Skocz do zawartości

Warbirds 2019


semp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Poprosimy coś więcej o tym modelu. Każdy szczegół mile widziany - jaki silnik podwozie, wyposażenia, konstrukcja itp.

ja chętnie poczytam. Co prawda nie zdążę raczej z moim dopiero co zaczętym mustangiem na piknik ale na pewno przyjadę z całą rodzinką.

P-4- od Ziroliego.Rozpiętość ok 2,4m, silnik 75 ccm, podwoozie Robart, masa do lotu ok 13,5 kg. Chciałbym powiedzieć, żem to ja stworzył, ale niestety nie. Wykończenie na poziomie mistrzowskim - Andrzej Westwal

Oryginał to to zdjęcie w kolorze

http://www.thefewgoodmen.com/thefgmforum/threads/curtiss-p-40-warhawk.24788/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie, wyszedł zatem  bardzo lekko bo praktycznie w dolnych granicach tego co podaje Ziroli dla P40. Przepraszam ale będę zadawał dużo pytań gdyż w kwestii warbirdów cały czas się uczę i staram się magazynować doświadczenia innych modelarzy.

Jaki konkretnie jest ten silnik 75 cm? 

Był problem z wyważeniem? Trzeba było doważać przód a jeżeli tak to ile?

Czym jest wykończona powierzchnia modelu? Jeśli to tkanina to jaka gramatura na skrzydłach a jaka na kadłubie? Jak na razie to dla mustanga planuję 25 lub 40 g/m2 ale jeszcze nie wiem na co się zdecyduję dlatego pytam.

Jakie serwa na poszczególnych płaszczyznach, tzn. jaki moment?

Jak rozwiązane masz konstrukcyjnie zamykanie osłon podwozia? Jednym serwem?

Podwozie z Robarta elektryczne czy pneumatyczne? Jak się sprawuje? Latasz z trawy czy z betonu? Jeśli z trawy to jakieś problemy z tym Robartem są?

 

Świetny model, jedyne co zauważyłem "podejrzanego to ten kołpak". Oryginał chyba był sporo krótszy, chyba że tak jest a zdjęcie przekłamuje. Niestety będę miał ten sam problem w mustangu bo dostępne w wymaganych rozmiarach kołpaki są z reguły do dużych akrobatów i są za długie. Za to te dedykowane do Ziroli są zbyt drogie.

Chyba wytoczę sobie podstawę i zrobię kopyto i formę na swój kołpak. W sumie nigdzie mi się nie spieszy.

 

P.S. Masz w planie jakieś wyposażenie kabiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik to 3w75 i, jak z wyważeniem to jeszcze nie wiem .Model jest cały pokryty tkaniną .Podwozie jest elektryczne, mam robarta w spitfire 2,2m i jestem zadowolony.

Serwa hitec 7955 tg, zamykanie pokryw podwozia jest sprężyną. Kołpak jest z hobbyking , bo pasował średnicą, tak że może do końca nie pasować.

Myślę, że trzeba te wypowiedzi przenieść do wątku o mustangu Zirolliego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik to 3w75 i, jak z wyważeniem to jeszcze nie wiem .Model jest cały pokryty tkaniną .Podwozie jest elektryczne, mam robarta w spitfire 2,2m i jestem zadowolony.

Serwa hitec 7955 tg, zamykanie pokryw podwozia jest sprężyną. Kołpak jest z hobbyking , bo pasował średnicą, tak że może do końca nie pasować.

Myślę, że trzeba te wypowiedzi przenieść do wątku o mustangu Zirolliego.

bardzo Ci dziękuję za odpowiedź. Z przyjemnością obejrzę model na pikniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...

Wczoraj byłem z wizytą na Warbids w Bobrownikach.Było naprawdę super ,pogoda trochę  doskwierała ale warto było.Dużo pięknych modeli i to nie tylko rodzimych modelarzy -również z Czech ,Niemiec i nawet tak odległej Malty.Piękne loty Bartka F-16-tką ,Fokkerów ,Ławoczkina-5FN ,Mustangów etc,etc. Pięknie wykonane choć jeszcze nieoblatane modele Suma Lucjana ,P-39 Aircobra Maćka z Krakowa czy Karaś Irka -przygotowany do "zdjęcia formy".Dla mnie najważniejsze to możliwość spotkania  kolegów , uściśnięcia dłoni i porozmawiania osobiście.

post-2834-0-17014900-1563698167_thumb.jpg

post-2834-0-32496800-1563698186_thumb.jpg

post-2834-0-71055900-1563698209_thumb.jpg

post-2834-0-27276300-1563698235_thumb.jpg

post-2834-0-46582700-1563698256_thumb.jpg

post-2834-0-37352300-1563698311_thumb.jpg

post-2834-0-78938900-1563698342_thumb.jpg

post-2834-0-26952600-1563698388_thumb.jpg

post-2834-0-45317800-1563698411_thumb.jpg

post-2834-0-66765500-1563698435_thumb.jpg

post-2834-0-86046100-1563698466_thumb.jpg

post-2834-0-84578900-1563698486_thumb.jpg

post-2834-0-08748100-1563702070_thumb.jpg

post-2834-0-82018500-1563702085_thumb.jpg

post-2834-0-45956100-1563702108_thumb.jpg

post-2834-0-74974700-1563702163_thumb.jpg

post-2834-0-88783500-1563702181_thumb.jpg

post-2834-0-18130300-1563702222_thumb.jpg

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkich którzy są chętni pomóc przy doprowadzeniu naszego lotniska do stanu idealnego, zapraszamy! szczególnie jesienią i wczesną wiosną .Na pewno jest jeszcze co robić  .Wszelkie uwagi są na plus, pod warunkiem odpowiedniego doświadczenia . Ja ze swojej strony dodam że to jak komuś coś wychodzi to jest jego prywatna sprawa wszak jest to hobby  raczej dla przyjemności, czyż nie?. Dyskusja ta przypomina mi trochę traktowanie zięcia przez teściową , zięć może zrobić tysiąc rzeczy bardzo dobrze ale i tak ona wytknie mu jedną rzecz którą zrobił źle i będzie to piętnować z uporem maniaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda jest taka, że impreza jest super pod każdym względem, zaliczyłem wszystkie i już zarezerwowałem termin na przyszły rok, a że lotnisko jest wymagające ? no cóż, trzeba latać i być wlatanym  w model, start na takiej imprezie i przy takiej publiczności dodatkowo podnosi emocje.

 

Zawsze jest jakieś rozwiązanie dla latających słabo, jak ja - udział w piankowej bitwie  :D . lataliśmy w 14 równocześnie i w sumie byłem trochę rozczarowany tak małą ilością kolizji.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.