Skocz do zawartości

Mistrzostwa Polski i Puchar Polski ESA


Gość miszczu

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

a co z zasadą dwóch taśm na walkę?

Często jest ta że, zawodnik traci całą taśmę na początku walki i jest tyko ścigającym.

Moim zdaniem to nie ma sensu... Zawsze lataliśmy z 1 taśmą i było OK. Pozatym jeśli jest zła pogoda, to jeśli wylądujesz, model będzie mokry a nowo założona taśma się zerwie. To ułatwiałoby rozgrywkę,dużo taśm na niebie i bardziej liczyło by się szczęście przy wpadaniu w grupę walczących. Przecież i tak zazwyczaj zostaje dwóch zawodników, którzy mają trochę taśmy a zapewniam Cię że na 4m taśmy CZĘSTO robiono po 2-3 cięcia.

Cięcia całej taśmy na raz to ZAZWYCZAJ efekt ataku od boku czyli NAJCZĘŚCIEJ szczęścia lub przypadku. Jeśli GONISZ przeciwnika to można ciąć po 1-3m taśmy za każdym podejściem :D

Pozatym jeśli zaczniemy latać z 2 taśmami, to kiedyś ktoś wpadnie na pomysł żeby po każdym cięciu zakładać nową taśmę.

Sory! W ten sposób dążymy do zmniejszenia roli umiejętności a zwiększenia przypadkowości która i tak gra dużą role w combacie. Moim zdaniem to zła droga.

 

PS zawodnik który stracił taśmę i jest już jak powiedziałeś "tylko ścigającym" zostaje "ukarany" brakiem 50pkt za ochronę taśmy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz (GMisio) - może tak. (EDIT - mała zmiana adresata)

 

Zrób zawody w Grodzisku, na którym wprowadzisz kilka nowych pomysłów do obecnego regulaminu (np 2 taśmy) i zobaczymy jak wyjdzie.

 

Ogólnie wczoraj z Piotrkiem rozmawialiśmy jeszcze o dwóch aspektach:

- modele nie mogą mieć wystającej ośki silnika. tzn albo masz propsaver i śmigło na gumkę, albo jeżeli masz śmigło na sztywno to obcinasz oś na tyle ile potrzebujesz założyć piastę i do tego musisz mieć kołpak.

- czas lotu wg regulaminu powinien być ustawiony na 5 -6 minut a nie 3-7 minut, bo 3 minuty to zdecydowanie za krotko, a 7 mało kto wylata na nieświeżych pakietach.

 

Ogólnie zasada w zmienianiu regulaminu powinna być tzw małych kroków. Bo inaczej stworzysz nową klasę, w której nikt nie będzie startował, bo nie będzie modeli...

 

Czesi np zrobili sobie EPA (Electric Polystyrene Aircombat) czyli ESA ale TYLKO ze styropianu (coś jak GWS).

 

EDIT: Walnąłem się. Sorry Grzegorz za pomyłkę (pomyliło mi się imię z nazwiskiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie wczoraj z Piotrkiem rozmawialiśmy jeszcze o dwóch aspektach:

- modele nie mogą mieć wystającej ośki silnika. tzn albo masz propsaver i śmigło na gumkę, albo jeżeli masz śmigło na sztywno to obcinasz oś na tyle ile potrzebujesz założyć piastę i do tego musisz mieć kołpak.

- czas lotu wg regulaminu powinien być ustawiony na 5 -6 minut a nie 3-7 minut, bo 3 minuty to zdecydowanie za krotko, a 7 mało kto wylata na nieświeżych pakietach.

Popieram te zmiany w 100%. Zwiększy to bezpieczeństwo Nasze i samolotów.

Wprowadzamy to od zawodów w Bolesławcu czy zostawimy to na przyszły PP ESA ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak sobie myślałem ostatnio, że skoro od przyszłego sezonu rusza Puchar Polski to na zakończenie wypadałoby wręczyć 3 najlepszym specjalne puchary i nagrody.

Trudno obarczać takim wydatkiem ostatniego organizatora, więc może na każdych zawodach wpłacimy po 5zł na poczet przyszłych nagród.

Jeśli to dobry pomysł to wystarczy ustalić w jaki sposób lub komu będziemy przelewać te pieniądze. Skarbnikowi czy może każdy z organizatorów w danej miejscowości zobowiąże się do przelania danej kwoty na koniec sezonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Co myślicie o kontroli modeli przed startem, tzn. rozmiar, waga, pojemność pakietów

pkt 1

rozpiętość modelu jednosilnikowy

700 – 860 mm

Wielosilnikowy rozpiętość

700- 1000 mm

[...]

pkt 5

Waga modelu

Jednosilnikowy min 200g max 380g

Wielosilnikowy max 550g

[...]

pkt 3

zasilanie

Akumulatory max 3 cele Lipo lub 8 cel NIMH , NICD o pojemności 1350mAh

Dla jednego silnika , dla wielosilnikowych max pojemność 2500mAh przy zachowaniu ilości cel

Akumulatory max 2 cele Lipo dla jednego silnika 1800mAh

 

Za przykład mogę podać ostatnie zawody w Bolesławcu, gdzie jeden z nowych zawodników miał samolot o rozpiętości 96cm !!! Niestety wiedziałem o tym sporo wcześniej, jednak moja siła perswazji okazała sie za słaba, aby przetłumaczyć to pewnym osobom.

Na zawodach pojawiły się oczywiście głosy (słuszne moim zdaniem) czy dopuścić w ogóle zawodnika do startu czy może ukarać go punktami karnymi. Sprawa została załagodzona, ale co dalej?

Proponuję wprowadzić punkty karne, np.: -5pkt za każdy gram wagi, -5pkt za każdy cm

Pojemność pakietów? jeśłi waga nie zostanie przekroczona to niech sobie latają na czym mają :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-5pkt za każdy gram wagi, -5pkt za każdy cm

OK -5pkt za każdy gram ale za każdy cm to myślę minimum po -10-15pkt. Poza tym żeby nie było sytuacji że ktoś zrobi model 110cm zgarnie ujemne punkty i lata normalnie albo model 450g...

Myślę że twardą granicą mogło by być 400g i 90cm. Jak masz większe skrzydła to przytnij, z EPP to łatwe. Nie wiem czy jest sens tak zmieniać regulamin. Zrobienie NORMALNEJ REGULAMINOWEJ ESY nie jest ani drogie ani trudne.

 

EDIT: Przemyślałem sprawę i myślę, że jednak z wagą nie można ustąpić. Takie jest moje zdanie. Bo sory ale nie chce żeby we mnie wleciał model ważący więcej niż 380g... poza tym gdy straci się kontrolę to wzór na energię kinetyczną to MV2/2 a taki model i będzie ciężki i spadać będzie szybko więc to chyba trochę niebezpieczne.

 

EDIT2: Te ujemne punkty za rozpiętość np. byłby oczywiście na każdą walkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Myślę,ze to zawodnicy powinni się dostosować do regulaminu a nie regulamin do zawodników,Jeżeli ktoś pierwszy raz przyjechał na zawody i jego model częściowo odbiega od regulaminu można mu pójść na rękę i dopuścić do zawodów,ale na następne musi już być wszystko ok.Wszyscy muszą mieć równe szanse.Pozdrawiam Wojtek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT: Przemyślałem sprawę i myślę, że jednak z wagą nie można ustąpić. Takie jest moje zdanie. Bo sory ale nie chce żeby we mnie wleciał model ważący więcej niż 380g... poza tym gdy straci się kontrolę to wzór na energię kinetyczną to MV2/2 a taki model i będzie ciężki i spadać będzie szybko więc to chyba trochę niebezpieczne.

To właśnie miałem na myśli poruszając ten temat.

Zbuduje ktoś ciężki samolot, położy do tego kilka warstw farby (nie wiem po co?jakby jedna cienka nie wystarczyła), do tego dojdzie z czasem butelka albo dwie CA.

A waga rośnie.

 

EDIT2: Te ujemne punkty za rozpiętość np. byłby oczywiście na każdą walkę?

Oczywiście :!: Unikniemy wówczas celowe łamanie regulaminu

zrobi ktoś model 110cm zgarnie ujemne punkty i lata normalnie

Nie mam zamiaru zmieniać regulaminu, a jedynie uzupełnić go o brakujące moim zdaniem zapisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zawodnicy powinni się dostosować do regulaminu a nie regulamin do zawodników

To święte słowa, regulamin nie jest po to by go łamać ale by go przestrzegać.

Wprowadzanie ujemnych punktów za wagę jest tylko zachetą do kombinowania .... jestem na "NIE"

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

Ogólnie wczoraj z Piotrkiem rozmawialiśmy jeszcze o dwóch aspektach:

- modele nie mogą mieć wystającej ośki silnika. tzn albo masz propsaver i śmigło na gumkę, albo jeżeli masz śmigło na sztywno to obcinasz oś na tyle ile potrzebujesz założyć piastę i do tego musisz mieć kołpak.

- czas lotu wg regulaminu powinien być ustawiony na 5 -6 minut a nie 3-7 minut, bo 3 minuty to zdecydowanie za krotko, a 7 mało kto wylata na nieświeżych pakietach.

Popieram te zmiany w 100%. Zwiększy to bezpieczeństwo Nasze i samolotów.

Wprowadzamy to od zawodów w Bolesławcu czy zostawimy to na przyszły PP ESA ?

Proponuje dodać latanie w kaskach :?:

Pozdrawiam ALJan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje dodać latanie w kaskach

- lepsze skórzane kurtki, czapki pilotki, okulary i obowiązkowo spadochron :rotfl:

 

Tak bardziej poważnie - ESA to lekkie modele i chyba nie ma co przesadzać z ochroną. W tradycyjnym kombacie przy cięzkich spalinowych silnikach to co innego.

 

Z bezpieczeństwem jest jednak tak, że dopóki nie zdarzy się coś złego, nikt nie bierze zagrożeń serio a uderzenie silnikiem w głowe może być co najmniej przykre :-( Linia bezpieczeństwa niewiele pomoże gdy po kolizji (np. utracie skrzydła czy statecznika)modele stają się mało przewidywalne.

 

Jeżeli wprowadzony zostanie obowiązek kasków to się trzeba bedzie dostoswać i tyle.

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.