Skocz do zawartości

Kaczka po Francusku


Grzechu113
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie. Poprzedni temat był lekki i z przymrużeniem oka  ;) . Tym razem postanowiłem zmierzyć się z konstrukcją, która w każdym elemencie wyprzedzała swoją epokę. Była to próba wyprzedzenia wroga o lata świetlne. Konstrukcję przypisuje się Marcelowi de Bruyere. Ten śmiały gość umieścił w swojej maszynie chyba wszystkie nietuzinkowe pomysły i musiał być ogromnej wiary, że to zadziała za pierwszym razem. Maszyna wzniosła się na wysokość około 25 stóp i spadła. Pilot przeżył, ale projekt poszedł do śmieci. Z zamiarem wykonania tej maszyny, z myślą o walkach ESA, chodziłem od dawna. Z racji tego że teraz mam troszkę więcej czasu na eksperymenty podejmuję rękawicę. Jakieś sugestie? Słucham uważnie bo tu nic nie będzie typowe  :D . Zaczynamy! Przedstawiam:

de Bruyere C1

post-18437-0-08106600-1551014309.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Witam ponownie. Poprzedni temat był lekki i z przymrużeniem oka  ;) . Tym razem postanowiłem zmierzyć się z konstrukcją, która w każdym elemencie wyprzedzała swoją epokę. Była to próba wyprzedzenia wroga o lata świetlne. Konstrukcję przypisuje się Marcelowi de Bruyere. Ten śmiały gość umieścił w swojej maszynie chyba wszystkie nietuzinkowe pomysły i musiał być ogromnej wiary, że to zadziała za pierwszym razem. Maszyna wzniosła się na wysokość około 25 stóp i spadła. Pilot przeżył, ale projekt poszedł do śmieci. Z zamiarem wykonania tej maszyny, z myślą o walkach ESA, chodziłem od dawna. Z racji tego że teraz mam troszkę więcej czasu na eksperymenty podejmuję rękawicę. Jakieś sugestie? Słucham uważnie bo tu nic nie będzie typowe  :D . Zaczynamy! Przedstawiam:

de Bruyere C1

No ciekawe, płytowy canard. 

post-21299-0-00798000-1551015132_thumb.png

 

EDIT:

Najpierw zrób plan modelu, wyznacz MAC ( Średnia Cięciwa Aerodynamiczna) dla tych dwóch płatów.

Skrzydło Canard - napewno nie jako płaska płytka (nie symetryczny), minimum profil KFM2,

Wyznacz SC dla MAC i Canard.

Pozostaną kąty zaklinowania, aby model nie podzielił losu oryginału.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba bez sterowania canardem będzie tylko dziwnym samochodzikiem :D

 

A serio - płytowy ma szansę działać, tylko duuużo expo i dual rate w wersji 100, 60 i 30% wychyleń bo to czułe będzie jak diabli...

"Oblot" tego samolotu wg Wikipedii był w 1917 r.

Z dostępnych w sieci zdjęć i rysunków wygląda, że Canard był płytowy, może dlatego taka mała powierzchnia i niezbyt długie ramię.

Kolega może zrobić klasyczny ster i to co sugerował Robert (na pewno pomoże) - to nie makieta, a ESA.

Na rysunkach nie widać lotek (edit, widać lotki, chyba też płytowe), pytanie czy ich nie miał.

Jest wyzwanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ to ESA, to lotki zrobię na całej długości górnego płata. Ster wysokości, klasycznie. Macie rację powiększę go tylko maksymalnie i zobaczymy. Płytowy będzie bardziej urazowy, przecież będę nim walczył  :D . Górny płat też powiększę ile się da. Bardziej martwi mnie ułożenie kadłuba podczas lotu. Czy nie będzie miał skłonności do skręcania całego samolotu w dół (od siebie)? Wstępnie wytnę kadłub i zobaczę czy się łatwo wyważy. Silnik w ogonie nigdy dobrze nie rokuje. A i z doświadczenia z Floha, ster kierunku też będzie większy. Pierwsza koncepcja zakładała tylko sterowanie lotkami, jak w skrzydle ale nie jestem pewien czy to wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry pomysł - silnik pod skrzydło (obłożony epp imitujący kabinę pilota) i rurka na wał prawie po wierzchu kadłuba ;-)

takie rozwiązanie ułatwi wyważenie ale i tak problemy będą jak w Shinden-ie a może nawet zdwojone bo przecież dwa płaty.

 

Cieszą takie inicjatywy i zawsze wspieram zapał do budowy "dziwolągów" tym bardziej, że to śmieszne będzie a rozrywka w ESA gdzie wydwało się, że już wszystko było jest szczególnie oczekiwana :-)

POWODZENIA :) :) :) 

 

MS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Z tym silnikiem to dobry pomysł. Mam jednak nadzieję, że zdołam go poprawnie wyważyć bez uciążliwych komplikacji. Oto pianki jakie zmajstrowałem. I wyszedł ogromny !!! Niektórzy złośliwcy uważają, że na takie konstrukcje szkoda materiału. Fakt poszło go dużo  :D , ale myślę, że warto. Długość 850 mm, wys. nad pow. ziemi około 400 mm.  Myślałem że będzie urazowy, ale patrząc na kaczy dziób, nie będzie tak źle.

 

post-18437-0-81837100-1551271325.jpg

post-18437-0-68836700-1551271335.jpg

post-18437-0-02303000-1551271342.jpg

post-18437-0-30932500-1551271349.jpg

post-18437-0-49681800-1551271359.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze idzie, choć wolno. Wstępnie oszlifowany kadłub i nacięte lotki. Postanowiłem zachować atrapy oryginalnych, Może się przydadzą  :D. Zastanawiam się nad łożem silnika. Sama deseczka, to chyba za mało. Śmigło będzie co najmniej 10 calowe.

post-18437-0-92378900-1551381272.jpg

post-18437-0-35097600-1551381280.jpg

post-18437-0-01280800-1551381289.jpg

post-18437-0-35251200-1551381298.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chciałem ładnie zaprezentować się w Bierutowie, ale chyba nic z tego. Nie zdążę :(

Kołek do styropianu zainstalował się fantastycznie :). Aby zachować minimum poprawnych ustawień płatów wyciąłem szablony.

Samolot zaczyna wyglądać dziwnie.

post-18437-0-92279200-1552480746.jpg

post-18437-0-30844600-1552480752.jpg

post-18437-0-36194600-1552480766.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem ładnie zaprezentować się w Bierutowie, ale chyba nic z tego. Nie zdążę :(

Kołek do styropianu zainstalował się fantastycznie :). Aby zachować minimum poprawnych ustawień płatów wyciąłem szablony.

Samolot zaczyna wyglądać dziwnie.

Płytka jako skrzydło przednie (canard), to nie jest dobry pomysł. Tylko w oszukanych kaczkach (z profilem skrzydła jak do latającego skrzydła) może się sprawdzić profil symetryczny lub płaska płytka.

Proponuję min. KFm-2. Inaczej przewiduję efekt "ciężkiego nosa" przy małych prędkościach, np do lądowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.