Skocz do zawartości

Mała renowacja COX Tee Dee


czarobest
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

45804416954_d6167000b3_z.jpg

 

Nie wiem czy jest sens, ale pokażę efekt mojej małej renowacji motorka Cox Tee Dee .051.

Problem był z odkręceniem wszystkiego, mimo piskania WD-40 nie dawałem rady, jednak dorobiony kluczyk i pomoc małego młotka oraz palnika poskutkowała i udało się odkręcić tylny dekiel oraz cylinder. Problem był następnie z odkręceniem głowicy, ale w tym przypadku pomogła odwrotność tego co wcześniej czyli niska temperatura - trochę czasu w zamrażalniku i poszło po kliku uderzaniach młotkiem w kluczyk 

Potem generalnie po prostu nieco go odświeżyłem, wypełniłem lekko ubytek we wlocie Multibondem 1632 (Tutaj pytałem jak: http://pfmrc.eu/index.php/topic/77840-wype%C5%82nienie-ubytku-w-aluminium/), dorobiłem blokadę iglicy z puszki po napoju i całość wyczyściłem i nieco oszlifowałem.  Niestety z obudową cylindra (i cylindrem zarazem) nie mogłem za bardzo nic zrobić, bo musiałbym jakoś to potem pomalować. Efekt jest chyba całkiem okej, mnie na żywo bardzo się podoba :) (na zdjęciach widać trochę więcej...). Teraz aż szkoda mi go nieco używać, ale jak będzie chwila to sobie go poodpalam, a potem pewnie dobuduję mu jakiś model (jeszcze nie wiem jaki, ale może coś na uwięzi? Choć nie wiem jeszcze jak to działa  :P

Nie ma żadnych nowych części, choć pewnie powinienem zmienić podkładki pod głowicą - myślę jednak, że nie zrobi to wielkiej różnicy.

 

Wszystkie zdjęcia można zobaczyć tutaj - https://flic.kr/s/aHsmvTLKXz

Tutaj wrzucę tylko kilka. 

Przed:

 

 

 

Po:

 

 

 

I porównawcze: 

 

 

 

Czy jest sens się tak bawić z takim motorkiem to nie wiem, ale mnie na pewno sprawia to dużą przyjemność :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli Ci to sprawia przyjemność, to z pewnością jest sens to robić. Musisz też wiedzieć, że z pewnością znajdzie się parę osób, którym również sprawiłeś przyjemność, a ja jestem jednym z nich. Odpal go i pokaż jakiś filmik, a dostaniesz kolejny egzemplarz, który ostatnio pracował jakieś 30 lat temu (i powinien być dalej sprawny).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje czarobest.

 

Też miałem takie cudo. Nówkę.

Ten silnik przywrócił mi nadzieje w bezproblemowy rozruch i długą żywotność silników modelarskich.

Nie wiem ile litrów paliwa tym przepaliłem, ale na pewno sporo.

Jak mi się świeca upaliła w końcu to zrobiłem przeszczep samej spiralki z ruskiej świecy i Coxik dalej hałasował.

 

Koniecznie go uruchom. W końcu po to jest- tym bardziej, że na drugi jest szansa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Ci to sprawia przyjemność, to z pewnością jest sens to robić. Musisz też wiedzieć, że z pewnością znajdzie się parę osób, którym również sprawiłeś przyjemność, a ja jestem jednym z nich. Odpal go i pokaż jakiś filmik, a dostaniesz kolejny egzemplarz, który ostatnio pracował jakieś 30 lat temu (i powinien być dalej sprawny).

Bardzo fajnie to słyszeć :). Filmik oczywiście miał być i będzie, dzisiaj niestety cały dzień był lekki deszcz, ale może jutro się uda. No i nie wiem co powiedzieć, bo nie spodziewałem się takiej propozycji  :o  .

 

Czarku, bardzo ladna czysta robota GRATULUJE .

Jestes jak to ja nazywam zlora raczka , Brawo :)  :)  :)

 

Pozdrawiam z upalnej Afryki  Wladek. 

Gratulacje czarobest...

Brawo Czarek ! Piekna robota ( jak zwykle zreszta ) .....

Dziękuję, jednak bez przesady  :), chyba tak wiele nie zrobiłem i myślę, że można to zrobić lepiej, ale powiedzmy, że dopiero ćwiczę :). Tutaj było nieco prościej niż przy Os'ie bo nie musiałem nic nowego kupować (i walczyć z wyjmowaniem łożysk...) :)..

 

...Też miałem takie cudo. Nówkę.

Ten silnik przywrócił mi nadzieje w bezproblemowy rozruch i długą żywotność silników modelarskich.

Nie wiem ile litrów paliwa tym przepaliłem, ale na pewno sporo.

Jak mi się świeca upaliła w końcu to zrobiłem przeszczep samej spiralki z ruskiej świecy i Coxik dalej hałasował.

 

Koniecznie go uruchom. W końcu po to jest- tym bardziej, że na drugi jest szansa  ;)

No to zobaczymy, na razie problem z rozruchem motorków miałem tylko przez moje umiejętności, po za tym nie narzekam nawet na ASP. Z tą świecą ciekawa sprawa, ta wygląda jeszcze moim zdaniem bardzo dobrze. Jednak oczywiste jest to, że się zużywa, a w tym wypadku trzeba zmieniać całą głowicę, ale może jak będzie problem to dla samego eksperymentu też coś takiego wykombinuję :P.

Jak najbardziej będzie uruchomiony, tak jak napisałem wyżej. No i jakiś model też pewnie dostanie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Czarek. Bardzo fajny silniczek, nie wiem czy znasz tą stronę https://coxengines.ca/ jak byś potrzebował mają nowe części do różnych Coxów, jak również całe silniczki. Jakiś czas temu sam zamawiałem stamtąd Coxa i części, nie było problemu z wysyłka do Polski, koszt wysyłki był niewielki, nie wiem jak teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh, tak mi pogratulowaliście, a ja zrobiłem wielką głupotę... Chyba nie jestem godzien by otrzymać motorek od Marka.

Ale do rzeczy, poszedłem sobie odpalić silniczek, przykręciłem go na swoje miejsce, przygotowałem wszystko itp. Zatankowałem paliwo, potem 3,5 obrotu iglicą, zaciągnąłem paliwko i podpiąłem grzałkę. No i przełączyłem przełącznik w skrzynce, usłyszałem tylko "pyk", spaliłem świecę :(. A jak? Wpiąłem banany od grzania świecy w gniazda od rozrusznika... Jestem mega zły i strasznie mi głupio... Nigdy tak nie zrobiłem, a akurat tutaj gdzie nie mogę zmienić świecy musiało się to stać :(.

 

Cześć Czarek. Bardzo fajny silniczek, nie wiem czy znasz tą stronę https://coxengines.ca/ jak byś potrzebował mają nowe części do różnych Coxów, jak również całe silniczki. Jakiś czas temu sam zamawiałem stamtąd Coxa i części, nie było problemu z wysyłka do Polski, koszt wysyłki był niewielki, nie wiem jak teraz.

Cześć, dzięki, stronkę znam i chyba będę musiał właśnie skorzystać... Obecnie przesyłka kosztuje niestety niecałe $9. 

 

Cóż, to co zaoszczędziłem na blokadzie i wlocie wydam teraz na głowicę.. Ale może przy okazji kupię sobie motorek z RC, albo pierścień przepustnicy do tego - tak się pocieszam :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chyba nie jestem godzien by otrzymać motorek od Marka.

Nie przejmuj się, błędów nie popełnia ten, kto nic nie robi. Ważne jest aby wyciągać z nich odpowiednie wnioski.

Poślij mi adres na PW, a po Nowym Roku wyślę przesyłkę.

 

Już nie pamiętam dokładnie, ale wydaje mi się, że Cox musi mieć trochę mniejszy prąd żarzenia niż standardowa świeca. Może ktoś przybliży temat.

 

Pozdrawiam

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie miałem ochotę by silniczek był w miarę w "oryginale" choć dorobiłem i tak tę blokadę, jednak na czas oczekiwania i dla zabawy mógłbym spróbować przerobić tę głowicę, bo jednak szkoda mi jej po odnawianiu :P. Problem w tym, że nie mam nawet gwintownika, a koszt przekracza koszt nowej głowicy.

 

Może nie tyle się przejmuję co jestem na siebie zły... Teraz myślę czy nie dać na przewód jakiegoś bezpiecznika lub zrobić coś, by grzałka pasowała tylko w jedno złączę, albo zrobić zaślepkę w miejscu rozrusznika z wielkim oznaczeniem :P. Nie powinno mi się to zdarzyć, ale lepiej się zabezpieczyć.

 

Jeśli chodzi o prąd to ciekawa informacja, mam jednak dosyć dobrą regulację w panelu i nie powinno być problemu (po za tym złym podłączeniem..). Regulacja jest od praktycznie braku żarzenia do bardzo intensywnego, zazwyczaj zaczynam od prawie minimum i ewentualnie jak silnik nie odpala to lekko dodaję mocy. Choć nieco nie ogarniam jak to działa, bo bez świecy jest tam 11.2V a po podłączeniu miernik pokazuję mi jakieś 0.5V, a świeca wydaję charakterystyczny pisk którego nie wydaję przy zasilaniu paluszkami, ale to na inny temat :).

 

PS: Szczęśliwego nowego roku! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarku, problem swiec do Coxa przerabialem dobre 20 lat temu,zrobienie standartowego gwintu 1/4-32" do swiec nie bylo problemem. Klopoty zaczely sie z dobraniem odpowiedniego stopnia sprezania i ksztaltu komory spalania. itd.

Nieoplacalna upierdliwa robota.

Ale jest proste rozwiazanie, kupic gotowy tak zwany  Cox Glow plug adapter , silnik pracuje bardzo dobrze na standartowych swiecach , cena  jest przystepna  7-10 $ Tu jest link:  https://coxengines.ca/cox-.049-glow-plug-adapter.html

 

Zasilanie oryginalnj swiecy Coxa powinno byc 1,3--1,5  volt  max, tak pisze instrukcja.

 

Pozdrawiam Wladek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no tak jest jeszcze taka opcja :). Czytałem o tym własnie, że przeróbka jest kłopotliwa z tych względów i ciężko uzyskać podobne osiągi co oryginał. 

Co do linkowanego rozwiązania - wcześniej już widziałem, ale jakoś nie byłem przekonany czy jest to lepsze rozwiązanie niż normalna głowica. Na pewno wychodzi później nieco taniej, bo wystarczy zmienić zwykłą świece i już, jednak mam obawy odnośnie pracy silnika. W opisie jest napisane że stosuję się to do silników 049 i 051 z zaworami płytkowymi, ten mój nie posiada zaworów, choć pewnie nie powinno być różnicy, do tego dochodzi fakt, że i tak nie latam "zawodowo" :P. No i pozostaje mi kwestia po prostu tego co napisałem wcześniej, że mam jakąś dziwną ochotę by silniczek był w miarę oryginalnym stanie :). Jeszcze muszę się zastanowić i ewentualnie kupię i głowicę normalną i tą z adapterem na wszelki wypadek. A do tego wszystkiego mam jeszcze dylemat czy nie wziąć przy okazji jakiegoś silniczka przy okazji zakupów w tym sklepie... Bo bardzo mnie kusi :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Uff, odpaliłem wreszcie ten motorek :D. Nie obyło się bez dalszych problemów, bo jak pisałem w innym temacie, próbując odpalać za pierwszym razem poszedłem z niedoładowanymi akumulatorami w skrzynce i niestety świece nie miały ochoty się żarzyć. Ale ostatecznie dzisiaj się udało, no i wiem, że muszę poprawić blokadę iglicy, bo niestety ta jest za cienka i na początku jeszcze dawała radę, a później przestała działać i musiałem trzymać ją cały czas by silnik nie zgasł (widać to na filmie). Niestety nieco ubrudziłem kamerę olejem stąd rozmazany obraz... Mimo wszystko jestem mega zadowolony, bo może to dziwne, ale bardzo podoba mi się jak ten silniczek krzyczy - najfajniejszy moment jest dla mnie zawsze przy samym odpalaniu kiedy zaczyna terkotać :D. Fajnie też brzmi przy dokręcaniu iglicy w pewnym momencie, około chyba 13 000 RPM, zmienia się nagle dźwięk - podoba mi się :P. Zresztą jak motorki wszelkiej maści :D.

 

Przez tę blokadę film mógł nie wyjść za dokładnie, ale chyba jakieś 17 000 obrotów ze śmigłem 5x3  (paliwo 5% nitro) nie jest złe, powyżej silnik szybko gaśnie. Może gdybym miał jak regulować ząb po ząbku dało by się wyżej. A z adapterem do normalnych świec żarowych silnik pracuję maksymalnie mniej więcej na 14 600 RPM. Jest spadek, ale tak jak mówię, to nie jest dokładny test, choć moim zdaniem wyżej było by ciężko. Pozostaję mi wykombinować lepszą blokadę i pewnie jeszcze się pobawię :D

 

A film tutaj:

 


 

Żeby nie było, bo Marek może już myśleć, że oddał motorki w złe ręce ;), motorki od Marka będą odpalone i upiększone - obiecuję. Muszę tylko mieć trochę czasu, bo akurat pod ręką nie mam dobrego materiału na kluczyki, a silniczki się zawzięły i nie chcą dać się otworzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam bym chciał jak najszybciej je odpalić :P.

Wyszła pewna sprawa, bo chyba nie do końca odpowiednio przetestowałem ten adapter i stąd taki wynik... 

Jakoś nie pomyślałem, na stronie produktu jest napisane zresztą, że w zestawie jest dodatkowa podkładka do długich świec. A ja zastosowałem tylko tę jedną od świecy i przez to świeca jakby lekko odstawała. Nie było możliwości zderzenia z tłokiem bo i tak jest ona we wgłębieniu (zresztą sprawdzałem to), ale przy tej pojemności może to robić różnicę, wkładając dwie podkładki świeca jest głębiej i i chyba tak powinno być. Aj jestem niemądry...  <_<  Jakoś pomyślałem, że podkładka jest na zapas, sugerowałem się też trochę drugą częścią opisu, bo jest tam napisane że wymagana jest świeca OS #8 (lub #3) lub jakakolwiek DŁUGA świeca. No trudno, nagram jeszcze raz odpalenie z adapterem za jakiś czas, ale najpierw przetestuję jeszcze z nowym motorkiem. 

 

Tak lubię te motorki, a tyle błędów zawsze muszę popełniać...  -_-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przy tym zawsze się uczysz i zdobyta wiedza pozostaje dla Ciebie !  :)

Następnym razem jak znalazł !!

Zawsze najlepiej samemu "pobrudzić paluchy" ! B)

Powodzenia ! 

 

Tak trzeba na to spojrzeć :), w sumie już się przyzwyczaiłem, bo z każdym silnikiem to samo :D, ale fakt gdyby np. nie remont OS'a to wiele bym o nim nie wiedział, a tak znam go na wylot.

 

Nie chce politykowac , ale nie boisz sie "latac" wsrod brzoz ? 

 

Przecież to jeszcze nie latanie ;), choć jak już o tym, to raz ToTo-0 mi na jednej (właśnie tam) "wylądował" :)

post-18299-0-87818200-1549224455_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.