Skocz do zawartości


Zdjęcie

P-47 od Black Horse


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
90 odpowiedzi w tym temacie

#1 ertman_176

ertman_176
  • Modelarz
  • 28 postów

Napisano 11 czerwiec 2009 - 17:11

Cisza oznacza że ilość epitetów !@#$%^&*(#$$%%#&^ jakich użyć bym chciał na pogodę jest niezliczona i cały czas je wypisuje w głowie. Pada, świeci, wieje i tak w koło ...

Według ICM co najmniej do niedzieli wszystkie lotniska w moim zasięgu mają wiatr co najmniej 4m/s i przelotny deszcz a to nie jest pogoda na oblatywanie takiego modelu, co innego gdyby był to szybowiec ...

Już dawno siedziałbym na zboczu ...

Jutro Jurku pojedzie do ciebie paczka ...

#2 GośćJerzy Markiton_*

GośćJerzy Markiton_*
  • Guests

Napisano 11 czerwiec 2009 - 12:02

Czy ta cisza oznacza coś brzydkiego ?
- Jurek

#3 ertman_176

ertman_176
  • Modelarz
  • 28 postów

Napisano 08 czerwiec 2009 - 20:15

Dmuchało dzisiaj jak ... Przyniosło deszcz a potem zachód słońca

Jak sie zrobiła pogoda to juz sie ciemno robiło, zobaczymy jeszcze jutro jeżeli sie jutro nie uda to niestety bedzie trzeba znowu odłożyć oblot na troche bo musze Jurkowi odesłać regulatory i miernik ...

A jeszcze nie wiem jak bedzie wygladał budżet bo musze wywalić troche kasy znowu na co innego a rodzicie nie bardzo położą bo mają do opłaty papiery do szkół dla mnie i brata a to jest po 240zł na głowe ...

Docelowo model otrzyma chyba Turnigy plusha 80A ponieważ wątpie abym używał śmigła 16x8 na 6s.

#4 Ładziak

Ładziak
  • Modelarz
  • 243 postów

Napisano 08 czerwiec 2009 - 19:52

No i co z tym oblotem? :o

#5 ertman_176

ertman_176
  • Modelarz
  • 28 postów

Napisano 07 czerwiec 2009 - 21:54

Ciekawe jest to że trzyłopatowe jest 15x8 a dwułopatowe było 16x6. Ogółem silnik przy tych 82A nie był zbyt gorący, powiedziałbym że komputer się bardziej grzeje podczas pisania tego postu a silnik byl oczywiście słabo chłodzony bo przecież jeszcze nie latałem ...

Ogółem moje 5min było bardziej przybliżone w dół niż w góre :wink:

A na trójce rzeczywiście ma to kopa już zdrowego, zawierucha w garażu na całego, musiałbym zrobić film następnym razem :wink:

Kłaść sie spać trzeba ponieważ rano z wozu i oby pogoda była dobra ...

#6 GośćJerzy Markiton_*

GośćJerzy Markiton_*
  • Guests

Napisano 07 czerwiec 2009 - 21:46

Z tymi 5 min. ja bym nie ryzykował.... Przy 6 min średni prąd musiałby wynosić teoretycznie 40A. Sprawność akumulatora - optymistycznie 85%, czyli jakieś 34A. Spójrz na pomiary 14". Wiem, że cały czas nie leci się na maksa, ale na szybowiec też mi to nie wygląda. Jestem trochę asekurant !
Pomiary 15" potwierdzałyby starą teorię, że śmigło trójłopatowe o 1" mniejsze niż dwułopatowe. Tyczyło to wprawdzie silnika spalinowego ale i tu z grubsza się sprawdza.
Trzymam kciuki - Jurek

#7 ertman_176

ertman_176
  • Modelarz
  • 28 postów

Napisano 07 czerwiec 2009 - 17:01

Oczywiście taśmy już na miejscu :wink:

Zostaje czekać do jutra i wypatrywać pogody ...

Tutaj macie film o którym mówiłem



#8 Ładziak

Ładziak
  • Modelarz
  • 243 postów

Napisano 07 czerwiec 2009 - 14:10

Mam zamiar wykonać ~5 minutowy lot, wylądować, podłaczyć pakiet do ładowania i zobaczyć ile wbije do środka,

Bardzo dobry pomysł, choć zaproponowałbym 6 min, bo łatwiej się przelicza na pobór średni: dzielisz władowany prąd (w mAh, bo tak najczęściej pokazują ładowarki) przez 100 i masz wynik w amperach :-) .

Nogi mam z waty :lol:

E tam, będzie gut! Nie panikować :D .

#9 lemko

lemko
  • Modelarz
  • 12 postów

Napisano 07 czerwiec 2009 - 14:10

trzymam kciuki i nie moge sie doczekac relacji z lotu.
I love warbirdy :P

#10 ertman_176

ertman_176
  • Modelarz
  • 28 postów

Napisano 07 czerwiec 2009 - 13:33

Witam

Dzisiaj sprawdziłem, 82A na 15x8 trzyłopatowym, jutro mam zamiar jechac rano do Grudziądza oblatać model o ile pogoda pozwoli. Zamierzam wypróbować śmigła 14x7 i 15x6. Śmigło 16x8 oraz 15x8 trzyłopatowe mam zamiar testować na 5s gdyz wydaje mi się że silnik spokojnie da rade temu modelowi na 14 :wink:

Oglądałem film z silnikiem 2takt 0.61 i model latał fajnie mimo dosyć mocnego [jak na moje] wiatru.

Silnik 42-60 500kv to odpowiednik 61-91 ...

Zastosowanie 14 na początek powinno skutkowac dłuższym lataniem, zobaczymy.

Mam zamiar wykonać ~5 minutowy lot, wylądować, podłaczyć pakiet do ładowania i zobaczyć ile wbije do środka, sprawdzić model na 15x6 i pojechać do domu bo niestety nie bede miał tyle czasu ...

Oczywiście aparat zabiore ... Nogi mam z waty :lol:

Wszystko o ile model wystartuje i wyląduje cało :devil:

Zobaczymy ...

#11 GośćJerzy Markiton_*

GośćJerzy Markiton_*
  • Guests

Napisano 06 czerwiec 2009 - 20:49

Próbowałeś tę 15" trójłopatową ?
- Jurek

#12 ertman_176

ertman_176
  • Modelarz
  • 28 postów

Napisano 05 czerwiec 2009 - 22:17

Obiecane filmy [uwaga nieobrobione]:



Servo test, przede wszystkim dla tych co chcieli wiedzieć jak działa spowalniacz, głośne serwa w tle to podwozie [GWS], SG5010 tak jak słychać czyli tylko gdy ruszamy. Wszystko zasilane z 5x1050 KAN. Niestety aparat łatwo gubi ostrość ale główna idea zachowana.

Poniżej odpowiednio filmy dla:

14x7



15x6



16x6



Co do pakietów to cena 5000mah 6s 15C jest kusząca ale tak jak mówisz dołożyć 60zł a mieć już 20c, płaciłem 75$ za moje zippy 20-30C ... jeszcze bardziej kuszące jest 5s 5000mah za 49.90$ bo to już się robi 25$ różnicy czyli na 2 pakietach już 50$. 5cell powinno spokojnie uradzić ten model, dowód w filmach z testów śmigieł ... Wybór 5000 jest o tyle uzasadniony ze model ma dosyć tylnie wyważenie ale akurat tego sie nie obawiam, wszystko jest w granicach a różnice w akku 100g w miejscu gdzie mam założone akku nie spowodują większej różnicy dla SC. No i ładowarka to tylko Turnigy Accucel 6 ale na co mi więcej, i tak mam zamiar kupić jeszcze jedną wraz z pakietami gdyż po prostu na 2os jedna ładowarka bedzie mało...

Dla przypomnienia spójrzcie na zdjecie troche wyżej - porównajcie cieciwe płata a radio ...

Nie ma co dywagować chyba, trzeba sprawdzić ile bedzie latał na tym 4000, czy w ogóle ten model latać bedzie chciał i czy przeżyje moje latanie, poszcze już prawie pół roku ale cały czas trenuje na fms aby nie zapomniec :wink: ...

Mówiąc że chciałbym zakupić sentiliona oraz pakiety 5-6s 5000mah 15C sztuk 2 to konkretnie chodziło mi o to że kolejny projekt wymagać bedzie tego [lub podobnego] silnika :devil:

http://www.hobbycity...nner_(eq:_70-40)

Jeszcze nie zdecydowałem konkretnie jaki silnik, mój model wymagać bedzie ekwiwalentu 50-60cm3 benzyny a i tak moze się okazać to za dużo :wink:

A ten model po prostu by dzielił się regulatorem przez pewien czas...

Ale koniec offtopu, bedzie na to czas kiedy i gdzie indziej 8)

#13 GośćJerzy Markiton_*

GośćJerzy Markiton_*
  • Guests

Napisano 05 czerwiec 2009 - 20:54

Zezwalam ! Kołuj na start !
Załóż to śmigło 3-łopatowe i najedź powoli regulatorem....Weź poprawkę, że podczas prób statycznych chłodzenie wszystkich elementów jest zdecydowanie gorsze niż w locie. Sam jestem ciekaw różnicy prądów pomiędzy 16" i 15" trójłopatową.
Co do akumulatorów, które chcesz kupić to oszczędzałbym na 6s 5000 - 6000 i poniżej 20C nie schodziłbym ! Wiem - cena.... Ale symbol 20C oznacza, że pakiet jest zrobiony z cel które wytrzymują 20C ciągłego, ale solo! W pakiecie zdecydowanie mniej ! Warto przemyśleć pakiety 2x 3s w szeregu... Ale to takie moje dziwactwa.
- Jurek

#14 ertman_176

ertman_176
  • Modelarz
  • 28 postów

Napisano 05 czerwiec 2009 - 20:35

Witam

Dzięki uprzejmości kol. Jurka otrzymałem do sprawdzenia regulator SS 100A oraz amperomierz

Testy wykazały że pierwszy regulator jaki miałem musiał działać na granicy wytrzymałości ale i tak jestem pewien że zawinił soft gdyż regulator chodził sporo czasu a testów ciągu wykonałem 3.

Zagadką jest dla mnie mój regulator SS, ponieważ wszystkie tranzystory są całe :crazy: i mam niezły zapas ponieważ 100A jest posiada 2 płytki mosfetów, oczywiście każdy inny ... A wiec obstawiam jedną z dwóch opcji:

1. wysypał sie soft regulatora
2. regulator w jakiś sposób sie spalił nie paląc tranzystorów

Niestety zabrakło mi odwagi aby na pożyczonym regulatorze sprawdzać 3 łopatowe śmigło 15x8 ponieważ spójrzcie na wyniki testów:

14x7 APC 58A

15x6 70A

16x6 82A

:shock:

Wolałem nie próbować 15x8 3łopatowego po tym jak zauważyłem że HC zmienił specyfikacje regulatora SS 100A na 85/95A ...

Ciekawą sprawą wydaje się być programowanie tego regulatora, zaprogramowanie wszystkich funkcji po kolei najprawdopodobniej spaliło by regulator, po wejściu do programowania i ustawieniu regulatora robił się bardziej ciepły niż podczas testu ze śmigłem ...

Podczas testów regulator miał optymalną temperaturę nie przekraczającą temperatury ciepłej wody [na moje miał jakieś 30st] a podczas programowania można by już ogrzać szklanke herbaty do {na moje] 50stC

Wykonałem także film z ruchem podwozia i innych serw ale na filmy trzeba bedzie poczekać do późnego wieczora gdyż się ładują a YT jest dosyć leniwy ...

Prosiłbym też kolegów o pomoc w dobraniu optymalnego śmigła dla tego modelu, filmy z testów także dodam później, bedzie na nich słychać jak każde śmigło sobie radzi. Na każdym z nich model wyrywa sie dosyć mocno a na 14 oczywiście strumień zaśmigłowy oraz obroty są najwyższe. Na 16 ciąg jest spory ale jak słychać obroty już dużo słabsze no i pobór prądu niczego sobie ...

Nie ukrywam że model ma służyć do zabawy, jest to myśliwiec a więc z założenia lata szybko dlatego też wydaje mi się że 16x6 wyklucze a 14 i 15 przetestuje w locie.

Akku jakie na ten moment posiadam dla przypomnienia to 4000mah 6s 20-30C

Kolejne jakie mam zamiar zakupić to 5000mah 6s 15C o ile fundusze pozwolą to 2 pakiety ...

O ile kol. Jurek się zgodzi a w weekend pogoda bedzie odpowiednia na obloty oblatałbym moze model, chociaż wątpię z powodu niezliczonych ilości wiatru i deszczu jakie ostatnio panują w PL.

Dołączona grafika

#15 ertman_176

ertman_176
  • Modelarz
  • 28 postów

Napisano 28 maj 2009 - 18:54

Witam

Przyszła paczka z regulatorem SS 100A

Wszystko podłączyłem, sprawdziłem na stole ...

Założyłem świeże śmigło trzyłopatowe 15x8, dokręciłem, drążek lekko do przodu, w garażu już zadyma, dałem na maxa, chwile pokręciło i nagle przestało ... Totalny cut off nic nie działa, nie pipczy ...

Kolejny regulator do piachu ... teraz kminie czy kupić jeszcze kilka SS 100A czy kupić sentiliona 100A z gwarancją ... Różnica ciekawa 4xSS 100A = 120$ a 1xSentilion 100A 110$ ...

Ogółem oba regulatory są polutowane byle jak, mniejwiecej jak wczesne modele cm-pro które trzeba było zalewać klejem. W sentilionie najprawdopodobniej dokonują jakiejś selekcji komponentów.

Śmigiełko 15x8 daje super ciąg i prędkość, musze sie chyba zaopatrzyć w 200A amperomierz i zobaczyć ile to tak naprawde połyka prądu. Zdziwię się bardzo jeżeli okaże się że ponad 100A. Po lekturze wypowiedzi innych użytkowników myśle że bedzie to problem timingu który poprostu pali regulatory które nie nadążają za silnikiem, bo jak mogę sobie wytłumaczyć spalenie dwóch regulatorów w taki sam sposób ?

Oba "zgasły" na wysokich obrotach i doznały "podobnego" uszkodzenia z tym że 65A był testowany na 15x8 dwułopatowym dobre pół godziny a samo uszkodzenie spowodowało przypalenie wewnątrz regulatora [wypalona masa] to przy 100A po prostu zgasł, nic nie śmierdzi, żadnego dymu czy błysków, nawet elektronicznie wygląda sprawnie i wydaje się być to uszkodzenie softu ...

Co do spowalniacza turnigy, działa i ma się dobrze :D Jeżeli dobrze rozumiem instrukcje to jeden z kanałów można ustawić odwrotnie [revers] co pozwoli na użycie 2 serw na klapy bez potrzeby zmiany biegunów potencjometru i silnika w jednym z nich, niestety ja już zmieniłem a więc tego nie potwierdze. Można wpiąć tam 3 serwa, nie potrzeba kabla Y jednak należy dorobić sobie kabel wtyk-wtyk aby podłaczyć się do odbiornika.

Na ten moment tyle z raportu ...

#16 ertman_176

ertman_176
  • Modelarz
  • 28 postów

Napisano 18 kwiecień 2009 - 10:08

Mi takie wyważenie wyszło gdy wszystko włożyłem, opisu [kartki] nie posiadam ... Zakładam że samoloty latają z ŚC oddalonym od natarcia 30-45%. Tutaj dochodzi jeszcze elipsa skrzydła co jest troche jeszcze bardziej zagmatwane w liczeniu którego nie lubię ... Zawsze wole sprawdzać to w praktyce. Pare lat doświadczenia i odpowiednie przygotowanie książkowe myśle że pozwalają mi na bezpieczne eksperymentowanie ...

#17 Irek M

Irek M
  • Modelarz
  • 3212 postów

Napisano 17 kwiecień 2009 - 22:48

Do latanie bedzie wystarczyło mniej niż połowa gazu. ŚC jest ustawiony w okolicy 40%.


To chyba strasznie tylne wyważenie. Tyle wyszło z opisu słownego czy na rysunku liczbą było to wyrażone? Piszę tak zawile bo raz własnie słowny opis żle przetłumaczyłem i SC wyszło mi własnie zbyt tylne.

#18 ertman_176

ertman_176
  • Modelarz
  • 28 postów

Napisano 17 kwiecień 2009 - 22:26

Witam

Model jest w sumie gotowy, jutro miał odbyć się oblot ale regulator się spalil [napewno nie przez przeciążenie, obstawiam błąd softu który spowodował upalenie jednej fazy]

Model testowałem na ulicy, jeździłem itd, przeprowadziłem próbę ciągu i jest wystarczający na śmigle 15. Dzwięk jest przerażający :D Dużym plusem są dosyć słabe drgania.

Do latanie bedzie wystarczyło mniej niż połowa gazu. ŚC jest ustawiony w okolicy 40%. Model ma w tym momencie pakiet 6s 4000mah ale planuje założenie 6000mah [2x3000] albo 6s2p 4000mah. Spowoduje to odpowiednie ustawienie ŚC w okolicy 35%. Nie ładowany akku który leżał 3 miesiące w szafce przepracował 4-5minut bez znacznego spadku ciągu. Teraz ładuje pakiet - zobacze ile wejdzie. Myśle że silnik może pociągnąć spokojnie model 1,8m akrobata i spokojnie ponad 2m trenera.

Bede miał za to czas na pomalowanie serw na srebrno i założenie owiewek kół. Brakuje mi także jeszcze spowalniacza ...

Radio jest już zaprogramowane serwa ustawione dlatego też nie chciałem rozbierać modelu ...

Kadłub jest dosyć pojemny ale umiejscowienie akumulatora na półce spowodowało lekką ciasnotę. Najwiekszy problem mialem z odbiornikiem gdyż musi przyjąć 7 kabli w tym 4 Y co nawet na ten kadłub jest dosyć dużym wyzwaniem.

Sporo czasu zajęło mi wycięcie i względnie poprawne naklejenie naklejek które i tak trzeba co chwilę przyprasowywać palcem a te najbardziej oporne musze podkleić CA.

Może ma ktoś z kolegów spalony regulator Mag8 to może by mi się udało reanimować mój regulator ... Na ten moment nie będe chyba kupował regulatora ale jesli juz to waham się miedzy mag8 65A który mam i jak się ew. spali z takiego samego powodu to z 2 zrobie jeden albo też myśle o SS 100A, różnica w cenie jest znikoma. Ale wolałbym jedną paczką zamówić także akku na które mnie na ten moment nie stac ...

#19 ertman_176

ertman_176
  • Modelarz
  • 28 postów

Napisano 27 marzec 2009 - 16:14

Melduje że operacja powiodła się, pacjent żyje. Serwo TP 5010 ma silnik i potencjometr zamontowany na płytce bezpośrednio a nie na kablach. Operacja nie jest prosta gdyż wszystko trzeba robić w okolicy elementów SMD.

Serwa lotek i klap ustawione. Jeszcze musze powalczyć z podwoziem.

#20 Callab

Callab
  • Modelarz
  • 649 postów

Napisano 27 marzec 2009 - 13:48

Czy odwrócenie kabli na silniku da revers ?


Na silniku i potencjometrze.