
holowanie szybowca
#1
Napisano 20 czerwiec 2009 - 16:24
#2
Napisano 20 czerwiec 2009 - 16:10
Po to człowiek ma oczy, by nimi patrzeć
Po to samochód ma koła by na nich jeździć
Po to szybowiec ma lotki by ich używać

A tak na powaznie, to może i da latać na holu szybolkiem bez lotek, ale gdzie ten realizm ?

#3
Napisano 20 czerwiec 2009 - 10:55
Co raz mniej osób potrafi latać bez lotek, expo, dual rate i mixów wszelakich... :?
Chodzi o to, że takie latanie jest bezpieczniejsze , bardziej efektywne (np. łapiemy słabsze kominy, lepiej wykorzystujemy noszenia na żaglu itp.) , a w sumie to lądowanie.
Efekt tego taki , że rzadziej potem naprawiamy model i możemy przez to latać więcej , częsciej co podnosi dalej nasze umiejętności.
#4
Napisano 19 czerwiec 2009 - 18:54

#5
Napisano 19 czerwiec 2009 - 14:56
a kierowca w samochodzie z esp abs asr ect nie będzie miał wypadku :wink:ale pełna mechanizacja radzi sobie lepiej
#6
Napisano 19 czerwiec 2009 - 14:53
ale pełna mechanizacja radzi sobie lepiej2,30m szybowiec bez lotek z lekkim wzniosem, radzi sobie doskonale w warunkach przy których ciężko na nogach ustać, bez żadnych miksów mechanizacji płata ect.

#7
Napisano 19 czerwiec 2009 - 11:35
#8
Napisano 19 czerwiec 2009 - 11:34

#9
Napisano 19 czerwiec 2009 - 11:32
Wygnij je tak jak to było w Zagi :wink:
#10
Napisano 19 czerwiec 2009 - 10:59


#11
Napisano 18 czerwiec 2009 - 21:16
#12
Napisano 18 czerwiec 2009 - 21:03
bubu2 napisał/a:
...tak jak na zbocze nikt nie chodzi z uszatkowymi trenerkami szybowcowymi.
By sie pan zdziwił ;D ja np moim szybowcem uszatkiem latałem już na zboczu przy dużym wietrze,i nawet nieźle sobie radził...
kurde przypomniało mi się jak ja zaczynałem, też uszatek



#13
Napisano 18 czerwiec 2009 - 18:41
#14
Napisano 18 czerwiec 2009 - 18:30
By sie pan zdziwił ;D ja np moim szybowcem uszatkiem latałem już na zboczu przy dużym wietrze,i nawet nieźle sobie radził......tak jak na zbocze nikt nie chodzi z uszatkowymi trenerkami szybowcowymi.

#15
Napisano 18 czerwiec 2009 - 18:24
#16
Napisano 18 czerwiec 2009 - 18:07
#17
GośćJerzy Markiton_*
Napisano 18 czerwiec 2009 - 08:07
Model z założenia z lotkami robi się mnie stateczny poprzecznie, m.in. po to, żeby na te lotki reagował, tak czy nie ? Model z założenia bez lotek, umownie uszatek (uchatek ?) swoją geometrią i rozłożeniem mas sam skompensuje przechyły poprzeczne, tak czy nie ? Oczywiście w jakimś zakresie, dla każdego modelu innym ale zawsze dużo większym niż dobrze zaprojektowany model z lotkami, tak czy nie ?
Zrobiłeś 3m model z lotkami i z jakichś, tylko sobie znanych powodów nie uruchomiłeś jeszcze lotek to podepniesz taki model do holownika ? Tak czy nie?
Zawsze możesz wejść na Forum i zapytać....i zawsze znajdzie się ktoś kto potwierdzi ! Można, spoko, u nas nie takie rzeczy się wyczynia !!!!
Pozdrawiam - Jurek
#18
Napisano 17 czerwiec 2009 - 16:41
Mozna domniemywać, że wobec tego model ze wzniosem skrzydeł raczej nie potrzebuje mieć lotek.
By model skręcał prawidło nie musi być tylko wznios, musi to być spory wznios (6-7 stopni na połówkę płata). Jeśli będzie miał mniejszy to prawidłowo nie zakręci na samym sk.
Nie można tego więc uogólniać.
#19
Gośćwotoma_*
Napisano 16 czerwiec 2009 - 13:27
Mozna domniemywać, że wobec tego model ze wzniosem skrzydeł raczej nie potrzebuje mieć lotek. Dość ciekawe sformułowanie, bo teraz budując Pirata w skali 1/4 i nie wyobrażam sobie tego modelu bez lotek, mimo że ma dość duży wznios na uchach (bo jak mówił pewien szewc to uszy mamy na głowie).
A co do startu z bocznym wiatrem. Nasze pole ma kierunek zach-wsch., a wieje czasami od płn lub płd. i nie ma większego problemu ze startem, start jest pod skosem i lekkim pochyleniem w stronę kierunku wiatru LOTKAMI, tak jak w dużym lotnictwie. Latam 3,5 metrowym 4 kg szybowcem za elektryczną holówką, i dopiero jak jest powyżej 5 m/s z boku to czekamy. A co do holu to mamy 20 metrową linkę z chorągiewką na środku, i naprężenie jej należy do obowiązku pilota szybowca, bez żadnych odważników, gum i innych patentów. W prostocie siła.
Pzdr. Tomek
#20
Napisano 16 czerwiec 2009 - 07:15
Jurek ale przyznaj, że nie zawsze jest możliwy start idealnie pod wiatr.Adam - w takich warunkach nie startuję !!! Przerost formy nad treścią !