Skocz do zawartości


Makieta a raczej replika szybowca salamandra pierwsze loty


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Piotrek P

Piotrek P
  • Modelarz
  • 0 postów

Napisano 25 September 2009 - 17:45

Zauważcie, że szybowiec posiada znaki SP-8016 - jest zarejestrowany w klasie specjalnej i na takich szybowcach mogą latać minimum piloci licencjonowani. Co do warunków laszowania to decyzja zależy od właściciela statku. Pozdrawiam i sorry, wiem że to nie jest wątek szybowcowy, ale tak dla jasności napisałem.

#2 Gośćhelifun_*

Gośćhelifun_*
  • Guests

Napisano 15 September 2009 - 12:46

Loty na bezmiechowej ;) piękny widok. W czechowicach u kolegi powstaje świetna makieta salki mam nadzieję że ją kiedyś zobaczymy w locie na jakimś pikniku.

#3 Gośćawiatik sosno_*

Gośćawiatik sosno_*
  • Guests

Napisano 15 September 2009 - 12:06

Troszkę więcej o tej Salamandrze TUTAJ
Zdjęcia z lotów.

#4 Janusz Olszówka

Janusz Olszówka
  • Modelarz
  • 125 postów

Napisano 14 September 2009 - 20:57

Tak przypuszczałem,za samolotem tez chyba będą próby.Gdzieś na starym czarno białym filmie widziałem start za samochodem,nie pamiętam tytułu.Co do właściwości lotnych,to znajomy pilot mówił że salamandra latała przy40km/h.Dawniej szkolono metodą jednosterową i po szybowcu ABC latało się salamandrą.Co do mozliwości lotu teraz to chyba wszystko zależy od właściciela i od kasy wyłożonej za ten lot.Po podstawowym szkoleniu każdy pilot dałby radę polecieć tym szybowcem.

#5 GośćKamyczek_RC_*

GośćKamyczek_RC_*
  • Guests

Napisano 09 September 2009 - 20:25

Wyciągarka poszla na pierwszy ogień ale lot w górę jest tak majestatyczny i szokujaco wolny że ma się uczucie że zaraz zwali się na skrzydło . Mam dwa filmiki ze startu i lądowania ale niezbyt dobrej jakości . Tak jak fotki robione komórką SE C905.

#6 Janusz Olszówka

Janusz Olszówka
  • Modelarz
  • 125 postów

Napisano 07 September 2009 - 19:49

witam, jakiej metody startu używano?

#7 GośćKamyczek_RC_*

GośćKamyczek_RC_*
  • Guests

Napisano 01 September 2009 - 19:12

Takie cacko panowie dostaje się w rączki po wielu godzinach. Powiem wam że samo oglądanie tego szybowca z boku i mozliwość pogłaskania skrzydełka daje niebywałą satysfakcję. W locie wygląda jak by stała , podejście do lądowania takie że można by złapać za skrzydło na dobiegu żeby się nie oparło.

#8 Flyboy

Flyboy
  • Modelarz
  • 1 postów

Napisano 31 August 2009 - 14:51

Teoretycznie aby wszystko bylo zgodnie z przepisami to wystarczylaby chyba 3 klasa (30 kilka lotow czyli kilka godzin w powietrzu). A tak w praktyce to pewnie masz racje czyli licencja oraz minimum ze 100 godzin w ksiazce nalotu. Pamietam jak z Aeroklubie Podkarpackim ktos chcial sie wylaszowac na Muche Standard to musial sie bardzo starac aby mu pozwolono. Jednemu po kangurze niezle sie dostalo i zostal zawieszony w lotach na nastepny dzien :(

#9 Piotrek_F3J

Piotrek_F3J
  • Modelarz
  • 16 postów

Napisano 29 August 2009 - 22:05

Myślę ze licencja pilota szybowcowego by styknęła :)

#10 Eryk

Eryk
  • Modelarz
  • 109 postów

Napisano 29 August 2009 - 09:12

Chciałbym się kiedyś nią przelecieć :)

ciekawe ile godzin byś musiał mieć żeby móc Salamandre wylaszować :D

#11 Piotrek_F3J

Piotrek_F3J
  • Modelarz
  • 16 postów

Napisano 29 August 2009 - 08:22

Chciałbym się kiedyś nią przelecieć :)

#12 GośćKamyczek_RC_*

GośćKamyczek_RC_*
  • Guests

Napisano 29 August 2009 - 07:31

Wracając z trreningu F3F zajechałem na lotnisko AJG gdzie odbywały się pierwsze loty repliki szybowca Salamandra . Kilka fotek dla miłośników starych szybowców :

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

miłego oglądania

Edit: Poprawiłem literówki ertman_176