Skocz do zawartości

Pakiet Lipo 11.1 30 c, wtyczka, adapter, odbiornik


gregorian
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Kompletuje sobie elementy RC i tak dziś chciałem zbindowac odbiornik z nadajnikem.

Posiadam radio Flysky Fs-t6 wraz z odbiornikiem.

Pakiet to Floureon 11.1 30c.

Problem polega na tym że wtyczka w pakiecie nie pasuje do gniazda w odbiorniku. Jest za duża i posiada 4 piny a odbiornik ma 3.

Bardzo prosiłbym o pomoc jak to rozwiązać. Nie wiem czy istnieje jakiś adapter czy to trzeba przerobić?

Bardzo proszę o pomoc

post-16823-0-28625600-1541625248_thumb.jpg

post-16823-0-07167800-1541625294_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Kompletuje sobie elementy RC i tak dziś chciałem zbindowac odbiornik z nadajnikem.

Posiadam radio Flysky Fs-t6 wraz z odbiornikiem.

Pakiet to Floureon 11.1 30c.

Problem polega na tym że wtyczka w pakiecie nie pasuje do gniazda w odbiorniku. Jest za duża i posiada 4 piny a odbiornik ma 3.

Bardzo prosiłbym o pomoc jak to rozwiązać. Nie wiem czy istnieje jakiś adapter czy to trzeba przerobić?

Bardzo proszę o pomoc

Tak jak napisał kolega powyżej, należy się cieszyć, że nie pasuje bo odbiornik poszedł by z dymem.

Pokrótce:

By zasilić odbiornik potrzeba dodatkowego urządzenia - BEC(stabilizator napięcia na 5-6V). Najczęściej jest on wbudowany w ECS (regulator/sterownik silnika)- gdy napędzamy model silnikiem elektrycznym. Przy spalinie trzeba samodzielny BEC, który obniży napięcie Twojego pakietu 11V na te 5-6V.

ECS/BEC mają odpowiednią wtyczkę trzypinową, która pasuje do odbiornika - trzeba tylko właściwie ją włożyć - zgodnie z obrazkiem jaki masz na odbiorniku.

Kolory przewodów z ECS/BEC do podłączenia odbiornika

- żółty lub biały - sygnał sterujący silnikiem w przypadku ECS/ nie podłączony przy samodzielnym BECu),

- czarny - masa,

- czerwony - plus 5V.

 

Ten BEC zasila również serwa sterowane przez odbiornik...

 

Radzę popytać dokładnie w razie wątpliwości bo przez niewiedzę łatwo coś popsuć, jeszcze przed pierwszym lotem ;-)

 

Dodatkowo napiszę, że do ładowania takiego aku potrzeba specjalnej ładowarki obsługującej LiPO...a ta wtyczka czteropinowa to złącze balanser'a, który umożliwia ładowanie każdej celi niezależnie do tego samego napięcia, mimo, że pakiet jest na 12V (3cele po 4V)

(broń boże zwykły zasilacz np. na 12V)

 

 

ECS:

żółta wtyczka(XT60) podłączenie pakietu(może być inna, kwestia używanego "systemu" zasilania)

czarna wtyczka podłączenie zasilania do odbiornika, zwrotnie sterowanie obrotami silnika - w tym przypadku podłączamy do jednego z wyjść oznaczonego na odbiorniku jako CH1-Ch6, najczęściej CH1 lub CH3- w zależności od skonfigurowania radia (gaz na ch1 lub ch3)

trzy grube przewody zakończone wtykami - podłączenie silnika

71NUwpcwidL._SX466_.jpg

samodzielny BEC (stosowany np. w sytuacji silnika benzynowego)

-ten z obrazka wymaga dolutowania odpowiedniej wtyczki w zależności od tego co mamy przy pakiecie:

-czarna wtyczka do zasilenia odbiornika- w tym przypadku podłączamy do wej oznaczonego na odbiorniku jako BAT

zielony pierścionek :-) - filtr ferrytowy przeciwzakłóceniowy

33401b18f437958fcd7546fb1aad2677.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

timestamp="1541635254"]Tak jak napisał kolega powyżej, należy się cieszyć, że nie pasuje bo odbiornik poszedł by z dymem.

Pokrótce:

By zasilić odbiornik potrzeba dodatkowego urządzenia - BEC(stabilizator napięcia na 5-6V). Najczęściej jest on wbudowany w ECS (regulator/sterownik silnika)- gdy napędzamy model silnikiem elektrycznym. Przy spalinie trzeba samodzielny BEC, który obniży napięcie Twojego pakietu 11V na te 5-6V.

ECS/BEC mają odpowiednią wtyczkę trzypinową, która pasuje do odbiornika - trzeba tylko właściwie ją włożyć - zgodnie z obrazkiem jaki masz na odbiorniku.

Kolory przewodów z ECS/BEC do podłączenia odbiornika

- żółty lub biały - sygnał sterujący silnikiem w przypadku ECS/ nie podłączony przy samodzielnym BECu),

- czarny - masa,

- czerwony - plus 5V.

 

Ten BEC zasila również serwa sterowane przez odbiornik...

 

Radzę popytać dokładnie w razie wątpliwości bo przez niewiedzę łatwo coś popsuć, jeszcze przed pierwszym lotem ;-)

 

Dodatkowo napiszę, że do ładowania takiego aku potrzeba specjalnej ładowarki obsługującej LiPO...a ta wtyczka czteropinowa to złącze balanser'a, który umożliwia ładowanie każdej celi niezależnie do tego samego napięcia, mimo, że pakiet jest na 12V (3cele po 4V)

(broń boże zwykły zasilacz np. na 12V)

 

 

ECS:

żółta wtyczka(XT60) podłączenie pakietu(może być inna, kwestia używanego "systemu" zasilania)

czarna wtyczka podłączenie zasilania do odbiornika, zwrotnie sterowanie obrotami silnika - w tym przypadku podłączamy do jednego z wyjść oznaczonego na odbiorniku jako CH1-Ch6, najczęściej CH1 lub CH3- w zależności od skonfigurowania radia (gaz na ch1 lub ch3)

trzy grube przewody zakończone wtykami - podłączenie silnika

71NUwpcwidL._SX466_.jpg

samodzielny BEC (stosowany np. w sytuacji silnika benzynowego)

-ten z obrazka wymaga dolutowania odpowiedniej wtyczki w zależności od tego co mamy przy pakiecie:

-czarna wtyczka do zasilenia odbiornika- w tym przypadku podłączamy do wej oznaczonego na odbiorniku jako BAT

zielony pierścionek :-) - filtr ferrytowy przeciwzakłóceniowy

33401b18f437958fcd7546fb1aad2677.jpg

 

Tak jak napisał kolega powyżej, należy się cieszyć, że nie pasuje bo odbiornik poszedł by z dymem.

Pokrótce:

By zasilić odbiornik potrzeba dodatkowego urządzenia - BEC(stabilizator napięcia na 5-6V). Najczęściej jest on wbudowany w ECS (regulator/sterownik silnika)- gdy napędzamy model silnikiem elektrycznym. Przy spalinie trzeba samodzielny BEC, który obniży napięcie Twojego pakietu 11V na te 5-6V.

ECS/BEC mają odpowiednią wtyczkę trzypinową, która pasuje do odbiornika - trzeba tylko właściwie ją włożyć - zgodnie z obrazkiem jaki masz na odbiorniku.

Kolory przewodów z ECS/BEC do podłączenia odbiornika

- żółty lub biały - sygnał sterujący silnikiem w przypadku ECS/ nie podłączony przy samodzielnym BECu),

- czarny - masa,

- czerwony - plus 5V.

 

Ten BEC zasila również serwa sterowane przez odbiornik...

 

Radzę popytać dokładnie w razie wątpliwości bo przez niewiedzę łatwo coś popsuć, jeszcze przed pierwszym lotem ;-)

 

Dodatkowo napiszę, że do ładowania takiego aku potrzeba specjalnej ładowarki obsługującej LiPO...a ta wtyczka czteropinowa to złącze balanser'a, który umożliwia ładowanie każdej celi niezależnie do tego samego napięcia, mimo, że pakiet jest na 12V (3cele po 4V)

(broń boże zwykły zasilacz np. na 12V)

 

 

ECS:

żółta wtyczka(XT60) podłączenie pakietu(może być inna, kwestia używanego "systemu" zasilania)

czarna wtyczka podłączenie zasilania do odbiornika, zwrotnie sterowanie obrotami silnika - w tym przypadku podłączamy do jednego z wyjść oznaczonego na odbiorniku jako CH1-Ch6, najczęściej CH1 lub CH3- w zależności od skonfigurowania radia (gaz na ch1 lub ch3)

trzy grube przewody zakończone wtykami - podłączenie silnika

71NUwpcwidL._SX466_.jpg

samodzielny BEC (stosowany np. w sytuacji silnika benzynowego)

-ten z obrazka wymaga dolutowania odpowiedniej wtyczki w zależności od tego co mamy przy pakiecie:

-czarna wtyczka do zasilenia odbiornika- w tym przypadku podłączamy do wej oznaczonego na odbiorniku jako BAT

zielony pierścionek :-) - filtr ferrytowy przeciwzakłóceniowy

33401b18f437958fcd7546fb1aad2677.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.