Skocz do zawartości

Regulacja silnika Saito FA-200R3


Marcin Bełchatów
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Czy ktoś z kolegów miał do czynienia z silnikiem Saito FA-200R3?

Potrzebuje porady co do regulacji (docierania).

Silnik nie chce pracować po odpaleniu bez dogrzewania świec.

Zawsze gaśnie najpierw 2 cylinder, a po jakimś czasie 1na 3 pracuje. Czy to jest tylko kwestia regulacji iglicy? czy trzeba regulować zawory?

 

post-14571-0-11984700-1540224709_thumb.png

post-14571-0-92392700-1540224734_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeżeli to nowy silnik to świece powinny być saitowskie także pozostaje regulacja.Kolejne pytanie to to czy silnik już trochę popracował tzn. ile? Czy tak ma od nowości czy nie? Jakie paliwo stosujesz? Te 15% nitro powinno w nim być. Saito żarowe bardzo dobrze chodzi na Byronie. Sprawdzałeś zawory? Zakładam że nowy to jest spoko ale sprawdzić warto. Pamiętaj że saito powiększa luzy na gorącym! czyli bardzo ciasno na zimnym ale z minimalnym luzem, z resztą tak jak instrukcja radzi. pozostaje regulacja składu, z reguły jak bogato to gasi cylinder i tak po kolei . Nie wiem jak instrukcja mówi o regulacji, nie pamiętam. Czy jak świece są podgrzewane to pracuje normalnie? czy cylindry (zapłony)wypadają na biegu jałowym? czy jak chodzi na wyższych obrotach to pracują wszystkie? Dużo pytań, wiem ale bez szczegółów nie poradzę. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

z moich doświadczeń mogę podpowiedzieć, że wynika to ze zbyt dużej ilości paliwa podawanego na wolnych obrotach (dlatego też pracuje przy podawaniu żarzenia).

Dokręć / wkręć śrubę wolnych obrotów aż do usłyszenia wyraźnej zmiany pracy silnika czyli uzyskania typowej pracy czterotaktu na wolnych. Potem to już tylko zabawa w dokładne ustawienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale firma Saito też zalicza wpadki.Tak było z silnikiem benzynowym FG-20.

Podobnie z żarowym 170R3 w którym był powszechny problem z nierównomiernym napełnieniem cylindrów.a w konsekwencji zagotowaniem jednego z cylindrów.

Pomagało zastosowanie systemu żarzenia  firmy Mcd473SE - 4.8V Pulsed On Board Glow Driver.

 

Jest nadzieja, że w 200R3 poprawili ten problem . Ale jak widać, to chyba nie do końca.

 

Podobno zmiana zamocowania silnika , powodowała, ze ten cylinder co sie przegrzewał, był chłodniejszy , i na odwrót.

Świadczy to o problemie z równomiernym dostarczeniem mieszanki do poszczególnych cylindrów .

 

W wiekszych benzynowych tez borykaja sie z tym problemem.

Ponizej film do modyfikacji układu dolotowego.

 

https://www.flyinggiants.com/forums/showpost.php?p=2138086&postcount=29

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

z moich doświadczeń mogę podpowiedzieć, że wynika to ze zbyt dużej ilości paliwa podawanego na wolnych obrotach (dlatego też pracuje przy podawaniu żarzenia).

Dokręć / wkręć śrubę wolnych obrotów aż do usłyszenia wyraźnej zmiany pracy silnika czyli uzyskania typowej pracy czterotaktu na wolnych. Potem to już tylko zabawa w dokładne ustawienie.

Tak jest, i na razie nie ruszać ustawień fabrycznych przejścia. Być może trzeba będzie podtrzymywać żarzenie . W moim benzynowym FG60R3 jest bardzo podobnie a u mojego kolegi który eksploatuje trzy cylidrowca Saito w wersji metylowej po ułożeniu się silnika i regulacji, chodzi w Karasiu bardzo dobrze także cierpliwości. Gwiazdy Saito są wrażliwe na bogatą mieszankę, gasną dolne cylindry. Cała sztuka polega na takim ustawieniu aby nie była za uboga i nie bogata tak jak Mariusz i Piotr napisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale firma Saito też zalicza wpadki.Tak było z silnikiem benzynowym FG-20.

Podobnie z żarowym 170R3 w którym był powszechny problem z nierównomiernym napełnieniem cylindrów.a w konsekwencji zagotowaniem jednego z cylindrów.

Pomagało zastosowanie systemu żarzenia  firmy Mcd473SE - 4.8V Pulsed On Board Glow Driver.

 

Jest nadzieja, że w 200R3 poprawili ten problem . Ale jak widać, to chyba nie do końca.

 

Podobno zmiana zamocowania silnika , powodowała, ze ten cylinder co sie przegrzewał, był chłodniejszy , i na odwrót.

Świadczy to o problemie z równomiernym dostarczeniem mieszanki do poszczególnych cylindrów .

 

W wiekszych benzynowych tez borykaja sie z tym problemem.

Ponizej film do modyfikacji układu dolotowego.

 

https://www.flyinggiants.com/forums/showpost.php?p=2138086&postcount=29

 

Jeżeli to nowy silnik to świece powinny być saitowskie także pozostaje regulacja.Kolejne pytanie to to czy silnik już trochę popracował tzn. ile? Czy tak ma od nowości czy nie? Jakie paliwo stosujesz? Te 15% nitro powinno w nim być. Saito żarowe bardzo dobrze chodzi na Byronie. Sprawdzałeś zawory? Zakładam że nowy to jest spoko ale sprawdzić warto. Pamiętaj że saito powiększa luzy na gorącym! czyli bardzo ciasno na zimnym ale z minimalnym luzem, z resztą tak jak instrukcja radzi. pozostaje regulacja składu, z reguły jak bogato to gasi cylinder i tak po kolei . Nie wiem jak instrukcja mówi o regulacji, nie pamiętam. Czy jak świece są podgrzewane to pracuje normalnie? czy cylindry (zapłony)wypadają na biegu jałowym? czy jak chodzi na wyższych obrotach to pracują wszystkie? Dużo pytań, wiem ale bez szczegółów nie poradzę. Pozdrawiam

Silnik jest nówka sztuka. Wypalił jak na razie ok 1,5-2L paliwa zalecanego przez Saito "YAMADA" (model technics) Metanol: 57%, Nitrometan: 20%, Olej Klotz: 23%.

Tak ma od nowości (nie był przegrzany na bank bo cały czas sprawdzam temperaturę i nie przekraczam 80 stopni) Zawory sprawdzałem i ten co gasł pierwszy miał co do pozostałych za małe szczeliny, teraz wszystkie mają tak samo ustawiony luz- tak jak książka pisze.

Cylindry przestają pracować na małych obrotach i czasami jak pracuje tylko jeden po dodaniu obrotów tak ok 5-6 tyś (oczywiście cały czas przy włączonym żarzeniu) zaskakują z powrotem pozostałe cylindry. Tak teraz czytam i myślę że jednak może być przelany bo olej leje się z niego bardzo.

Silnik jest nówka sztuka. Wypalił jak na razie ok 1,5-2L paliwa zalecanego przez Saito "YAMADA" (model technics) Metanol: 57%, Nitrometan: 20%, Olej Klotz: 23%.

Tak ma od nowości (nie był przegrzany na bank bo cały czas sprawdzam temperaturę i nie przekraczam 80 stopni) Zawory sprawdzałem i ten co gasł pierwszy miał co do pozostałych za małe szczeliny, teraz wszystkie mają tak samo ustawiony luz- tak jak książka pisze.

 

Cylindry przestają pracować na małych obrotach i czasami jak pracuje tylko jeden po dodaniu obrotów tak ok 5-6 tyś (oczywiście cały czas przy włączonym żarzeniu) zaskakują z powrotem pozostałe cylindry. Tak teraz czytam i myślę że jednak może być przelany bo olej leje się z niego bardzo. Ponieważ jest to pierwszy silnik który kupiłem nowy i sam go docieram nie chce popełnić błędu i idąc za radą znajomego odkręciłem jeszcze iglicę o obrót żeby się nie przegrzał. Podobno lepiej żeby wypluwał nadwyżkę paliwa niż ma się przegrzać (nie myślałem że to będzie miało wpływ na gaśnięcie silnika)

Reasumując silnik po dotarciu i regulacji powinien działać bez dogrzewania świec po odpaleniu?

https://youtu.be/HAzLaJdM8ZI

https://youtu.be/HAzLaJdM8ZI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo jest ok. czyli pozostaje regulacja.Spróbuj zubożyć ale nie za mocno.Jeżeli po jakimś czasie gaśnie któryś z cylindrów na biegu jałowym to bardzo mało wkręć śrubę regulacji w osi przepustnicy choć Saito przed dotarciem nie zaleca jej "tykać" Główna iglica pozostaje.Dokręcać i kontrolować. Silnik po dotarciu i

regulacji powinien pracować bez dogrzewania. Mamy Saito boxera 50 cm, gwiazdę 20 cm i koledzy dla bezpieczeństwa stosują podgrzewanie choć 20 dobrze chodzi bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za podpowiedzi będę próbował, a tak z waszego doświadczenia ile obrotów iglicy od pełnego dokręcenia macie ustawione (odkręcone) na wyregulowanym silniku saitio?

wiem że nie ma reguły ale chodzi mi o rząd wielkości 1 czy 8 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tego to nawet "najstarsi indianie nie wiedzą"  ;) Wszystko zależy od warunków,śmigła, paliwa,świecy także nie ma na to precyzyjnej odpowiedzi.Silnik dotarty ustawia się na max. obroty a następnie odkręca i dodaje paliwa o kilka ząbków iglicy aby obroty zbytnio nie spadły, czterosuwy nie powinny pracować na ubogich mieszankach . Trzeba pamiętać że w czasie lotu może być sytuacja że "warunki lotu" odciążą silnik i może się rozkręcić a np. benzynowe saito tego nie lubią .Czasami też pomagają ustawienia kolegów z śmigłowców. Ich silniki muszą "dymić" co przekłada się na bogatszą regulację. Ale reasumując czeka Cie wiele prób, najlepiej w locie. No instrukcja silnika mówi o wstępnych nastawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.