrętu koła ogonowego, i wiele innych

 

Położenie SC jest uwarunkowane wymiarami skrzydła i statecznika poziomego, a wyprzedzenia SC przez podwozie główne (pisze o tym Shier i Gordon Białogłowy), podają chyba kąt wyprzedzenia (nie pamiętam dokładnie) - Ale jeśli robisz makietowo, to ...

 

Rozwiązanie problemu już padło (zbieżność kół podwozia głównego)

Co jeszcze pomaga?

Kółko ogonowe niesterowane, lub sterowane osobno (nie napędem od steru kierunku) ale silnym serwem, które wytrzyma wychylenia od nierówności podłoża. Robi się mix dla takiego serwa:

- w położeniu, podwozie wysunięte - pracuje wraz z serwem steru kierunku,

- po przełączeniu podwozia na chowanie: centruje się i wychylenia ma ustawione na zero do momentu przełączenia na wypuszczone.

 

Pewnie są jeszcze inne tricki.


  • 1

#87 marnod2

marnod2
  • Modelarz
  • 82 postów
  • Age: 60
  • SkądJabłonna
  • Imię:Marek

Napisano wczoraj, 18:33

Co do kółka ogonowego, to planuję na linki, jak w Carf-ie.

W pozycji chowanej się luzuje sterowanie, centrowanie jak Robarcie jakieś sprężynujące druty.


Gdzieś wyczytałem by zastosować jakieś lekkie napięcie gumkami lob sprężynkami by się nie plątało.


  • 0

#88 Rawen 75

Rawen 75
  • Modelarz
  • 182 postów
  • Age: 43
  • SkądSkwierzyna
  • Imię:Remigiusz

Napisano wczoraj, 18:45

Chce jeszcze coś napisać.

Nie dotyczy to ostatniego tematu, ale wystąpiło w początkowej części dyskusji.

 

Wracam do "myszkowania" modelu na starcie i lądowaniu.

 

Każdy widzi na rysunkach samolotów, że koła pochylone są ku środkowi(P-47 i wiele innych), lub na zewnątrz (chyba BF-109 jest tego najlepszym przykładem).

 

Wysunięte są też do przodu.

 

W samochodzie jest dokładnie to samo(we wszystkich, w przednim zawieszeniu, w szybkich często też w tylnym zawieszeniu).

To kąt pochylenia zwrotnicy i kąt wyprzedzenia zwrotnicy.

 

W samochodach w przednim zawieszeniu występuje jeszcze zbieżność, to zbieżny kąt ustawienia sąsiednich kół, który powoduje moment samo prostowania się kół( jak puszczamy kierownicę to w mniejszym lub większym stopniu wraca do pozycji środkowej).

 

Piszę to( ja zastosuję to za jakiś czas), a może przyda się to komuś dziś.

 

Znowu prośba kto wie nie  komentuje(chyba, że tak nie jest).

No tak nie do końca. Za powrót kół do jazdy na wprost odpowiada kąt wyprzedzenia zwrotnicy-tak jak w rowerze, czy motocyklu koło jest lekko pod kątem, bardziej do przodu. Zbieżność stosujesz w samochodzie z tylnym napędem, rozbieżność w przednionapędowym. I tutaj chodzi o kompensacje przy ruchu pojazdu-kasację luzu w zawieszeniu.


  • 0

#89 marnod2

marnod2
  • Modelarz
  • 82 postów
  • Age: 60
  • SkądJabłonna
  • Imię:Marek

Napisano wczoraj, 19:20

Mam nadzieję, że mówiąc o "myszkowaniu" chodzi o to by model nie zawadził skrzydłem, bo jednak przy takim zachowaniu jest bardzo duże prawdopodobieństwo tego, że się przechyli.

Tak ja na to patrzę, a w tym wypadku wyżej umiejscowiony środek ciężkości, który w pozycji "samolot-nos do góry", na pewno nie jest tym samym środkiem ciężkości jest bardziej prawdopodobne.


Widzę, że znasz się na wszystkim i bardzo starasz się popsuć mi relację.

Skoro zacząłeś.

My rozpatrujemy analogię samolot na ziemi jest jak samochód.

Gdzie widziałeś klasyczny samolot z napędem na podwozie.


Samolot porusza się siłą rozpędu i ciągnącego go śmigła.

Więc o co Tobie chodzi.

Wtrącić Swoje trzy grosze.

Nie umiesz Sam zapracować na Swoją popularność.......................


Spokojnie przeczytałem i piszesz bzdury, nie kąt wyprzedzenia zwrotnicy, a to o rowerze, skąd bierzesz takie bzdury?

Za powrót kół odpowiada zbieżność, a przy przednim napędzie rozbieżność kół.

Czy ktoś może powstrzymać.

Ja to przy Nim przysłowiowy "Pikuś" jestem.


Może tak nawet jest, ale samolot ma dwa główne koła.

Wyobrażam sobie jak jedziecie z kolegą obok siebie pod pachę i nie możecie się dogadać w którą stronę jedziecie.

To występuje w samochodzie i samolocie na ziemi.


A teraz prośba, usuń wszystkie Swoje wpisy w moim wątku i pozwól prowadzić mi relację.

Z góry dziękuję.


Na motocyklach nie jeżdżę, na rowerach w młodości, ale zawsze i dziś też to widzę, że przy skręcie należy pochylić się na stronę na którą skręcamy, inaczej się wykopyrtniesz.

To zjawisko najczęściej można zauważyć w parkach, gdzie tata stara się nauczyć dziecko jazdy na rowerze.

Powiedz mi jak wyobrażasz sobie, że samolot przy skrętach będzie się pochylał?

PROSZĘ ZNIKNIJ.

 

(zna ktoś jakieś Wu-Du?)


  • -1

#90 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10567 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano wczoraj, 19:20

A teraz prośba, usuń wszystkie Swoje wpisy i pozwól prowadzić mi relację.
Z góry dziękuję.

Ja pierdole, co za typ.
  • 3

#91 marnod2

marnod2
  • Modelarz
  • 82 postów
  • Age: 60
  • SkądJabłonna
  • Imię:Marek

Napisano wczoraj, 19:23

Rozumiem, że to do mnie.

Poprawiłem na w moim wątku.


  • 0

#92 Rawen 75

Rawen 75
  • Modelarz
  • 182 postów
  • Age: 43
  • SkądSkwierzyna
  • Imię:Remigiusz

Napisano wczoraj, 19:32

Nie przeszkadzam tobie w relacji. Ale nie pisz bzdur.


  • 0

#93 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4262 postów
  • Age: 39
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano wczoraj, 21:05

Nigdy nie precyzujesz o czym mówisz.

Oj, chłopie, chłopie...

 

Mówimy o samochodzie, czy samolocie?

Wyrażenia: układ klasyczny, podwozie główne, nos, F4U, P47 powinny Ci zasygnalizować, że, przynajmniej ja, nie piszę o samochodach.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych