Skocz do zawartości

Buffalo, mały bizon;)


Michal4x4
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Chyba nie w tym temacie co trzeba napisałeś, w każdym razie guma jest z tyłu montowana na wyciągany patyczek (cienką najlepiej rurkę duralową). Mocowanie na sztywno odpada nie tylko ze względu na smarowanie, ale przede wszystkim na ograniczoną żywotność gumy.

tu jest to dość opisane: http://www.ffscale.co.uk/comp12.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest chyba xps (nie znam się na takich materiałach ale z tego co czytalem to ekstrudowany polistyren); w praktyce wyglądało to tak że poszedłem do lokalnego "leroja" i tam ma stoisku z piankami do ocieplania budynków /chyba/, wybralem 2 bloki pianki o możliwie najmniejszych bąbelkach; w domu po bliższym przyjrzeniu się pod lupą, okazało się że ta szara jest dużo gęstsza /mniejsze bąbelki powietrza/ i z tej robię malutkie detale, tutaj cylindry (ta żółta pianka na detale się nie nadaje). Na zdjęciu starałem się to pokazać i mam nadzieję że to widać.

Cylindry robię na dremelku, ręcznie dziubiąc rowki końcówką pilnika. Te cylindry akurat robię z 3 częsci: 2 walców i jednego stożka który nacinam pilnikiem pośrodku tak aby /z daleka/ imitowal głowicę cylindra tam gdzie są zawory.

Tak w ogóle to chciałbym kiedyś robić takie silniki termoplastycznie z polistyrenu ale jeszcze się nie przemogłem; moze teraz kiedy wszystko trzeba bedzie powtorzyc x8 w końcu zacznę kombinować coś lepiej;).

Na dole zdjęcie kt znalazłem w instrukcji modelu kartonowego, dobrze pokazuje strukturę uproszczonej makiety silnika Buffalo.

Pozdr.

M

post-21287-0-54457500-1553184038_thumb.jpg

post-21287-0-74626900-1553184052_thumb.jpg

post-21287-0-93041700-1553184172_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, proszę o pomoc. Nie mam pomysłu jak zamontować gumę tak aby dało się ją łatwo montować. Gdy gumę zamontuje na sztywno to stracę możliwość smarowania jej 

Przepraszam, jak słusznie zauważył jethrotull to pytanie nie powinno znaleźć się w tym temacie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzien dobry,

Kadłub i maska pokryte papierem a następnie zagruntowane. Na zdjęciach wygląda że powierzchnia jest ok, ale dół tylnej częsci kadluba pokazuje ze elipsy nie wszędzie wyszły...:(

No nic, ten ciemny lakier pokaże wszystkie niedoskonałości i będę knuł co dalej...

Pozdr.

M

post-21287-0-61290400-1553250086_thumb.jpg

post-21287-0-17060100-1553250139_thumb.jpg

post-21287-0-37275600-1553250181_thumb.jpg

post-21287-0-96989300-1553250237_thumb.jpg

post-21287-0-20335500-1553250284_thumb.jpg

post-21287-0-79972400-1553250354_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, ale dzis i jutro krucho z czasem i silnik się trochę powlecze...

Atrapę chcialbym na stałe wkleić do maski tak żeby nie narażać jej (atrapy) na uszkodzenie przy dostępie do silnika. Chcę ja przykleić do cienkiej (piankowej chyba) scianki wewnątrz maski. Dziś nie mialem czasu na przymiarki dokładna ale powinno być ok, jak nie to odchudzę trochę atrapę od tyłu:)

No i wyciąłem wreszcie źle umieszczoną wregę na początku kabiny. Teraz będzie można knuć jak wykonać osłony kabiny etc.

Pozdr.

M

post-21287-0-00398600-1553546206_thumb.jpg

post-21287-0-96681700-1553546251_thumb.jpg

post-21287-0-00202800-1553546301_thumb.jpg

post-21287-0-39034100-1553546340_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anoo, lumbago mnie połamało, po ostatnich wygibasach w łóżku - starość nie radość ;)  :P (co w sumie bardzo nie przeszkadzało w  kilkuminutowych obserwacjach ISS, którą właśnie od marca można wieczorami obserwować nad Polską). Niebawem nowe foty ze "śmietnikowej pracowni".

 

PS Sorry, Michał za off-topa, ale to już definitywnie END.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, zdrowie najważniejsze!:)

Chłodzenie będzie przez powiększony otwór na wał silnika a sam karter bedzie "siedział" na kilku podpórkach i miedzy nimi bedzie odpływ powietrza; myślę ze bedzie ok.

No a teraz zakopałem się w detalach silnika; chciałem przetestować swoją cierpliwość, na raxie nie jest najgorzej, montaż kabelków do "świec" będzie prawdziwym testem;)

Pzdr.

M

post-21287-0-71964300-1553683539_thumb.jpg

post-21287-0-11344000-1553683562_thumb.jpg

post-21287-0-90076500-1553683583_thumb.jpg

post-21287-0-62417000-1553683609_thumb.jpg

post-21287-0-79772500-1553683630_thumb.jpg

post-21287-0-52048200-1553683646_thumb.jpg

post-21287-0-86038500-1553683660_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór,

Jakoś pewnie dobrnę do końca ale upierdliwe te kabelki strasznie. Zamontowałem na jednym cylindrze żeby zobaczyć jak to może wyglądać i zrobiłem przerwę - teraz dla odmiany zabrałem się za kabinę, krawędzie w miarę opanowane, resztki niepotrzebnego kawałka wręgi usunięte. Wycìąłem też z grilowego patyczka bambusowego listewkę z której spróbuję wygiąć ramkę wiatrochronu. Zobaczymy jak to wyjdzie. Pzdr.

M

post-21287-0-31063100-1553721324_thumb.jpg

post-21287-0-76190700-1553721380_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.