Skocz do zawartości

Comper Swift - Build your first flying scale model, Mike's


qnii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Czy ktoś ma jakieś zdanie na temat japonki DUMAS? musze kupić papier japoński. W Krakowie kupiłem arkusz za 10zł, dumas to koszt 1,5zł

+ przesyłka, no i "Ten produkt nie występuje już w magazynie" ;)

 

Jaką gramaturę tej japonki kupiłeś?

Fajną japonkę można kupić w sklepach dla plastyków, np. w Tuluzie na ul. Asnyka https://tuluz.pl/pl/searchquery/bibu%C5%82a+japo%C5%84ska/1/phot/5?url=bibu%C5%82a,japo%C5%84ska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ja zamówiłem japonkę 9 i 12 g z tego sklepu:

https://ramykultury.pl/index.php?s=wyszukaj&warunek=bibu%C5%82ka+japo%C5%84ska

Oni są zdaje się z Krakowa.

Tą lżejszą okleiłem drugą wersję statecznika poziomego, po tym jak mi się pierwsza wersja poskręcała po oklejeniu japonką 12g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statecznik zawsze można okleić wstępnie naprężoną japonką, albo nie naprężać w ogóle. Z drugiej strony ten model ma dość pancerne usterzenie, może wytrzyma. Tak czy owak oklejenie ogona cieńszą japonką wydaje się dobrym pomysłem ze względu na wagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od długości zależy liczba obrotów które możesz nakręcić. Dwukrotność odległości między śmigłem a tylnym zaczepem powinna być dobra na początek (z tym że loty i tak zawsze zaczynasz od małej liczby obrotów i stopniowo zwiększasz).

 

Od grubości zależy moc silnika, ale nie można zwiększać w nieskończoność bo po pierwsze jesteśmy ograniczeni wytrzymałością kadłuba na skręcanie, a po drugie zbyt wielki moment silnika utrudnia trymowanie modelu. Marcin podał Ci dobrą wartość wyjściową 1x4 lub 1x5mm (w Twoim konkretnym przypadku 3 pasma 1x1.5mm), a dalej to już metoda prób i błędów.

Mike na swojej stronie opisuje proces trymwania niektórych modeli, i to często obejmuje próbowanie większych lub mniejszych przekrojów gumy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszły do mnie zakupy dlatego dziś wpis taki trochę nudny bo statystyczny. Może komuś się to przyda, gdy ja szukałem to tych danych nie było.

 

śmigło IGAR 150 

post-2428-0-04137100-1550687363_thumb.jpgpost-2428-0-77794800-1550687377_thumb.jpgpost-2428-0-84385800-1550687460_thumb.jpg

 

Śmigło GUILLOWS 127mm, 102mm . 102 jest strasznie topornie wykonana

post-2428-0-23521400-1550687501_thumb.jpgpost-2428-0-99139100-1550687719_thumb.jpg

 

nie znam skoku śmigieł kiedyś pewnie to zbadam

 

Papier:

DUMAS  -50x75cm waga: 6,5g 

Bibuła 9g - 48x94cm waga: 3,7g

post-2428-0-47686500-1550688759_thumb.jpgpost-2428-0-98719800-1550688032_thumb.jpgpost-2428-0-15684700-1550688104_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybrałem bibułę o gramaturze  9g, zmiąłem ją a następnie wyprasowałem aby była bardziej plastyczna przy układaniu.

 

Efekt mi się podoba, fajnie mi się to układało, łatwo można było napinać papier. Papier kleiłem na klej UHU. Klej smarowałem na żeberka i krawędzie. Wydaje mi się, że można mniej kleju dawać i zejść jeszcze z wagi

 

Stateczni - waga była 0,52g, jest 0,81g, przyrost 0,26g

post-2428-0-61424200-1550782223_thumb.jpgpost-2428-0-81526500-1550782233_thumb.jpg

 

Skrzydło - waga była 1,91g, jest 2,77g, przyrost 0,86g

post-2428-0-92730200-1550782461_thumb.jpgpost-2428-0-69835100-1550782452_thumb.jpgpost-2428-0-59232700-1550782439_thumb.jpg

 

jak na razie wszystko jest wiotkie zobaczymy co będzie po impregnacji. 

jak widać na zdjęciu przebija długopis, nie przewidziałem tego. będę musiał pomalować model, choć nie chciałem tego robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po impregnacji nitrocellonem w proporcjach 1 nitro :1 celullonu. Jestem całkiem zadowolony choć skrzydło przytyło aż o 10%. marszczenie papieru przed oklejaniem to jednak głupi pomysł. Wyszła faktura. nauczka na przyszłość aby uważać na japonkę

 

trochę statystyki

post-2428-0-42713500-1551128990.png

post-2428-0-68844100-1551129030_thumb.jpgpost-2428-0-16650900-1551129046_thumb.jpgpost-2428-0-53274500-1551129065_thumb.jpgpost-2428-0-76241600-1551129077_thumb.jpg

 

Do wielkiego testu czy model w ogóle lata już nie daleko. kadłub uznaję za zakończony zostało wkleić skrzydło, zastrzały i guma. Czyli najtrudniejsze etapy.
Ukończony kadłub waży 10,06g a prezentuje się tak :)
post-2428-0-03687500-1551129544_thumb.jpg

 

W chwili obecnej kadłub + skrzydło to waga 13g. dojdzie jeszcze zastrzał, klej i kołek, fajnie by było zmieścić się w 16g. Nie wiem czy to dużo, o ile pamiętam model Mike ważył 12,5g do lotu bez gumy, czyli mój wynik jest taki se. Ale i tak mi się podoba :P

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam może i głupi pomysł ale czy ktoś próbował zwykłego papieru śniadaniowego na nitrocellon

A co byś chciał dzięki temu osiągnąć?

No i jak byś go przykleił/naprężył - jest przecież powleczony jakąś warstwą przeciwko tłuszczowi. Co prawda stosuje się go przy oklejaniu pianek na wikol, ale to zupełnie inna technika oklejania.

Jeśli potrzebne Ci jest grubsze poszycie, to japonka jest dostępna w gramaturze do 40g/m2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@qnii, bardzo stężonego cellonu użyłeś, ja zwykle stosuję roztwór 5:1 i dwie warstwy.

Piotr, możesz mi potwierdzić że wystarczy 5 mL nitro na 1mL nitrocellonu ?
Napewno wykożystam taką proporcję następnym razem po potwierdzeniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wystarcza, ale zaznaczam że leję na tzw. oko do uzyskania właściwej konsystencji (która jest praktycznie wodnista) i nie odmierzam.

Jak cellon długo stał i trochę podesechł rozcieńczam bardziej, jak jest świeży - mniej.

Na Twoich zdjęciach widzę że warstwa lakieru wyszła dość gruba. Spróbuj po prostu dać cieńszą i zobacz co się stanie, dołożyć lakieru zawsze można, a lepiej dać kilka cieńszych warstw niż jedną grubą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.