Skocz do zawartości

Morane-Saulnier


pacek

Rekomendowane odpowiedzi

Aha no to pogratulować, masa doskonała. Może moment od śmigła spowalniał ci beczki, jednak nie jest to duża różnica.

 

Trzeba będzie go jeszcze przetestować w powietrzu w jakimś wrogo nastawionym towarzystwie.

 

 

Hmm.. z tego wygląda że jedynym mankamentem Twojego Morana może być podatność na przepołowienie przez model laminatowy ;) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

no to się niepopisałem, druga próba oblotu i znowu coś nie tak :( na szczęście już wiadomo co, ale po kolei, start z ręki silnik ciągnie jak głupi ale model ma tendencje do skrętu w lewo z tendencją do opuszczania skrzydła, myślę trzeba wytrymować na lotkach, niestety zabrakło trymu i aby kontynuować lot w miare prosto lotki musiałem mieć wychylone na maksa w prawo, tak sie latać nie da :evil: . Odbył się kolejny test wytrzymałości konstukcji w okolicznościach dość przedziwnych, w pierwszej chwili wyglądało to tak jakby mu się złożyły skrzydła, tylko nie było słychać trzasku, modelem tak telepło, że spadł z 10 m na ziemie. Idąc po model zastanawiałem się czy nie wziąść reklamówki :( na miejscu okazało się że model wyszedł bez szwanku, tradycyjnie odkleił się ster kierunku, :)

 

A teraz o przyczynie: po oględzinach okazało się, że nie wiem w jaki sposób ale skrzydła to są tak zwichrowane, że nawet max wychylenia lotek nie były w stanie tego zrekompensować. dodam że skrzydła to rdzeń oklejony fornirem i ofoliowany folia chyba raczej nie była w stanie tak go wygiąć. Mam jeszcze taką teorię na temat przyczyny, że albo za wcześnie wyjąłem skrzydła z prawideł, albo w zamieszaniu wyciąłem sobie dwa prawe rdzenie ze zwichrzeniem, co po sklejeniu dało taki efekt :(

 

schną już nowe skrzydełka mam nadzieje, że tym razem proste :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skala to 1:8 zgodnie z regulaminem IWW, silnik to dla wielopłatów 4T 5cmm, dla jednopłatów z silnikiem jest troche bardziej skomplikowanie: jeśli z czystej skali wyjdzie rozpiętość nie mniej niż 140cm to może być 4T 30 (5cmm) jeśli mniej to silnik max 4T 26

 

link do regulaminu: http://www.prolot.pl/Regulamin2008.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w końcu. mogę powiedzieć, że w końcu jest sukces, niestety przysłowie do trzech razy sztuka tym razem się nie sprawdziło. Wczoraj odbył się oblot z nowym skrzydłem i wszystko było w porządku do czasu próby lotu na pełnym gazie, nagle coś strzeliło i :ass: , w pierwszej chwili pomyślałem o skrzydle, potem krótka modlitwa żeby nie trafić we własne samochody, udało się M-S spadł z 5 metrów obok, :mrgreen: troche pomógł wiatr :lol: , oględziny na ziemi zwróciły naszą uwagę na dziwnie skręcony ster wysokości, :? no tak to on przy większej prędkości wpada we flater a potem już wszystko jest pozamiatane, szczęściem konstrukcja nadal okazuje się dość pancerna i oprócz urwanego steru kierunku nie ma większych strat.

 

Decyzja trzeba zrobić nowy SW tym razem klasyczny na wszelki wypadek z balsy 5 mm.

 

Poniedziałek 9.30 kolejna próba (czwarta) zakończona pełnym powodzeniem :mrgreen: no prawie, bo troche silnik za często gasł w powietrzu bez powodu. Podsumowując model lata całkiem fajnie, trenerek to jednak nie jest może z racji prawie zerowego wzniosu, dość szybki i dość zwrotny, no i robi beczki.

 

Teraz pozostało dokończyć malowanie i drobne detale i drżyjcie dwupłaty nadchodzę :mrgreen: a może nadlatuje. W boju ma go wypróbować Andrzej w Lubinie jak się sprawdzi to zaczynamy budowę kolejnych :mrgreen:

 

cc5b9e1988d40a28.jpg

 

74ef02afb7d7419d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No piknie, jeszcze jakaś fotka z powolnego przelotu, by się przydała z kompletem bajerów i przede wszystkim piramidami.

 

Co do motoru to pewnie się grzał. Ja dziś odkręciłem paliwka i chodził dobrze. Zdejmij mu maskę na próbę, odkręć trochę paliwo i powinno grać. Jeszcze mieliśmy zimowe przyzwyczajenia obrotowo-mieszankowe.

 

Co do tego "drżenia dwupłatów" to dziś zalaminowałem natarcia w moim dwu-płacie, to mam model wzmocniony (waga 1710g - piórko!)

Więc chyba już mogę udać się gościnnie do Kalwarii na występy (bo tam dwóch takich jest co zawsze psują modele gości :) , he?

 

 

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi gościnnymi występami to ja na waszym miejscu bym za mocno nie szalał :mrgreen: zawody za 4 dni, raczej jakieś loty mocno treningowe co by sie ze sprzętem zapoznać.

 

Z kokardami na skrzydłąch uporałem się w 2/3 pozostał jeszcze do pomalowania niebieski środek ale boje sie, że jak mi się kompresor włączy to żona mnie eksmituje, wole nie ryzykować w sumie przyzwyczaiłem się do tego domu, :mrgreen: skończe jutro

 

znzlazłem fotkę z przymiarką stójki na skrzydle, mocowana jest na gumy, które trzymają skrzydło

 

af524c9b82b5c6a0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

po ciężkich stratach jakie poniosłą nasza eskadra pod Lubinem, dziś zapadłą decyzja a natychmiastowym wzmocnieniu sprzętowym na Wrocław. Mam nadziejem, że pojawimy się z gromadką M-S i zwyciężymy :D a przynajmniej nie dostaniemy w :ass: , żeby jeszcze tylko nasze silniki chciały kręcić ze 12000 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

mały problem, model niby lata poprawnie ale ma taką dziwną przypadłość, wygląda to tak jakby miał za cięzki ogon, tzn ma tendencje do opuszczania go, SC wydaje się być ok, ok. 25% od krawędzi natarcia, kąt natarcia skrzydła ok 1,5 st. poziomy na 0. Co z tym zrobić ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.