Skocz do zawartości


Zdjęcie

Corsair 1600mm w budowie-dobór napędu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#21 Chuck Yeager

Chuck Yeager
  • Modelarz
  • 243 postów
  • Age: 38
  • SkądWyry
  • Imię:Łukasz

Napisano 05 luty 2019 - 01:21

Jak pomalujesz balsę cellonem przed oklejaniem to będziesz ją miał zbyt sztywną na krzywizny kadłuba. Zbędna robota i niepotrzebna - bezpośrednio klej i tyle.


  • 0

#22 chicken007

chicken007
  • Modelarz
  • 19 postów
  • Age: 37
  • GG:
  • SkądOlesno
  • Imię:Rafał

Napisano 05 luty 2019 - 08:14

Z tym wyważeniem śmigła to coś jest bo pamiętam jak walczyła z ciągle gasnącym os max 46la i dopiero jak złamałem śmigło przy lądowaniu i założyłem nowe to tak jakbym wymienił na nowy silnik, pracuje bez problemów i o wiele mniej drgań było.

Więc balsę będę kleił bez lakierowania bo nawet ładnie się poddaje na największej krzywiźnie (góra kadłuba od kabiny do steru kierunku).


  • 0

#23 chicken007

chicken007
  • Modelarz
  • 19 postów
  • Age: 37
  • GG:
  • SkądOlesno
  • Imię:Rafał

Napisano 10 luty 2019 - 20:10

Dorwałem trochę czasu i co nieco okleiłem, jutfo go rozpakuje to zrobię fotki.
Jeśli chodzi o silnik to będzie spalina tylko co wybrać asp fs91ar czy dle 20. Z tego co piszą po forach to żarowy 4 takt będzie ładniej brzmiał ale za to więcej palił. Czy poza tym to wielkie są róznice między nimi?
  • 0

#24 Marcin K.

Marcin K.

    <<MURDOCK>>

  • Modelarz
  • 3193 postów
  • Age: 28
  • SkądRogoźno WLKP
  • Imię:Marcin

Napisano 10 luty 2019 - 22:42

Dziś miałem w rękach Dle20Ra i powiem... że ten silnik jest piękny! Niewiele cięższy niż ten asp, ale za to kręci większym smiglem. Niestety gabarytowo jest troszkę większy ale moim zdaniem i tak ma przewagę bo paliwo tanie. No i tłumik (jeżeli kupisz RA) jest za silnikiem i nie masz cięcia maski. Różnica w cenie zwróci ci się momentalnie w cenie paliwa
  • 0

#25 jetfan

jetfan
  • Modelarz
  • 260 postów
  • Age: 55
  • SkądPiaseczno k. Warszawy
  • Imię:Zbigniew

Napisano 11 luty 2019 - 08:01

Dorwałem trochę czasu i co nieco okleiłem, jutfo go rozpakuje to zrobię fotki.
Jeśli chodzi o silnik to będzie spalina tylko co wybrać asp fs91ar czy dle 20. Z tego co piszą po forach to żarowy 4 takt będzie ładniej brzmiał ale za to więcej palił. Czy poza tym to wielkie są róznice między nimi?

 

Różnica dla modelu to zdecydowanie większe drgania silnika benzynowego. Po prostu trzęsie się strasznie. Reszta to same zalety ;)


  • 0

#26 Marcin K.

Marcin K.

    <<MURDOCK>>

  • Modelarz
  • 3193 postów
  • Age: 28
  • SkądRogoźno WLKP
  • Imię:Marcin

Napisano 11 luty 2019 - 08:08

Hmm... skąd większe drgania? Śmigło dobrze wyważone, a obroty silników są na podobnym poziomie
  • 0

#27 chicken007

chicken007
  • Modelarz
  • 19 postów
  • Age: 37
  • GG:
  • SkądOlesno
  • Imię:Rafał

Napisano 11 luty 2019 - 11:12

Zdecydowałbym się na tą benzynkę tylko czy ta różnica w drganiach to jest drastyczna czy znikoma i jaki jest mniej więcej pobór prądu układu zapłonowego bo chciałbym wiedzieć na jaki ciężki pakiet się przygotować żeby to polatało chociaż 30 min na jednym ładowaniu. 

Załączone miniatury

  • 20190211_110044.jpg

  • 0

#28 Marcin K.

Marcin K.

    <<MURDOCK>>

  • Modelarz
  • 3193 postów
  • Age: 28
  • SkądRogoźno WLKP
  • Imię:Marcin

Napisano 11 luty 2019 - 11:37

Hmm... U mnie w 55ccm mam na zapłon 2s 18650 2200mah i po ~4h latania wchodzi w niego ok 300mah. Tak że nie musisz się bać, tylko nie bierz za dużego bo szkoda wagi. I zwróć uwagę jakie napięcie lubi aparat zaplonowy
  • 0

#29 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4310 postów
  • Age: 39
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 11 luty 2019 - 11:55

W kontekście wyboru silnika żarowego czy benzynowego nikt tu na razie nie pisał o różnych nieprzyjemnych właściwościach paliw a zwłaszcza paliwa modelarskiego - o jego agresywności i właściwościach żrących/rozpuszczających różne materiały.

Warto by to rozważyć pod kątem zabezpieczenia modelu budowanego na styropianie przed kontaktem z paliwem, zwłaszcza typowo modelarskim


  • 0

#30 chicken007

chicken007
  • Modelarz
  • 19 postów
  • Age: 37
  • GG:
  • SkądOlesno
  • Imię:Rafał

Napisano 11 luty 2019 - 12:02

Waśnie miałem zamiar sprawdzić czy zwykła benzyna rozpuszcza styropian ale nie mam pod ręką ani kropli. Testowałem natomiast paliwo od żarowego i nic ze styropianem się nie dzieje jedyne co widać to wsiąkanie w styropian jak w gąbkę i to w ułamku sekundy.


  • 0

#31 japim

japim
  • Modelarz
  • 1988 postów
  • Age: 37
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 11 luty 2019 - 12:42

W kontekście wyboru silnika żarowego czy benzynowego nikt tu na razie nie pisał o różnych nieprzyjemnych właściwościach paliw a zwłaszcza paliwa modelarskiego - o jego agresywności i właściwościach żrących/rozpuszczających różne materiały.

Warto by to rozważyć pod kątem zabezpieczenia modelu budowanego na styropianie przed kontaktem z paliwem, zwłaszcza typowo modelarskim

 

Bartek - to nie jest jakaś straszna filozofia. Komorę modelu (czy to całą czy tylko tam gdzie bak) zabezpieczasz jedną warstwą laminatu i koniec. I tak model musi być wzmocniony - bo obecna wręga silnikowa w postaci sera szwajcarskiego do niczego się nie nadaje. Po prostu zwykle zabiegi. Balsę/sklejkę też trzeba zabezpieczać. I tu nie ma nic żrącego - po prostu czy to benzyna czy nitro-metan czy olej lubią rozpuszczać zwykle farby i wsiąkać. Na to jest metoda - odpowiednie kleje i lakiery.


  • 0

#32 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4310 postów
  • Age: 39
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 11 luty 2019 - 14:30

Przemek, pewnie, że to nie filozofia, ale trzeba o tym pamiętać - zarówno przy budowie jak i wyborze napędu. Sprawa dotyczy także wykończenia modelu, np: szpachli i farb (folie raczej są odporne).

No i tak prosty zabieg jak wylaminowanie komory silnika, w modelu styropianowym wyjdzie nieco inaczej, pewnie ciężej. Trzeba zadbać, by styro nie wypił zbyt wiele żywicy, chyba, że  przód zostanie w ogóle przekonstruowany na drzewienny, ale wtedy powraca pytanie o sensowność budowy styropianowca pod spalinę.


  • 0

#33 Chuck Yeager

Chuck Yeager
  • Modelarz
  • 243 postów
  • Age: 38
  • SkądWyry
  • Imię:Łukasz

Napisano 11 luty 2019 - 14:47

paliwo do silników żarowych z nitrometanem atakuje styropian i wszelkie tworzywa styrenowe. Przy zawartości 5-10% jest to stosunkowo słabo widoczne ale powyżej już całkiem szybko idzie a przy zawartości 25% i więcej to już gołym okiem widać i w ciągu kilku sekund, ale tak jak Bartek wyżej napisał i na to są sposoby. 


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych