Skocz do zawartości

Budowa B2 Spirit


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Zrób rzutkę w skali i wyznacz doświadczalnie SC

tylko że gdy dochodzi praca silników b2 chwyta powietrze od góry, wiec raczej pewnie trzeba przesunąć środek ciężkości na dziób, szczególnie że start odbywa sie z kół, to nie trzeba sie tak bać dać na przód

 

Edit: dla tego hortena(papierkowego) mialem tu

post-15163-0-44931100-1544810724.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyznaczyłem, ale usilnie szukałem gdzie mniej-więcej powinien być. Kolo który zbudował-i rozbił dwa razy B-2, miał problemy właśnie z reakcją od zasysania powietrza przez EDF-zdzieranie modelu. W sumie to co Robertus zaproponował nie jest złe, zrobić z depronu obrys w skali i wybadać.

post-15485-0-60749300-1544838394_thumb.jpg

post-15485-0-23049600-1544838416_thumb.jpg

post-15485-0-36958100-1544838426_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy z tymi edefami ten b2 nie będzie ich miał będzie miał napęd "ala maxiii".

A wyznaczenie środka można zrobić prosto po rosyjsku.:) Wyznaczyć wstępnie programem do wyliczania środka, chociażby tym (wg mnie najlepszy)

http://rcwingcog.a0001.net/V3_testing/index.html

Dwie wartości 15 i 25%. Ustawić SC pomiędzy nimi i rzucać zmieniając SC i tak do skutku. Potem mała poprawka w powietrzu i już.

 

Ale tak to zrobiłbym ja, Poli25 zrobi to po swojemu. :)

 

Ciekawym pomysłem w tym modelu jest zastosowanie 6 szt. serw do sterowania klapolotkami. To jest dopiero problem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś wrzucić jakiś link do tych planów, bo na stronie Ziroliego nie mogę namierzyć.

 

Pozdrawiam

Kojani

Marek. Plany kupiłem papierzane, to takie 2 płachty ponad metrowej szerokości. Nie mam ich zeskanowanych a i takiego dużego skanera w okolicy brak. Pewnie gdzieś na UMCSie czy Polibudzie jest ale koszty też ponoć są duże. Na razie niebardzo mam czas jeździć za tym. CHoroba mnie męczy trochę.

Pozdrawiam

Piotr

Nie wyznaczyłem, ale usilnie szukałem gdzie mniej-więcej powinien być. Kolo który zbudował-i rozbił dwa razy B-2, miał problemy właśnie z reakcją od zasysania powietrza przez EDF-zdzieranie modelu. W sumie to co Robertus zaproponował nie jest złe, zrobić z depronu obrys w skali i wybadać.

No właśnie. Żeby wyważyć  model na te 245, musiałem dodać ponad 200g ołowiu na przód,  pomimo max przesunięcia baterii , która i tak jest dość ciężka jak na moje krzywe oko :-)Prawdopodobnie ten sc przesunął mi się do tyłu przez regle, które umieściłem w kanałach  za turbinkami tka aby były chłodzone radiatory, ale wciąż mam wątpliwości bo to dość małe masy i żeby aż tak?

Nie wyznaczyłem, ale usilnie szukałem gdzie mniej-więcej powinien być. Kolo który zbudował-i rozbił dwa razy B-2, miał problemy właśnie z reakcją od zasysania powietrza przez EDF-zdzieranie modelu. W sumie to co Robertus zaproponował nie jest złe, zrobić z depronu obrys w skali i wybadać.

Acha, i jeszcze jedno. W tych lotach, w których ze strachu ledwom się nie........... ten tego  ;)  :wacko:  :rolleyes: , nie zauważyłem aby wektor zasysania powietrza miał jakikolwiek wpływ na zachowanie modelu. To jakaś nadinterpretacja chyba , Tak samo mam z Iskrą i zasysaniem od dołu. Daję gaz i nie ma to wpływu.  a model stoi na 2 wagach , na wysokości takiej jak z  otwartym podwoziem: ZERO ZMIANY WSKAZAŃ NA KTÓREJKOLWIEK Z WAG. Efekt  ten występuje dopiero przy bardzo bliskim położeniu wlotu nad podłogą, ok 0,5 cm i wtedy to jest zaledwie kilka gram także nie sądzę aby zasysanie czy od góry czy od dołu miało jakikolwiek wpływ na zachowanie  modeluw locie

Co wy z tymi edefami ten b2 nie będzie ich miał będzie miał napęd "ala maxiii".

A wyznaczenie środka można zrobić prosto po rosyjsku. :) Wyznaczyć wstępnie programem do wyliczania środka, chociażby tym (wg mnie najlepszy)

http://rcwingcog.a0001.net/V3_testing/index.html

Dwie wartości 15 i 25%. Ustawić SC pomiędzy nimi i rzucać zmieniając SC i tak do skutku. Potem mała poprawka w powietrzu i już.

 

Ale tak to zrobiłbym ja, Poli25 zrobi to po swojemu. :)

 

Ciekawym pomysłem w tym modelu jest zastosowanie 6 szt. serw do sterowania klapolotkami. To jest dopiero problem.

 

Marek. Plany kupiłem papierzane, to takie 2 płachty ponad metrowej szerokości. Nie mam ich zeskanowanych a i takiego dużego skanera w okolicy brak. Pewnie gdzieś na UMCSie czy Polibudzie jest ale koszty też ponoć są duże. Na razie niebardzo mam czas jeździć za tym. CHoroba mnie męczy trochę.

Pozdrawiam

Piotr

No właśnie. Żeby wyważyć  model na te 245, musiałem dodać ponad 200g ołowiu na przód,  pomimo max przesunięcia baterii , która i tak jest dość ciężka jak na moje krzywe oko :-)Prawdopodobnie ten sc przesunął mi się do tyłu przez regle, które umieściłem w kanałach  za turbinkami tka aby były chłodzone radiatory, ale wciąż mam wątpliwości bo to dość małe masy i żeby aż tak?

Acha, i jeszcze jedno. W tych lotach, w których ze strachu ledwom się nie........... ten tego  ;)  :wacko:  :rolleyes: , nie zauważyłem aby wektor zasysania powietrza miał jakikolwiek wpływ na zachowanie modelu. To jakaś nadinterpretacja chyba , Tak samo mam z Iskrą i zasysaniem od dołu. Daję gaz i nie ma to wpływu.  a model stoi na 2 wagach , na wysokości takiej jak z  otwartym podwoziem: ZERO ZMIANY WSKAZAŃ NA KTÓREJKOLWIEK Z WAG. Efekt  ten występuje dopiero przy bardzo bliskim położeniu wlotu nad podłogą, ok 0,5 cm i wtedy to jest zaledwie kilka gram także nie sądzę aby zasysanie czy od góry czy od dołu miało jakikolwiek wpływ na zachowanie  modeluw locie

Absolutnie nie jest:-) Ja swoje podłączyłem  zwyczajnie jak w latającym skrzydełku  - 4 szt. no i mogę sobie je dowolnie konfigurować mixami. , stery krokodylowe są na jednym serwie każdy, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zauważyłem aby wektor zasysania powietrza miał jakikolwiek wpływ na zachowanie modelu.

masz na myśli wektor, który zmieniany jest samym położeniem turbinki edf, tak jak chyba miał na myśli Robertus? jeśli turbinka jest w tunelu to co to ma dać :)

Edit:

Sprostowanie. Jeśli turbinka leży w punkcie sc, to czy będzie ustawiona by chwytała powietrze od dołu czy od góry, to nic to nie zmieni 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz na myśli wektor, który zmieniany jest samym położeniem turbinki edf, tak jak chyba miał na myśli Robertus? jeśli turbinka jest w tunelu to co to ma dać :)

Myślałem, że chodzi o to, że skoro powietrze jest zasysane od góry to model będzie zadzierał nosa też w górę, tak nie jest, sprawdzone organoleptycznie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to, ze wyważa się w locie szybowym. Jeśli przy działającym silniku model zadziera w górę lub do dołu to trzeba skorygować ciąg od silnika.

Mówię to na podstawie moich przygód z Jak-15 i Ił-28, gdzie SC było dobre a przy dodaniu gazu model miał tendencje do robienia pętli. Korekta dyszy wylotowej załatwiła temat, a nie zmiana SC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj z korekcją ciągu jest pewien problem. Dysza jest ......trochę inna, i nie widzę sposobu na jej  korektę.Tutaj wpływ na ciąg uzyskany ma długość tej górnej osłony ,,zębatej". Im krótsza, tym większy ciąg uzyskiwałem. Ale przy krótkiej jakoś to dziwnie wygląda. 

Pieka, nie tylko Ty masz problemy z wyważeniem. Koleś z rcgrup, z którego opisu budowy korzysta kolega, przy swoim B-2 opisywał, że nawet chowane podwozie zmienia położenie SC. Tylko u niego było...wstawiam fotki. Starty robił z wózka.

Umiejscowienie regulatorów- lepiej przed EDF w kanale ssącym. Nie musisz aż tak doważać. A co do ciężarku z przodu-to każdy je stosuje w B-2 takim jak Twój. 

A jak lata. Film z B-2 4,35 metra, dwie turbiny.

I przykładowo lanxiang jak lata i idealnie ląduje

post-15485-0-91788400-1544881022_thumb.jpg

post-15485-0-10623800-1544881042_thumb.jpg

post-15485-0-25872800-1544881058_thumb.jpg

post-15485-0-28631300-1544881069_thumb.jpg

post-15485-0-22046900-1544881081_thumb.jpg

post-15485-0-09163400-1544881094_thumb.jpg

post-15485-0-35548300-1544881133_thumb.jpg

post-15485-0-93433200-1544881142_thumb.jpg

post-15485-0-73204100-1544881154_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! To zdjęcia B-2 kolesia z rcgrup! Przedstawiłem je, aby pokazać jego podwozie, które zmieniało położenie ŚC w zależności od jego schowania, czy też wypuszczenia do lądowania. Wg. niego zmian było nieznaczna, a różnica w locie bardzo odczuwalna.

Pietka jaką masz cięciwę płata w swoim B-2? U mnie jest 235mm, u Poli25 na pewno więcej. Nie jest mniej niż zalecane dla liczy Reynoldsa, a różnice w lotach między maluszkiem a byczkiem kolosalne.

Zauwazcie też, że w dużym modelu część kadłuba-ten ogonek bobra, również jest sterowany. Czyżby trymer?

Znam odpowiedź! Tak!

Z opisu B-2 Carf

 

duży, aby zaimponować publiczności z niespotykanym wyglądem na niebie.

Prostota samolotu jest też zadziwiająca. Środkowy kadłub / skrzydło ma podwozie trójkołowe, silniki o pojemności 2x100 N i elementy RC. Są one dostępne przez 3 duże włazy i 3 duże drzwi do skrzyni biegów, wszystkie są łatwo instalowane i zawieszane na zawiasach. Układ paliwowy jest instalowany przez 2 duże drzwi do bomby na dole kadłuba. Dwa skrzydła przesuwają się na 4 aluminiowe króćce rurowe i przenoszą wszystkie klapy do sterowania windą, lotkami i sterami.

 

 

Kontrola

Jak kontrolowane są modele CARF-B-2? Zasadniczo, prosta konfiguracja delta z 2 klapami w każdej dźwigni sterującej oraz lotką skrzydeł, opcjonalnie stożek końcowy kadłuba jest również mieszany z funkcją podnośnika. Jest to konfigurowane za pomocą wysoko-osiowego żyroskopu 3-osiowego, takiego jak Powerbox Mercury lub podobnego. Funkcja żyroskopu sterowego służy do sterowania kołem sterowym, co jest ważne dla tego samolotu bez płetwy.

Aerodynamiczną stabilność odchylenia uzyskuje się za pomocą dwóch sterów oporu umieszczonych na końcach zewnętrznych skrzydeł, które rozrywają się w zakresie 25-30 stopni podczas całego lotu, i podobnie jak w całej skali, tworzą opór w najdalszym punkcie za CG, stabilizując idealnie zbocze. Te dzielone klapy służą do regulacji odchylenia, naprzemiennie otwierając i zamykając podzielone kąty. Mogą one również otwierać się i zamykać jednocześnie w ramach swoich ograniczeń i pracować jako hamulce prędkości podczas lądowania. Tutaj 2 nd prosty żyroskop, taki jak 3e Powerbox iGyro przychodzi do działania, w których oba kanały są po prostu steru karmione przez wolnych kanałów w Merkurym, podłączając do 3e iGyro, który jest utworzony do działania usterzenie motylkowe.

Wszystkie powyższe zostały udoskonalone w locie i instrukcje programowania ze wszystkimi technikami i wartościami pochodzą z zestawu.

 

Napęd

Do napędu modeli CARF B-2 zalecamy 2x 80-100 N silników, które w locie są używane tylko przy połowie mocy co najwyżej. Są instalowane jak w prawdziwym samolocie, bardzo nisko i do przodu w kadłubie. Para specjalnie zaprojektowanych, podwójnie ściankowanych rur dociskowych łączy się ze szczelinowymi wyjściami nad skrzydłami. Materiał kompozytowy za wyjściami jest pokryty materiałem z blachy nierdzewnej, pozwalającym na przechodzenie powietrza chłodzącego poniżej w celu ochrony struktury kompozytowej przed uszkodzeniem cieplnym. Wszystko zostało zaprojektowane tak, aby naprawdę działało i zostało przetestowane i udoskonalone w licznych lotach prototypów.

 

Wniosek

Modele CARF-B2 to jedyny model na dużą skalę na świecie latający. Latwo latwo latwo latac z trawy lub asfaltu, z niewielkich lub duzych lotnisk. Nic nie powstrzyma cię, jeśli naprawdę chcesz ponownie napisać historię lotnictwa modelowego na swoim polu lotniczym. Lataj najfajniejszym samolotem odrzutowym, który najprawdopodobniej wszyscy powiedzą, że nie poleci!

Dostępny jest bardzo prosty i funkcjonalny, ale skalowany podwozie, a także zestaw zbiornika paliwa Kevlar.

Wielkie podziękowania dla Harry'ego Wolffa i Bernda Jaegera, którzy zaczęli opracowywać i budować ten słynny samolot, zanim CARF-Models zaangażowali się i doprowadzili do perfekcji w locie i na stole budowlanym.

 

Tutaj oblot B-2 pilot Peter Chris Golds-kolo opisujący  budowę B-2 na podstawie której wzoruje się Poli.

Jego B-2 ma cztery EDF, zero wspomagania w postaci FC. 

https://youtu.be/eNrBfvIyHeo

 

post-15485-0-68905100-1544886050.jpg

post-15485-0-13198600-1544886059.jpg

post-15485-0-19362700-1544886069_thumb.jpg

post-15485-0-04594100-1544886077_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po chwilowej nieobecności. jak widać temat rozwinął się dość mocno, a i u mnie małe postępy w pracy. Całość została oklejona papierem na klej wikol rozcieńczonym z wodą i przy okazji fotka jak wykonałem klapolotki, czekam na zawiasy do lotek.

Myślę że  wyszło całkiem nieźle.

0a6810294edc57d7med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.