Skocz do zawartości

Budowa B2 Spirit


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po przejściu na emeryturkę mojego skrzydła Zagi przyszedł czas na kolejny model. Postanowiłem zbudować coś niekonwencjonalnego, padło na B2 Spirit. Rozpiętość jaką będzie miał B2 Spirit to 2,7 m. 
Po wklejeniu wręg całość ważyła 1,1 kg.

Wszelkie sugestie i rozwiązania mile widziane.

Pierwsze cięcia

c59898ca52f96a00med.jpg

Widok kształtu modelu
15de965d6c36db63med.jpg
55db269ad03b4868med.jpg
3f7de645f1ddc9b0med.jpg

Wykonane skosy od dołu
c1f3a06483750c03med.jpg
3295057e934af8efmed.jpg

Wklejanie wręg
8f278dd1666fc051med.jpg
ad6fc91de8ca51a9med.jpg

 

Prace nieznacznie posuwają się do przodu, kilka fotek jak wykonałem lotki.
Obecnie czekam na zawiasy które także niebawem powinny dojść.
650b95c1565ce0damed.jpg

335571a91a3a3f85med.jpg

3821fb7da35abb93med.jpg
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Witam! Próbujesz sił z tym modelem-ciężki do lotów. Przestudiowałem wiele stron z relacjami budowy, jak i prób ulotnienia. Zbyt wiele czynników w tym samolocie ma wpływ właśnie na lot. Umiejscowienie wlotów do EDFów na górze jeżeli zastosujesz EDFy- moment zadzierający. Płaskie dysze wylotowe z efektem Coandy. Brak winglet na płacie- mała stateczność kierunkowa.Stąd te rozwarte podwójne lotki, mają za zadanie ustabilizować go w locie, jak i działają jak ster kierunku. Bez FC się nie obejdzie. Mój na chwilę obecną waży 1020g przy 196cm rozpiętości. Na razie czeka na wenę twórczą.

post-15485-0-43813900-1544433300_thumb.jpg

post-15485-0-18921400-1544433321_thumb.jpg

post-15485-0-34467200-1544433352_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Próbujesz sił z tym modelem-ciężki do lotów. Przestudiowałem wiele stron z relacjami budowy, jak i prób ulotnienia. Zbyt wiele czynników w tym samolocie ma wpływ właśnie na lot. Umiejscowienie wlotów do EDFów na górze jeżeli zastosujesz EDFy- moment zadzierający. Płaskie dysze wylotowe z efektem Coandy. Brak winglet na płacie- mała stateczność kierunkowa.Stąd te rozwarte podwójne lotki, mają za zadanie ustabilizować go w locie, jak i działają jak ster kierunku. Bez FC się nie obejdzie. Mój na chwilę obecną waży 1020g przy 196cm rozpiętości. Na razie czeka na wenę twórczą.

Twój model  wygląda na prawdę dobrze, mój projekt jest zaciągnięty z forum rcgroups. Jeśli chodzi o stabilność lotu, to widziałem modele bez podwójnych lotek i latało to całkiem stabilnie.FC to APM, przy tak skomplikowanym modelu bez FC się nie obejdzie. Budowę planuję  zakończyć na wiosnę, mam całą zimę na budowę i ewentualne poprawki.

Opisz jak ty budowałeś swój model, podeślij fotki z budowy swojego modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maxiiii uwierz mi, latają większymi, tylko im nie zależy, aby pokazywać- NOTOS LS 282. 

Przy okazji, w dział PLANY wrzuciłeM projekt B-2 pod EDF. Na nich się opierałem, z poprawkami. Mój jest powiększony o 115%, zakończenie płatów zrobione bardziej na oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X-8 odkupiłem od kolegi jednego z forumowiczów(zalogowanych) na rcfpv, podał mi numer kontaktowy. Tamten nie jest zalogowany na żadnym forum, i nie robi rozgłosu z tego, że ma i lata. Tą zasadą w jaką wierzysz-to i Black Knight jest w 100% prawdziwy, i faktycznie to satelita obcego pochodzenia pozaziemskiego-przecież są fotografie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie złapałeś-niedoinformowany jesteś po prostu, lub źle szukałeś. https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Knight_satellite_conspiracy_theory

OK, ale aby nie śmiecić  w temacie.

Jest oferowany zestaw B-2 coś pod 4metry czy więcej, z dwoma turbinami. Lata świetnie. Kolega Pietka z forum ma też tego z bananahobby-ale nie ma relacji z lotów. Faktycznie na rcgrup można uzyskać najwięcej informacji. W oryginale w czasie lotu w trybie pełnego stealth- te rozchylone pseudolotki są złożone. Kierunek lotu zmieniany jest poprzez zmianę ciągu silników-prawdopodobnie, ale całość kontroluje 130 komputerów. Modele B-2 w których zastosowano silnik ze śmigłem pchającym, nie miały problemów z lotem, ale przy dwóch EDF może być różnie.

Tak czy inaczej pilnie obserwuję ten temat i kibicuję!

post-15485-0-57657700-1544713710.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak by było najlepiej. Widziałem tylko filmiki na youtube, jak i czytałem posty modelarzy. 

Na fotografii widać wyraźnie, że oryginał B-2 ma również  końce płata z innym kątem natarcia-czyli tak jak każe skrzydełko. Tutaj teraz temat walcowany przez forum nie tylko te-latające skrzydło-winglety, czy bez winglet.

post-15485-0-95313100-1544716497_thumb.jpg

post-15485-0-41538100-1544716516_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie złapałeś-niedoinformowany jesteś po prostu, lub źle szukałeś. https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Knight_satellite_conspiracy_theory

OK, ale aby nie śmiecić  w temacie.

Jest oferowany zestaw B-2 coś pod 4metry czy więcej, z dwoma turbinami. Lata świetnie. Kolega Pietka z forum ma też tego z bananahobby-ale nie ma relacji z lotów. Faktycznie na rcgrup można uzyskać najwięcej informacji. W oryginale w czasie lotu w trybie pełnego stealth- te rozchylone pseudolotki są złożone. Kierunek lotu zmieniany jest poprzez zmianę ciągu silników-prawdopodobnie, ale całość kontroluje 130 komputerów. Modele B-2 w których zastosowano silnik ze śmigłem pchającym, nie miały problemów z lotem, ale przy dwóch EDF może być różnie.

Tak czy inaczej pilnie obserwuję ten temat i kibicuję!

  No , posiada dalej. Relacji ni ma bo nie mam czym nakręcić a na telefonie jest kiepsko. No i zazwyczaj latam samotnie i nie ma komu nagrywać. Ostatnio był jeden lot-horror 2 lata temu ze świeżo położonego na drodze obok lotniska asfaltu. Lot trwał bardzo krótko bo okazało się, że z wyważeniem w fabrycznym punkcie jest kicha.  Przy lądowaniu urwałem podwozie tysz.  To jest jednak model na twarde pasy i to dłuższe i dość szerokie. Teraz może na wiosnę poleci raz jeszcze.  Na razie odniósł małe obrażenia przy przenoszeniu w modelarni i wymagał kilku podmalowań.  W budowie jest jeszcze balsiane B2 z planów Zirollego, ale budowa idzie jak krew z nosa. Wczoraj coś tam pokleiłem ale nie ma się czym chwalić. Jak zacznie nabierać kształtów to cuś pokarzę. Teraz rajcuje mnie drukowanie samolotów na 3d :-)

 Acha, sterowanie kierunkiem odbywa się za pomocą klap krokodylowych.  Ciąg z  obu EDF  musi być  stały i raczej na min 2/3 max obrotów bo w przypadku  tego modelu ciąg jest ok 60% masy i  zmniejszanie ciągu   jednej z turbin nie dałoby  właściwie żadnego efektu w locie a wręcz zaszkodziłoby i naraziła na dziwne zachowania modelu.  Ja mam spięte regulatory na 1 kanał także nie będę testował sterowania ciągiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajno, że odezwałeś się. Problem z ustawieniem SC miał i koleś,który zrobił go w USA. Model roztrzaskał. Z tym sterowaniem zmiany kierunku poprzez zmianę ciągu napisałem jako niepewne info, jak to się ma w prawdziwym B-2 jako niepotwierdzona ciekawostka. Ale dotyczyło to lotów przy zachowaniu pełnego RCS-tak wycztałem. Wiadomo, w modelu wystarczą tak jak napisałeś te sterolotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.