Skocz do zawartości


Zdjęcie

Poszukuje osób do testowania części z Druku 3D


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
63 odpowiedzi w tym temacie

#21 dukeroger

dukeroger
  • Modelarz
  • 1399 postów
  • Age: 45
  • SkądHamburg
  • Imię:Piotr

Napisano 30 listopad 2018 - 11:44

W sensie jest wystarczajaco dobry zeby zrobić konstrukcję która poleci. Przemek ma oczywiście dużo racji - są ograniczenia zarówno wykonawcze jak i eksploatacyjne. To co mnie uderza to że na siłe próbuje się wszystko drukować w takim modelu. Dla skrzydła wolał bym konstrukcję opartą o weglową rurę. 

 

Co do konstrukcji jak napisał Przemek opartych o miedzywarstowe przyleganie - zawsze można tą powierzchnie czyms wykończyć np żywicą...


  • 1

#22 idfx

idfx
  • Moderatorzy Forum
  • 4997 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądHanoi/Vietnam
  • Imię:Kacper

Napisano 30 listopad 2018 - 12:20

W sensie jest wystarczajaco dobry zeby zrobić konstrukcję która poleci. Przemek ma oczywiście dużo racji - są ograniczenia zarówno wykonawcze jak i eksploatacyjne. To co mnie uderza to że na siłe próbuje się wszystko drukować w takim modelu. Dla skrzydła wolał bym konstrukcję opartą o weglową rurę. 

 

Co do konstrukcji jak napisał Przemek opartych o miedzywarstowe przyleganie - zawsze można tą powierzchnie czyms wykończyć np żywicą...

 

No można tak ująć. Jest również wystarczająco dobry by coś wizualnie stworzyć, ale chciałbym się więcej dowiedzieć od autora tematu dlaczego "PLA materiał bardzo dobry." ??

 

Przemek od lat siedzi w tym temacie, buduje, testuje i drukuje. Ja również, może Piotrze i Ty. Ale ciężko mi się zgodzić ze stwierdzeniem, że PLA to materiał BARDZO dobry .... Dobry może tak, ale jeśli chodzi o użyteczność w mechanice albo wyższych temp. jest po prostu do bani.


  • 0

#23 Marek_Spy

Marek_Spy
  • Modelarz
  • 528 postów
  • Age: 64
  • GG:
  • SkądKatowice
  • Imię:Marek

Napisano 30 listopad 2018 - 12:51

czytam watek z ciekawością ale powiem tak ze wytrzymałość jest powiązana z projektem bo można tak zaprojektować model ze wytrzymałość będzie duża bo kto powiedział ze to ma być bryła od razu ? Konstrukcje klejone tez mogą być i z pewnością bedzie bardziej wytrzymałe


  • 0

#24 japim

japim
  • Modelarz
  • 2027 postów
  • Age: 37
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 30 listopad 2018 - 13:26

czytam watek z ciekawością ale powiem tak ze wytrzymałość jest powiązana z projektem bo można tak zaprojektować model ze wytrzymałość będzie duża bo kto powiedział ze to ma być bryła od razu ? Konstrukcje klejone tez mogą być i z pewnością bedzie bardziej wytrzymałe

 

To już lepiej wyfrezować w drewnie... Albo dać styropian i okleić go tkaniną szklaną. PLA ma gęstość 2x drewna.

 

Chociaż ostatnio spotkałem też taką technikę - ale wymaga baaaardzo dużego pola druku:

https://youtu.be/xD1OJm1i8Ig?t=428


  • 0

#25 Marek_Spy

Marek_Spy
  • Modelarz
  • 528 postów
  • Age: 64
  • GG:
  • SkądKatowice
  • Imię:Marek

Napisano 30 listopad 2018 - 13:53

Lepiej nie lepiej, po to dyskutujemy żeby przemyśleć konstrukcje w nowej technologii druku 3d, budowalem modele z listewek oklejane folią i latały a nie znam konstrukcji która wytrzyma zderzenie z ziemią.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#26 Druk 3D

Druk 3D
  • Modelarz
  • 48 postów
  • Age: 32
  • SkądBędzin
  • Imię:Krzysztof

Napisano 30 listopad 2018 - 21:40

Lepiej nie lepiej, po to dyskutujemy żeby przemyśleć konstrukcje w nowej technologii druku 3d, budowalem modele z listewek oklejane folią i latały a nie znam konstrukcji która wytrzyma zderzenie z ziemią.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

 

Przy zderzeniu z ziemią , przy masie modeli to nic nie wytrzyma :)  oglądałem filmiki to masakra :)  


  • 0

#27 Marek_Spy

Marek_Spy
  • Modelarz
  • 528 postów
  • Age: 64
  • GG:
  • SkądKatowice
  • Imię:Marek

Napisano 30 listopad 2018 - 22:47

Przy zderzeniu z ziemią , przy masie modeli to nic nie wytrzyma :) oglądałem filmiki to masakra :)

Ja ich trice narozbijalem przez lata

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#28 idfx

idfx
  • Moderatorzy Forum
  • 4997 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądHanoi/Vietnam
  • Imię:Kacper

Napisano 01 grudzień 2018 - 00:08

khmm .. to trzeba to teraz rozgraniczyć, czy mowa o drukowaniu modeli czy części do modeli .... modelem z PLA bym poleciał, ale np. orczyków nawet w tanim piankolocie z tego materiału bym już nie polecał ........


  • 0

#29 Druk 3D

Druk 3D
  • Modelarz
  • 48 postów
  • Age: 32
  • SkądBędzin
  • Imię:Krzysztof

Napisano 01 grudzień 2018 - 10:08

khmm .. to trzeba to teraz rozgraniczyć, czy mowa o drukowaniu modeli czy części do modeli .... modelem z PLA bym poleciał, ale np. orczyków nawet w tanim piankolocie z tego materiału bym już nie polecał ........

 

Dlatego napisałem temat. Wy się znacie na samolotach, co musi jakie być itd. Gdybym sam wiedział wszystko nie było by tego tematu.

 

Tu chce polegać na waszym doświadczeniu i współpracy. 

Wiadomo że może być pewne ryzyko, że wydrukowana część np pęknie i samolot sie rozwali. Dlatego zrobimy to z głową i z wieloma testami myśle :) 


  • 0

#30 Marek_Spy

Marek_Spy
  • Modelarz
  • 528 postów
  • Age: 64
  • GG:
  • SkądKatowice
  • Imię:Marek

Napisano 01 grudzień 2018 - 12:33

Dlatego napisałem temat. Wy się znacie na samolotach, co musi jakie być itd. Gdybym sam wiedział wszystko nie było by tego tematu.

Tu chce polegać na waszym doświadczeniu i współpracy.
Wiadomo że może być pewne ryzyko, że wydrukowana część np pęknie i samolot sie rozwali. Dlatego zrobimy to z głową i z wieloma testami myśle :)

Dlatego wymiana myśli jest wskazana

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#31 Druk 3D

Druk 3D
  • Modelarz
  • 48 postów
  • Age: 32
  • SkądBędzin
  • Imię:Krzysztof

Napisano 01 grudzień 2018 - 13:06

Dlatego wymiana myśli jest wskazana

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

 

Jak najbardziej. 

 

Chętnie zobaczę części od was które wam najczęściej wysiadają. Pokażcie zdjęcia, rysunki, projekty cokolwiek. 


  • 0

#32 japim

japim
  • Modelarz
  • 2027 postów
  • Age: 37
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 01 grudzień 2018 - 14:01

khmm .. to trzeba to teraz rozgraniczyć, czy mowa o drukowaniu modeli czy części do modeli .... modelem z PLA bym poleciał, ale np. orczyków nawet w tanim piankolocie z tego materiału bym już nie polecał ........


Akurat nie jest tak źle. Trzeba wiedzieć jak ten element zaprojektować i w jakiej orientacji drukować. W mojej P61 stosuje takie. Prędzej orczyk serwa strzeli niż pęknie PLA. Śmigła z PLA tez dają radę. Ale ponownie trzeba wiedzieć jak je wydrukować.

Jak najbardziej.

Chętnie zobaczę części od was które wam najczęściej wysiadają. Pokażcie zdjęcia, rysunki, projekty cokolwiek.


To nie jest modelarstwo samochodowe gdzie na skutek kraks pękają jakieś drobne elementy. Tutaj jak strzeli orczyk lub zablokuje się serwo to model idzie do piachu. To co można naprawić względnie łatwo to mocowania podwozia, tłumików. Silników. Takie obrażenia powstają zazwyczaj w czasie twardego lądowania kiedy sam model nie cierpi za bardzo i pękają detale.
  • 0

#33 Marek_Spy

Marek_Spy
  • Modelarz
  • 528 postów
  • Age: 64
  • GG:
  • SkądKatowice
  • Imię:Marek

Napisano 01 grudzień 2018 - 14:25

To może byś rozwinął temat orientacji żeby inni błędów nie popełniali ?

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#34 japim

japim
  • Modelarz
  • 2027 postów
  • Age: 37
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 01 grudzień 2018 - 17:21

Napisałem tutaj:

 

 

Każda geometria, która swoją wytrzymałość opiera na przyleganiu międzywarstwowym druku jest skazana na przedwczesną destrukcję w stosunku do tego samego elementu wykonanego np z drewna lub węgla lub innej tradycyjnej metody stosowanej w modelarstwie.

 

 

Wydruki traktujemy jak materiał anizotropowy - o skrajnie różnych wytrzymałościach prostopadle i równolegle do kierunku nabudowywania warstw.

Maksymalna wytrzymałość jest w płaszczyżnie druku a prostopadle najmniejsza...


  • 0

#35 Druk 3D

Druk 3D
  • Modelarz
  • 48 postów
  • Age: 32
  • SkądBędzin
  • Imię:Krzysztof

Napisano 03 grudzień 2018 - 12:28

Naprawdę są teraz mega wytrzymałe materiały już.

 

Jak ktoś coś będzie mial do zrobienia pisać. Będziemy testować. Jak wynajdziemy jakieś ciekawe pomysły to mam nadzieje że wielu z was skorzysta z tego :) 


  • 0

#36 Marcin K.

Marcin K.

    <<MURDOCK>>

  • Modelarz
  • 3200 postów
  • Age: 28
  • SkądRogoźno WLKP
  • Imię:Marcin

Napisano 04 grudzień 2018 - 16:04

Skupiliscie się na elementach które przenoszą obciążenia. A może z drugiej strony, osłony serw, orczykow winglety, elementy kokpitu(drazki, wolanty, fotele) zamki kabin itp.
  • 0

#37 japim

japim
  • Modelarz
  • 2027 postów
  • Age: 37
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 04 grudzień 2018 - 16:52

Akurat orczyki serw - to krytyczny element, który przenosi obciążenia...

W sumie osłony serw - te do których przykręca się serwa - też...

 

Reszta o której piszesz to ozdóbki - do nich nie trzeba filozofii... drukujesz i tyle. Tu nie ma co testować - bo niby co? Są pewne sztuczki i kruczki jak ułożyć element aby jego jakość po wydrukowaniu była jak najlepsza : np kule wydrukować w 2 połówkach zamiast 1 - bo spód może być tragiczny, figurkę pilota podzielić na komponenty i skleić - łatwiej jest zatuszować lokalne łączenia rąk z korpusem niż usuwać supporty z całej figurki. To wymaga po prostu doświadczenia i obeznania w temacie. 


  • 0

#38 dukeroger

dukeroger
  • Modelarz
  • 1399 postów
  • Age: 45
  • SkądHamburg
  • Imię:Piotr

Napisano 05 grudzień 2018 - 18:40

co do sztuczek do skupil bym sie bardziej na zagadnieniach typu jak wydrukowac elementy żeby były planarne, jak zaprojektować połączenie klejone dużych segmentów żeby samo się centrowało i przenosiło poprawnie obciążenia, wyzwaniem wszystkich druków jest sama natura budowania juz na czymś - czyli kąt pionowego schodzenia/rozchodzenia się ścian nie powinien przekraczać 45st (inaczej trzeba podporować)


  • 0

#39 mac

mac
  • Modelarz
  • 147 postów
  • Age: 44
  • SkądLublin
  • Imię:Maciej

Napisano 11 grudzień 2018 - 19:23

Nie minęło wiele czasu, a założyciel tego tematu- Krzysztof,  wydrukował według mojego projektu  ramki do serw KST do szybowca F5j.

Drukował z ABSu Z-ULTRAT i nylonu żebym mógł wybrać gotowy materiał i wyrób  do mojego zastosowania. Wybrałem UltraT. Jest w miarę elastyczny, przy tym twardy.  Ładnie się obrabia- gwintuje.

Nie spodziewałem się, że wydruk 3D może być tak precyzyjny. Dla oddania skali wydruku- ta mniejsza ramka ma wymiar zewnętrzny26x36mm.

 

Robota porządnie wykonana, terminowo. Kontakt z Krzysztofem bardzo dobry.  Polecam.

 

ramka.jpg

ramki.JPG


  • 0

#40 japim

japim
  • Modelarz
  • 2027 postów
  • Age: 37
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 11 grudzień 2018 - 19:45

Ładne. Trzeba było wykorzystać zalety druku w 100% i wydrukować też otwory. Niekoniecznie gwintowane - ale przynajmniej pod wymiar do gwintowania. Chociaż ja z doświadczenia wiem, że otwory w ABS/PLA/Nylon można "gwintować" wkręcając śrubę bezpośrednio w przygotowany otwór. Przecież to nie jest metal...


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych