Skocz do zawartości

DIMONA


jarek996
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj w koncu odebralem na poczcie przesylke z Austrii z polmakieta motoszybowca DIMONA w skali 1:5,7  .

 

Tak wyglada w rzeczywistym wymiarze ( moja wersja , to ta z klasycznym podwoziem ) : https://www.google.com/search?q=H+36+Dimona+motor+glider&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiflbPIjJXgAhWFuIsKHU8nAdAQ_AUIDigB&biw=1280&bih=646#imgrc=BUR0k81Lzs5zUM:

 

Kupilem model z austriackiej strony z ogloszeniami ( za 150 EUR ) . Nowy kosztuje ponad 300 i ciagle jest dostepny : http://www.rc-tronics-topp-rippin.de/Shop/product_info.php?products_id=613&osCsid=cdame2a1m6gd6sd1qksdp4k0f3

 

Nie jest to identyczny model , ale w tej samej skali ( rowniez 2800 mm rozpietosci ) 

Moj jest produkcji WEBRA ( nie wiedzialem , ze oni modele robili ! ).

Do napedu zalecaja oczywiscie swoj wyrob  WEBRA Speed 20 RC. Ja wstawie pewnie jeden z moich silnikow ENYA , albo powaznie zastanowie sie nad elektryka . Nad malowaniem zastanowie sie jeszcze . Musze pogrzebac w internecie i znalezc jakies ciekawe .

Ponizej kilka fotek .

post-6937-0-76477800-1548837912_thumb.jpg

post-6937-0-66934600-1548837928_thumb.jpg

post-6937-0-56962800-1548837946_thumb.jpg

post-6937-0-43733600-1548837965_thumb.jpg

post-6937-0-41590300-1548837987_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

To podgiete podwozie przykreca sie od dolu kadluba. Uderzylo mnie to troszke , bo jest to dosyc "brutalne" rozwiazanie jak na teoretycznie polmakieta , ale pogrzebalem wczoraj w sieci i w oryginale tez jest widoczne pod kadlubem , z tym ze jest tak jakby "wtopione" w ten kadlub ( widac to na zdjeciu ) .

Same golenie wykonane ( w modelu ) sa z duralu , ale wypadaloby je obudowac ( pogrubic ) nakladkami z balsy i wyprofilowac zgodnie z oryginalem . Owiewki kol i kola Pan Austriak przyslal jakies uzywane i zdecydowanie nie od tego modelu. Mysle , ze tez nalezy je wykonac od podstaw. W sieci jest tez duzo zdjec wnetrza , wiec cos tam mozna bedzie wyskrobac w kabince. 

 No i najwazniejsza sprawa ; NAPED. Fajnie byloby , aby "piergotal" jakis czterosuwik , z tym ze jestem alergiczy na wystajacy silnik z obudowy silnika. Wszelkie moje modele dobieram tak , aby silnik NIE WYSTAWAL poza oslony silnika . Dlatego nigdy nie zbuduje malego mustanga , czy ME 109 ( choc oba uwielbiam) z wystajaca glowica . Taka moja fanaberia. W Dimonie wcisnac jakikolwiek silnik , tak aby NIC nie wystawalo jest niemozliwoscia. Sklaniam sie mocno dlatego nad napedem elektrycznym ktory pasowalby tutaj IDEALNIE. Wagowo przedstawia sie to nastepujaco :

 

- silnik WEBRA Speed 20 ( tak jak zalecaja , ale podaje tylko dla przykladu )                               -       278 G ( z tlumikiem ) 

- zbiornik paliwa  z paliwem  180 CC                                                                                              -  ca 200 G ( z paliwem) 

- mocowanie silnika + instalacja paliwowa                                                                                      -   ca  40 G     

- pakiet odbiornika 4,8V  2000 mAh ( policze rowniez , bo przy elektryku zniknie )                        -   ca 120 G       

 

Daje to w sumie 640 G . Teraz policzmy wersje ELEKTRO : 

 

silnik    ( cos w tym stylu ? )   https://hobbyking.com/en_us/propdrive-v2-3548-900kv-brushless-outrunner-motor.html                       -    178 G   

regiel   ( cos w tym stylu ? )   https://hobbyking.com/en_us/yep-80a-2-6s-sbec-brushless-speed-controller.html                                 -      70 G   

pakiet  ( cos w tym stylu ? )   https://hobbyking.com/en_us/turnigy-battery-nano-tech-4000mah-3s-25-50c-lipo-pack-xt-60.html        -     333 G

 

Daje nam to    580 G   czyli 60 G mniej jak w spalinie Oczywiscie dobor elktryczny zrobiony byl na szybko ( nie wiem czy jest to NAJLEPSZA

konfiguracja ) i gdy sie zdecyduje na taki naped to bede szukal pomocy u fachowcow. 

 

Co Wy na to ? Kto ZA , a kto PRZECIW ?                                                                                                                         

post-6937-0-79611700-1548924949.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myslicie , ze silnik ( taki jak przykladowo podalem ) bedzie OK do tego typu ( i wielkosci )modelu ? 

 

Ten pakiet Krzysiu , to tylko do podania wagi . Absolutnie sie nie upieram przy NANO. Dlaczego 4S ? to TYLKO motoszybowiec i nie musi latac jak rakieta . Wole dluzej ( 3S i wieksza pojemnosc ) . No chyba , ze cos mi sie pi......li ...........

 

Dzieki Lucjan. Taki spokojny motoszybowiec chodzil za mna od BARDZO dawna. Plany byly , ze bedzie to TAKI : https://www.kitsmodelismo.es/planeador-lanzador/2431-avion-planeador-ariane-aviomodelli.html

 

 Wyszlo jednak inaczej . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Dlaczego 4S ? to TYLKO motoszybowiec i nie musi latac jak rakieta . Wole dluzej ( 3S i wieksza pojemnosc ) . No chyba , ze cos mi sie pi......li ...........

 

Bo przy 4S masz mniejszy pobór prądu (im większe napięcie tym natężenie mniejsze P=UxI) i dodatkowo pozwoli ci stosować śmigło o mniejszej średnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak znam zycie bedzie pewnie szlo razem .......  Jaka farba pomalowac kadlub ( DIMONY ) ? Chodzi o TYP farby , a nie kolor . 

Cos do pistoletu najchetniej , ale na wszelki wypadek odporna na paliwo  ;)

Zaczalem szlifowac szwy ( trzeba w kilku miejscach podszpachlowac ) i zastanawiam sie czy to machnac. No i czym skrzydla pokryc , aby sie nie marszczyla folia ? Gdzies czytalem , ze balse czyms najpierw "potraktowac" , widzialem w necie rolke z kolcami ( robi dziurki , aby powietrz moglo uciec , ale u mnie i tak nie ma gdzie , bo to balsa na styro jest !

 Poniewaz remontuje silnik ENYA 90-4C , zaqczolem wczorej doprowadzac do porzadku  PULSE 60 , ktory lata u mnie juz kilka lat . 

Zamowilem nowa oslone silnika , zmienilem kola na wieksze i dopiescilem troszke tu i tam . Bedzie jak NOWY , a lata wspaniale ! 

Czekam na uszczelke , ktora idzie z USA  ( Marcin MASK ) . Wtedy skrece silnik , odpale , dam mu ze 20 min. na hamowni i do modelu.

 

 U mnie zawsze idzie "wielowatkowo" , bo ja niecierpliwy jestem i wole kilka projektow na raz ( a nie jeden i nigdy nie skonczyc )   :D

A pozniej jak znam zycie zacznie sie zezon kolarski i uslyszymy sie w listopadzie  :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochodowa akrylowa z utwardzaczem +15-20 % rozpuszczalnika akrylowego i mały pistolet zaprawkowy z dyszą 0,8. Takie pistolety w rozsądnej dla modelarza jakości ze zbiorniczkiem 100 ml są w cenie ok 100 PLN. Mam taki i dobrze się tym maluje cienką warstwą. Mam też dobry pistolet lakierniczy z dyszą 1,5 mm taki jak malują auta ale tym ciężko uzyskać cienką warstwę. Lepiej nieco bardziej rozcieńczyć farbę i użyć mniejszego pistoletu z mniejszą dyszą. 

Taką farbę w dowolnym kolorze z palety RAL i nie tylko namieszają Ci w każdym sklepie z lakierami do aut. U siebie mogę zamówić nawet 100 ml + do tego utwardzacz co po rozcieńczeniu daje mi w zależności od farby ok 200 ml gotowego do malowania produktu. To Ci na Dimonę raczej starczy na 2 cienkie warstwy jeśli będzie jednokolorowa. Warstwy kładziemy z odstępem ok 7-15 minut w zależności od temperatury w jakiej malujesz (im wyższa tym krótszy czas).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.