Skocz do zawartości

Senior Telemaster 2,4m


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Ja wybrałem na oblot warunki dalekie od optymalnych - wiało solidnie.

W mojej konfiguracji muszę zmienić śmigło - 18x8 to trochę za mało w porównaniu do tego co drzemie w tym napędzie, a szybowce będą mnie też wyprzedać. W tej chwili sprawdziłem ile poszło z akumulatorów na latanie: 6-7 minut latania i wtłoczyłem do akumulatorów 2100mAh.

Hole odbyły się 3 - może na jakieś 150 - 200m po wyczepieniu właściwie bez silnika do lądowania :).

Model lata super. Bez szybowca startuje po może 3 metrach rozbiegu. Jest w pełni przewidywalny chociaż trzeba uważać bo przy małych prędkościach jeszcze leci ale bardzo słabo reaguje na lotki - miałem kłopoty z powrotem z lotu plecowego do normalnego przy pomocy lotek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że z moim trzy metrowym Pilatusem ważącym 2,9 kg poradzi sobie bez problemu :D:D

Mam identyczna konfigurację napędu , ale przy większym śmigle chyba trzeba będzie zmieniać podwozie na wyższe.

Jaki szybowiec holowałeś ? Coś mi się zdaje, że czeka mnie kilka niedospanych nocy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybowiec to Velvia z Arthobby - 2m rozpiętości i waga pewnie z 1,3kg.

Co do większego śmigła to 20 calowe będzie miało bardzo mały prześwit. Ja planuję dać 18x10 albo jakieś 19 calowe. Szybowce u nas na lotnisku mają maksymalnie do 2kg więc dam rady a napęd nie musi pracować na maksa...

Chyba dobrze kombinuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem że masz zaczep do holu przy krawędzi spływu skrzydła - nie robi to problemów w locie? Myśleliśmy na przerobieniu skrzydeł tak, żeby dać w środek coś na zasadzie żebra o grubości ok. centymetra i w tym umocowany hak, ale jeśli sprawdza się takie rozwiązanie to może nie ma sensu kombinować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości modeli wyczep mocuje się właśnie za krawędzią spływu skrzydła. Moim zdaniem powód jest głównie jeden, wytrzymałość takiego mocowania. Przy krawędzi spływu zawsze konstruktor przewiduje wręgę i do niej można bez problemu dokleić zaczep. Patrząc z drugiej strony jest to też proste i szybkie w wykonaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj, z tego co widziałem chodzi o mocowanie jak najbliżej środka ciężkości modelu. Zobaczymy - chcieliśmy dać stałe "żebro" umocowane do 2 wręg (przy natarciu i przy spływie skrzydła) przez które będą przewleczone "bagnety" i skrzydło dodatkowo umocowane do modelu gumami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do TelemaJstra 2,4 metra to mamy taki jeden na lotnisku u siebie http://www.smlp.police.pl/ Ciągał bez problemu 4 kg, 3,7 m rozpiętości.

Ale to nie są to ostateczne mozliwości tej holówki. Obecnie zatrzymalismy sie na coś ponad 6,5 kg 4 metry ASW cośtamcośtam, ciągnie bez problemu, z katem około20/30 stopni wznoszenia, (model w wykonaniu pancernym).

Jesteśmy przekonani, że możliwości holówki kończą się na około 8-9 kg.

A zaczep rzeczywiście jest na krawędzi spływu i nie sprawia to ŻADNYCH problem przy holowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj, z tego co widziałem chodzi o mocowanie jak najbliżej środka ciężkości modelu. Zobaczymy - chcieliśmy dać stałe "żebro" umocowane do 2 wręg (przy natarciu i przy spływie skrzydła) przez które będą przewleczone "bagnety" i skrzydło dodatkowo umocowane do modelu gumami.

To mój trzeci holownik i we wszystkich wyczep był w tej pozycji. Działa bez zarzutu - pewnie całość pracowałaby lepiej gdyby wyczep był w SC ale to za dużo kombinowania a swoją drogą można dać od spodu kadłuba...

 

Ja postanowiłem zrobić nowe podwozie i mierzyć w śmigła 20 cali :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lata na wiaderko prądu i duuże ampery. Silnik to SK 5525 222Kv 1,7 kW, akku 10S 4500mAh, 20*10 lub 19*8E

tak było chwilke temu u naszych kolegów za miedzą. Ale mamy tez możlwiość holowania większych rzeczy też elektrycznie Super Decathlon SK 63-64 230 kV 3,150 kW pozostałe rzeczy takie same. Na naszej stronie jest pokazany jak zachowuje się Dectahlon podczas holowania http://www.smlp.police.pl/Holownik_elektryczny.aspx, Ważne jest wzmocnienie podwozia, i nie ma problemu ze smigłami 20 cali. Skrzydło jest mocowane jak trenerku gumami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.