Skocz do zawartości

Jaki silnik do jantara 1,75kg


mac
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hamulec hard to nie uderzenie tylko po zatrzymaniu śmigła całkowita jego blokada. Żeby nie wprowadzać ludzi w błąd.

Śmigło ma 1s na spokojne zatrzymanie się, parametr delay, a następnie zostaje przez układ zablokowane w sposób hard.

 

PS

Po zastanowieniu się.

Do głowy mi nie przyszło, żeby osoby używające przekładni ustawiały parametr delay na 0s. Wówczas faktycznie można mówić o uderzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

 

Po zastanowieniu się.

Do głowy mi nie przyszło, żeby osoby używające przekładni ustawiały parametr delay na 0s. Wówczas faktycznie można mówić o uderzeniu.

 

Sa tacy co tak robia...wszystko na fast i immediately...i dziala. Ja bym dzwieku w momencie zatrzymania uderzeniem nie nazwal (chyba, ze sa za duze luzy na kolach zebatych, to moze?). Jedyne klapniecie to uderzenie lopat o kadlub po zlozeniu sie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lopaty raczej calkiem calkiem, Cos kolo 18x21.

Ja tu przytoczylem przyklad F5B, moze troche ekstremalny. Motory i przekladnie sa liczone pod takie katowanie. Wiadomo, ze sie zdarza czasami, ze cos sie sypnie, ale generalnie jezeli napiecie zasilania i smiglo jest dobrane  w granicach rozsadku (prawie zawsze na granicy...) to naped powinien pokrecic kilka sezonow. Chyba, ze sie lata codziennie trzy razy dziennie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silniczek inruner ,który mam w napędzie ma fi 22mm. Testowałem go z regulatorem na różnych ustawieniach bez przekładni  i powiem tak. Płynnie się rozpędza i płynnie hamuje. Na końcu blokuje go hamulec. Nie sądzę żeby z przekładnią szybciej startował. Wyhamuje pewnie szybciej bo opór śmigła dochodzi. Co innego kiedy podłączyłem outrunnera fi około 40mm. Ten startował i hamował natychmiast na tych samych ustawieniach.

 

/////////////////////

 

Co do doboru silnika to znalazłem ciekawą stronkę z proponowanymi napędami i ich specyfikacją do modelu f5j Ultima, ale do innych też oczywiście można te dane wykorzystać:

 

http://vortex-soaring.com/ultima-powerline-and-rc/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektóre  regulatory hamują poprzez pełne zwarcie wyprowadzeń silnika. Siła takiego hamowania bardzo  zależy od chwilowych obrotów.

Jeśli od zgaszenia napędu minie ta sekunda dwie -to śmigło samoistnie zwolni -opór powietrza, opór mechaniczny silnika i przekładni -i silnik względnie łagodnie wyhamuje i zatrzyma.

 

    Jeśli śmigło ma duże obroty -i nagle zaskoczy  pełne hamowanie po gwałtownym cofnięciu drążka przy zwłoce  zero -to w ułamku sekundy silnik i regulator rozpraszają sporą energię kinetyczna -a siły na przekładni są bardzo duże. Moc hamowania od pełnych obrotów może być znacznie większa od mocy napędowej silnika.  chwilowo -w momencie zaskoczenia całej siły hamowania silnikiem zęby przekładni podane są obciążeniom udarowym.  Im silnik ma mniejsza oporność uzwojeń -tym gwałtowniejsze rozpędzanie i hamowanie...

 

   Przy napędach przekładniowych miałem przypadki  rozerwania śmigła w momencie szybkiego zamknięcia  gazu i aktywacji hamulca...  wał hamował -a łopaty chciały kręcić się dalej i wyłamywała się któraś przy kołpaku.  Inna rzecz, że tyczyło dość  dużych łopatek (graupnera) z mocowaniem 6mm -jednak moment pęknięcia jest wymowny. nie przy rozpędzaniu -nie na pełnych obrotach -tylko przy zgaszeniu napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ale jaja z tą reklamacją. Mailowałem, wysłałem zdjęcia. W końcu kazali odesłać do oględzin. Wysłałem. Naprawili i odesłali w dniu, w którym doszła do nich moja  przesyłka. Nie no morda mi się śmiała, ale krótko niestety.

Dostałem potwierdzenie nadania, a w nim czytam adres i oczom nie wierzę. Pomysłowy ktoś wymieszał adres mój i firmy kurierskiej którą im to wysłałem i tym sposobem list polecony idzie na adres, który nie istnieje czyli psu w d. Teraz usiłuję przekonać pomysłodawcę tego bałaganu, żeby zmienił adres dostawy tego listu póki jest w drodze. Niestety on chyba nie ma ochoty sprawdzić, że jest to możliwe. Jest jeden plus- wszystko było za free. haha- kiepski żart.

Ręce opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam numer przesyłki. List polecony wysłany z Niemiec. Ma go dostarczyć Poczta Polska. Kod pocztowy w adresie w Lublinie czyli mój rejon.

U "normalnego" kuriera nie byłoby z tym żadnego problemu, przez neta można to zrobić.

W PP też pod warunkiem, że pierwszy adres doręczenia jest poprawny.

 

Tak zrobię. Może uda mi się przynajmniej zatrzymać paczkę do wyjaśnienia sprawy.

Temat w Niemczech też będę drążył po niedzieli bo w piątek biuro u nich nieczynne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i odebrałem dzisiaj silnik. W adresie zgadzało się tylko moje nazwisko i miejscowość, ale i tak list trafił na odpowiednią pocztę bo został zignorowany błędny kod pocztowy. Wykonałem rano  tel. na pocztę i wytłumaczyłem o co chodzi. Żadnych problemów. PP mnie pozytywnie zaskoczyła.

 

Firma Schambeck również pozytywnie mnie zaskoczyła. Bez problemu ekspresowo uznali moją reklamację i bezpłatnie odesłali priorytetem naprawiony silnik.

Dodali nawet gratis w postaci kilku kompletów płytek drukowanych do konektorów MPX. Tak, że pomyłka z adresem idzie w niepamięć- zdarza się.

Poniosłem jedynie koszty wysyłki do Niemiec- około 50 zł. Od momentu wysłania ode mnie paczki do momentu otrzymania jej dzisiaj minęło 10 dni.

Słowem- latamy! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak miało być. :) 

Tak jak pisałem na początku tego wątku Schambeck to jest manufaktura, która dba o swoją renomę. To nie jest jakiś moloch produkujący w setkach tysięcy. 

Naprawdę fajnie, że tak wszytko sprawnie poszło. 

Latamy, latamy tylko kurde niech ktoś pogodę załatwi na przyszły weekend. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienili całą przekładnię na nową. Zgłosiłem, że przekładnia zaczęła głośno pracować więc ją zdemontowałem od silnika i potem na części.

Uszkodzony był pierścień zębaty w obudowie przekładni planetarnej. Jest on niewymienny- zęby są nacięte w obudowie przekładni.  Odesłałem silnik i wszystkie podzespoły zdemontowanej przekładni.

Łożyska igiełkowe są "mikroskopijnej" wielkości więc umieściłem wszystkie części między dwoma taśmami samoprzylepnymi bezbarwnymi żeby nic nie zginęło.

 

W porę się za to wziąłem. To były ostatnie chwile tej przekładni.Trzeba zwracać uwagę na hałas. Pod koniec przekładnia wyraźnie hałasowała, a przy pokręcaniu za śmigło czuć było delikatne zacięcia. Wał silnika ma nacięte zęby - stanowi koło zębate. Spodziewam się, że przy gwałtownym zablokowaniu przekładni mógłby on ulec uszkodzeniu.

post-19581-0-24166300-1542644289_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Założyłem ten wątek jakiś czas temu kiedy stałem przed dylematem jaki napęd zastosować do Jantara.
Obecnie korzystam z Powerlina 1025, który wrócił do mnie po serwisie z nową przekładnią oraz Tenshocka TS-EZ 1515-15. 
Zimą dokonałem testów napędów z powyższymi silnikami. Wynika z nich, że na hamowni Tenshock wytwarza nieznacznie większy ciąg, co jest jednak okupione pobieranym większym prądem. Śmigło GM 15x8 wytwarza większy ciąg statyczny od 16x8. Na pierwszy rzut oka widać, że śmigło 15x8 ma szersze łopatki.
 
Obecny setup w modelach:
 
Powerline 1025:
Regulator YGE 60 BEC HV- Timing 18*
Kołpak Vladimir Hyper Spiner Power  fi 32 rozstaw łopatek 27mm
Śmigło GM 15x8
Akumulator Gens 1800mAh 45C
Jantar Revolution – waga 1450g
Wznoszenie- do 13m/s
 
 
Tenshock EDF TS-EZ1515 - 15T + Micro Edition 5:1NL
Regulator Castle Talon 60 BEC HV- Timing 10*
Kołpak Freudenthaler fi 30 Rozstaw łopatek 24 mm
Śmigło GM 16x8
Akumulator Gens 1800mAh 45C
Jantar Themisto- waga 1750g
Wznoszenie- do 12m/s
 
Ponieważ mam przewymiarowany elektrycznie akumulator w obydwu ustawiłem regulatory na slow start, aby by nie obciążać przekładni gwałtownym rozruchem. Dałem też akumulatory o mniejszym C niż w tamtym roku.
Pomiarów dokonałem wariometrem Pitlab. Średnio z 10-12 sekund wznoszenia.
 
Tenshock na styk mieści się do kadłuba jantara. Instalacja nie wymaga żadnych przeróbek. Silniki różnią się jednak rodzajem mocowania (3 śrubki Tenshock/ 4 śrubki Powerline). Różnica w wadze silników, które testowałem wynosiła 4g (Powerline lżejszy). Kultura pracy silników i przekładni jest porównywalna.
Obecna cena Tenshocka to 169,90 E , a Powerline 1025 to 219E.
 
 
Poniżej wyniki i testowy ;) Jantar Revolution.

Mały edit:

Podczas testów waga jantara Revolution była 1490g.

Do tenshocka dotoczyłem z duralu tulejkę bazującą silnik we wrędze kadłuba(grubości ścianek około 0,7mm. (Jakoś nie przekonywało mnie mocowanie silnika tylko na 3ch śrubkach). Na niektórych zdjęciach przekładni widać wykonany fabrycznie pierścień bazujący z przodu przekładni ( wystające łożysko ?), moja przyszła płaska.

 
 
post-19581-0-99527100-1557957217_thumb.jpg
 

post-19581-0-36050900-1558002129.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.