Skocz do zawartości

OS MAX ggt15 vs gt15 - co je różni?


jetfan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni,

 

Pytanie do osób posiadających te silniki: czy dobrze myślę, że różnica pomiędzy nimi to inna świeca oraz aparat zapłonowy? To wynika z opisu obu silników ale może jest jeszcze coś co je różni? Zastanawiające jest, że wariant ze świecą iskrową jest tańszy niż ze świecą G5 (żarową). Jeśli są one takie same to posiadając wariant iskrowy można by zmienić mu świecę na żarową, pozbawić aparatu zapłonowego i mamy dwa w jednym :)  Czyli po co kupować model z G5?

 

Sami zobaczcie:

 

https://www.osengines.com/engines-airplane/osmg1513/index.html

 

https://www.osengines.com/engines-airplane/osmg1515/index.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Zbyszek tutaj opisuję swoje doświadczenia z silnikiem GGT 10 ale parę słów napisane jest o GGT15      http://pfmrc.eu/index.php/topic/57867-os-max-ggt10-%C5%9Bwieca-%C5%BCarowa/   i jeszcze tutaj, początek postu 198   http://pfmrc.eu/index.php/topic/37802-jastrowie-nasze-latanie/page-10

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Kol. Tomek ma swoje doświadczenia z silnikiem GGT 15. Od samego początku eksploatacji były problemy z obrotami. Silnik chodził normalnie, spadały obroty, gasł w locie. W przewodzie paliwowym z pompy do gaźnika, pojawiały się pęcherze "powietrza". Po trzykrotnym rozebraniu pompy paliwa okazało się że nic to nie dało  :huh: . Tomek wykoncypował że pompa ma za gorąco i to paliwo się "zgazowuje". Tym bardziej że w instrukcji od silnika pisze że pompa może być odsunięta od silnika maksymalnie na 150mm. Po odkręceniu pompy założeniu nowego wężyka o długości ok 7cm... pęcherzyki przestały się pokazywać  :)

 

987cbb63646d45f0.jpg

 

Mimo to silnik dalej pracował niepewnie. W powietrzu obroty "falowały". Nie było winy w regulacji bo wszystkie możliwości zostały wykorzystane. Nawet trzykrotnie były wymieniane świece.  Nad silnikiem zebrały się "czarne chmury" :huh:

A dzisiaj :o  Tomek dzwoni do mnie że... przerobił go na zapłon iskrowy !

Musiałem to zobaczyć !

Układ zapłonowy został wykorzystany z silnika NGH 9 Pro. Czyli świeca zapłonowa, czujnik i elektronika. Kąt zapłonu czyli pozycja magnesu i czujnika został "zerżnięty" z silnika NGH 9.

 

1b6bd000e98bfd7b.jpg

 

I to wszystko zadziałało od pierwszego uruchomienia :)  Nawet przy takich obrotach silnik pracuje stabilnie :o

 

7d517122233eba05.jpg

 

Oczywiście są to za małe obroty ale możliwe.

 

Okazuje się że miedzy silnikami GGT15 a GT15 poza oczywiście układem zapłonowym jest tylko jedna różnica. Mianowicie głowica. Głowica GGT15 ma otwór pod świecę z gwintem 1/4 czyli takim jaki ma świeca iskrowa silnika NGH9 jak również RCGF10, a głowica silnika GT15 ma otwór z gwintem M10 pod świecę CM 6.

 

Jutro będą próby modelu z tym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.