Skocz do zawartości

Speed 400 aero....


klaps6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałem przedstawić braci modelarskiej nowy (stary) model.

Jest to Speed 400 aero… konstrukcja większości znana.

Rozpiętość trochę zwiększona, 980mm , długość także uległa zmianie, wydłużyłem przód samolotu, w poprzedniej wersji miałem problem z SC.

W obecnym stanie akrobatek posiadł kabinkę i osłonę silnika, prezentuje się lepiej niż z poprzednią owiewką. Jak na razie model spędził w powietrzu około godziny, dobrze się zachowuje, przytrymowałem tylko trochę wysokość, bo zadzierał, do oblotów i zapoznania się z nowym modelem SC był dosyć przedni, teraz został przesunięty lekko na tył. W locie plecowym trzeba dosyć znacznie podpierać wysokością jednakże może to wina trymowania i SC. Lata się tym naprawdę przyjemnie i mimo tego że to akrobatka to i tak można się w pewnym stopniu zrelaksować. Model startuje po kilku metrach rozbiegu z wykoszonego trawiastego pasa. Latanie nim cieszy tym bardziej, że taki sam model rozbiłem doszczętnie (poprzednia wersja), po części pewnie przez zbyt tylni SC. Model miał być częściowo przygotowaniem do latania szkolnym akrobatem na 10ccm, miał z reguły nie być lekki, latać szybko, (stąd też wiele wstawek z pełnej balsy, całobalsowe lotki itp.) i choć nie można powiedzieć, że lata wolno to latanie nim jest zdecydowanie zbyt relaksacyjne.

 

Suche fakty:

-model waży gotowy do lotu 550g

-napęd TP-21 (przewinięty) śmigło 9x5, akku 3s1p 1500mAh

Ciąg przewyższa masę, nie pozwala to jednak na zawis zresztą nie o 3D tutaj chodzi.

-2x mini (SK i SW) 2x mikro (lotki)

-obciążenie pow. w granicach 24g/dm^2

 

Zdjęcia z oblotu (kilka)

kliknij aby powiększyć.

 

z1lx9.jpg

Wkładanie pakietu, model nie wymaga rozkładania, mieści się idealnie w bagażniku poloneza.

 

92950146bk7.jpg

Nie ma co, stery sprawdzić trzeba

 

62528801qz8.jpg

Już w powietrzu.

 

72372804zp4.jpg

Kontynuacja, trochę wiało i było zimno.

 

99036915gd1.jpg

Lądowanie całkiem udane, niestety za małą powierzchnia klejenia….poprawiono.

 

Na tym zakończył się oblot. Było zimno, ale latało się dosyć dobrze. W powietrzu spędziłem może jakieś 7 minut.

 

Ciąg dlaszy lotów nastąpi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Kontynuacja lotów:

10.02.07, to był piękny dzień, wiatru brak, ciepło, gdzieniegdzie jakieś burzowe chmury. Na lotnisku spędziłem ładny kawał czasu, wylatałem 3 pakiety, czyli około godziny lotów. Jak już wspomniałem pogoda była przednia, niskie przeloty i międzylądowania (touch & go) wychodziły wręcz idealnie.

 

Kilka fotek:

 

83600625em9.jpg

Teraz powierzchnia klejenia jest wystarczająca, wszystko solidne. Obecnie żadnego z tych ciężarków widocznych na zdjęciach nie ma w modelu (doszła owiewka oraz SC poszedł trochę w tył)

 

25583735au6.jpg

Wkładanie pakietu poprzez klapkę mocowaną na neodymki. (wygodny sposóB)

 

63450583kb5.jpg

Tuż po oderwaniu…

 

10pv6.jpg

 

60667236mw3.jpg

i szczęśliwie poleciał.

 

11mf6.jpg

Jak widać, po godzinie lotów „brak śladów użytkowania”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ten modelik by latał na silniku szczotkowym a mianowiie chodzi m o silnik speed 400 z przekładnia 3,5;1

 

Nazwa modelu nie jest przypadkowa, protoplasta mojego modelu latał właśnie na 400.

Strona z planami + opis po angielsku: http://www.flymodels.co.uk/plans/sp400aero/sp400aero.htm

Przedstawiony model, jak opisuje autor latał na 7 ogniwach Sanyo 500AR, znacznie przecież cięższych i o niższym napięciu niż pakiet lipol 3s.

Pozdrawiam i zachęcam do budowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć

Wypowiadam się na forum po raz pierwszy ponieważ nie mogłem się powstrzymać

od wypowiedzi na temat tego modelu.

Jest prosty w budowie i bardzo poprawnie skonstruowany pod wzgłędem aerodynamiczym ( czytaj brak stabilności poprzecznej) lata za drążkiem .

To moja 400_setka

:):)

dsc00102sc1.th.jpg

dsc00105pu5.th.jpg

dsc00395ng8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć. Ja tez właśnie robię tego Akro. Mam już gotowa kratownice kadłuba i prawie gotowe stateczniki ale zabrakło mi balsy 3mm i ich nie skończę prędko. Z jakiej balsy zrobiłeś żeberka i jak wykonałeś dźwigar i krawędź natarcia? Z jakiego drutu wykonac podwozie i jakie kółka zamocowac.

P.S.

Model ma zwiekszona rozpietosc do około 110cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram Motyla ten model powinie mieć około 90cm ponieważ przy tak grubym profilu będzie potrzebował dużo więcej mocy na śmigle żeby poprawnie latać.

Ja latam na AXI silwer 28/12/20 i pakiecie 11,1V 1700mAh przy śmigle GWS H 9/5 idzie jak po sznurku jeżeli kąt zaklinowania skrzydła i szatecznika 0 stopni nie ma znaczenia czy lecisz na plecach czy normalnie.

Ja podwozie rozwiązałem klasycznie drut stalowy 2 mm , balsa 1,5mm średnia była bazą dla tego modelu krawędź natarcie listwa sosna 3x3 i dwie listwy balsy 3/3 a na nich oparty mini keson, nakładki na żebra i krawędź spływu balsa 1mm dźwigar to dwie listwy sosna 3x3 wypełnieie balsą 1,5mm, dół kadluba tam gdzie jest mocowane podwozie sklejka 0,6mm.

dsc00393fg8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.