Skocz do zawartości

Latajacy dzbanek czyli ....... P47 Thunderbolt


model
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, kadłub dzbanka prawie gotowy :)

Powiem tak na początku mial być to modelik do wyrzucenia z ręki ladawanie w wysokiej trawie na brzuchu, ale zachciało mi się :) klap i chowanego podwozia tak, tutaj już bez żadnych prętów mocowanych na stałe:) stąd też nastepny mój patęcik co do mocowania i sterowania kołka ogonowego, sk mocowane na 3ch zawiasach.

Serwa które kupiłem na sk i sw to tp.90s z metalowymi trybami,kupiłem na próbę z ciekawości ale niestety szału nie ma, są cichsze i płynniej pracują ale co do luzów to standardowo jak w zwykłych 9g, plus od czasu do czasu lekko buczą ( cicho). W skrzydła pójdą raczej tp mg 90d( w porównaniu te są lepsze).

Kadłub oklejony papierem sniadaniowym na wikol patex ( rozcienczony) muszę sie pochwalić ponieważ robię postepy tak mi się wydaje, mniej szpachli i niekontrolowanych zagięć papieru po oklejeniu. Dużo pracy poświęciłem na masce silnika ale efekt końcowy mnie zadowala, najpierw skleiłem klocek ze styropianu potem szablony i rzeźba:) na spodzie wkleiłem wzmocnienie z szerokiej plaskiej listwy sosnowej ( w razie kapotażu ) następnie oklejanie papierem i 3 warstwy wikolu tyle tylko ze gęstego i szlifowanko, mocowanie do kadłuba za pomocą magnesów.

Tak to wszystko mniej wiecej wygladało, teraz kolej na skrzydło.

post-5808-0-80403100-1544956502_thumb.jpg

post-5808-0-40975200-1544956520_thumb.jpg

post-5808-0-16034800-1544956540_thumb.jpg

post-5808-0-76279900-1544956563_thumb.jpg

post-5808-0-85016100-1544956585_thumb.jpg

post-5808-0-00526500-1544956621_thumb.jpg

post-5808-0-86833300-1544956635_thumb.jpg

post-5808-0-35620200-1544956677_thumb.jpg

post-5808-0-47160600-1544956693_thumb.jpg

post-5808-0-39080500-1544956709_thumb.jpg

post-5808-0-69782800-1544956725_thumb.jpg

post-5808-0-88275300-1544956743_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Dawid ,mów /pisz co chcesz ale te usterzenie ni jak nie pasuje..  mam nadzieje że skrzydła przynajmniej nie będą tu ala Flite Test

Połączenie połówek sterów wysokości -dobre to parkflyera  a nie do modelu rozsądnej wielkości , to mnie jakoś też kłuje .

 

Buczenie serw zazwyczaj pojawia się jeśli w układzie przekazania ich pracy jest jakiś opór -np zbyt ostry łuk  na bowdenie co utrudnia powrót serwa do neutrum . W tej pozycji wydaje się że serwa tracą na "mocy" i nie mają dostatecznej siły pokonać tego oporu .

Jeśli po kilku drobnych ruchach manetką  lub samym sterem serwo przestaje buczeć to dowiedzie istnieniu takiego problemu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat"Połączenie połówek sterów wysokości -dobre to parkflyera  a nie do modelu rozsądnej wielkości , to mnie jakoś też kłuje ."

 

Tak robią wszyscy, masz inny pomysł?


post-21519-0-51996600-1544982565_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawid, świetna robota!

Sławku, co do połączenia połówek SW, podzieliłbym Twoje zdanie gdyby był to model o dużo większych gabarytach niż 1300mm rozpiętości i wadze zapewne maksymalnie do 1.5-2kg (powołuję się z rozmiarami na drugie zdanie pierwszego postu). W tym przypadku rozwiązanie to spełni swoja rolę.
 

A względem skrzydeł, to technologia wykonania klasyczna czy a'la Flitetest nie ma znaczenia. Podstawą jest jedynie spełnienie wymogu wytrzymałości.

Quick reminder - w ostatecznym rozrachunku każdy z nas buduje modele pod swoje upodobania. Ważna jest jedynie przyjemność, którą z tego czerpiemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Sławku co do skrzydła bedzie takie jak w planach , samo wycięcie w kadłubie na skrzydło nam to sugeruje, co do serw to na bowdenach nie ma żadnego oporu sa poprowadzone prosto tylko na końcach statecznikow są lekko wygięte, jeśli chodzi o opory to zwracałem szczególną uwagę zeby ich nie było wszystko porusza się płynnie i serwa wracają do neutrum, niemniej od czasu do czasu i tak jedno z nich lubi cichutko zabuczeć.

Jeśli chodzi zaś o połaczenie sk i sw to podzielam zdanie z kolegą JMRC.

Przyjdzie jeszcze czas na większe rozmiary samolotu i jego wagę wtedy będę stosował inne rozwiązania mechanizmów w trakcie budowy.

Ps. Dzięki za doping i motywacje do dalszej pracy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek-każdy ma prawo budowac jak chce ,tak samo kazdy ma prawo wyrazić swoje zdanie .

Do usterzenia podobne wrażenie mieli tez koledzy wcześniej i je podzielam , kadłub wykonany pracowicie  plus usterzenie z pianki której nawet nie jest łatwo zaokrąglić brzegi....

Połaczenie połówek wysokości jest tylko wpuszczoną  krótką listewką , w locie miejmy nadzieję da radę ale w bagażniku auta ,drobnej kraksie może być już różnie .

Sztywna płytka pianki  typu x-foam  z osłabieniem jakim jest wnęka na listewkę (mino jej tam wklejenia)  - to miejsce przynajmniej bym zamknął ponownie  ..niewiem ..np papierem drukarkowym  na wikol  .

Dawid -wnęka na skrzydło nic mi nie mówiło ,skrzydło ala FliteTest nie koniecznie musi byc z łamanym profilem .

Robisz sympatyczny model i to bez spinki i bez względu na rozwiązania konstrukcyjne będę tu zaglądać mimo że  nie lubie tej wersji kadłuba  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Sławku, co do wytrzymałości steru kierunku to wyjdzie wszystko w praniu słusznie zauważyłeś ze te miejsca z wklejonymi wzmocnieniami na zawiasy trzeba zakleić, jeśli chodzi o zaokrąglenia na sterach to tez przyznaje troche jest zabawy ale jakos dało radę ( jesli w czasie eksploatacji wyjdzie ze usterzenie nie daje rady to odcinamy od spodu całość i wstawiamy konstrukcyjne bądź pełne z balsy i bedzie ok. :)

Skrzydła z łamanym profilem flitetest bym nie przeżył przy tak wykonanym kadłubie :) dzięki za zainteresowanie tematem, wczoraj zacząłem prace nad skrzydłem.

Ps. Wyglada na to ze to moje ostatnie usterzenie z x-foam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Połówka skrzydła mniej wiecej rozpracowana, sklejałem według planów,dlatego dzwigar główny jest przesunięty do tyłu z racji miejsca na podwozie. Bałem się o sztywność ale po wklejeniu wzmocnień ,końcówki plata jak i natarcia z balsy 2x5mm jest dużo lepiej myślę ze bedzie ok.

post-5808-0-83438200-1545259502_thumb.jpg

post-5808-0-57217700-1545259518_thumb.jpg

post-5808-0-96422700-1545259535_thumb.jpg

post-5808-0-29153000-1545259552_thumb.jpg

post-5808-0-42328800-1545259568_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Okleiłeś już skrzydło?

Jeśli tak, mam pytanie, wiem, że to nie jest "replika", ale po przyłożeniu listewki (zapewne znasz mój dylemat) tak jak byś ciął drutem, czy jest to linia prosta?

Czy występują jakieś odstępstwa, jeśli, to ile milimetrów.

Interesuje mnie kształt skrzydła zbudowany z profili.

Zbudowanie skrzydła by sprawdzić zużyje dużo najcenniejszej rzeczy, czasu.

Jeśli już masz to za sobą będę"dzwięczny" za wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, skrzydełko oklejone ( w tym tygodniu) Góra jak i doł są w lini prostej gdyby przyłożyć listewke, profil mamy płasko wypukły oklejałem na takiej samej zasadzie jak skrzydło np. W rwd 5 by skazoo, w planach doszukałem się tylko zwichrzenia geometrycznego skrzydła po długości , końcówki skrzydeł powinny być na spływie uniesione jakieś 4-5 mm, ale tego mnie zastosowałem, w tym momencie ( wiem ze juz rozmawialismy o tym wcześniej) zastanawiam sie ciagle nad zaklinowaniem plata czy mierzyć od środka cieciwy profilu skrzydla czy od podstawy cieciwy profilu. Od ośrodka patrząc mamy 3 stopnie na plusie silnik 3 stopnie w dół tak samo jak w moim trenerku ft storch, jesli w tym momecie ustawie skrzdło na 1,5 stopnia ( do środka cieciwy ) spód bedzie pod kątem ujemnym ,czy wpłynie to jakoś negatywnie na zachowanie sie samolotu w powietrzu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja zrozumiałem czytając o dekalażu i reszcie co napisał Jarek to: 

-jeśli to Clark Y to ma on jeszcze siłę nośną przy ujemnym ustawieniu skrzydła

-im bardziej płasko to model będzie latał szybciej

-ustal sobie kąt skrzydła w/g cięciwy(o ile pamiętam +1,5 Jarek uznał za OK)

-policz dekalaż, wyjdzie ustawienie statecznika poziomego

-narysuj sobie przekrój i wyjdzie ustawienie spodu skrzydła do linii modelu

 

Tyle zrozumiałem, może to ktoś zweryfikuje

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedz, biorę się za robotę, może coś wreszcie wytnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. nie jest to clark Y

Ad2. zależy mi zeby samolot latał szybciej

Ad3.kąt ustawie od cieciwy środkowej na +1,5 stopnia w praktyce w czasie oblotow bede sobie ewentualnie korygował zaklinowanie

Ad4.nie mam pojecia jak wyliczyć dekaż :) nigdy nie zgłębiałem wiedzy na ten temat.

Dziekuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może traktuję to zbyt poważnie, choć bawię się przy tym, to ja przyjrzał bym się profilowi w "Profili", znalazł coś podobnego, z "airfoli" wyczytał dane, kąt siły nośnej zerowej itd.

Mnie zależy na powtarzalności, inaczej, by dało się zbudować kilka takich modeli.

Jeśli Ty budujesz by polatać, to szkoda czasu na te wszystkie przemyślenia.

"I" tak będę miał wiele pytań w miarę budowy modelu i po oblotach, liczę na dalszą współpracę.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,w tym tygodniu wiele nie podziałałem ale zawsze coś.

Skrzydło oklejone ,lotki wycięte, zrobiłem mocowanie plata do kadłuba i szkielet brzucha" skrzydła-kadłuba.

Waga do tej pory 755g, myślę ze waga końcowa na gotowo nie przekroczy 1300/1350g ale to narazie teoria :)

post-5808-0-99782900-1551637678_thumb.jpg

post-5808-0-84757200-1551637693_thumb.jpg

post-5808-0-63511500-1551637714_thumb.jpg

post-5808-0-50702800-1551637733_thumb.jpg

post-5808-0-04051200-1551637749_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć, troszkę mnie nie było ale juz jestem z powrotem :)

Cóż jeszcze troszkę zostało do zrobienia ale koniec tuż tuż, samolocik dorobił sie w tym czasie podwozia, popychaczy lotek i domku dla silnika ( dualsky 2814 v2 1120 kv plus apc 11×5)

Waga orientacyjnie okolo 1400g do lotu.

Z racji tego ze kadłub jest bardzo pojemny baterie zdecydowałem umiejscowić pod silnikiem regulator bedzie u góry.

Zostanie wykonać troszkę otworów w środku kadłuba celem wentylacji .

Jak dobrze pójdzie w przyszły weekend planuje oblot, malowanko po oblocie o ile bedzie co malować ;)

post-5808-0-24436200-1555095344_thumb.jpg

post-5808-0-46082600-1555095360_thumb.jpg

post-5808-0-87732900-1555095375_thumb.jpg

post-5808-0-01879200-1555095390_thumb.jpg

post-5808-0-98046300-1555095403_thumb.jpg

post-5808-0-77909400-1555095418_thumb.jpg

post-5808-0-66944500-1555095432_thumb.jpg

post-5808-0-85617400-1555095446_thumb.jpg

post-5808-0-54736800-1555095461_thumb.jpg

post-5808-0-33182300-1555095476_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.